Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?

Vierailija
09.06.2024 |

Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?

Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia? 

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen, että jospa tänä kesänä se oikea elämä alkaa ja minut löytää nainen joka ottaa elämäntehtäväkseen rakastaa minut kuntoon.

Vierailija
122/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä yksineläjä mutta olen ollut ja olen silloin mm reissannut Bulgariassa ja milloin missäkin, yksin. Parasta tietysti on, jos on hyvää seuraa, mutta jos ei ole, on yksin matkustelukin ihan kivaa ja parempaa kuin huonossa seurassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta yhtään houkuttelevalta, että toisen ihmisen pitäis sut hoitaa kuntoon kun sinä vaan odottelet. Mitäpä jos fiksaat ensin itse itsesi ja sitten terveeltä pohjalta tapaisit mahdollisen kumppanin. Ja niin että sullakin on jotain annettavaa sille toiselle osapuolelle.

Vierailija
124/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän kesälomaa samoin kuin talviarkea. Lenkkiä, ulkosalitreeniä, pitkiä yökävelyitä.

Vierailija
125/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekemistä enkä siksi vietä lomaakaan. Onneksi olen yrittäjä ja voin olla aina töissä. Jos olisi kumppani tai joku jonka kanssa viettää lomaa  tilanne olisi toinen. Kavereita on  mutta kaikki ovat perheellisiä. 

Vierailija
126/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin. Muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
127/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatöitä säännöllisen epäsäännöllisesti (samalla työnantajalla) ympäri vuoden. Aspa-henkilö olen. Vapaa-ajalla välttelen ihmisiä. Omalla parvekkeella nautin kesästä. Suvun mökkikin myytiin pois, koska siellä ei viihtynyt muut kuin minä..

Vierailija
128/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko banaanit halvempia vai Citymarketissa?

Vierailija
129/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niitä juttuja joita haluan. Oletko ihan lapsi, ei aina tarvi mitään porukkaa.

Olipa taas typerän ilkeä kommentti.

Vierailija
130/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen, että jospa tänä kesänä se oikea elämä alkaa ja minut löytää nainen joka ottaa elämäntehtäväkseen rakastaa minut kuntoon.

Älä laita noin isoa painolastia kumppanin harteille, mutta totta on, että rakkaus voi paljon parantaa. 

Vierailija
131/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et reissaa yksin? Se on nimittäin paras tapa reissata! Saa valita oman mielenkiinnon mukaiset jutut ja kohteet, omien aikataulujen mukaisesti. Reissaan mieluiten juurikin yksin, suosittelen! On itseasiassa myös äärimmäisen kätevää, toistuvasti pääsen ilman varausta jonon ohi suosittuihin ravintoloihin ja kahviloihin, koska aina löytyy tilaa yhdelle ja yleensä saa vielä hyvän paikan. 

Vierailija
132/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä seitsemän kuusi

Vierailija
133/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Vierailija
134/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Okei, asia selevä.

Vierailija
135/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Okei, asia selevä.

Kuin pläkki

Vierailija
136/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten miten muutenkin  kaikkein mieluiten vapaa-aikani vietän eli saunoen,leffoja katsellen ja pelaillen.

Vierailija
137/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyjä voi saada aika edullisesti ajoissa varaamalla.

Vierailija
138/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla tai viikonloppuisin kannattaa miettiä, mitä itse haluaa tehdä eikä ajatella mitä kaikkea pitäisi tehdä ikään kuin olisi jotain paineita viettää tietynlainen kesä. Kun tiedostaa omat toiveet, voi sitten alkaa järjestelemään miten ne asiat itse toteuttaa. Ehdotan, että joka toiselle päivälle keksii yhden vaikka tosi helponkin tekemisen/aktiviteetin. Se yleensä helpottaa ja rohkaisee siitä kotoonta poistumiseen, kun päättää ja lupaa itselleen tehdä edes yhden asian. Käy vaikka museossa ihmisten ilmoilla ja sitten huomaa ettei se yksin niin kamalaa ollutkaan! Ja on ihan ok olla myös kotona, mutta uskoisin että piristää poistua sieltäkin. Suomessakin on helppo matkustella, tekee vaikka päiväseltään reissun lähikaupunkiin jos kulkuväline löytyy. Mikään ei ole yhtä vapauttavaa kuin mennä ihan uuteen paikkaan , jossa ei ole tuttuja. Kysy ihmeessä joltain kaverilta tai tutulta haluaisiko tavata, oletettasti kesäisin monilla lomalaisilla on aikaa edes lyhyeen kahvitteluun. Itse tapaan ajatella, että on noloa tehdä tai matkustaa yksin. Vaikka käyn nimenomaan työreissuilla monesti yksin. 

Vierailija
139/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaa ihmisseuraa niin voi hakeutua ihmisten pariin, esim. erilaisiin harrastusryhmiin jos ei muuta keksi. Ymmärrän kyllä ettei esim. vanhuksille tai masennuksesta kärsiville tuo ole mahdollista, mutta aina voi ottaa yhteyttä vaikka SPR:n tai seurakuntiin. Itse en kärsi yksinäisyydestä, enää, mutta nuorena ja  aikuisiässäkin kyllä. Minusta ei ollut ihmisten pariin hakeutumaan kun turhan usein sain märkää rättiä kasvoilleni. Nyt kuitenkin olen onnellinen kun seuranani on niin omat kuin myös luonnon eläimet. Kaikkeen tottuu, hirressä olemiseen kuin myös ilman ihmisseuraa. Ok, ei voi yleistää. 

Ainakin omalla paikkakunnalla kaikki harrastusryhmät on kesätauolla. Tapahtumia jonkin verran on heinäkuussa täällä, niissä käyn. Istun torilla kahvilla ja kierrän kirppareita. Loma-aikaan täällä väkimäärä tuplaantuu.

Vierailija
140/152 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän tanssimassa kesälavoilla