Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?
Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?
Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia?
Kommentit (110)
Ulkoilen, luen kirjoja, käyn luontokohteissa, uin, käyn parilla keikalla, ulkona syömässä. Loppukesästä käyn ulkomailla matkalla. Se on halvempaa, kuin kotimaassa matkailu.
Pakkaan koirat autoon ja ajelen 2 viikkoa tutuissa ja tuntemattomissa maisemissa. Koirien kanssa liikkuessa saa juttuseuraa jos vain haluaa. 2 viikkoa olen vuokramökillä ja vain lepäilen, nautin luonnosta ja käyn ongella. Yksi viikko kuluu kotona kaupungissa ja viimeinen lomaviikko Euroopassa siskoni luona. Nautin yksinolosta, mutta jos joku tulee juttusille niin sekin on ok.
Olen kesämökillä luonnon eläimet seuranani 💕
Vierailija kirjoitti:
Mä jos olisin työssäkäyvä sinkku, niin kiertäisin eri laulajien/yhtyeiden keikoilla. Sitten esim kesäteattereissa ympäri Suomea. Elämä yksin ja työssäkäyvänä olisi luksusta.
Mikä on ajanut sut niin kauheaan tilanteeseen, että elämässäsi on ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa käydään Suomenlinnassa ja sen sellaista
Oletko yksineläjä?
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.
Hyvä sinulle. Aika moni joutuu olemaan, ei vaan viikkoa vaan vuosia. Ei ole juttukavereita eikä elämänkumppaneita, joiden kanssa jakaa elämää isommissa kuvioissa. Ei se ole mitään hauskaa eikä jalosta ihmisestä parempaa. Tutkimusten mukaan pitkään jatkunut vastentahtoinen yksinäisyys on sama kuin olisi diabetes ja polttaisi tupakkaa pari askia päivässä.
Samaa kun aina. Trollaan av-palstalla.
Risteily, päiväreissuja parin tunnin päähän eri suuntiin. Jos viilenee Euroopassa niin viikko pari Välimeren alueella mutta ei nyt kiinnosta näiden omien helteiden takia. Myös pyjamapäiviä kotona, siivousta ja olla vaan
Olen käynyt hotelliyö (tai kaksi) - reissussa eri kaupungeissa (junalla tai autollani mennyt). Kuljeskellut museoissa, puistoissa, kaupungilla, terdellä. Etelänreissussa ollut pari kertaa. Leffassa, kahviloissa, rannalla omassa kotikaupungissa.
Vain mielikuvitus on rajana.
Lähimatkailua yleensä 300km säteellä kalastellen ja retkeillen. Viikon parin välein piipahdan jonkun yön kotona ja nurmikon leikkaamassa. Lomalla kesäkuun alusta elokuun loppuun. Tapaa siellä reissutessa muitakin ihmisiä, eli en ihan yksin.
Aion käydä Imatralla ja Helsingissä hotellilomilla. Ja ihan vaan toivottavasti nauttia lämpimistä keleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niitä juttuja joita haluan. Oletko ihan lapsi, ei aina tarvi mitään porukkaa.
Sinähän se tässä täysi lapsi näytät olevan, kun et osaa vastata edes yksinkertaiseen kysymykseen.
Ei ap
En ole, olen 55v. On hyvin lapsellista kysellä mitä voi yksin tehdä lomallaan. No ihan mitä haluaa, ei tarvi ottaa muiden mieltymyksiä ja toiveita huomioon. Sekin aika on jo eletty
Kotona vietän lomat. En ole 20 vuoteen käynyt ulkomailla edes. Ei matkustelu kiinnosta yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt parin päivän hotellilomilla eri kaupungeissa / Virossa / Ruotsissa ja käynyt tsekkaa paikallisia nähtävyyksiä tms. Olin myös eräällä järjestetyllä kiertomatkalla. Noista kotimaan jutuista on hyvä aloittaa jos ei halua suoraan viikon reissulle ulkomaille lähteä
Millainen se kiertomatka oli? Oliko kaikki hyvin järjestetty ja muitakin yksinäisiä vai pelkkiä pariskuntia?
Mä olen ollut monena kesänä Välimerellä ja ihan yksin. Nyt siellä on niin kuumaa ja alkaa olla levotontakin joten pari viime kesää olen matkustellut ympäri kotimasta. Ensin lännessä, viime kesänä pohjoisessa ja nyt on idän vuoro. Toki olisi kiva jos olisi reissukaveri, mutta ainakin pohjoisen väki oli seurallista ja samaa uskon idässäkin.
Mulla on pyörä ja retkeilyvälineitä, joten voin tehdä aika edullisesti pyöräreissun tai parikin. Itselleni tuo sopii yksikseni, niin saa ajella oman jaksamisen mukaan tai lepäilläkin välillä. Leirintäalueilla ja muutenkin voi saada myös vähän puheseuraa. Ruotsissa olisi kiva pyöräillä tänä vuonna, mutta viime kesänä laivaliput oli osittain tosi kalliita, kun en ollut varannut etukäteen. Lähdin sitte Viroon.
Mökillä voin olla viikon, tosin meillä on remonttia tänä kesänä, että en tiedä, miten osuu oman loman kohdalle. Työnantajan kautta saan myös edullisen viikon alkusyksylle pohjoiseen ja pidän silloin viimeisen lomaviikon.
Käyn kirjastossa ja otan vähän viinaa vessassa. Jos näkyy joku ihana nainen niin menen viereen ja kysäsen illasta
Lähden ystäväni kanssa kuukaudeksi kiertelemään Eurooppaa.