Miten te muut yksineläjät vietätte kesälomaa?
Vinkkejä mitä voisi tehdä yksin? Missä olisi "helppoa" käydä itsekseen?
Itsellä on pitkä kesäloma edessä, en ole parisuhteessa ja ystäviä vain pari, jotka hekin perheellisiä. Eli vietän suurimman osan elämästäni yksin. Nyt oon miettinyt että mitähän sitä lomalla keksisi.. Uskaltaako lähteä yksin ihmisten ilmoille.. Ulkomaille en kyllä lähde mut jotain kotimaan matkailua voisi miettiä. Ehdotuksia?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.
Jotkut on yksin vuosikymmeniä.
28 vuotta yksinasumista on tullut täyteen. En suosittele muille.
Useimmilla ystävilläni ei ole lapsia, joten heidän kanssaan käydään ulkomailla. Niitä, joilla on lapsia, tapaan kotimaassa.
Viime vuonna menin Aasiaan yksin, kun en saanut seuraa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oleilen vaan, miksi pitäisi kesälomaksikin keksimällä keksiä tekemistä.
Ei ole sulta poissa jos muut haluaa tehdä jotain.
Käyn tanssimassa joka viikko vähintään kerran, usein 2-3 kertaa..Käyn joissakin tapahtumissa. Hoidan puutarhaa, pyöräilen.. Käyn kissojen kanssa näyttelyissä
Saatan tehdä jonkun viikon kesälomareissun johonkin. Ihanaa, kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Vanha äitini kyllä pilaa kesälomani joka kerta. Kinuaa puhelimessa käymään ja komentaa pesemään mattoja, laittamaan pihaa, keräämään marjoja, tekmään sitä ja tätä. "nythän sulla on aikaa, kun sä oot lomalla". :(
Asun Vuosaaressa luonnon ympäröimänä rannalla, joten varmuudella pari päivää menee uimarannalla. Sitten eväsretket Uutelan ja Kallahden luontopoluilla. Tuosta vierestä lähtee vesireittejä saariin ja muualle ympäristöön, joten ainakin pari päivää menee niissä.
Sitten varmaan viikko Lapin suunnalla äidin luona ja sukulaisissa käydään plus kesäpaikassa oleskelua. Tallinnassa tai Tukholmassa voisi pari päivää viettää. Sitten ihan vaan Kauppatorilla käyntiä, joissain kesätapahtumissa ja oleskelua.
Mulla todella hektinen työ, joten jätän aikaa myös vaan oleilulle ilman suunnitelmia. Myös jotain töitä tulee varmuudella tehtyä, vaikkakin yritän jättää ne mahdollisimman minimiin.
Niin ja heinäkuussa on laukkakurssi viitenä päivänä. Se tosin vie aikaa matkoineen ja hepon laittoineen kolmisen tuntia illasta.
Kyllä tässä jo lomaa odottaakin. Ulkomailla en käy koskaan kesällä. Niiden aika on sitten loka - maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta en yksinäinen, monelle tekisi hyvää olla välin ihan yksin vaikka viikon.
Jotkut on yksin vuosikymmeniä.
28 vuotta yksinasumista on tullut täyteen. En suosittele muille.
Minulla yksinasumista, yksinelämistä nyt koossa 34 vuotta.
Siitä huolimatta, että asun kaupungin keskustassa, rauhallisella paikalla järven rannalla, vietän suurimman osan kesästä 20 km päässä olevalla järvenrantahuvilalllani elämästä ja luonnosta nauttien. Talvet olen kaupunkikodissani nauttien elämästä, naisista ja alkoholistakin. Valitettavasti en osaa lainkaan laulaa. Muutamaan vuoteen en ole siis lainkaan poistunut asuinseudultani.
Vuosia pakkasin koirat autoon ja ajelin Suomen luontokohteisiin joissa retkeilin, vaelsin, kalastelin, mökkeilin, tutustuin lähiseutuun ym. Olin yksin, en yksinäinenen, eikä tarvinnut pelätä kun isot hurtat olivat kavereinani. Nyt kesät kuluvat lähestulkoon kokonaan omassa maaseutumökissä kun on koiria, kissa, vuohia, kukko, kanoja ja hevosia joita en saa mukaani, ja joita ei voi yksinkään jättää. Pienet lyhyet sukulointikeikat kyllä teen jos saan eläimilleni luotettavan hoitajan. Suomen luonto on ihana näin keväällä, kesällä ja syksyllä joten viihdyn täällä kotimaisemissakin oikein hyvin.
Dokaan kaksiossani ja pelaan tietokoneella. Joskus käyn ulkona kävelemässä, jos on kiva sää. Kesälomat on ahdistavaa aikaa yksinäiselle. Ei enää huvita nuo matkat ja tapahtumatkaan, ne on tässä yli 30 vuoden yksinolon aikana jo niin nähty. - n 50 v
Pääasiassa lojun aitassa ja kaluani näpelöin.
On niin väsyttävä työ, että en millään jaksaisi suunnitella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kotona vietän lomat. En ole 20 vuoteen käynyt ulkomailla edes. Ei matkustelu kiinnosta yksin.
Yksin matkustelussa on hyvätkin puolensa - voi mennä mihin haluaa ja katsella niin kauan kun haluaa.
Jos on kaveri, niin ei saa mennä mihin haluaa ja katsella niin kauan kun haluaa kuitenkaan.
Kävin viimeksi Norjassa yksin ryhmämatkalla - mukavaa oli dallata pitkin Osloa ja ihmetellä.
Bisselläkin oli mukavaa olla ihan yksin, kun juttelu ei niinkään nappaa tuntemattomien kanssa.
Ja parasta oli se, että sää oli kaikille sama :D Suosittelen yksin matkustelua.
Enimmäkseen nukun, joskus katselen vähäpukeisia naisia tai tutkin vauva-palstalta mitä typeryksiä muut kirjoittelevat. Joskus kirjoittelen typeryyksiä itsekin.
Harrastan laitesukellusta. Menen aina jonnekin ulkomaille sukeltamaan.
Kesät aina töissä, talvella vain yksittäisiä työpäiviä. Näillä mennään. En matkustele. Lapset jo maailmalla.
T: sinkkuna jo 10 vuotta - ja pysyn
Vierailija kirjoitti:
"eikä tarvinnut pelätä"
😂😂😂
Kiva kun sait iloa elämääsi.
Erämaassa ja nykyisin myös lähimetsässä voit kohdata suurpedon tai useampiakin. Kun yksin vaellat, telttailet jne. on koirat erinomainen seura ja turva. Eikä ne petoeläimet ole se ainoa asia mitä yksin liikkuva ihminen voi kohdata olitpa mies tai nainen. On niitä varkaita sekä muita ällötyksiä muuallakin kuin kehä III:en sisäpuolella. Oletkohan koskaan kohdannut suurpetoa tai oikein kunnon kusipääöykkäriä silmästä silmään? Toivottavasti et.
Tässä ikisinkku, hyvää päivää. Nyt eläkkeellä, joten ei erotu kesäloma miksikään, vaan aina kunnosta ja asioista pidettävä huolta. Minua liika yksin olo ja asuminen välillä ahdistaa. Ihmettelen tänne kirjoittaneiden tasapainoisuutta ja yksin elämisen helppoutta! Miten saatte asiat ja kokemukset tuntumaan niin kivoilta? Itsestäni sanoisin että joka päivä pitäisi olla jokin keskeytys ihmishahmoisessa muodossa, niin auttaa ettei ahdistus vyöry päälle. Työelämässä oloni aikaan kesäloman tulo oli stressaavaa, koska silloin yksinäinen elämä tuntui vaikeammalta. Työssä käyminen on yksin elävälle terapiaa, auttaa jaksamisessa. Siksi suuresti suren tälläkin hetkellä niitä sinkkuja, jotka ovat työttömänä ):
Oleilen vaan, miksi pitäisi kesälomaksikin keksimällä keksiä tekemistä.