Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle on tullut kummallisia tapoja

Vierailija
09.06.2024 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 10 v. Nyt viime aikoina hänelle on ilmaantunut vähän kummallisia piirteitä, sellaisia joita ei ole ennen ollut. Aiemmin keskustelu hänen kanssaan on sujunut normisti, nyt keskustelu on sitä että mies kertoo oman näkemyksensä/mielipiteensä ja sen jälkeen asiasta ei tarvitse puhua. Jos yritän kertoa oman mielipiteeni tai mitä haluaisin, niin hän alkaa huokailla ja on kyllästyneen näköinen. Eli kaikessa pitäisi mennä hänen mieltymystensä mukaan. Ihan kuin ainoa oikea olisi hänen näkemyksensä, ei minkäänlaista toisen mielipiteiden huomioon ottamista/joustavuutta/kompromisseja hänen puoleltaan enää.

Hänellä on vähän joka asiasta oma näkemys ja sen mukaan pitäisi sitten toimia. Tänään mies pilkkoi tomaatteja muovisella laudalla, sen jälkeen pyyhkäisi lautaa kämmenellä ja laittoi takaisin kaappiin. Kun sanoin ihan nätisti että lauta olisi hyvä pestä ennen kaappiin laittoa, niin sai pienet kilarit. Yhtenä päivänä kun tulin kotiin, niin hirveä bassonjytke kuului postilaatikoille asti. Ajattelin, että naapurin teinin kaverit on kylässä, mutta ei meillä mies 50 v. kuunteli musiikkia lujalla ovet ja ikkunat auki. Kun kysyin miksi kuuntelee niin kovalla niin alkoi räyhäämään ettei ole mitään tehnyt.

Vastaavia tilanteita ja tapauksia riittää. Ihan kuin mies olisi unohtanut normaalit toiminta- ja käytöstavat. Toisaalta kyllä muiden ihmisten seurassa käyttäytyy kuten ennenkin eli lähinnä kotona vain erikoista käytöstä. Onko sillä jotku miesten vaihdevuodet vai mahdollisesti jotain vakavaa?

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkava muistisairaus ?

Tämä tuli itselläkin mieleen. Alkavassa sairaudessa voi jo ilmetä luonteen tai tapojen muutoksia, esim juuri ärtyneisyyttä tai aggressioita. Kuulostaa hyvinkin tutulta, seuraan itse isäni muistisairauden etenemistä. 

Mikä on pätevyytesi tehdä diagnooseja netin yli?

Missä kohtaa yllä on sanottu, että ap:n miehellä kyseessä on muistisairaus? Luepa uudestaan ajatuksella. 

Vierailija
162/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaudet noin nuorilla (alle 60) on kuitenkin todella harvinaisia. Eli ei ole kovin todennäköinen selitys. Todennäköisin selitys on se, että mies ei enää välitä siitä että käyttäytyy kusipäisesti sinua kohtaan. Häntä ei vain enää kiinnosta.

Miksi!? Tällaiset miehet sitten itse jäävät suhteeseen, kun pitää naiselle v-ttuilla ja kiusata?? En vaan ymmärrä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkava muistisairaus ?

Tämä tuli itselläkin mieleen. Alkavassa sairaudessa voi jo ilmetä luonteen tai tapojen muutoksia, esim juuri ärtyneisyyttä tai aggressioita. Kuulostaa hyvinkin tutulta, seuraan itse isäni muistisairauden etenemistä. 

Mikä on pätevyytesi tehdä diagnooseja netin yli?

Missä kohtaa yllä on sanottu, että ap:n miehellä kyseessä on muistisairaus? Luepa uudestaan ajatuksella. 

Alkava muistisairaus 

Siinähän se sanotaan

Vierailija
164/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaudet noin nuorilla (alle 60) on kuitenkin todella harvinaisia. Eli ei ole kovin todennäköinen selitys. Todennäköisin selitys on se, että mies ei enää välitä siitä että käyttäytyy kusipäisesti sinua kohtaan. Häntä ei vain enää kiinnosta.

Miksi!? Tällaiset miehet sitten itse jäävät suhteeseen, kun pitää naiselle v-ttuilla ja kiusata?? En vaan ymmärrä :(

Miksi naiset olevat suhteissaan hakattavana? En vaan ymmärrä.

Vierailija
165/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina naisen syy, kun mies v-ttuilee, käyttäytyy kuin lapsi, ei ota vastuuta omista käytöksistään tai hakkaa! Niinkö?

Vierailija
166/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu läpi elämän, elämän rajallisuus on tekijä, joka vaikuttaa meihin kaikkiin tavalla tai toisella. Musiikin kuuntelu ja tomaattien leikkaaminen ei nyt kuullosta kovin pahalta, ehkä olisi hyvä antaa hieman sitä siimaa ja antaa toiselle sijaa olla sekä kasvaa? Vaikutat olevan äärimmäisen tarkkana, ettei muutoksia saa tapahtua ja kaiken pitäisi olla niinkuin ennenkin. 

Ei Suomen kesässä tarvitse ruokakauppaan mitään kylmälaukkua. Asun itse maassa, jossa kesällä 40-45 lämmintä vähintään 2-3kk eikä täälläkään kukaan tuntemani käy kaupassa kylmälaukun kanssa. Pitäisi ajomatkan olla huomattavan pitkä, että siinä olisi mitään mieltä.

veikkaan että mies automaattisesti protestoi niitä odotuksia vastaan, mitä hänelle asetat ja kaipaa tilaa olla ja muuttua elämän myötä. 

Vierailija
167/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina naisen syy, kun mies v-ttuilee, käyttäytyy kuin lapsi, ei ota vastuuta omista käytöksistään tai hakkaa! Niinkö?

Se on naisen oma syy jos hän on suhteessa ensimmäisen v-ttuilun tai lyönnin jälkeen. Ei siihen kummoista ajatustyötä tarvita että lähtee pois jos ei homma kiinnosta.

Vierailija
168/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen muuttuu läpi elämän, elämän rajallisuus on tekijä, joka vaikuttaa meihin kaikkiin tavalla tai toisella. Musiikin kuuntelu ja tomaattien leikkaaminen ei nyt kuullosta kovin pahalta, ehkä olisi hyvä antaa hieman sitä siimaa ja antaa toiselle sijaa olla sekä kasvaa? Vaikutat olevan äärimmäisen tarkkana, ettei muutoksia saa tapahtua ja kaiken pitäisi olla niinkuin ennenkin. 

Ei Suomen kesässä tarvitse ruokakauppaan mitään kylmälaukkua. Asun itse maassa, jossa kesällä 40-45 lämmintä vähintään 2-3kk eikä täälläkään kukaan tuntemani käy kaupassa kylmälaukun kanssa. Pitäisi ajomatkan olla huomattavan pitkä, että siinä olisi mitään mieltä.

veikkaan että mies automaattisesti protestoi niitä odotuksia vastaan, mitä hänelle asetat ja kaipaa tilaa olla ja muuttua elämän myötä. 

Mistä softasta tää on kopioitu? Jännät rivivälit joita ei kyllä normaalisti kirjoittamalla saa aikaiseksi.

Vierailija
169/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö miehenne miten puhutte heistä täällä?

Vierailija
170/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen itsekkyyden lisääntyminen kertoo yleensä siitä, että mies haluaa erota tai jotenkin alistaa sinut. 

Voi olla jokin alkava aivorappeumakin kyllä.

Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että mies on kyllästynyt elämäänsä ja alkanut haikailla nuoruuden aikojen perään. Lisäksi hän ei enää kunnioita sinua, koska tekee tahallaan asiat toisin kuin tietää sinun haluavan tehtävän.

Onko hän enemmän pois kotoa kuin aiemmin? Onko töissä uusi ihastus? Meneekö piiloon soittamaan tai viestitteleekö enemmän kuin aiemmin? Tarkkaile näitä merkkejä, niin voit ainakin epäillä hänellä olevan uusi ihastus, jota piirittää tai jopa on suhde johonkin naiseen työpaikalla.

Minulle kävi niin, että mies alkoi olla hyvin tarkka ulkonäöstään töihin mennessään ja puhui ja puhui eräästä naispuolisesta työtoverista vaikka näki, ettei minua kiinnostanut pätkääkään. Erohan siitä tuli ja et voi arvata, miten helpottunut olin ja sain mennä ja tulla ihan miten huvittaa. Ah vapaus pahantuulisesta ja itseään töihin puunaavasta miehestä!

P.s. Parin vuoden sisällä löysin paljon paremman ja oikeasti rakastavan miehen. Halusin elää yksin tuon pari vuotta.

Vierailija
171/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on nuorena jaksanut "maskata" autistiset piirteensä. Mutta ikääntyessään ei enää ja naamio tippuu. Vain hänen tapansa on oikeita eikä välitä muista. Voi tietysti olla narsismiakin. Tuntuuko tykkäävän sun loukkaamisesta?

Voi hyvänen aika! Juuri viikonloppuna oma mieheni yritti härnätä minua riitaan, kun muuten ei onnistunut., niin alkoi loukkaamaan! "oletko kulta huomannut että sinullekin on tullut ryppyjä"? Näki että pahoitin mieleni, alkoi paasata: "kuinka suutut niin pienistä!" Sitten se oli minun vika.

Täysi narsku, kus-pää. Juuri tuota pillovittuilua ym. Olen aivan sanaton :(

Ja kaikki on tietysti naisen vika! Lisäksi valitettavasti tähän liittyy raha, josta muistetaan mainita kuin ohimennen, että hän maksaa "kaiken". Mies vasta vähän yli 40v....

Tuo jatkuu tasan niin kauan kun olet sitä vastaanottamassa. Mies ei rakasta, kokee vain hyvää mieltä siitä että pystyy kontrolloimaan ja satuttamaan sinua. Suomessa kyllä pääsee eroamaan tyhjätaskunakin. Ja jos lapsia on, niin tuo on äärimmäisen haitallista heidänkin kehitykselleen.

Vierailija
172/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä ajatteli, että meillä oli "hyvä, vastavuoroinen ja keskusteleva suhde". Käytännössä kuitenkin vuosia joustin hänen oikkujensa mukaan, koska muuten olisin joutunut ottamaan vastaan paskamyrskyn. Yritin ottaa dynamiikkaa hänen kanssaan puheeksi suhteen aikana monta kertaa, mutta ei mennyt perille.

Kuuden vuoden jälkeen iski hetki, että en pystynyt enää pitämään piilotettua vihaa ja katkeruutta sisälläni. Päätin erota. Mies oli aivan yllättynyt syistä. Vaikka ne oli samoja, joista olin vuosien ailana varoitellut.

Ennen eroa oli muutaman viikon aikajakso, jolloin käyttäydyin vähän samoin kuin AP:n mies. Esim. häivyin kotoa lähes joka päivä ilmoittamatta koko päiväksi. En puhunut hänelle mitään kotona ollessa moneen päivään. Muuten en ole koskaan harrastanut mykkäkouluja, eikä silloinkaan ollut kyse aktiivisesta päätöksestä. Ei vain huvittanut.

En tunnistanut itseäni käytöksestäni, mutta ei vaan ollut enää paukkuja käyttäytyä ihmisiksi.

Jos olisin jäänyt pidemmäksi ajaksi, olisin varmaan myös tehnyt muita evvk-temppuja, AP:n miehen tyylisiä. Mutta päätin, että ero on terveempi ratkaisu.

Vierailija
173/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lainata mutta joku yllä kertoi: "Mies ei rakasta, kokee vain hyvää mieltä siitä että pystyy kontrolloimaan ja satuttamaan sinua"

Niin tuohon kommentoisin, (olen varmasti hyvin naiivi ihminen), MITEN tuollaisesta voi saada mielihyvää? Mikä ajaa ihmisen tuollaiseksi? huonot lapsuudenmallit? Vikaa päässä? Miksi tuollaiset ihmiset ei elä yksin?

Vierailija
174/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on nuorena jaksanut "maskata" autistiset piirteensä. Mutta ikääntyessään ei enää ja naamio tippuu. Vain hänen tapansa on oikeita eikä välitä muista. Voi tietysti olla narsismiakin. Tuntuuko tykkäävän sun loukkaamisesta?

Voi hyvänen aika! Juuri viikonloppuna oma mieheni yritti härnätä minua riitaan, kun muuten ei onnistunut., niin alkoi loukkaamaan! "oletko kulta huomannut että sinullekin on tullut ryppyjä"? Näki että pahoitin mieleni, alkoi paasata: "kuinka suutut niin pienistä!" Sitten se oli minun vika.

Täysi narsku, kus-pää. Juuri tuota pillovittuilua ym. Olen aivan sanaton :(

Ja kaikki on tietysti naisen vika! Lisäksi valitettavasti tähän liittyy raha, josta muistetaan mainita kuin ohimennen, että hän maksaa "kaiken". Mies vasta vähän yli 40v....

Tuossa on hyvä pysähtyä miettimään, mitäs jos sairastut vakavasti? Pysyykö hän vierelläsi tukena? Entä vanhuus ja siihen kuuluvat rajoitteet? Näitä on kannattaa pohtia, jos olette naimisissa tai menossa naimisiin. Ihan heppoisin perustein ei suhdetta kannata jatkaa, etenkin mikäli tilanne vaan pahenee.

Vierailija
175/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa ex-mieheltäni.

Ihan ihme sekoilu alkoi, juuri vaikka puhtaiden pyykkien telineen päälle heitti p*skaiset ulkovaatteensa, tai vastaavasti jotain puhtaita pyykkejä jonnekin pölyisimpään mahdolliseen nurkkaan, ja sitten uhriutui jos sanoin asiasta. Tai lupasi tulla hakemaan autolla, oli mennyt nukkumaan keskellä päivää ja lopulta kävelimme lapsen kanssa sateessa tunnin matkan. Osa jutuista oli oikeasti vaarallisia, paljastui mm että oli kuskannut parivuotiasta lasta ilman istuimen vöitä, kun ei ollut jaksanut niitä löysentää, kun minä olin jättänyt liian kireälle ja kaikkea aivan järjetöntä.

Nyt elämä on huomattavasti stressittömämpää ja parempaa ilman tuollaista kiukkupussia.

Vierailija
176/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuulostaa ex-mieheltäni.

Ihan ihme sekoilu alkoi, juuri vaikka puhtaiden pyykkien telineen päälle heitti p*skaiset ulkovaatteensa, tai vastaavasti jotain puhtaita pyykkejä jonnekin pölyisimpään mahdolliseen nurkkaan, ja sitten uhriutui jos sanoin asiasta. Tai lupasi tulla hakemaan autolla, oli mennyt nukkumaan keskellä päivää ja lopulta kävelimme lapsen kanssa sateessa tunnin matkan. Osa jutuista oli oikeasti vaarallisia, paljastui mm että oli kuskannut parivuotiasta lasta ilman istuimen vöitä, kun ei ollut jaksanut niitä löysentää, kun minä olin jättänyt liian kireälle ja kaikkea aivan järjetöntä.

Nyt elämä on huomattavasti stressittömämpää ja parempaa ilman tuollaista kiukkupussia.

Miten uskallat antaa lapsen miehen luo miehen vuorolla?

Vierailija
177/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaaisiko kyse olla siitä että aikaisemmin on menty ap:n sääntöjen ja mielipiteen mukaan joita hän pitää "normaaleina käytöstapoina"? Mies on kyllästynyt elämään toisen sanelemien sääntöjen mukaan mutta ei oikein osaa keskustella asiasta rakentavasti ja siksi "kapinoi" näin?

En tietysti tiedä tarkkaan teidän tilannetta mutta en esim tunne ketään joka ottaa kylmälaukun kauppareissulle ellei kauppa ole jossain kahden lossin takana.

Normaaleina käytöstapoina pidän tavallisia elämiseen kuuluvia asioita, kuten jokaisen omalta osaltaan kodista huolehtimista, eli kotityöt kuuluvat kaikille perheenjäsenille, samoin lemmikkien hoito, ja tietenkin lapset.

Omat likapyykit voi tuoda kodinhoitohuoneeseen ja laittaa ne tiskinsä koneeseen. Ei tämä mitään sortoa tai miesvihaa ole. Ei kukaan ole velvollinen toista passaamaan tai palvelemaan. Yhdessä

Pitkä valitus viesti jonka viimeisenä lauseena "joka asiasta nykyään kauhea valitus😅

Normaaleina köytöstapoina pidät tavallisia elämiseen kuuluvia asioita mutta eniten valitat silti musiikin luukuttamisesta ja kylmälaukusta...

Hyvä kun vastasit ja näytit että osuin oikeaan. Olet itse sellainen kuin mistä syytät toista.

Vierailija
178/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on hyvä pysähtyä miettimään, mitäs jos sairastut vakavasti? Pysyykö hän vierelläsi tukena? Entä vanhuus ja siihen kuuluvat rajoitteet? Näitä on kannattaa pohtia, jos olette naimisissa tai menossa naimisiin. Ihan heppoisin perustein ei suhdetta kannata jatkaa, etenkin mikäli tilanne vaan pahenee.

Vastaan ylle. Olemme jo naimisissa (lapset jo aikuisia lähes kaikki), yhdessä teineistä saakka. Olen todella alkanut miettiä vanhuutta...... En tiedä, vaikeaa. Kuitenkaan mies ei aina ole tuollainen, vaan silloin kun hänellä itsellään on huono olla. Kyvyttömät vanhemmat hänellä, ei mitään tunnetaitoja. Emme ole missään tekemisissä heihin.

Vierailija
179/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vastata tuolle trollille joka viljelee tuota miesvihaväitettänsä. Hänen ainoa tarkoitus on estää keskustelu ja tuhota ketju niin ettei kukaan enää siinä halua aloituksen aiheesta keskustella. Kannattaa sivuuttaa hänen kommentit kokonaan eikä antaa hänelle sitä tyydytystä että lähtee mukaan hänen trollailuun ja antaa hänen trollailulle huomiota.

Mikä keskustelu? Keksitte tarinoita miehestä, arvailette mesi valuen mitä sairauksisa sillä on, tykkäilette toistenne viesteistä.

Mitä muuta kuin ensimmäinen vastaus tarvittiin keskusteluun?

Tälle kommentoijamiehelle on siis ihan uutta naisten tapa keskustella. Näin naiset ratkovat yhdessä ongelmia, eli kertomalla miten toiset käyttäytyvät ja pohtimalla miksi, ja miten heidän itsensä ka

On täysin tervettä käsitellä näitä asioita täällä ja kuulla muiden kokemuksia. Mars eteenpäin, jos ei kiinnosta tai ärsyttää. Et sinä meitä komentele, mistä saa keskustella ja mistä ei. Hyvästi.

Vierailija
180/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallanhalun takia ja nakertaakseen itsetuntoasi. Saa siitä suurta tyydytystä sairaalle mielelleen, kun huomaa muutoksia sinussa epävarmaan suuntaan. Leikkii aikansa ugh niin voimakasta ja sitten kyllästyy ja hakee uuden uhrin. Siksi suhteesta pitäisi uskaltaa erota, jos on paha olla ja näkee toisen sadistisesti nauttivan siitä. Yksin asuminen eron jälkeen on todella hyvåå aikaa ja yllättyy itsekin, mihin kaikkeen pystyy. Takaisin ei kannata palata vaikka luvattaisiin tähdet ja kuu taivaalta. Eivät aikuiset ihmiset muutu, kohta huomaat olevasi samassa jamassa kuin aiemminkin, jos otat hänet takaisin. Voimia!