Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle on tullut kummallisia tapoja

Vierailija
09.06.2024 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 10 v. Nyt viime aikoina hänelle on ilmaantunut vähän kummallisia piirteitä, sellaisia joita ei ole ennen ollut. Aiemmin keskustelu hänen kanssaan on sujunut normisti, nyt keskustelu on sitä että mies kertoo oman näkemyksensä/mielipiteensä ja sen jälkeen asiasta ei tarvitse puhua. Jos yritän kertoa oman mielipiteeni tai mitä haluaisin, niin hän alkaa huokailla ja on kyllästyneen näköinen. Eli kaikessa pitäisi mennä hänen mieltymystensä mukaan. Ihan kuin ainoa oikea olisi hänen näkemyksensä, ei minkäänlaista toisen mielipiteiden huomioon ottamista/joustavuutta/kompromisseja hänen puoleltaan enää.

Hänellä on vähän joka asiasta oma näkemys ja sen mukaan pitäisi sitten toimia. Tänään mies pilkkoi tomaatteja muovisella laudalla, sen jälkeen pyyhkäisi lautaa kämmenellä ja laittoi takaisin kaappiin. Kun sanoin ihan nätisti että lauta olisi hyvä pestä ennen kaappiin laittoa, niin sai pienet kilarit. Yhtenä päivänä kun tulin kotiin, niin hirveä bassonjytke kuului postilaatikoille asti. Ajattelin, että naapurin teinin kaverit on kylässä, mutta ei meillä mies 50 v. kuunteli musiikkia lujalla ovet ja ikkunat auki. Kun kysyin miksi kuuntelee niin kovalla niin alkoi räyhäämään ettei ole mitään tehnyt.

Vastaavia tilanteita ja tapauksia riittää. Ihan kuin mies olisi unohtanut normaalit toiminta- ja käytöstavat. Toisaalta kyllä muiden ihmisten seurassa käyttäytyy kuten ennenkin eli lähinnä kotona vain erikoista käytöstä. Onko sillä jotku miesten vaihdevuodet vai mahdollisesti jotain vakavaa?

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä ole kyseessä miehen vaihdevuodet. Oma mies (50v) alkoi pari vuotta sitten käyttäytymään aika lailla samalla tavalla. Ennen itsestään huolehtiva ja siisteydestä pitävä mies alkoi välttämään peseytymistä, lopetti siivoamisen, pyykinpesun, liikkumisen. Ei pese käsiään edes vessakäynnin jälkeen.

Ruoanlaittoakin pitää vahtia. Ei pese käsiään, valmistusastiat huuhtelee ja laittaa kaappiin. Joskus jopa ottaa koneesta käytettyjä ja käyttää niitä! Eivät kuulema ole likaisia. Välillä ltuntuu että ärsyttää minua tahallaan.On apaattinen, väsynyt, äkäinen. Voimaa saa vain keskioluesta.

Olen yrittänyt puhua hänelle. Ei näe mitään outoa käyttäytymisessään. Lääkäriin Ei saa kirveelläkään. On aika sietämätön kotioloissa jo. 

Osaako kukaan sanoa, että meneekö tuo ohi vai paheneeko vaan? Että pitääkö alkaa omaa asuntoa harkitsemaan tässä.

Menee ohi 3-6 vuodessa. Kaikki tuo on ihan normaalia. 

Vierailija
222/226 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt mun miehellä ohi vaan paheni koko ajan vaikka tein itsestäni näkymättömän, hajuttoman , mauttoman jne. Kaikki mitä tein oli väärin. Jopa tuulesta temmattuja tekemättömyyksiä syytettiin vääryytenä.

Olin mm huono vaimo koska en omatoimisesti ymmärtänyt, että minun olisi pitänyt herättää mies joka yö kesken unien ja tarjota illua. Mies kertoi raivoten näitä vikojani. 10 vuotta kestin kun yritin pitää lapsiperheen kasassa. Sitten sain selville että miehellä on toinen perhe kun olimme 45v. Erosimme. 

Nyt ex pettää uutta naista. Tiedän 100% varmuudella pari kenen kanssa pettänyt (ei minun). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tyypillinen mies, joka on jämähtänyt mukavuusalueelleen pitkässä suhteessa, jossa tottunut ottamaan kaiken itsestäänselvyytenä. Ei tuosta enää nousta, valitettavasti.

Kuulostaa ihan päinvastaiselta, on 10 vuotta taipunut joka asiassa että puolisolla olisi hyvä olla, mutta nyt ei enää jaksa ja haluaa ottaa tilaa itselleen.

Mutta eihän mies saa sellaista tehdä, se on sallittua vain naiselle ja silllon se on rohkeaa ja upeaa.

Vierailija
224/226 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten sontamulkkujen kanssa tekin elämänne vietätte 🤡

Jotkut vielä pitävät tuollaista käytöstä normaalina. Luikaan tuollaiset. Itse elin lapsuuteni ja nuoruuteni tuollaisen pershäiriöisen paskan vaikutuspiirissä. Vaikutus olikin sitä luokkaa, etten koskaan edes harkitsisi yhteisasumista kenenkään kanssa. Pelastakaa edes lapsenna noilta. Ei kyse ole pelkästään niistä oudoista teoista, vaan asenteesta, mentaliteetistä ja mielialasta, joka noilla on. Ankeuttajia.

Vierailija
225/226 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
226/226 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tuossa iässä hieman vastaavankaltainen, mutta eläkeiän kynnyksellä alkoi taas olla oma kiltti itsensä. Vaihdevuosia minäkin veikkaisin ellei sitten ole jotain uutta tai muuttunutta lääkitystä (verenpaine tms?), joka tekee hänestä kusipäisen känkkäränkän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän