Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle on tullut kummallisia tapoja

Vierailija
09.06.2024 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 10 v. Nyt viime aikoina hänelle on ilmaantunut vähän kummallisia piirteitä, sellaisia joita ei ole ennen ollut. Aiemmin keskustelu hänen kanssaan on sujunut normisti, nyt keskustelu on sitä että mies kertoo oman näkemyksensä/mielipiteensä ja sen jälkeen asiasta ei tarvitse puhua. Jos yritän kertoa oman mielipiteeni tai mitä haluaisin, niin hän alkaa huokailla ja on kyllästyneen näköinen. Eli kaikessa pitäisi mennä hänen mieltymystensä mukaan. Ihan kuin ainoa oikea olisi hänen näkemyksensä, ei minkäänlaista toisen mielipiteiden huomioon ottamista/joustavuutta/kompromisseja hänen puoleltaan enää.

Hänellä on vähän joka asiasta oma näkemys ja sen mukaan pitäisi sitten toimia. Tänään mies pilkkoi tomaatteja muovisella laudalla, sen jälkeen pyyhkäisi lautaa kämmenellä ja laittoi takaisin kaappiin. Kun sanoin ihan nätisti että lauta olisi hyvä pestä ennen kaappiin laittoa, niin sai pienet kilarit. Yhtenä päivänä kun tulin kotiin, niin hirveä bassonjytke kuului postilaatikoille asti. Ajattelin, että naapurin teinin kaverit on kylässä, mutta ei meillä mies 50 v. kuunteli musiikkia lujalla ovet ja ikkunat auki. Kun kysyin miksi kuuntelee niin kovalla niin alkoi räyhäämään ettei ole mitään tehnyt.

Vastaavia tilanteita ja tapauksia riittää. Ihan kuin mies olisi unohtanut normaalit toiminta- ja käytöstavat. Toisaalta kyllä muiden ihmisten seurassa käyttäytyy kuten ennenkin eli lähinnä kotona vain erikoista käytöstä. Onko sillä jotku miesten vaihdevuodet vai mahdollisesti jotain vakavaa?

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on löytänyt uuden naisen. Etsii syytä mistä voisi riidan aikaan saada, ja syyttää sitten sinua.

Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, niin...

TÄMÄ juuri on NAISTEN KIERO TAPA!! häätää syytön mies pois luotaan.

Vierailija
142/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on löytänyt uuden naisen. Etsii syytä mistä voisi riidan aikaan saada, ja syyttää sitten sinua.

Haha. Eli se, että mies pettää on vaimon syy ja pettäjämies on itse täysin syytön. Trollailusi on jo ihan next level tason pelleilyä. Mitä jos vihdoin vaikka häipyisit tästä aikuisten keskustelusta omiesi pariin takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaudet noin nuorilla (alle 60) on kuitenkin todella harvinaisia. Eli ei ole kovin todennäköinen selitys. Todennäköisin selitys on se, että mies ei enää välitä siitä että käyttäytyy kusipäisesti sinua kohtaan. Häntä ei vain enää kiinnosta.

#miesvihanäkyväksi

E ehkä tajua, mutta juuri tuollaisella jankutuksellasi lietsot ihan itse eräänlaista miesvihaa, tai aluksi ainakin inhoa ja halveksuntaa. Et edes vaivaudu kyselemään lisätietoja, vaan monotonisesti hoet kommentti kommentilta samaa mantraasi, riippumatta kontekstista. Olet itse oman vihasi kyllästämä.

Olen kysellyt lisätietoja, esimerkiksi ihmisten kompetenssia tehdä diagnooseja. Kukaan ei ole vas

Sairauden mahdollisuudesta kertominen ei ole sama kuin diagnoosi. Se on kehotus mennä lääkäriin tutkimaan, että onko se mahdollisesti ongelma. Ihan yleistietoon kuuluu tunnistaa sairauksien oireita, jotta osaa mennä lääkäriin. 

Se on diagnoosi kun täällä kerrotaan mikä sairaus mamman mielestä on kyseessä. Kehoitus mennä lääkäriin selvittämään asiaa onnistuu arvailematta sairauden nimeä.

Vierailija
144/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlaisen käytöksen syyksi paljastui lopulta miehen salasuhde. Itsekin mietin noita mainittuja vaihtoehtoja, masennusta ym. ja myös toiseen ihastumisen mahdollisuutta mutta aina kun asiasta kysyin, ja kysyin siinä muutaman vuoden varrella lukuisia kertoja, niin mies kielsi jyrkästi että olisi mitään säätöä meneillään. Vielä samana päivänä kielsi kun kerroin hänelle että tiedän asiasta muuta kautta ja oli todisteitakin kunnes lopulta myönsi. En tiedä kauanko olisi tuota ihmeen väsytyspeliä pitänyt ja mikä siihen lopulta oli syynä - eikö osannut päättää mitä haluaa vai halusiko kusipäisellä käytöksellä ajaa minut tekemään eropäätöksen ja itse olisi päässyt uhriutumaan kun vaimo jätti.

Tämänlainen kiero käytös on selvästi yleisempää naisella miestä kohtaan.

Vierailija
145/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista ap arjen huumori. 

Sen avulla asioita, vaikeitakin, helpompi käsitellä

Huumorilla ei tarvitse suhtautua siihen että mies kohtelee sinua huonosti ja alentavasti. 

Miten miesten kannattaisi suhtautua siihen että naiset puhuvat heistä paskaa internetissä?

Ottamalla onkeensa naisten valituksesta ja skarppaamalla käytöstään. 

Tästäkin aloituksesta viisas mies oppii monta asiaa naisen kanssa elämisestä: hygienian pidon, toisen huomioonottamisen, tunteiden säätelyn, itsereflektion jne. tärkeydestä. 

Onko naisen koskaan tarpeellista itsereflektoida ja/tai muuttaa pysyvästi

Naisen on tarpeen itsereflektoida miksi ja miten pitkälle on valmis kestämään huonoa käytöstä puolisoltaan. Varsikin jos mies ei ota yhtään vastuuta tilanteesta, vaan syyttää vain naista. Että miksi katselee tuollaista menoa. 

Näin, tässä tulikin selväksi naisten asenne ja kuinka paljon nuo mahot menopaussimonsterit ottavat vastuuta tekemisestään.

Vierailija
146/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vastata tuolle trollille joka viljelee tuota miesvihaväitettänsä. Hänen ainoa tarkoitus on estää keskustelu ja tuhota ketju niin ettei kukaan enää siinä halua aloituksen aiheesta keskustella. Kannattaa sivuuttaa hänen kommentit kokonaan eikä antaa hänelle sitä tyydytystä että lähtee mukaan hänen trollailuun ja antaa hänen trollailulle huomiota.

Mikä keskustelu? Keksitte tarinoita miehestä, arvailette mesi valuen mitä sairauksisa sillä on, tykkäilette toistenne viesteistä.

Mitä muuta kuin ensimmäinen vastaus tarvittiin keskusteluun?

Vierailija
147/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies alkoi käyttäytyä vähän tuolla tavalla. Otin pari kk sitä katsottuani suoraan puheeksi että miksi toimit noin ja olet noin kummallinen yhtäkkiä. En saanut mitään selitystä vaikka miten kysyin. Hän vaikeni täysin. Kysyin sitten suoraan että onko tarkoituksesi ärsyttää minua niin paljon, että otan eron ja saat sillä tavalla salaa haaveilemasi eron. Ei hän suostunut siihenkään mitään vastaamaan, mutta korjasi käytöksensä heti seuraavana päivänä.

Syytit siis miestä siitä että hän haaveilee salaa erosta?

Itse ottaisin eron jo tuolla perusteella, en sietäisi tuollaista käytöstä pelkältä naiselta hetkeäkään.

Vierailija
148/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen käytös muuttui myös vähän vastaavalla tavalla. Aluksi ei ollut mitään ongelmaa ja kaikki toimi hyvin ja kaikessa tehtiin yhteistyötä. Mutta pikkuhiljaa alkoivat ihmeellisyydet. Lopulta oltiin tilanteessa, että mies ei puhunut koko päivänä mitään ja jos vaadin vastausta johonkin kysymykseen, nii hän vain painui pihalle ja oli  poissa 2-4 tuntia. Kysymys saattoi esim olla vaikka siitä, että jostain laskusta tuli muistutus ja kysyin oliko se alkuperäinen lasku maksettu. Sitten jos kysyin voisiko mies tyhjätä astianpesukoneen (ei ollut viikkoihin sitä tyhjännyt, enkä siitä ollut huomauttanut), niin joka kerta joku astia hajosi. Kerran pyysin miestä heittämään pyykkikorin samalla ulos kun hän lähti ovesta. Arvaatte varmaan, että kori oli todellakin heitetty pyykkeineen pitkin pihaa. Kerran mies oli kulkemassa avoimen välioven ohi. Ovi ei edes ollut kulkuväylällä, mutta se jotenkin häiritsi häntä. Mies alkoi töniä ovea kiinni. Se ei mennyt, joten alkoi ihan hirveä rynkytys. Mies ei katsonut oven taakse ollenkaan miksi ovi ei mene kiinni, jatkoi vaan paiskomista. Oven takana oli ryömimässä meidän 10 kuinen vauva, mies paiskoi ovea lasta päin.

Sillai käytösken syy selvisi, että mehellä todettiin paha masennus. Masennuksen syy on arvailujen varassa. Samoihin aikoihin kun masennus todettiin, niin  hänellä diagnosoitiin hetki aiemmin kuolemaan johtava sairaus, niin lääkärit päättelivät masennuksen olleen seurausta siitä, että mies sai kuulla sen kuolemantuomion. Mun näkökulmasta hänen käytöksensä ei muuttunut laikaan diagnoosin kuultuaan. Arvelen, ettei niillä ollut mitään tekemistä toistensa kanssa tai masennuksen aiheutti se sairaus. Tai jokin muu.

Passita miehesi lääkäriin ja mene vaikka itse mukaan kertomaan oireet. Vaadi häntä varaamaan lääkäriaika välittömästi. En nyt sano, että miehelläsi oli tämä kuolemaan johtava sairaus, vaan siis se masennus.

Vierailija
149/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Eli se, että mies pettää on vaimon syy ja pettäjämies on itse täysin syytön. Trollailusi on jo ihan next level tason pelleilyä. Mitä jos vihdoin vaikka häipyisit tästä aikuisten keskustelusta omiesi pariin takaisin.

Heität väitteen miehen pettämisestä ja nyt se on jo totuus josta keskustellaan?

Melkoista... mitä tuo on jos ei miesvihaa?

Vierailija
150/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies alkoi käyttäytyä vähän tuolla tavalla. Otin pari kk sitä katsottuani suoraan puheeksi että miksi toimit noin ja olet noin kummallinen yhtäkkiä. En saanut mitään selitystä vaikka miten kysyin. Hän vaikeni täysin. Kysyin sitten suoraan että onko tarkoituksesi ärsyttää minua niin paljon, että otan eron ja saat sillä tavalla salaa haaveilemasi eron. Ei hän suostunut siihenkään mitään vastaamaan, mutta korjasi käytöksensä heti seuraavana päivänä.

Syytit siis miestä siitä että hän haaveilee salaa erosta?

Itse ottaisin eron jo tuolla perusteella, en sietäisi tuollaista käytöstä pelkältä naiselta hetkeäkään.

Pah. Ensin kysyin ja kysyin häneltä lukemattomia kertoja miksi käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Kun en saanut tuhahdustakaan vastaukseksi niin kysyin haluatko erota ja siksi toimit noin. Ainoa joka käyttäytyi huonosti oli mieheni. Itse en edes korottanut ääntäni kertaakaan. 

Vierailija
151/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan muistiongelmaa, tällä on samoja oireita ilmassa saman ikäisellä miehellä. Persoona muuttunut ja normaalit käytöstavat hukassa. Ei voi enää keskustella normaalisti kun alkaa huutaa joka asiasta ja kiukuttelee kun viisivuotias.

Vierailija
152/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vastata tuolle trollille joka viljelee tuota miesvihaväitettänsä. Hänen ainoa tarkoitus on estää keskustelu ja tuhota ketju niin ettei kukaan enää siinä halua aloituksen aiheesta keskustella. Kannattaa sivuuttaa hänen kommentit kokonaan eikä antaa hänelle sitä tyydytystä että lähtee mukaan hänen trollailuun ja antaa hänen trollailulle huomiota.

Mikä keskustelu? Keksitte tarinoita miehestä, arvailette mesi valuen mitä sairauksisa sillä on, tykkäilette toistenne viesteistä.

Tälle kommentoijamiehelle on siis ihan uutta naisten tapa keskustella. Näin naiset ratkovat yhdessä ongelmia, eli kertomalla miten toiset käyttäytyvät ja pohtimalla miksi, ja miten heidän itsensä kannattaisi siihen reagoida. Näin naiset saavat vertaistukea ja toimintamalleja tilanteisiin ja vahvistavat sosiaalisia siteitään. Mitä useampi kommentti, sen enemmän vertaistukea, ymmärrystä ja eri näkökulmia. Tiedonvälityksen ohella se on yhteisöllisyyttä. 

Jos joku ylireagoi, siitä sanotaan. Jos joku ei tajua juosta henkisen väkivallan alta pois, siitäkin sanotaan. 

Vierailija
153/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan muistiongelmaa, tällä on samoja oireita ilmassa saman ikäisellä miehellä. Persoona muuttunut ja normaalit käytöstavat hukassa. Ei voi enää keskustella normaalisti kun alkaa huutaa joka asiasta ja kiukuttelee kun viisivuotias.

Edit *täällä

Vierailija
154/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taatusti jäi vaivaamaan miksi toimi noin, kun minäkin haluaisin tietää ;D Tuli mieleeni, että osuit oikeaan ja häntä alkoi hävettää. Mietti asiaa, ja tuli katumapäälle? Luulisi, ettei tuollainen noin vain yhtäkkiä ja ilman oikeaa syytä ala.

Vierailija
155/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä oli, mutta 

1) sun ei tartte eikä pidä sietää kotonasi tuollaista käytöstä.

2) Miehen tehtävä on ratkaista ongelmasi. Voit auttaa häntä siinä, esim. vaatimalla menemään lääkäriin, mutta et voi ottaa vastuuta hänen käytöksestään. Jos hän ei halua kohdata ongelmiaan, niin sinun täytyy väistyä niiden alta, jottei hän riko sinuakin. 

Vierailija
156/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonimuutoksia, muistisairaus tai sosiaalista peliä.

Sosiaalinen peli menee niin, että kun haluaa erota, ei itse ota sitä eroa, vaan rupea itsekeskeiseksi kusipääksi, jolloin nainen ottaa eron. Sitten voi paistatella sympatiassa, että paha nainen rikkoi perheen. Naiset aina eroaa ihan tyhjästä. 

Komppaan sosiaalista peliä. Siitä on kokemusta. Äijä äksyili reilu puoli vuotta ja alkoi elämään omaa elämää perhe-elämän rinnalla. Ei aiemmin käynyt esim. ruokakaupassa, mutta alkoi ostamaan itselleen "omaa ruokaa" ja syödä niitä eli ei tullut enää ruoka-aikana pöytään muiden kanssa, vaan hiippasi sitten syömään näitä omia ruokia itsekseen. Käytännössä muutti asumaan työhuoneeseen. Vältteli muuta perhettä pelaamalla tietokonetta illat, yöt ja viikonloput. Kun en tehnyt elettäkään perhe-elämän lopettamiseen, hän pakkasi kamansa ja muutti pois.

Sitten alkoi jankutus siitä, että minun halustani muutti, joten minun pitää laittaa eropaperit sisään. Puoli vuotta jaksoi sitä rataa, kunnes itse laittoi paperit sisään. Oli pakko, kun oli uusi ihastus kiikarissa ja toinenkin osapuoli erosi. 

Vierailija
157/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on nuorena jaksanut "maskata" autistiset piirteensä. Mutta ikääntyessään ei enää ja naamio tippuu. Vain hänen tapansa on oikeita eikä välitä muista. Voi tietysti olla narsismiakin. Tuntuuko tykkäävän sun loukkaamisesta?

Voi hyvänen aika! Juuri viikonloppuna oma mieheni yritti härnätä minua riitaan, kun muuten ei onnistunut., niin alkoi loukkaamaan! "oletko kulta huomannut että sinullekin on tullut ryppyjä"? Näki että pahoitin mieleni, alkoi paasata: "kuinka suutut niin pienistä!" Sitten se oli minun vika.

Täysi narsku, kus-pää. Juuri tuota pillovittuilua ym. Olen aivan sanaton :(

Ja kaikki on tietysti naisen vika! Lisäksi valitettavasti tähän liittyy raha, josta muistetaan mainita kuin ohimennen, että hän maksaa "kaiken". Mies vasta vähän yli 40v....

Vierailija
158/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle kommentoijamiehelle on siis ihan uutta naisten tapa keskustella. Näin naiset ratkovat yhdessä ongelmia, eli kertomalla miten toiset käyttäytyvät ja pohtimalla miksi, ja miten heidän itsensä kannattaisi siihen reagoida. Näin naiset saavat verta

Eikö teillä ole ystäviä, luotettuja henkilöitä joiden kanssa tehdä tuota?

Aivan.

Vierailija
159/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on nuorena jaksanut "maskata" autistiset piirteensä. Mutta ikääntyessään ei enää ja naamio tippuu. Vain hänen tapansa on oikeita eikä välitä muista. Voi tietysti olla narsismiakin. Tuntuuko tykkäävän sun loukkaamisesta?

Voi hyvänen aika! Juuri viikonloppuna oma mieheni yritti härnätä minua riitaan, kun muuten ei onnistunut., niin alkoi loukkaamaan! "oletko kulta huomannut että sinullekin on tullut ryppyjä"? Näki että pahoitin mieleni, alkoi paasata: "kuinka suutut niin pienistä!" Sitten se oli minun vika.

Täysi narsku, kus-pää. Juuri tuota pillovittuilua ym. Olen aivan sanaton :(

Ja kaikki on tietysti naisen vika! Lisäksi valitettavasti tähän liittyy raha, josta muistetaan mainita kuin ohimennen, että hän maksaa "kaiken". Mies vasta vähän yli 40v....

Tapa se sika, ansaitset parempaa

Vierailija
160/226 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän mieleen juuri äsken telkkarista taas tullut American Beauty -elokuva. Miehesi on Lester! Sinä et silti vaikuta siltä leffan rouvalta.