Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison kanssa ei voi keskustella mistään nykyään, alkaa muistuttaa enemmän vanhempiaan??

Vierailija
09.06.2024 |

Mitähän ihmettä tässä tekisi? Olen aina pannut merkille appilan tyylin; töykeää, vähättelevää, kyseenalaistavaa jne... Äärimmäisen raskasta ja kuluttavaa! Kylässä käyn todella harvoin kun ei jaksa sitä lannistavaa p-skaa. Esim. kerromme että onni potkaisi josain asiassa, vastaus; eikö sen paremmin mennyt?!

Asiaan, jostain syystä puoliso on alkanut muistuttamaan heitä! Ihan sama mitä kerron, vastaus on kyseenalaistava: oliko noin vai sittenkin luulet liikoja itsestäsi?Jaksatkohan sinä nyt hoitaa asian X?jne...

Kaikista pahinta on, että hän tekee omien luulojensa perusteella syytöksiä minua kohtaan? Vaikea selittää.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas pelkään muuttuvani äidikseni. Hän oli nuorena iloinen ja sosiaalinen pidetty ihminen kuten kaiketi minäkin olen. Nyt vanhempana hänestä on tullut entisen vastakohta: kapeakatseinen, lyhytpinnainen ja äärimmäisen negatiivinen, kaksi naamainen jne.

Mä en halua olla tuollainen vanhna. 

kamala totuus on, että ihminen muuttuu elämänkokemuksensa myötä. Kapeakatseinen, lyhytpinnainen ja kaksinaamainen ihminen on kokenut paljon jotain sellaista, mikä on tehtnyt hänestä tuollaisen. Hänen tyttärenään olet luultavati osa noista kokemuksista.

Minulla ainakin vaikuttaa sairaudet ja se, että miniä ei ymmärrä, ettei selkäkipuinen 70 v pysty hoitamaan pikkulapsia, notelemaan ja vaihtamaan vaippoja. Sille pitää aina sanoa töykeästi muutoin inttäminen jatkuu ja jatkuu. Poikakn näyttää kypsyneen vaimoonsa täysin, kun hän tulee töistä pitää tehdä ruoka kun 30 v nainen ei liki 2 vuotiaan kanssa saa mitään tehtyä. Minulla oli nuorena kolme alle 5-vuotiasta, kyllä minä tein ruoat, siivosin jne. kun kerran kotona olin. 

Vierailija
42/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo opetti, ettei puolison vanhempia pidä haukkua. Se haukuttu anoppi ja appiukko on puolison äiti ja isä. Harva ihminen hyväksyy puolisoltaan omien vanhempien jatkuvan hakkumisen, vaikka hankalana tai vaikeana heitä itsekin pitäisi. Puolison vertaaminen negatiivisessa tarkotuksessa omiin vanhempiinsa on riidan aikana mielestäni epäreilu ja loukkaava isku vyön alle.

Jos ei totuutta kestä, nin ei se ole minun ongelmani.

Kestätkö sinä totuutta, olet ällöttävä, itsekeskeinen paska, puolisosi on tehnyt ilmeisen virhevalinnan, ottanut ää liön puolisokseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vanha totuus, että mies muuttuu ikääntyessään omaksi isäkseen. Olisi pitänyt uskoa ja paeta jo silloin 15v sitten. Mieheni isä on todella rasittava sarkastinen murahtelija, jonka seurassa on epämukava olla. Nyt mieheni on muuttunut samanlaiseksi sekä luonteeltaan, että ulkonäöltään. Hänen kanssaan ei voi enää keskustella mistään kun vastaukseksi saa vain murahduksen tai vittuilua.

Minun mieheni on muuttunut äidikseen, joka käyttäytyi samalla tavalla. Myös lähes kaikki hänen sisaruksensa käyttäytyvät samoin. Mieheni ollessa 4 v, hänen isänsä kuoli. Hän on käynyt vain kansakoulun, minä huomattavasti enemmän.

Minunkin olisi pitänyt lähteä liitosta vuosikymmeniä sitten, jolloin oli erohakemukset vireillä. Mieheni vannoi silloin yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, joihin uskoin. Sitä kesti muutaman vuoden, kunnes kaikki lupaukset häipyivät k

Eli et pärjää kuitenkaan itseksesi, haluat loisia miehesi lompakolla. Hienoa. 

Vierailija
44/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vanha totuus, että mies muuttuu ikääntyessään omaksi isäkseen. Olisi pitänyt uskoa ja paeta jo silloin 15v sitten. Mieheni isä on todella rasittava sarkastinen murahtelija, jonka seurassa on epämukava olla. Nyt mieheni on muuttunut samanlaiseksi sekä luonteeltaan, että ulkonäöltään. Hänen kanssaan ei voi enää keskustella mistään kun vastaukseksi saa vain murahduksen tai vittuilua.

Ei sekään hohdokasta ole, kun huomaa vaimonsa muuttuneen äidikseen. Mitä ulkonäköön tulee, niin eikö se nyt ole odotettavissa?

Vierailija
45/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty keskustelemaan mistään vain ei pysty keskustelemaan vain niistä aiheista mistä sinä haluat keskustella? 

Haluatko todella keskustelua vai haluatko sitä samaa mitä hyvin monin nainen haluaa että mies vain kuuntelee kaiken mitä sinulla on sanottavaa ilman että tuo oman mielipiteensä esille?

On minutkin jätetty "keskustelun" puutteen takia kun toinen omat mielipiteeni esille siittä mitä nainen itse on tehnyt ja sanonut mikä sen ongelman aiheutti ja se nainen itsekin sanoi että tarkoitti keskustelulla sitä että minä kuuntelisin ja myötäilisin kaikkia mitä se sanoi

Vierailija
46/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun lisäksi riitaa aiheuttaa mikätahansa arkinen pyyntö, tai edes jos mietin ääneen "pitäisiköhän maalata kellarin seinä tai korjata koirankopin katto jota se on purrut". Tuntuu että mies suunnilleen räjähtää silläsekunnilla?

Tiuskii, että tee itse!

Johtuisiko siittä että miehesi tiesi että todellisuudessa sinä tarkoitit "pitäisikö SINUN maalata kellarin seinä tai pitäisikö SINUN korjata koiran kopin katto jota se on purrut" vai väitätkö että olisit jotenkin osallistunut siihen maalaamiseen tai korjaamiseen kun ne on niitä miesten hommia?

Vierailija
47/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kykenen aika paljon päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pysyn nykyään melko neutraalina enkä enää kiihdy ykkösestä sataan. Helpottaa yhteiselämää valtavasti. 

Vierailija
48/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun lisäksi riitaa aiheuttaa mikätahansa arkinen pyyntö, tai edes jos mietin ääneen "pitäisiköhän maalata kellarin seinä tai korjata koirankopin katto jota se on purrut". Tuntuu että mies suunnilleen räjähtää silläsekunnilla?

Tiuskii, että tee itse!

Johtuisiko siittä että miehesi tiesi että todellisuudessa sinä tarkoitit "pitäisikö SINUN maalata kellarin seinä tai pitäisikö SINUN korjata koiran kopin katto jota se on purrut" vai väitätkö että olisit jotenkin osallistunut siihen maalaamiseen tai korjaamiseen kun ne on niitä miesten hommia?

Ei. Minä kyllä teen niitä "miesten" hommia. Älä siinä ala väheksymään, sitä saan tarpeeksi mieheltäni!

Kesällä maalasin talomme pojan kanssa. Mies ei jaksanut auttaa siinäkään.

Puutöissä en ole niin osaava joten toivoin että tekisimme YHDESSÄ. Mitään mies ei tee YHDESSÄ. Ei myöskään yksin tee ruokaa IKINÄ.

Huvittavinta, että kun mies tarvitsee jossain apuani, minä autan.

t, se, jota lainasit

Vierailija
49/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän tuon kyseenalaistamisen ja vähättelyn. Mistään ei voi puhua kun kaikki pitää kyseenalaistaa, haastaa, vängätä vastaan, päteä, vaikka ei oikeasti tietäisi asiasta mitään, olla ihan periaatteesta vaan eri mieltä, vähätellä ja pilata kaikki iloiset asiat. 

Keskustellaan sitten säästä, tosin sekin pitää välillä ihan väkisin vääntää väittelyksi. 

En tiedä, jotkut vaan on läpeensä negatiivisia ilonpilaajia. On varmaan opittukin tapa ja tuosta voi oppia pois jos vaan tajuaa raskaan vänkäämistapansa. Noita riittää omassa suvussa ja pidän nykyisin hyvin vähän enää yhteyttä. Vängätköön keskenään. 

Vierailija
50/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo opetti, ettei puolison vanhempia pidä haukkua. Se haukuttu anoppi ja appiukko on puolison äiti ja isä. Harva ihminen hyväksyy puolisoltaan omien vanhempien jatkuvan hakkumisen, vaikka hankalana tai vaikeana heitä itsekin pitäisi. Puolison vertaaminen negatiivisessa tarkotuksessa omiin vanhempiinsa on riidan aikana mielestäni epäreilu ja loukkaava isku vyön alle.

Raamatussakin sanotaan, että avioituessaan mies jättää äitinsä ja isänsä. Jos ei tähän kykene niin ehkä sitten ansaitse elää niiden raihnaisten ja mätänevien vanhustensa kanssa ilman sulokasta nuorikkoa

Miehen ideaalimaailma on sellainen, missä hänellä on äidin tissi suussa läpi elämänsä, samaan aikaan kun panee satoja naisia. Tämä ilmiö, missä anoppi pahoinpitelee miniää ja mieslapsella tulee maksimissaan "paha mieli" kun he eivät tule toimeen, on tämän sairaan fantasian jatkumoa

Erottakaa apinat ihmisistä, naiset. Jos mies ei osoita kykyä inhimillisten moraalien ja protokollien noudattamiseen, vaan saa nautintonsa primitiivisistä asioista, älkää myöskään kohdelko häntä kuin ihmistä. Älkää menkö avioon, älkää seurustelko. Apinat ja koirat elävät kadulla. Siinähän vanhemmatkin sitten ihmettelevät, miksi se oma tissiä lutkuttava luuserilapsi ei pariudu

Vierailija
51/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas pelkään muuttuvani äidikseni. Hän oli nuorena iloinen ja sosiaalinen pidetty ihminen kuten kaiketi minäkin olen. Nyt vanhempana hänestä on tullut entisen vastakohta: kapeakatseinen, lyhytpinnainen ja äärimmäisen negatiivinen, kaksi naamainen jne.

Mä en halua olla tuollainen vanhna. 

kamala totuus on, että ihminen muuttuu elämänkokemuksensa myötä. Kapeakatseinen, lyhytpinnainen ja kaksinaamainen ihminen on kokenut paljon jotain sellaista, mikä on tehtnyt hänestä tuollaisen. Hänen tyttärenään olet luultavati osa noista kokemuksista.

Minulla ainakin vaikuttaa sairaudet ja se, että miniä ei ymmärrä, ettei selkäkipuinen 70 v pysty hoitamaan pikkulapsia, notelemaan ja vaihtamaan vaippoja. Sille pitää aina sanoa töykeästi muutoin inttäminen jatkuu ja jatkuu. Poikakn näyttää kypsy

Ihanaa kun nämä kurpat kilpailevat miniän kanssa ja kertovat kuinka paljon parempia vaimoja ovat. Tuolla tahdilla joudut todellakin vaihtamaan niitä poikasi vaippoja ja siivoamaan hänelle kun miniä nostaa kytkintä lopullisesti, perheenrikkoja

Vierailija
52/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit vaikuttaa, myös miehillä on jonkinsortin vaihdevuodet.

Monet eivät ymmärrä että naisillakin vaihdevuodet vaikuttaa todella pitkään, ei se ole vain se että vuodot loppuu. hormonitoiminta voi olla viturallaan 15 vuotta, jo vuosia ennen vuodon loppumista ja sitten sen jälkeen.

Vierailija
53/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kykenen aika paljon päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pysyn nykyään melko neutraalina enkä enää kiihdy ykkösestä sataan. Helpottaa yhteiselämää valtavasti. 

Niin mikä, pahoinpitelyn sietäminen vai?

Vierailija
54/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. On vielä niin kummallisen  muka -piilo-loukkaava, saattaa sanoa "pesitkö hiukset eilen kun on niin peikon hiukset" tms! Tuollaisia piikittelyjä, loukkaavia asioita. Näistä kun puhuu, ettei tuntunut kivalle, niin kääntää asian väärinpäin "oletpa herkkänahkainen kun minähän kerroin vain TOTUUDEN".

Joo, klassikko. Ensin ollaan ilkeitä ja sitten kun toinen loukkaantuu nini haukutaan siitäkin

Jos olen jotakin elämässäni oppinut, niin kun kelkka lähtee kääntymään alamäkeen, se ei sieltä enää nouse. Eli fiksu potkaisee tuossa vaiheessa anopin laivasta, ennen kuin on myrkyttänyt kaiken mikä omassa elämässä on hyvää. Jos heitä lähtee paapomaan niin tuo myrkyn suoltaminen jatkuu useita kymmeniä vuosia. Elämää eletään eteenpäin, ja jos rääkyvä ja myrkkyä sylkevä vanhus pilaa nuortenkin elämän, niin on ansainnut kohtalonsa

Vierailija
55/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestätkö sinä totuutta, olet ällöttävä, itsekeskeinen paska, puolisosi on tehnyt ilmeisen virhevalinnan, ottanut ää liön puolisokseen. 

Aina yhtä söpöä kun naisella menee tunteisiin niin alkaa lapsellisen henkilöön menevän haukkumisen kun ei enää muuta keksi. Ja yhtä söpöä että nainen kuvittelee että muiden mielipide on miehille kaikki kaikessa niin kuin se on naisille.

Miehenä kuulee naisilta lapsesta lähtien haukkumista niin siinä kasvaa paksu nahka että ei noi epätoivoiset loukkauset ei pääse samalla tavalla ihon alle niin kuin naisilla pääsee koska on koko elämänsä kuullut pelkästään kehuja toisilta naisilta ja vanhemmiltaan.

-eri

Vierailija
56/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit vaikuttaa, myös miehillä on jonkinsortin vaihdevuodet.

Monet eivät ymmärrä että naisillakin vaihdevuodet vaikuttaa todella pitkään, ei se ole vain se että vuodot loppuu. hormonitoiminta voi olla viturallaan 15 vuotta, jo vuosia ennen vuodon loppumista ja sitten sen jälkeen.

Ei se ole "viturallaan" vaan luonnon mekanismi erottaa känkkäränkät hedemlällisistä yksilöisä. Kiukutelkoot keskenään. Ei ole mitään syytä pakottaa tekemisissä olemistä, jos joku osapuoli ei osaa tai pysty käyttäytymään

Vierailija
57/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty keskustelemaan mistään vain ei pysty keskustelemaan vain niistä aiheista mistä sinä haluat keskustella? 

Haluatko todella keskustelua vai haluatko sitä samaa mitä hyvin monin nainen haluaa että mies vain kuuntelee kaiken mitä sinulla on sanottavaa ilman että tuo oman mielipiteensä esille?

On minutkin jätetty "keskustelun" puutteen takia kun toinen omat mielipiteeni esille siittä mitä nainen itse on tehnyt ja sanonut mikä sen ongelman aiheutti ja se nainen itsekin sanoi että tarkoitti keskustelulla sitä että minä kuuntelisin ja myötäilisin kaikkia mitä se sanoi

Naisten keskustelu on tukevaa ja ymmärtävää, ei hyökkäävää ja "argumentoivaa". Se että availee suutansa ei ole välttämättä "keskustelua", se voi olla myös esim. henkistä väkivaltaa

Vierailija
58/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä söpöä kun naisella menee tunteisiin niin alkaa lapsellisen henkilöön menevän haukkumisen kun ei enää muuta keksi. Ja yhtä söp

? Mikä ihmeen kommentti tämä oli. Yrität oikeuttaa naisen ja lasten äidin pahoinpitelyä sillä, että joku muu on pahoinpidellyt sinua aiemmin elämässäsi? Luiskaan välittömästi. Ehkä päädyt yhteen sen henkilön kanssa, joka suoltaa tuollaista takaisin ja voitte sitten kilpailla siitä, kenellä on paksumpi nahka

Vierailija
59/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kommenttiin 58, jossa väitit, että olen mieheni lompsalla! Asia on juuri päinvastoin. Mies on minun lompsallani, jos eroan.

Vierailija
60/88 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kommenttiin 58*, jossa väitit, että olen mieheni lompsalla! Asia on juuri päinvastoin. Mies on minun lompsallani, jos eroan.

Korjaan! Vastaus kommenttiin 43*