Nautitteko oikeasti mökeistänne?
Itsellä ei ole mökkiä, mutta joskus sellaista olen miettinyt, mutta sitten tulee se ajatus, etten tosiaankaan halua lähteä omasta kodista viikonloppuna mihinkään ankeampiin olosuhteisiin enkä varsinkaan autoon istumaan. Nautitteko te muut 40h viikossa työskentelevät mökeistänne? Kannattaako sitä harkita?
Kommentit (61)
Nautin. Mökilläni ei ole mitään mukavuuksia. Ei sähköä, ei vettä, katvealueella niin ettei toimi netti eikä puhelin. Perille asti ei pääse autolla, vaan viimeiset kilsat pitää patikoida. Kukaan ei halua tulla mökkilokiksi. Siellä hermo lepää.
Riipuu sinusta, toiveitasi, ajanviettotavoistasi, harrastuksistani jne olisiko sinulle hyvä ratkaisu.
Meille mökki on pala taivasta maanpäällä. Autossa istuminenhan riippuu matkan pituudesta. Meillä voi vaikka pyöräillä mökille. En minäkään mökkiä satojen kilometrien päästä hankkisi.
Kokeile ensin vuokrata mökki koko kesäksi. Näet miltä tuntuu. Se tietysti maksaa jonkin verran, mutta virheostos tulee tod.näk. kalliimmaksi.
Nautin siitä vaihtelusta mitä mökki tuo tavalliseen arkeen, ihan sen kaikkine puolineen.
Ei sinne ole pakko joka viikonloppu mennä, jos ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan nauti!
Vihaan sitä rantasaunaa ja loikoIlua siinä terassilla kylmä olut kädessä.
TODELLAKIN VIHAAN!!!
Niin minäkin vihaan. Skål.
Ei ole mökkiä, mutta vuokrataan kesäisin mökki viikoksi. Aivan nappiratkaisu meille.
M57
Nautin! Kaikesta siellä. Eniten rauhasta. Eikä ole mikään järvenrantamökki vaan pikkuinen mummonmökki korvessa. Koiranikin nauttii. Ka ei kun saunaa lämmittämään....
En nauti. Meillä oli oma perinnöksi saatu mökki, mutta myimme sen parin kesän jälkeen. Meillä on omakotitalo ja iso piha. En jaksanut samoja hommia kahdessa eri paikassa. Lasten harrastuksetkin vievät ison osan vapaa-ajasta, joten meidän elämäntilanteeseen ei mökkely tällä hetkellä edes mahdu.
Vuokraamme kesäisin yleensä viikoksi mökin, koska se on niin paljon huolettomampi ja tulee edullisemmaksi, kuin oman mökin ylläpito meidän käyttömäärillä.
Nautin. Kun pääsen saarimökille, niin usein syvä onnellisuus valtaa mielen. Luonto tarjoaa kaunista katseltavaa ja hermot lepää. Mökin olen sisustanut mieleisekseni.
En jaksaisi olla koko ajan kotona tai vastaavasti matkoilla. Mökki tuo kaivattua vaihtelua, enkä mökkeile alkeellisissa olosuhteissa.
Nautin! Se on kun lomamatkalle pääsisi ja voi mennä just silloin kun huvittaa! Voi käydä usein, mutta toisaalta voi olla myös menemättä jos ei huvita. Itse olen noin 60 yötä vuodessa mökilläni. Toivottavasti tulevaisuudessa voin tehdä nemmän etätöitä mökiltä käsin. Ahdistaisi jos olisi vain tämä koti, eikä mitään muuta omaa paikkaa, johon voin mennä kun siltä tuntuu.
Perinnöksi saatu isovanhemmilta. Todella kivaa lomailla täällä.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaisten mökki intoa.
Meidän mökille ajetaan veneellä, veneranta on kivenheiton päässä kotoa. Oma saari, vanha mökki ja rantasauna isolla saunatuvalla, ei turhia "mukavuuksia". Olisin täällä vaikka aina, nautin valtavasti. Paratiisi maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan nauti!
TODELLAKIN VIHAAN!!!
Kymmenien vuosien jälkeen alkoi tuokin kyllästyttää.
En todellakaan. Hirveä työleiri ja kalliiksi tulee. On isäni omistuksessa ja lähtee myyntiin heti, kun hänestä aika jättää
Nautin.
Tosin mökki ei ole mikään alkeellinen "mökki" vaan täysin remontoitu iso maalaistalo etelä-Euroopassa.
Mun paratiisini siinä missä talo Suomessakin. Molemmissa on hyvät puolensa mutta täällä etelässä olen kotona.
Olen kova stressaamaan ja keräämään kierroksia mutta heti kun tulen tänne päästän kaikesta irti! Voin vain olla ja makoilla pergolassa katselemassa auringon välähtelyä lehtien lomassa, kuuntelen äänikirjaa ja nukun tuplasti sen mitä Suomessa! Outoa mutta ihanaa!
Nautin todellakin. Meillä kohtuu matkan päässä ja kaikilla oleelisilla varustuksilla. Mm iso verstas mitä kotona ei ole. Asumme rivarissa. Vaimo tykkää kasvattaa ihan kaikkea joten iso kasvimaa kasvihuoneen kanssa. Omaa metsää josta sauna ja takkapuut.
Mukavaa touhua työviikon jälkeen.
En todellakaan nauti!
TODELLAKIN VIHAAN!!!