Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nautitteko oikeasti mökeistänne?

Vierailija
08.06.2024 |

Itsellä ei ole mökkiä, mutta joskus sellaista olen miettinyt, mutta sitten tulee se ajatus, etten tosiaankaan halua lähteä omasta kodista viikonloppuna mihinkään ankeampiin olosuhteisiin enkä varsinkaan autoon istumaan. Nautitteko te muut 40h viikossa työskentelevät mökeistänne? Kannattaako sitä harkita? 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan, molemmat miehen kanssa. Tänä viikonloppuna kaupungissa, oli sukulaisen juhlat tänään ja talon remppaa huomenna. Teemme mökiltä myös paljon etätöitä, eli käyttövuorokausia kertyy paljon. Raskas kokouspäivä kevyempi mökillä kun pelkkä maiseman katsominen laskee stressin. Aamut ovat ihania, kahvikuppi kädessä terassille katselemaan järvelle vesilintuja ja lähipöntöissä pesiviä tiaisia.

Mökkimatka meillä n 1 1/2 tuntia, eli monet käyttävät vastaavan ajan työmatkoihin. Meille mökki on hyvin tärkeä paikka, mutta kaikki eivät varmasti kaipaa elämää luonnon keskellä. Jokainen valitkoon itse.

Vierailija
22/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily on yliarvostettua. Luovuin mökistä koska alkoi kyllästyttämään se joka kesäinen pakkopulla iänikuisine makkaranpaistoineen ja saunomiseen. Kun ei ollut vesivessaa eikä suihkua niin hygienia oli aina huonoa. Hyttysiä tai paarmoja tai vaihtoehtoisesti vesisadetta ja kylmiä uimavesiä. Juomavesi aina kaupungista tuotava. Ruoat ja kaikki muu myös. Liian vaikeaa ja monimutkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaisten mökki intoa. 

Luonnonrauha se on monelle.

Vierailija
24/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin! Se on kun lomamatkalle pääsisi ja voi mennä just silloin kun huvittaa! Voi käydä usein, mutta toisaalta voi olla myös menemättä jos ei huvita. Itse olen noin 60 yötä vuodessa mökilläni. Toivottavasti tulevaisuudessa voin tehdä nemmän etätöitä mökiltä käsin. Ahdistaisi jos olisi vain tämä koti, eikä mitään muuta omaa paikkaa, johon voin mennä kun siltä tuntuu.

Mutta sullahan on vain kaksi paikkaa, johon mennä? Eikö ahdista, ettei ole kolmatta jne.

Vierailija
25/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin,25 min kotoa matkaa niin voi käydä vaikka ehtoolla ihan huvikseen vaikka saunomassa ja uimassa. Ja yöksi kotiin tai sitten vasta aamulla pois.

Vierailija
26/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sama mökkivihaaja kirjoittaa joka toisen viestin.... 

Hakkeri

Vierailija
27/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautittiin niin paljon, että muutettiin tänne pysyvästi asumaan. Enää ei tarvitse kyyneleet silmissä lähteä pois, ja se jos mikä on ihanaa!

Vierailija
28/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä hanki.

Vierailija
29/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus tuo, että mökki tuo vaihtelua elämään. Minusta se on vain ylimääräinen asia, jossa on pakko kerran vuodessa käydä yksi viikonloppu, vaikka ei ehtisi. Eikö teillä ole mitään sisältöä elämässä?

Vierailija
30/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ajaa perjantaina pari tuntia mökille luonnonrauhaan ja huomata perillä, että taas toinen naapuri rakentaa jotain ja toinen on koko suvun voimin mökkeilemässä.

Toisella puolella vasara paukkuu ja sirkkeli laulaa aamusta iltaan ja toisella puolella lapset kirkuu päivät ja aikuiset laulaa yöt kylpytynnyrissä.

Vierailija
31/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä, mutta rakennettiin aikanaan tarkoituksella omakotitalo mökkimäisiin maisemiin. Joka puolella on luontoa ja kesällä ihanan vihreää ja rauhallista. Ei ole mitään tarvetta mökille.

Vierailija
32/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn paremmin urbaanissa ympäristössä. Tykkään harrastaa täällä ja viihdyn hyvin kotona kaikkien mukavuuksien kanssa. Ei kiinnosta työleiri, eikä muutenkaan mikään ylimääräinen vaiva.

Vierailija
33/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökki saaressa, ei mikään luksus mökki vaan ehkä aika vaatimaton mökki varusteluineen mutta ranta,sauna,grilli ja auringonlaskut on parhautta. Minä ehdottomasti nautin mökkeilystä ja voisin jopa asua siellä. 

Luonnon rauha eikä muista ihmisistä tietoakaan, aivan parhautta.

En voisi ikinä asua isossa kaupungissa.

Vierailija
34/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöksi saatu isovanhemmilta. Todella kivaa lomailla täällä.

Mulla sama.  Tosi kivaa olla,  olen vauvapalstalla aamusta iltaan.

Vierailija
35/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin. Mökilläni ei ole mitään mukavuuksia. Ei sähköä, ei vettä, katvealueella niin ettei toimi netti eikä puhelin. Perille asti ei pääse autolla, vaan viimeiset kilsat pitää patikoida. Kukaan ei halua tulla mökkilokiksi. Siellä hermo lepää.

Tossa täytyy olla joku keräilijä-ihminen että siellä selviää hengissä.

Vierailija
36/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en niin hirveästi. Sähkö toki on ja ihan normaali kunnallinen vesijohtovesi tulee, mutta mökissä hajosi lämminvesivaraaja niin joudun keittämään tiskiveden kattilassa.  Netti on myös ihan hitusen verran hitaampi ja kerran ukkosella katkesi kokonaan ainakin viideksi minuutiksi. Kaupungissa ei netti katkeile ja pääsen vauvapalstalle tauotta.

Savun haju laavulla häiritsee myös ajoittain surffailua. Mökillä on läppärin kaverina vaan yksi näyttö eikä kahta niin kuin kotona eli olosuhteet ovat kovin ankeat. Ja laavulla on pakko ylläpitää sosiaalisen median kontakteja PUHELIMEN avulla, mikä on tosi hidasta, alkeellista ja ankeaa näin jättinäyttöihin ja pelinäppiksiin tottuneelle.

Mielummin oon kotosalla

Vierailija
37/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin! Se on kun lomamatkalle pääsisi ja voi mennä just silloin kun huvittaa! Voi käydä usein, mutta toisaalta voi olla myös menemättä jos ei huvita. Itse olen noin 60 yötä vuodessa mökilläni. Toivottavasti tulevaisuudessa voin tehdä nemmän etätöitä mökiltä käsin. Ahdistaisi jos olisi vain tämä koti, eikä mitään muuta omaa paikkaa, johon voin mennä kun siltä tuntuu.

Tuo sama yöpymismäärä tulee vähintään mulla matkailu-autossa.  Tuli kokeiltua mökkeilyäkin aiemmin jossa yöpymiset hiipui.

Vierailija
38/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aina, että en halua mihinkään mökille! Mä tarvitsen mun vessan, mun sängyn, mun tavarat, oikean suihkun jne ja mitäs kun mun menkat alkaa.

Pari poikakaveria on kuitenkin raahannut mut vastentahtoisesti sukunsa mökille. Ja mä kaipaan niitä paikkoja! 🥺 Keskellä ei mitään, luonnon keskellä, vesistöä ja metsää. Aivan ihanaa.

Toisen kanssa jopa suostuin olemaan muutaman yön kodassa. Eli nukuttiin kovalla alustalla ahtaalla alustalla, kummallakin puhelin koko ajan poissa käsistä, kerättiin poltettavia puita ja oksia, että pysytään lämpimänä ja saadaan tehtyä ruokaa, pissalla metsässä ja mies kalasteli. On ikävä sitäkin! Tuli esimerkiksi juteltua paljon enemmän ilman mitään nykyviihdykettä, kuljettiin paljon vaan tutkimassa paikkoja.

Kunhan on ruokaa, juomaa ja oikea seura niin se on ihanaa.

Haluaisin tuollaisen paikan itsellenikin.

Vierailija
39/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin nautin. Kun jäin eläkkeelle, olen viettänyt yli kolmanneksen ajastani mökillä.  Sähköt on, ei edes kaivoa eikä vettä sisään. Todella luonnonläheistä.

Vierailija
40/61 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nautin! Tunnin ajomatka, ei ole muuta ankeaa kuin ulkohuussi. Ja kompostoiva wc ei haise, eikä häiritse kuin talvella, kun ulkona on kylmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi