Tytöllä alkoi kuukautiset, neuvokaa isää
Tyttärelläni 12 vee alkoi kuukautiset. Ei mitään dramatiikkaa eikä asia yllätyksenä tullut mutta voitteko auttaa kun lähden kauppaan, mitä mä oikein ostan? Tamponeja vai terveyssiteitä vai molempia? Niitäkin tietty monenlaista merkkiä ja mallia.
Ei ole olemassa äitiä jolta kysyä, voitteko neuvoa ihan konkreettisesti että mitä otan hyllystä.
Kommentit (118)
Ota tyttö mukaan, tai jos hän vuotaa niin ettei pääse, kysy häneltä tietääkö hän jo mitä merkkiä haluaa. Todennäköisesti tietää. Aloittakaa siteillä.
No ehkä tuon ikäiselle siteitä, ei kuitenkaan mitään super isoja ja paksuja että kelpaa
Tyttö itse tietää mitä pitää ostaa, sen kun vaan annat rahaa/maksat.
Voit ostaa sekä tamponeja että siteitä ja voi sitten itse kokeilemalla valita mieluisamman. Kyseessä on hyvin luonnollinen asia joten ei tarvitse sen enempää isän kuin tyttärenkään olla hädissään. Netistä löytynee varmasti asioita selventäviä sivustoja joita voi yhdessä vaikka lukea ja keskustella vailla häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Osta sille kurahousut.
Ostitko sinäkin ne omalle 12-vuotiaalle tyttärellesi?
Ostat muutaman paketin erikokoisia terveyssiteitä. Kaupoissa on henkilökuntaa, kysy naismyyjältä apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sille kurahousut.
Ostitko sinäkin ne omalle 12-vuotiaalle tyttärellesi?
Kyllä.
Eiköhän tuon ikänen jo tiedä, mitä pitää ostaa. On varmaan laitellut sisään isompiakin kuin tamponin.
Kaikilla on oma makunsa siitä mitä suojia käyttää joten voit ostaa monenlaisia. Pienimpiä tamponeja jos haluaa kokeilla, normaaleja terveyssiteitä missä lukee että normaali vuoto ja siteitä missä lukee että yöside, koska varsinkin aluksi vuoto voi olla runsasta. Myöhemmin voit vilkuilla mitä on mennyt kaapista ja ostaa sen mukaan lisää. Tuskin menee kauaa että tyttö haluaa itse ostaa sellasia mistä tykkää.
Ihan mitä vaan siteitä joissa "siivet" ja maininta "ohut". Toisen pakkauksen voi ostaa jossa maininta "night" tai yö, ne on isompia ja yöksi mutta taviksellakin pärjää
Osta ensin siteitä ja pikkuhousunsuojia, vaikka paria eri merkkiä kokeiluun. Ensi kerralla tiedätte jo paremmin mihin varautua. Katsoisin vielä lapsen kanssa, miten side kuuluu kiinnittää, vaihtaa ja hävittää, niin on sitten varmempi olo mennä kouluun huomenna.
Osta siteitä. Tavallisia ja ehkä myös yösiteitä. Esim. Always on ihan hyvä merkki. Vihreä paketti on tavallisia, yösiteet muistaakseni mustassa paketissa.
Kysy tytöltä haluaako tamponeja. Niiden käyttö voi vaatia vähän harjoittelua.
Ei olla hädissään ja asiasta on keskusteltu ja tiedämme että on luonnollista ja kaikkea tuota. Tyttökin kertoi asiasta ihan luontevasti.
Ihan konkreettisesti vaan että mitä ostan. Nyt saisi mun puolesta vaikka tehdä tuotesijoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon ikänen jo tiedä, mitä pitää ostaa. On varmaan laitellut sisään isompiakin kuin tamponin.
ehkä teillä persuilla toimitaan näin, teillähän suojaikärajakin on 3v...
Siteitä on monenlaisia, osta paria erilaista.
Jatkossa tyttö itse ostanee kunhan saa sinulta viikkorahaa.
Olet hyvä ja huolehtiva isä
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ehdoin tahdoin kuulostaa pedarilta?
Vierailija kirjoitti:
Ei olla hädissään ja asiasta on keskusteltu ja tiedämme että on luonnollista ja kaikkea tuota. Tyttökin kertoi asiasta ihan luontevasti.
Ihan konkreettisesti vaan että mitä ostan. Nyt saisi mun puolesta vaikka tehdä tuotesijoittelua.
Always ja Libresse hyviä sidemerkkejä, Ob tamponeista eli kysäises vaikka joltain naismyyjältä sieltä kaupasta niin varmasti neuvoo hyvät.
Kiitos edellä olevista asiallisista kommenteista.
Vähän eri plaatuja ja selviää sitten kun tyttö kokeilee että mikä hyvä.
Kiitos!
Osta sille kurahousut.