Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsis: Onko muille määrätty Trimopania näin suurella annoksella?

Vierailija
08.06.2024 |

Mulle on gynekologi antanut annokseksi 2 tablettia aamuin illoin 100 mg Trimopania. Eli siis 400 mg vuorokaudessa yhteensä 5 päivän ajan. 

Kuuri on mulle varalle määrätty ja tänään alkoi oireet. Aloitin kuurin. Katsoin netistä virtsiksistä ja huomasin, että tää on aika suuri annostus, kun netissä oli pienempiä. 

Onko kellään ollut näin voimakasta annostusta kuin minulla? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennän, jollei tullut selvästi. Annokseni on siis 200 mg aamulla ja 200 mg illalla. 

Vierailija
2/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä annoksella yw olette syöneet Trimopania?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö C-vitamiinia lisänä, nyt syön varuiksi puoli vuotta C-vitamiinia

t. kaksi kuuria popsinut

Vierailija
4/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yv

Vierailija
5/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö C-vitamiinia lisänä, nyt syön varuiksi puoli vuotta C-vitamiinia

t. kaksi kuuria popsinut

Mun maha ei jostain syystä kestä c-vitamiinia tablettina. 

Juon tässä samalla makeuttamatonta karpalomehua. Kaipa siitäkin saa c:tä. 

Ap

Vierailija
6/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia sitten kierre ja vain C-vitamiinilla sai poikki. Tiedäthän, että suuri karpalomäärä rasittaa munuaisia.

Vierailija
7/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan Trimopan on huono lääke virtsikseen. Ainoa kerta, kun lääkekuuri ei ole tehonnut tulehdukseen on ollut se, kun minulle määrättiin aluksi Trimopan. Jopa Selexid on parempi.

Vierailija
8/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trimopan, Selexid ja Penomax ovat kautta aikojen huonoimmin toimivia antibiootteja. Lääkärit kirjoittavat nykyään myös aivan liian lyhyitä kuureja kun pelkäävät antibioottiresistenssiä.

Vierailija
9/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surkeaa, kun kuuri on pakko aloittaa ennen viljelyvastauksen saantia. Söin Selexid-kuurin ja 12 tuntia viimeisen lääkkeen ottamisen jälkeen vaivat alkoivat uudelleen. Ei muuta kuin uutta lääkettä hakemaan. Trimetinillä oireet tuntuivat lievinä lähes kuurin loppuun saakka, mutta ovat pysyneet poissa , C-vitamiinia otan illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä.

Vierailija
10/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vuosia sitten kierre ja vain C-vitamiinilla sai poikki. Tiedäthän, että suuri karpalomäärä rasittaa munuaisia.

En tiennyt, että karpalot rasittavat munuaisia. Täytyy sitten vähentää karpalomehun juomista. 

Ap

Vierailija
11/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt sitäkään, että näemmä teistä monet pitävät Trimopania heikkovaikutteisena. 

Onkohan se niin, että Trimopan vain häiritsee bakteerien lisääntymistä kun taas esim Kefeksin suoraan tap paa bakteereja. 

Onko kellään ollut näin tuju annostus kuin minulla?

Vierailija
12/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei otettu viljelyä nyt ollenkaan, sillä aloitin gynen aiemmin varalle määräämän kuurin. (vastauksena jonkun kommenttiin.)

Vierailija
13/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuju kuuri trimopan ei auttanut ja määrättiin kefexin päälle ja sitten oltiinkin viikko sairaalassa kun ne laukaisi clostrid bakteerin suolistoon..

Vierailija
14/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tuju kuuri trimopan ei auttanut ja määrättiin kefexin päälle ja sitten oltiinkin viikko sairaalassa kun ne laukaisi clostrid bakteerin suolistoon..

Huh, huh. (Oliko sulla 200 mg aamuin illoin, eikä auttanut?)

Kamalaa, että sait clostridin tuosta. Mulla on myös kefeksin varalla, jollei tämä Trimopan auta. 

En tiennyt, että clostridin voi saada noin pienessä. Oletin, että vain hyvin pitkistä syömisistä. Siis vaikka 3 kpl kymmenen päivän kuureja peräjälkeen. (Tuommoisia kureja lapseni sai pienenä alakoululaisena tuon tuosta.)

Vierailija
15/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu tällaisia annostuksia trimopanissa, 160mg 2 kertaa päivässä. Tai 300mg kerran päivässä.

Mutta mulla ei tehonnut trimopan ollenkaan vaikka oli elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus.

Nitrofur-c on hyvä lääke toimii aina ja nopeasti.

Vierailija
16/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu tällaisia annostuksia trimopanissa, 160mg 2 kertaa päivässä. Tai 300mg kerran päivässä.

Mutta mulla ei tehonnut trimopan ollenkaan vaikka oli elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus.

Mulle sanoi kerran lääkäri, joka oli sekä gynekologi että urologi, siten että hän ei määrää enää ikinä sun ikäisille naisille Nitrofur-c: tä, sillä hän on nähnyt riittävän monta siitä tullutta sydänlihastulehdusta. (Olin tuolloin jotain 43-v.)

En tiedä sitten, minkä ikäisille sitä hänen mielestään voi määrätä jne. 

Vierailija
17/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi kerran lääkäri, joka oli sekä gynekologi että urologi, siten että hän ei määrää enää ikinä sun ikäisille naisille Nitrofur-c: tä, sillä hän on nähnyt riittävän monta siitä tullutta sydänlihastulehdusta. (Olin tuolloin jotain 43-v.)

En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan. Eikä sellaista edes mainita pakkausselosteessa. Sen tiedän että jonkinlainen keuhkoihin kohdistuva reaktio on mahdollista saada tuosta lääkkeestä.

Mutta joo mä en oikein mitään muuta kuin nitrofuria voi käyttää. Trimopan ei toimi ja olen hengenvaarallisesti allerginen kefexinille ja penisilliinille.

Vierailija
18/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, että karpalot rasittavat munuaisia. Täytyy sitten vähentää karpalomehun juomista. 

Ap

En usko että on tieteellisesti todistettu että karpalomehusta olisi muuta kuin apua virtsatietulehduksiin. Jollei sulla ole varfariinilääkitystä tai munuaiskiviä, sitten ei ole hätää.

Joissakin tutkimuksissa karpalomehu auttoi vti:ssä paremmin kuin tuo mainitsemasi Trimopan.

Vierailija
19/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan. Eikä sellaista edes mainita pakkausselosteessa. Sen tiedän että jonkinlainen keuhkoihin kohdistuva reaktio on mahdollista saada tuosta lääkkeestä.

Tuo lääkäri oli koskiklinikassa Tampereella ja naispuolinen. Nimeä en muista. 

Minäkin olen allerginen penisilliinille. (Se on tutkittu, kun sain lapsena oireita.) 

Onko kefeksin jotain sukua penisilliinille. Mietin vaan, että olenkohan allergisoitumassa sillekin. Kerran  on kuuri ollut pakko lopettaa, kun kefeksinit alkoi nousta takaisin aina vaan. On kyllä sen jälkeen onnistunut taas. Dalacin oli vielä paöjon pahempi ylös tulija. Lähes oksensin sen ulos ja aina nielin takaisin. Ei tullut dalacinin syömisestä mitään. 

Trimopan ja citrofloxacin ovat toistaiseksi sopineet. 

Mun äiti on allerginen sulfalle, penisilliinille ja trimopanille. 

Ap

Vierailija
20/23 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon painat? ilmeisesti hyvin paljon,koska noin suuri annos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi