Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMET viimeistä viikkoa viedään(kohta ykkösiä juhlitaan)

29.01.2007 |

vitsi mä sain kunnian aloittaa pinon...kiva taas työnantaja ei oo kelalle toimittanut mitään tietoa et maksaako palkkaa ni kaikki mun rahat seisoo siellä....kyllä kyrsii...

mannalle meiliosoite(poista välit) ohari 72 @yahoo. com

pitää lähteä ulos, kun on niin hieno ilma

kuumetta ja tytöt ja rv 21

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pienen tauon jälkeen" kirjoittelen taas kuulumisia. Kuumetta:n kommentti tosiaan pysäytti -ajatella, kohta on 1v täynnä. Meillä vietettään synttäreitä la 17.2. (Leon synt. 13.2.). Olen miettinyt tarjoiluja. Koska Leo ei syö mitään maissinaksuja kummempia herkkuja niin en aio tehdä täytekakkua. Me ei miehen kanssa perusteta kermakakuista, joten vieraiden takia ei tehdä kun Leo ei sitä syö.

Olen ajatellut tehdä porkkanakakun juustokuorrutteella -mulla on hyvä resepti, jota en tosin ole koskaan tehnyt. Toinen vaihtoehto olisi suklaakakku -se on aivan syntisen hyvää (MeNaisten resepti, kerran tein). Lisäksi jotain suolaista pitäis olla ja ehkä jotain pullaa... se varmaan riittää. Vieraita tulee lauantaina 7 aikuista ja 3 lasta, sunnuntaina sitten rääppiäiset kummeille (kaveripariskunta) ja naapureille.

Onko muita, jotka ei anna vielä eikä myöskään 1v-juhlissa naperolleen herkkuja? Mä en viitsi opettaa sokerin syöntiin kun kyllä se sitten aikanaan ehtii niitä mättää liiankin kanssa. Leo saa maissinaksuja ja hedelmiä paloina ja muut syö suklaakakkua -reilua???

Olen jo silmäillyt tuota " isojen puolta" eli Taaperoiden palstaa. Siirrymmekö sinne sitten yhtenä könttänä eli yritetäänkö pitää oma virtuaalisakki vielä kasassa?

Hauska muuten lueskella tätä Vauva-palstaa nyt -moni tuskailee 5kk iltakitinöiden ja 2kk ilmavaivojen kanssa. Oih, kuulostaa niin tutulta.

Leon arki rullaa omaa tahtiaan. Päikkäreiden kanssa on palattu kaksiin. Päiväkodissa se alkoi nukkua yhdet päivässä ja elo kävi ihan mahdottomaksi -yhtä kitinää aamusta iltaan. Kaksilla päikkäreillä nukkuu selvästi paremmin (pidemmät ja syvemmät päikkärit) sekä on virkeämpi myös illalla ja hyvällä tuulella. Oli jo aika rankkaa kun Leo itkeä pillitti aamusta iltaan -tarhassa se on kuulemma oikea päivänpaiste ja kaikkien hoitajien lellikki. Justiinsa eilen taas yksi hoitaja " voi tää Leo on niin ihana ja aurinkoinen poika. Hän vois viedä tän mukanaan kun se on niin suloinen..." yritin siinä sanoa, että ehkä se koko totuus ei tarhassa pääse esiin, että osaa se olla aikamoinen hirviölapsikin.

Olen ollut hirmu tyytyväinen meidän päiväkotiin. Kivat hoitajat ja kaikki tuntuu sujuvan. Tosin meillä nyt ei mitään kovin erikoisia vaatimuksia päiväkodille olekaan, mutta ainakin Leon hoitajat on kaikki kivoja ja kemiat pelaa. Olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että päiväkoti on meille sopivampi kuin pph. Jotenkin tuo isompi laitos tarkoittaa, että on joustavampaa (auki 7-17 ja erikseen sovittaessa 6-18) ja hoitajia on enemmän. Toki lapsiakin on enemmän, mutta pph:t on niin yksin, ison taakan ja vastuun kanssa ja huonolla palkalla... ei ihme, että siinä hommassa moni leipääntyy.

Onko muuten muita esikoisen saaneita, joilla vauvakuume ei polttele lainkaan? Mulla tää eka vuosi on ollut niin rankkaa aikaa, että en pysty edes ajattelemaan toista lasta. Tai kyllä mä aina välillä mietin, että Leolla olis veli tai sisko, mutta en siitä haaveile... saa nähdä, iskeekö se vauvakuume lainkaan enää.

jees, mutta nyt taidankin suunnata kohti päiväkotia! terveiset kaikille!!!

Oodi ja Leo

Vierailija
62/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen vaivaa väsy ja saamattomuus,ei oo jaksanut kirjoitella,mutta tuntuu olevan vähän samaa " vikaa" muissakin kun on jotenkin aika hiljaista täällä.

Birdy,tiedän miltä susta tuntuu kun mullekin tää talvi on hankalaa aikaa - mua myös ahdistaa sukkahousutkin,enkä niitä käytäkään kuin äärimmäisessä hädässä ja tosi kovalla pakkasella...Olinkin jo ihan onnellinen kun ei oo ollu kovempia pakkasia,mutta nyt niitä tuntuu sit riittävän.Inhottaa kun on pakko mennä ulos Saran kanssa ja topata päälle molemmille,ja sit väkisin kököttää siellä edes puoli tuntia... :) Olis ihanaa kun tulis jo kevät ja kesä ja olis sit tuolla ulkonakin jotain järkeä olla.No,mutta kyllä se sieltä tulee kai joskus.

Oodi,mä olen myös lukenut muiden vauvakuumeesta ja miettinyt että oonko mä jotenkin viallinen kun mulla ei sellaista ollenkaan ole.Just gynellä käydessäni sanoin sillekin että taitaa Sara jäädä meidän ainokaiseksi.Ja sekin sanoi että on surullista jos niin käy...Tavallaan ärsyttää se että jotenkin oletetaan että jos on yksi lapsi niin automaattisesti on sitten hankittava myös toinen.Kyllähän mä tavallaan ymmärrän sen pointin että lapsista olis seuraa toisilleen,mutta en myöskään ole sitä mieltä että ainoa lapsi olis sitten automaattisesti pilalla ja täysin yksinäinen jos sillä ei ole sisaruksia.Mullakin oli aika hankalaa jo raskausaika,puhumattakaan synnytyksen mukanaan tuomista traumoista ja tän vauvavuoden väsymyksestä,niin ei ole mitään suurta hinkua ryhtyä siihen ainakaan heti uudelleen.Tietysti vannomatta paras mutta ei ainakaan vielä.Sitäpaitsi tän kokemuksen perusteella pelkään että multa ei riittäis energiaa ja huomioo kahdelle lapselle,kun nyt olen jo ollut niin väsynyt suurimman osan aikaa,niin en halua että siinä käy sit niinkään että olis kaks lasta ja aivan uupunut äiti...

Ja Oodille vielä tosta herkkujen antamisestakin,mulla on ihan sama periaate että en ole Saralle antanut mitään herkkuja enkä myöskään synttäreillä aio antaa.Olen varmaan ihan tiukkapipo,kun rusinat ja hedelmät on meilläkin niitä ainoita herkkuja.Ehkä se on joku tällänen juttu esikoisten kanssa,että silloin vielä viitsii nipottaa.:)

Hämpesteriläiset,järkyttyneenä tajusin että mä olen meistä kaikkein vanhin ;)...Tuli heti suuri ikäkriisi.Mutta siitä huolimatta ei kai tarvii mennä Kolibriin meidän virkistäytymistreffeillä ;).Kiva että ne saatiin sovittua.Nyt tosiaan vaan kehittelemään sitä iltaa sitten!

Meidän äiti tuli taas Saraa hoitamaan kun pukkaa töitä huomenna ja to,saan nytkin vähän sitten hengähtää,ihanaa.Mutta huomenna onkin herätys neljältä aamulla että varmaan täytyy mennä nukkumaan jo kohta.Se muistuttaa mua taas siitä että en vielä palais oikeesti töihin...

Mutta mukavaa viikonjatkoa kaikille - ollaanko me ens viikolla sitten siellä taaperoissa?!

terkuin Marietta ja Sarppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä sukkahousut ovat saatanan keksintö. mä en käsitä miten jotkut naiset vääntävät itsensä niihin lämpimälläkin!!! ja entäs kalsarit, hyi helvata, nehän roikkuu haaroista ja muutenkin ovat liian kuumat...

mä olenkin kesän lapsi ja näin tulee aina olemaan.

Pakko sanoa tuosta vauvakuumeettomuudesta; mun esikoinenhan on kesällä 12, mulla tuo vauvakuume pukkas uudelleen 30 paremmalla puolella uudelleen. tai ei mulla nuorena ollut koskaan mitään kuumeita, lapsi tuli ja siinä se. Kerkee se teille uudelleen vielä tulla, lievänä tai kovana. Tai ei sitten ollenkaan..se on kumma luonnon järjestämä juttu...mä just tänään sain kuulla et mun kaveri on plussannut...

eihän käytetä meidän lapsista nimitystä taapero,eihän. se sana saa mut näkemään punaista!!!! Tai ainakin meillä sit on vaan pikkunen...

tulipahan taas jauhettua skaa, kun oottelen tyttöä treeneistä kotiin seuraksi.

kuumetta

Vierailija
64/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mäkään en niitä housujen alla tykkää pitää, mutta mä olenkin oikeastaan hameimmeisiä ja niiden kanssa sukkikset on ihan jees. Nää pakkasetkin on nyt menetelleet, vaikkein yleensä niistä niin perustakaan. Tosin mä en tod. ole ottanut mitään stressiä ulos menosta, ulos mennään kun on tarve eikä mitenkään huvikseen istumaan =)

Tessu, älä saa mitään ikäkriisiä, et sä nyt NIIIN vanha ole ja sitäpaitsi mä kävin Kolibrissa mun entisen anopin kanssa jo parikymppisenä, että se siitä =))

Huh, tein oikein urakan ja sain huutonettiin kamaa myyntiin, mä en todellakaan aio säästellä mitään vauvakamoja vaikka meille joskus vielä vauva tulisikin, saahan niitä sitten uusia. Mulla se vauvakuume on edelleen , en vaan tiedä viittiikö tuon äijän kanssa enää enempiä tehdä. No ei tilanne ole niin paha kuin kuullostaa, mua vaan oikeesti välillä jurppii ton äijän ajatuksenjuoksu.

Jahas, kai se pitäis päästää ukko lenkille ja mennä lasten kanssa leikkimään, sitä se tossa kävi narisemassa.

Manna ja Eveliina 10,5kk

Vierailija
65/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähän vielä kirjoitan...

Sukkahousuista ;),niin,onhan ne hameen kanssa aika välttämättömät näin talvella kyllä mutta ahdistaa ne silloinkin ja aina tuntuu että ne ei olis ihan sopivat - vai onkohan vika mun koivissa :)...

Ja vauvakuumeesta tai kuumeettomuudesta sen verran,että eihän mullakaan ole varsinaista ollut koskaan,ainakaan sillee kun toiset puhuu.Vaikka toki olin sitten iloinen kun raskaana lopulta huomasin olevani...Niin,ikää on jo nyt sen kolmenkympin toisella puolella,ja mä jotenkin koen sen niin että jos vielä lisää lapsia haluaisin niin pitäis toimia sitten aika pian.En usko että musta olis pienen vauvan äidiksi enää lähempänä neljääkymppiä,kun jaksamisessa on nytkin tosiaan toivomisen varaa.Ja Saran " tekeminen" kesti kolmisen vuotta,niin ihan siksikin pitäis aloittaa toimiminen pian,jos vaikka taas menis yhtä kauan.Kyllä noi on hankalia asioita,mitä enemmän alkaa miettiin sitä enemmän on pää sekaisin..

Manna,totta puhuen mä en oo koskaan käynyt Kolibrissa,oon vaan aina mieltänyt sen vanhempien ihmisten paikaks... ;) Mutta toisaalta kun olin lukiossa niin meidän luokaltakin pari tyttöä kyllä kävi siellä.Ehkä se oli silloin vuosia sitten erilainen paikka kun säkin siellä olet käynyt :).En silti laittais sitä ihan ykkösvaihtoehdoks nyt kun lähdetään virkistäytymään,heh.

Munkin pitäis laittaa noita vauvatavaroita ja vaatteita kirppiskuntoon.Me myös miehen kanssa puhuttiin että myydään turvakaukalot,sitterit ym.,kun meillä ei ole liikaa säilytystilaa ja ne veis sitä tilaa kuitenkin paljon.Aateltiin se niin että jos toinen vauva joskus tulee,hankitaan sit uusia.Mietin vaan tota just että missä myis noita isompia,vaatteet myyn ilman muuta kirppiksellä mutta en viitti sinne viedä kaukaloita ja muita kun ei niistä siellä saa mitään rahaa.Ihmiset kun tuntuu aattelevan että jos jotain myydään kirppiksellä niin siitä ei voi maksaa euroa enempää vaikka se olis tyyliin upouusi...Mutta jotenkin oon huono laittaan mitään ilmoitusta lehteenkään.Kai se on pakko.

Joo mutta nyt mun täytyy oikeesti mennä nukkuun että jaksan aamuyöstä nousta.Hohhoijaa..

t.Marietta ja Sarppu unten mailla jo

Vierailija
66/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn pitämään sukkiksia jos on pakko! Siis juhlissa ja noin. Mutta jos talvella tulee mentyä ulos, ja on pakkasta, niin kyllä mun housujen alta löytyy kalsarit tai no naisilla niistä taidetaan sanoa pitkikset...

Eetu nukku tänään sitten puoli kymmeneen! Meikä tosin heräs kasilta, mutta sainpahan kerrankin syödä aamupalan ihan rauhassa... Ja päikkäreille kävi vasta yhen jälkeen, ja nyt vetelee tuolla yöuniaan... Eilen tosiaan kukku vielä kymmeneltä illalla, kun tultiin niin myöhään kotiin... Ja sit kävivät miehen kanssa vielä kylvyssä... Mutta josko sitä huomenna pääsis taas tavalliseen rytmiin.

Kolibrista, mä en siellä ole koskaan käynyt, enkä kyllä sinne muutamaan vuoteen mee... Mun vanhan työpaikan porukka käy siellä tosi usein, ja houkuttelivat muakin sinne (olin sillon vähän päälle 20) mutta totesivat sitten että paikan ikähaarukka taitaakin olla enemmän 50 ja kuoleman väliltä... Jotenka meikä kyllä luottaa enempi Sirkukseen taikka Metropoliin... Mutta katotaan nyt mistä löydetään ittemme.

Voi vitsi, torstaina se sitten ois edessä!!! Siis tuonne taaperopuolelle siirto!!! BYÄÄÄ!!! Vastahan nää meidän vauvat synty! Mutta ei kai täällä (vauvapuolellakaan) ikuisesti saa olla...

Tessu, et sä todellakaan ole vanha! Niin ja hyvää työpäivää!

Vauvatavaroista. Mä taasen olen hamstraaja, en mitään haluis heittää pois. Mies tuossa juuri nauro mulle eilen, kun en ois millään halunnu heittää pois niitä äippäpakkauksessa tulleita puolipotkareita (niit raidallissii), mutta kun Eetu on kuluttanut niihin reiät, molemmat isovarpaat tulee läpi, mutta kun en haluu!!! Nehän vois vielä vaikka paikata, eikö? Ja muut vauvatarvikkeet meillä on vielä tallessa, JOS se pikkukakkonen meille joskus suodaan.

Joo, mutta nyt syömään vohveleita... Nam!

napero ja Eetu 10päivää vajaa 1vee