Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMET viimeistä viikkoa viedään(kohta ykkösiä juhlitaan)

29.01.2007 |

vitsi mä sain kunnian aloittaa pinon...kiva taas työnantaja ei oo kelalle toimittanut mitään tietoa et maksaako palkkaa ni kaikki mun rahat seisoo siellä....kyllä kyrsii...

mannalle meiliosoite(poista välit) ohari 72 @yahoo. com

pitää lähteä ulos, kun on niin hieno ilma

kuumetta ja tytöt ja rv 21

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin uskoisin meidän pojat sun hoitoon, no prob.

Vilja

Vierailija
42/66 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei montaa, mutta kuitenkin. Kohta mun vauva jo kävelee...

Viljaa: Kyselit unipussista. Meillä ei sellaista ole käytössä, se oli jollain muulla, oliko Kuumetta teillä?

Kävin perjantaina Ideaparkissa ja löysin pojille samanlaiset vaatteet kuvaukseen. Toivottavasti tulee hyvät kuvat. Anoppi sanoi maksavansa kuvauksen, sopii mulle!

Fassiloora: Meilläkin tulevaisuudessa olisi tarvetta hyvälle perhepäivähoitajalle, harmi kun asut niin kaukana=)

Toivottavasti jutut taapero-puolella jatkuvat iloisemmissa merkeissä...

nonnu78 ja Jonttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla myös Austenista ja Devilistä pitkästä aikaa!

nonnu edelleen...

Vierailija
44/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Toivottavasti olet ottanut " neuvoistani" onkeesi, koska en muista sellaisia kirjoitelleenikaan. Ja en ole kieltänyt ettei minua tai juttujani saa arvostella, vai olenko?"

***Osa niistä vähättelevistä " neuvoistasi" oli muille kuin mulle suunnattuja eli en oikein voinut niistä onkeeni ottaa. Kiitos vaan tarjouksesta! Syy, miksi tämä koira älähti, oli se sun kirjoitustyyli ja mun mustamaalaaminen!

Tämä oli nyt mun viimeinen viesti tähän asiaan ja asia on mun puolesta loppuun käsitelty. Kiitos luottamuksesta niille, jotka edelleen toisivat lapsensa mun hoitoon =) Mä tosissani rakastan lastenhoitoa (niin omien kuin vieraiden) ja meinaan tällä alalla pysyä loppuelämäni! Vaikka vielä haluan nauttia pelkästään omista lapsistani, odotan kuitenkin jo innolla sitä aikaa, kun saan hoitaa myös muiden lapsia! Hyvää yötä ja seuraavan kerran nähdään (tai kirjoitellaan siis) TAAPERO-puolella (sori edelleen toi taapero-sana)!

T:Fassiloora ja Helmi (11,5 kk)

Vierailija
45/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ollut vielä aloittanut tuonne taaperopuolelle pinoa, joten kirjoittelen tänne, kun tuo pinon avaaminen on niin vaikeeta.

O.N. Töissä ollaan oltu jo kohta kaksi viikkoa ja Nellakin on jo tottunut päiväkodissa oloon, enää ei jää itkien sinne. Jospa täältä työpäivistä jäisi enemmän aikaa kirjoitella kuulumisiakin, kun tähän osti olen lähinnä lukenut. Enemmän olen pyörinyt tuolla yahoossa. Syntymäpäiviä meillä vietettiin viime viikonloppuna ja kakkukin maistui pienelle.

Oli muuten aika tulista toi teidän viime kirjoittelu niiskun, hilun ja fassilooran kanssa. Se on kyllä sanottava niiskun " puolustukseksi" , etten kyllä muista hänen kirjoitelleen aiemmin mitään ilkeitä neuvojaan, edes siellä yahoossa, jonne myös kuulun, eihän se taida edes kirjoitella siellä.

Ainut kerta joka tulee mieleen, jolloin hän kirjoitti ilkeesti on se vanha kiinteät-imetys-keskustelu, jossa fassiloorakin taisi käydä kuumana, joten juontaako teidän kaunat sieltä asti?

Ei kait muuten se fassilooran naapuri ihan ilman syytä ole lastensuojeluvirastoon soittamassa?

Enempää en ota kantaa siihen onko hän hyvä hoitaja vai ei, mutta kyllä lapsistakin voi kauniimpaa puhetta käyttää, ainakin meilläpäin täällä savossa niin tehdään.

Toivottavasti taaperopuolella jatketaan iloisemmissa merkeissä.

Nyt pitäis tehdä töitäkin.

milla ja nella

Vierailija
46/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla ottamatta kantaa tähän. Musta vain tuntuu, että Niiskua tässä painaa jotkin vanhat asiat, jokin muu kauna Fassilooraa vastaan. Muistelen niitä kirjoituksia tuosta " imetys-kiinteät" -aiheesta joissa Niisku rupesi lopulta haistattelemaan. Silloin jo ihmettelin ko. henkilön ikää, voiko noin " kypsä" ihminen päästää suustansa tuollaisia kommentteja?

Kyllä aina kritisoida saa, mutta on eri asia MITEN sen tekee. Ei tarvii silmille hyppiä. Jotenkin lapsellista ja keskenkasvuista! Voisin mäkin niisku sua soimata siitä, että aloitat kiinteät aikaisin ja ihan omaa " järkeäsi" käyttäen. Ei sun silti tarvii tuntea mitään alemmuudentunteita siitä, ettei ehkä joku muu niin tee vaan haluaa mieluummin esim. imettää pitkään ja siirtää kiinteiden antamista. Koska siitäkö tässä on kuitenkin loppuviimeksi kyse? Tässä teidän kinassa? Tunnen kaltaisesi ihmiset: he halveksuvat kaikkia jotka seuraavat ohjeita ja suosituksia ja vetoavat siihen, että tietävät kyllä itse paremmin kuin asiantuntijat!

Ja kyllä FASSILOORA, mä toisin myös lapseni sulle hoitoon. Kuulostat harvinaisen järkevältä ihmiseltä ja sulla on paljon samoja periaatteita kuin mulla.

Vierailija
47/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa: mun tytön joukkue sai eilen cheerleading SM-hopeeta minisarjassa!!!! Vähänkö äiti on nyt ylpee!!!!

unipussista taas: on se hyvä kapistus. alussa tuntui ettei ollut mitään hyötyä, mutta nyt kun pussi oli pesussa yö meni vituralleen. kauheeta tuslaamista peiton kanssa, eikä Dunsku meinannut asettua millään nukkumaan. Illalla kun pussin ja pullon ottaa esille niin tyttö tietää et nyt nukkumaan eikä meinata, yö on rauhallinen, turha pyöriminen ja venkoilu jää pois.Suosittelen kyllä kaikille levottomille nukkujille,vaikka ensin itsekkin sitä epäilin.

Ja tulevalle vauvalle ostan het ennen syntymää oman pussin et tottuu heti alusta pitäen siihen. Tai jossain lehdessä on nyt kaavat olleet, saa sisko ommella semmosen ku on kerran koneen ostanut.

Kiva mun sisko oli lähettänyt postissa synttäripaketin Dunskulle, vaivaset 5 kiloo painaa, millä helvatan trukilla mä sitä lähden tänne roudaamaan...ja mitähän kivaa ja painavaa se sisältää!!

Nyt kaffelle ja syömään kun kerran tyttö nukkuu. saa kerrankin syödä koko leivän ihan itse.

kuumetta ja penskat ja rv 22

Vierailija
48/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oih ja voih mikä meno täällä tosiaan, älkää leidit viittikö.

fakta on ettei kaikkia ikinä voi eikä tarvi miellyttää, mutta on tosiaan eri asia miten asian ilmaisee. aina sitä ei nimittäin tarvi tehdä!

en oo jaksanu näitä tulikivenkatkuisia kirjoituksia lukea, haluan olla niiden yläpuolella ;)

muttamutta: asiaa sen kummemmin tuntematta, mikä kukakin äiti on toista avostelemaan???????

jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen, useimmiten (niin, ehkä alkoholistit, narkkarit ja väkivaltaiset ja laiminlyövät jäävät ryhmän ulkopuolelle, mutta heilläkin on varmasti, pakko olla, joskus hyviä ja rakkaudentäyteisiä päiviä!).

tää pph, tarha, kotihoito-keskustelu on aina tunteita herättävää, ja itse koen kohtalaista syyllisyyttä töihin menosta. niin, miksi?

jotenkin koen, että äidin olisi hyvä olla mahdollisimman pitkään lapsensa kanssa kotona. mutta kuka hitto ne laskut maksaa, jos lapsen isä ei ole miljonääri?????

plus että koen itse, että olen kutenkin parempi äiti, jos menen töihin " lepäämään ja huilimaan" välillä. kaikilla meillä on takuuvarmasti kikkeli otsassa joskus. jos ei ole, niin ihanaa, olet todella TÄYDELLINEN ÄITI!!!!!

itselläni on harva se päivä, on aivan eri asia miten se ilmenee.

jos on väsynyt, masentunut, sairastelee, on menettänyt vanhemman jne., joskus on huonoja päiviä jolloin kaikki tuntuu kaatuvan päälle.

itse olen hakenut ja saanut apua ongelmiini, jotta pystyisin olemaan paras mahdollinen äiti pojalleni.

meitä on niin moneksi, on aivan käsittämättömän absurdia väittää, että jos menetät hermosi joskus lapsesi kanssa, olet huono äiti ja soveltumaton esim.perhepäivähoitajaksi.

onko silloin lääkäri, joka tekee joskus väärän diagnoosin soveltumaton lääkäriksi, tai opettaja, joka joskus tulistuu opppilaille, huono opettaja ja soveltumaton työhönsä. tai kaupankassa, joka ei aina hymyile, soveltumaton työhönsä?????

mulla ei ole mitään antipatioita kumpaakaan nikkiä kohtaan, mutta asiat asioina, pliis!

sitten muuta asiaa. herra Hoo täytti myös yhden vuoden lauantaina.

myöhästyneet onnittelumme myös jo synttäreitä viettäneille sekä tuleville päivänsanakarelle:)

pe käytiin neuvolassa, ja herra oli mahtavat 84,5 cm ja 11, 840g!!!!!!

nyt huomasi ekaa kertaa rokotuksen ja pärähti itkuun. reisi pääsi vähän liikahtamaan, joten pieni mustelma ja punoitus muistona.

lauantaina oli pienet juhlat, sankari itse hieman ihmetteli väenpaljoutta.

huono äiti kun olen, kakkua annoin maistaa.

ihan kerma-vadelmakakkua. mutta sen verran tilannetta ennakoitiin, että syötettiin poika tavallisella ruualla vähän aiemmin, joten kaakku ei nyt niin ihmeelliseltä vaikuttanut pikkukaverin mielestä.

taisi tuumata, että ruoka kuin ruoka.

himoitsi sen sijaan tomaatteja tomaatti-mozzarellakeksien päältä;)

kävely ei ole juuri edistynyt, taaperokärryllä pyyhältää ympäriinsä välillä. ilman tukea ei viitsi ottaa askelia.

kai toi ennen koulua oppinee...

tosi kiva kuulla austenista, devilistä, oodista ja muistakin hiljaiseloa viettäneistä!!!

kuumetta, aika hurjaa toi dunskun meno välillä! onneksi selvisitte melkein pelkällä säikähdyksellä! meillä on kans pikkumies kerran tunkenut pienet vikkelät sormet pesukoneeseen ja pesupalloon, joka tietty täynnä pesuainetta. samantien käsipesulle ja se siitä, onneks!

muuten tunkee aina kaikki shampoo ym.pullot ja tuubit suuhun, ja joskus saanut huomaamatta korkin auki. onneks ei oo kertaakaan menny mitään suuhun:)

kyllä niitä saa koko ajan vahtia, välillä on musta uuvuttavaa!

niin, ja nykyisin aina ulko-oven avautuessa, syöksyy rappukäytävään ja lähtee kiipeemään rappusia ylempään kerrokseen. ja nousee seisomaan syöttötuolissa ja yrittää siitä pöydälle. voih!

nyt meen kaffelle, kun herra vetelee hirsiä:)

koitetaan kaikki jaksaa, ja totean muutaman muunkin tavoin, että toisin varmasti pikkupetomme fassilooralle hoitoon!

koskahan eka uskaltautuu kirjottamaan TAAPEROpuolelle, kääks.

kamalaa, mun vauva on jo taapero ja 1v2pvää, sniff :,(

kaikesta huolimatta mukavaa alkanutta viikkoa,

sakura ja herra H

Vierailija
49/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin toi kinasteluviestijuttu eli viesti 38.

Väitänkö siinä että Fassiloora olisi tehnyt jotain näistä. Mielestäni en. Puhuin yleisellä tasolla pph:n hyvyydestä tai huonoudesta, mutta Senorita päätti että haukuin siinä Fassilooraa, jonka Fassiloorakin heti imi itseensä, ja seuraavassa viestissään Fassiloora sitten jo haukkui minua ja syytti mustamaalauksesta jne..

Ainut minkä olin maininnut oli, etten toisi lastani hänelle hoitoon, eikä se mielestäni ole p....n puhumista, ainoastaan oma mielipiteeni. Missään en erittele miksi en toisi, mutta loput Fassilooran kirjoitukset tuo sen kyllä julki.

Myöhemmin kyllä päästin " suustani" sellaistakin jonka olisi voinut jättää kirjoittamatta, mutten sentään alentunut yhtä pahasti haukkumaan kuin Senorita ja Fassiloora.

Taitaapi Senorita ja Fassiloora olla sama henkilö, kun noin pahasti sapettaa. Ihan sama, EVVK.

Vierailija
50/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olette vastanneet tuohon kyselyyn? Käykääpä kurkkaamassa...

https://lomake.tpu.fi/v2/lomakkeet/2854/ lomake.html

Meillä Janika täyttää vuoden vasta eka päivä maaliskuuta, mut alkaa olla jo haikee olo äidillä. Kun pitäisi tuota imetystäkin vähentää.. Ja neiti kävelee jo kovaa vauhtia, välillä ottaa oikein juoksuaskeleitakin. Iso tyttö. Yöt on taas vaihteeks hyviä, ei heräillä huutamaan. Kaikki ruoka maistuu, myös makeeta on hieman annettu maistella. Tosin rajan kanssa. Suolaista tietty yritetään vältellä.

Jahas, neiti on taas kissan kimpussa...

Jansku

Vierailija
51/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit kai viimeinen mahdollisuus kirjoitaa vauvapuolen helmikuisiin, kun oikeesti kohta siirryttään taaperopuolelle. Eli siis, moi kaikille pitkästä aikaa, taustailija pinoutuu.

Melkoista vauhtia on kyllä vuosi kulunut. Täällä sairasteltiin koko tammikuu, ensin flunssaa ja sitten oksennustautia, nyt alkaa päivissä taas olemaan tuttua päiväjärjestystäkin. Viime yö nukuttiin piiiiitkästä aikaa hyvin, Aleksi nousi itkemään ekan kerran vasta 5.30 ja ylös noustiin kokonaan 7.30, kun viimeisen kuukauden ajan, poikaa on yöllä itkettänyt enemmän tai vähemmän välillä jopa tunnin välein. Kaikkinensa kurjia nuo flunssat, koska hyvin alkanut unikoulu (oltiin siis juuri päästy aamuyön maidosta eroon) vesittyi kyllä ihan totaalisesti mahataudin aikaan. No nyt, kun ollaan palattu taas normaaliin päiväjärjestykseen, on parempi taas opetella yömaidosta eroon.

Varmaan tästä syystä, kun kokonaisia öitä ei meillä vielä pahemmin nukuta, ei vauvakuumekaan ole päässyt iskemään. Ja toisaalta musta kyllä tuntuu vielä näin 1-vuotis synttäreiden kynnykselläkin, et meillähän on vielä ihan vauva. Ei toki sellainen ihan pieni vauva, mut aika vauva vielä kuitenkin. Eikä mulla edes ole mikään kova ikävä vielä sitä ihan vauva aikaa. Ehkä siiten taas joskus.

Ja on niin ihana seurata, kun toinen oppii koko ajan kaikkea uutta ja ihmeellistä. Aleksi kävelee jo suht sujuvasti, mutta, jos kiire on tai vieraampi ympäristö, silloin kontataan. Sormiruoka uppoaa hyvin ja samaa ruokaa muun porukan kanssa haluaisi syödä. Se kuitenkin ihmetyttää, että leipä esim. menee kurkusta alas ilman mittän kakomisia, mut esim 8kk soseet ei meinaa välillä millään upota.. Taitaa olla herralla vaan valikoiva maku;) Niin joo, kiukutella meillä kans osataan kovin dramaattisesti - omaa tahtoa on välillä vaikka muille jakaa!

Itse olen lähdössä nyt maaliskuun alussa töihin ja mies jää kotiin kevääksi hoitamaan Aleksia. Kesäkuussa Aleksi sitten menee päiväkotiin, vuoro sellaiseen, koska miehen kanssa ollaan molemmat vuorotöissä. Tarvitsemme siis ainakin ilta- ja viikonloppu aikaan silloin tällöin vuorohoitoa, näillä näkymin yöhoitoa ei tarvita. Tästä syystä meidän ei ole juurikaan tarvinnut miettiä vaihtoehtoja pph:n ja päiväkodin väliltä. Uskon kuitenkin, että molemmissa vaihtoehdoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, jotka ovat moneen kertaan täälläkin tulleet esille.

Mutta nyt täytyy vielä joutua kotihommiin, kun sain pikkuherrankin vihdoin päiväunille. Meillä Aleksi nukkuu normaalisti unet ulkona, mutta nyt kun on näin paljon pakkasta, on unet nukuttava sisällä. Niinpä unille meno venyy ja unet on paljon katkonaisemmat kuin ulkona. Toivotaan, että pakkanen pian helpottaa!

Aurinokoista kevään odotusta kaikille ja tavataan taapero puolella. Toivotaan myös, että kirjoittelu ei menisi siellä niin kovin henkilökohtaisuuksiin, vaikka mielipiteitä toki saa olla.

Ringae & Aleksi, pian 1 vee.

Vierailija
52/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tosiaan viikonloppuna siellä anoppilassa ja muka hiihtämässä. Aika vaikea oli hiihtää, kun järven jään päällä oli vettä, tiet oli jäässä ja metsässä oli niin paljon kantoja yms. Tein sitten yhteen kohtaan metsään sellaisen varmaan alle puolen kilometrin lenkin, jota hiihdin ympäri. Kyllähän siinä hiki tuli, mutta ei sitä kyllä oikein hiihtämiseksi voi sanoa. Käsillä lykin itseäni eteenpäin.

Ja Helmi teki kivan tempun lauantai-iltana. Nostin Helmin ns. suorille käsille eteeni (ylös) ja HELMI YRJÖSI MUN SUUHUN!!! Ihan kamalaa (mä olen erittäin oksennuskammoinen ihminen)! Se ei ollut mikään tavallinen puklu (Helmi pulauttelee edelleen n. 1-2 krt/pvä), vaan ihan kunnon oksennus ja sitä meni suun lisäksi mun nenään (siis sisälle) ja tietenkin vaatteille. Koko illan sitten tuntui, että oksennusta jäi mun nenään. Ja olin ihan paniikissa, että jos Helmillä onkin joku vatsatauti, niin mäkin saan sen ihan varmasti, kun kerran oksennusta on mennyt mun suuhun. Mutta ei Helmillä tainnut mitään tautia olla, kun toi ykä jäi yhteen kertaan ja kakkakin oli koko ajan ihan normaalia.

Vielä Niiskulle tiedoksi, ettei mulla ole toista persoonaa. Ei ole koskaan ollutkaan. Mä olen minä ja kirjoitan omat juttuni. Jos joku toinen ihminen on mun kanssa samaa mieltä, niin se ei varmaan tarkoita, että se olisin minä jonkin peite-nikin takana!?

Ja Millalle: Sori, kun en muista, oliko sulla vanhempia lapsia, mutta jos on, niin eikö teidän 2-4-vuotias ole koskaan saanut sellaisia ihania huuto- ja kirkumiskohtauksia, jolloin huutaa vaikka puoli tuntia putkeen ja kovaa? Meidän poika kyllä saa, eikä ole kaveripiirissäni ainoa. Silloin kun näin viimeksi kävi, mä menin melkein saman tien suihkuun ja kuuntelin siellä, kun poika huutaa ja kirkuu " äitii, äitii, äitii" . Mies oli siellä pojan kanssa. Toi voi kuulostaa aika pahalta alakerran mummon mielestä, vaikka mitään pahaa ei täällä tapahtunut. Myös Helmi saa varsinkin ruokapöydässä aina silloin tällöin " mukavia" kirkumishuuto-kohtauksia, kun ei halua syödä ja niitäkin alakerran mummo kuuntelee varmaan kauhuissaan. Onnittelut niille, joiden lapset eivät koskaan saa huuto- & kirkumiskohtausta (ei niitä meilläkään onneksi kovin usein tule, mutta joskus kun poika on väsynyt) ja jotka eivät koskaan huuda lapsilleen! Lapsia ja aikuisia on vaan niin erilaisia, siis tempperamenttieroiltaan.

Nyt lähden kampaajalle ja sen jälkeen jos ehtisin vielä käydä kaupungilla etsimässä juhlapaitaa muutamiin synttärijuhliin...

T:Fassiloora ja Helmi (11,5 kk)

Vierailija
53/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aika sanoa hei-hei tälle palstalle. Uusi koti löytyy osoitteesta

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9527230&p=1&tmode=1&smode…

Kun olette käyneet neuvolassa niin laittakaapa vielä vihoviimeiset 12 kk-mitat helmipalleroiden kasvulistalle http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9295320&p=2&tmode=1&smode…

KL, haikeana.

PS. Kuumetta, onnittelut hienosta saavutuksesta niin tyttärelle kuin äidillekin :).

Vierailija
54/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi... Torstaina pikkuin sit täyttää vuoden. Toisaalta haikeaa, mutta toisaalta odotan jo, että neiti vähän kasvaa ja alkaa helpottaa. Kaveri on niin hirmuin huutamaa, et tulee välillä hieman väsyttyä. Nyt just varasin neidolle lääkärin ajan, ku jatkuvasti vaa huutaa, ruoka ei oikee maita(yleensä todella hyvä syömään) ja pissa haisee tosi kamalalle. Toivottavasti ei oo pissatulehdusta. Tosin enempi epäilen korvia, mut ihmetyttää toi kamala haju. Haisee jatkuvasti sille, et häl ois kakka vaipas vaikkei olekkaa. No mutta eiköhän se tässä nyt selviä tänää tai viimeistää huomen, mikä häntä vaivaa. Viime yönäki huus suoraa huutoo vaikka kuinka kauan. Kuulema mummolassaki oli ollu levoton yöllä, vaik yleensä nukkuu hirmu hyvin. Maitoa ei suostu juomaa, ja tosiaa ruuanki kaa saa taistella...

Tänne ei sen ihmeempiä. Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Hilu, Julia ja Ilona

Vierailija
55/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän parin päivän sisällä laittaa sulle kuvia, kunhan saan aikaseksi kaivaa kameran esiin =)

Vierailija
56/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin kävelyllä, aivan ihana ilma. sit syötiin ja tyttö väänsi toiset ripulit tänään housuun, eilen niitä tuli 4 ja kaikki vaipoista läpi...vaipassa oli jotain valkosta ja sulamatonta. mä sit koetin mitä se on...styroksia, siis tyttö on eilen vetänyt sellasen palleron huiviinsa ja nyt ripuloi sitä ulos ;)))) oli kuitenkin pureskellut sen pieniksi palasiksi...on varmaan ollut hyvää!!!

nyt pitänee alkaa leipomaan..pitäs vielä kaks kuivakakkua vääntää vanhempainiltaa varten...pitikin luvata.

kuumetta

Vierailija
57/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oltu aamulla pihalla, kun tuntu niin kylmälle ilma. Mutta kohta puoliin ollaan menossa kaupunkiin ostoksille... Käydään kattoon säkkituolia, miehellä ois kova hinku saada sellanen...

Meille ei kummempia, eilen käytiin kokeilemassa pulkkamäkeä, ja Eetu pääsi laskemaan iskän kanssa pari kertaa ja kerran uskallettiin laittaa yksinäänkin... (huimat kaksi metriä!)

Hämeenlinnalaiset. Olipas hyvä että saatiin päätettyy se päivä lukkoon meidän virkistäytymiselle, nyt sitten vaan suunnittelemaan sitä sekä yhteissynttäreitä...

Torstaina ollaan menossa kattoon pari viikkoo vanhaa tyttövauvaa... Ettei vaan pääse vauvakuume hellittämään...

napero ja Eetu vajaa 11kk, niisk

Vierailija
58/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_hilu_ selvisikö se mikä teidän tyttöä itketti?!

Onnille taas ilmaantunut sitä ihottumaa jalkoihin ja poskiin mitä oli kesälläkin. En tiedä johtuuko se pakkasesta vai sitten esim. hapanmaitotuotteista joita ollaan aloiteltu?! Olen yrittänyt rasvailla mutta eipä tuo ole auttanut. Ei se iho kuitenkaan punoita niin kuin muistaakseni kesällä.... Täytynee seurata tilannetta.

Meillä kävi tänään kylässä semmoinen 5kk ikäinen poikavauva! Oli se kyllä ihana ja pieni!! Itkukin kuulosti niin suloiselta... Ei ollut ollenkaan semmoista karjumista ja kiukuttelua mitä meidän Onni etenkin nykyään harrastaa... :)

Onni oli ihan huvittava, kun annoin sille vauvalle Onnin vauvaleluja katseltavaksi niin Onni meni heti ottamaan ne pois! Vaikka ei ole takuulla ollut kiiinnostunut niistä leluista pitkiiin aikoihin! Siinäkin jotenkin niin huomasi miten iso poika Onnista on jo kasvanut...

Tuntuu, että ihan parin viikon aikana Onnista on tullut ihan mahdoton venkoilija ja marisija. Vaatteiden ja vaipan laittaminen on yhtä tuskaa!! On se aiemminkin ollut hankalaa mutta nyt Onni on oppinut lisää liikkeita joilla vaikeuttaa ko. toimenpiteitä. Ja se huutaminen ja mariseminen! Uskomatonta! :) Sille on vaan ihan yht äkkiä tullut semmoisia ison pojan elkeitä! Kaupassakin alkoi tänään karjumaan, kun ei saanut tahtoaan läpi... Ja palloon joka on Onnilla ei saa enää koskea kukaan muu edes sormen päällään! Jos edes hipaisee alkaa kamala marina... Luulen, että nuori herra omaa erittäin kovan oman tahdon!!! Huoh. Mistä lie sen perinyt? varmaan isältään... ;-)

Viljaa : onko Helena Takalo sinun läheinenkin sukulainen? Minäkin olen hänet tavannut useamman kerran.... Ei kyllä olla mitään hyviä tuttuja, tuskimpa hän minua tuntee kuin ehkä näöltä.... :)

kumppari&Onni

Vierailija
59/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat oli ok, mut nyt oon yrittäny metsästää pissanäytettä... Helpommin sanottu ku tehty... Saatii jotai pussejaki, mut ehkä mä laitan ne jotenki väärin, ku ei siel pissa pysy, vaa vaippaa se lurahtaa... Nyt sit oon yrittäny pottaan saada näytettä, mut ei ainakaa viel onnistunu. Meinasin et nukkukoo tyttö päiväunet ja sit annan maidon ja yritän uudellee. Ellei onnistu, ni meen sit sinne labraa, et ottakoo ne... Oon vissii jotenki harvinaisen tyhmä tai jotain...*nolo*

Nyt ruokailu kyl parantunu ja alko tytteli juomaankin. Helpotti huomattavasti. Eilen, ku kävin siel lääkäris ni näki selvästi, kuinka se lääkäri ajatteli, et taas tommoin turhaan ravaaja-äiti. Esim ,ku sanoin et tytteli oli juono 17h aikana noin 1.5dl(mikä minust on tosi vähän) ni totes vaa et no onhan tuo ihan pirtee. No olihan se sillee, mut kuitenki. Nopeesti vaa täti vilkas korvat ja totes et ei tääl mitää oo, ottakaa pissanäyte kotona... Hip hei... Oli vissii lekuril kiire kotii, ku se aika oli 15.15 mut päästii sisää 15.50... *hymähdys*

Jeps, nyt joku vaatii huomiota, joten pois pois pois...

Hilu ja Kiukku

Vierailija
60/66 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis jo kevät ja loppuis nämä pakkaset. Inhoan talvea. Vaikka pistäsin kuinka paljon vaatetta päälleni niin palelen silti. Alina on ihan samanlainen eikä tykkää talvella olla lainkaan ulkona. Hän inhoaa myös sitä, että pitää laittaa niin paljon vaatetta päälle ja sitten on epämukava olla. Juurin niin kuin äitinsäkin jolle jo sukkahousut on jotain ihan kamalaa :) Koitamme kuitenkin vielä hetken aikaa jaksaa tätä Suomen ankeaa talvea....

Sain Inkerin juuri nukkumaan joten minulla on 3 tuntia aikaa touhuta omiani. Inkeri on noin kuukauden ajan nukkunut vain yhdet päikkäri ja ne on sitten sellaset kolmen tunnin mittaset. Illalla menee nukkumaan klo. 19-20 ja herää aamulla klo. 7.30-8.00. Varsin mukavaksi on tuo rytmi muotoutunut. Yöllä Inkeri ei heräile lainkaan.

Hampaita on taas tulossa (tällä hetkellä niitä on 6) koska kuola valuu ja sormet on suussa koko ajan. Edelleenkään se ei vaivaa häntä oikeastaan ollenkaan.

Ruoka maistuu enemmän kuin hyvin ja Inkeri onkin jo siirtynyt syömään samaa ruokaa kuin muukin perhe. Mausteinen ruoka tuntuu hänellekin maistuvan paremmin kuten meille muillekkin.

Kaikki mitä isosisko tekee on ihan hillittömän hauskaa :) Alina ja Inkeri saattavat leikkiä pitkän aikaa leikkihuoneessa ihan kaksin, kikatus vain kuuluu. Mukavaa kun viihtyvät keskenään jo nyt.

Taidan alkaa silitysurakan kun sen saan nyt rauhassa tehdä...

Birdy