Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella on vielä tänä päivänä ennakkoluuloja tatuoituja ihmisiä kohtaan?

Vierailija
07.06.2024 |

Mulla vaan heräs tällainen ajatus toista ketjua lukiessa. Siis jos henkilö on vaikka kouluttautunut lääkäriksi tal lakimieheksi, mutta hän on myös ottanut tatuoinnin niin jotkut pitävät häntä sen perusteella automaattisesti huonompana kuin tatuoimatonta kolleegaansa. Ihmetyttää tällainen vanhanaikainen ja ennakkoluuloinen asenne.

Ja ei, en omista yhtään tatuointia. Ajattelin kyllä ehkä joskus ottaa.

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne persut vähän on.

Vierailija
2/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha Feministit on kyllä kapeakatseisia.  Huutaminen vaan jatkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän, jos lainkaan, näkyy tatuointeja misseillä, uutistenlukujoilla, lentoemännillä, ym julkisessa työssä olevilla. Tatuoimattomuus kuuluu huoliteltuun ulkonäköön. Jotkut muusikot on sit eri asia.

Itselläni tulee tatuoinneista mieleen lähinnä mt-ongelmat, varsinkin on on enemmän kuin joku pikkuperhonen lapaluun päällä

Vierailija
4/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän, jos lainkaan, näkyy tatuointeja misseillä, uutistenlukujoilla, lentoemännillä, ym julkisessa työssä olevilla.

No tuo vaan kertoo siitä kuinka tatuoituja syrjitään kun päätetään olla ottamatta niitä töihin. Ja eikös uutistenlukijoilla ole puvut päällä? Mistäs sinä tiedät onko heillä käsivarsissa tai jaloissa tauointeja? Yleensäkin monessa työssä käytetään pitkähihaisia.

Vierailija
5/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa kokee että väärällä tatuoinnilla voi pilata ihon tai liialla määrällä. Osalla synkkä aihe niissä, joka ei ole ehkä riittävän taitavasti tehty, osa voi olla hyvin tehty. Ehkä valoisat aiheet puuttuvat osaksi. Palstalla riittää haukkujia muillekin, vaikkei tunne haukuttavaa, tuntemattomia ihmisiä alkavat haukkua luulojensa perusteella. 

Vierailija
6/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus nyt vaan on se että ainakin jos ihmisellä on paljon tatuointeja niin 90 prosentilla näistä on suht vakavatasoisia mt-ongelmia ja esim. suurta impulsiivisuutta luonteessa.

Vierailija
7/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkää kategorisoida ihmisiä parempiin ja huonompiin. Nykyään kun etnisen taustan ja ihonvärin perusteella lajittelu ei ole enää juttu, niin nämä jotka on värjännyt ihoansa on miellyttävä laittaa siihen vähä-älyisten kategoriaan joka on jonkin aikaa ollut ihan tyhjillään. 

Siitä tuollainen teoria, ihan itse ja äsken provomielessä keksin sen.

Vierailija
8/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksia on, mutta todella harvassa. Tatuoidut ovat lähes järjestään vähäjärkisiä. Eikä se tietenkään ole heidän syynsä, sillä minkäs kukaan sille voi, millaisella järjellä on tänne syntynyt. 

Vierailija
9/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008932089.html

Kaltoin kohtelua kokeneet hankkivat muita useammin tatuoinnin

Sosiaalipsykologia|Mitä enemmän oli huonoja lapsuuden kokemuksia, sitä enemmän vastaajalla oli kehossaan tatuointeja ja lävistyksiä."

Vierailija
10/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennakkoluuloja. Ovat vain yksinkertaisesti rumia.

Vierailija
11/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa toisten tatuoinnit yhtään. Mulla itselläni ei ole yhtää tatuointia, koska ne maksaa paljon ja laittaminen sattuu. Toisten vartalot ei mulle kuulu. Taidan kuulua vähemmistöön, koska kaikilla tuntuu olevan tatuoinneista joku mielipide. Mun mielestä se on jokaisen oma asia.

Vierailija
12/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurin osa provoilee, tai sitten täällä tosiaan kokoontuu se heikompi kansanosa. 

Vierailija
13/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus nyt vaan on se että ainakin jos ihmisellä on paljon tatuointeja niin 90 prosentilla näistä on suht vakavatasoisia mt-ongelmia ja esim. suurta impulsiivisuutta luonteessa.

Mitä väliä silläkin on, jos ei satuta mitenkään toisia ihmisiä? 

Vierailija
14/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitu yrittää tehdä egostaan itseään suuremman kuin onkaan. Siis alemmuudentunne.

Vierailija
15/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det var frågan om tatueringar i ansiktet. Vem som helst begriper att en tatuering i fejset ekvivalerar med att det svipar i skåpet, och det rätt illa. Samma gäller piercing var som helst på kroppen.

Vierailija
16/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tykkää kategorisoida ihmisiä parempiin ja huonompiin. Nykyään kun etnisen taustan ja ihonvärin perusteella lajittelu ei ole enää juttu, niin nämä jotka on värjännyt ihoansa on miellyttävä laittaa siihen vähä-älyisten kategoriaan joka on jonkin aikaa ollut ihan tyhjillään. 

Siitä tuollainen teoria, ihan itse ja äsken provomielessä keksin sen.

Oon samaa mieltä ja miettinyt tätä itsekin monesti, että monella ihmisellä on jatkuva tarve luokitella ihmiset meihin (parempiin) ja heihin (huonompiin). Tarvittais joku kunnon kansallinen tai vaikka maailmanlaajuinen kriisi niin ehkä suomalaiset vois kokea jonkunnäköistä yhtenäisyyttä eikä luokitella toista huonommaksi ihmiseksi sen perusteella onko hän ottanut mustetta ihoonsa.

Ap

Vierailija
17/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt kenenkään lääkärin tms. ammattitaitoa pidä huonompana, jos hänellä sattuu olemaan näkyvä tatuointi.

Varaan kyllä silti itselleni oikeuden pitää tatuointeja rumina ja mauttomina. Mutta mitä kenenkään maku minulle kuuluu, kunhan työnsä tekevät kunnolla.

Ei ainakaan minulle tuollaisilla "ennakkoluuloilla" ole merkitystä kuin yksityiselämässä. Esimerkiksi jos menisin sokkotreffeille ja treffikumppani olisi tatuoitu: ei kiitos.

Vierailija
18/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennakkoluuloja mutta onhan ne nyt ihan hirveän rumia. 

Vierailija
19/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ihmetyttää, miksi kukaan haluaa tunkea ihonsa alle mustetta. Tulee vähän "halpa" vaikutelma ihmisestä, jolla on tatuointeja. Etenkin jos niitä on todella paljon. Entisaikaanhan tatuointeja oli lähinnä linnakundeilla. 

Vierailija
20/250 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisen pitää kunnioittaa Herran tahtoa eikä saa häväistä kroppaansa piirustuksin, maalauksin, koristein tai avoimesti ihoa vilauttaen. Hävetkää te syntiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän