Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOTILOT viikkoon 5**

29.01.2007 |

Huomenta!

Pistänpä uuden pinon, kun ei kukaan muu ole vielä ehtinyt.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille odotetaan yllätysvauvaa ja isoveljillä ikää nyt 4v7kk ja 3v2kk. Itse olen 28v. Alussa mennään ja ultrassa olin viimeviikolla jossa näkyi pikkuinen papu joka vastasi viikkoja.

Äitiyspakkauksesta en oikein vielä tiedä, toisaalta tekisi mieli se ottaa kun kakkoselle sitä en ottanut ollenkaan ja rahana se on aika pieni summa. Mutta ensin toivon että tämä alkuraskaus sujuisi hyvin, pientä vuotoa on ollut kuukautisten alkamispäivien aikana ja lääkäri rauhoitteli mutta ainahan se vähän säikäyttää.

Vanilja07 7+3

Vierailija
42/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taasen neuvolakäynti,ja eipä siellä mitään erikoista ollut.

Kohdun-pohjan korkeus 28cm eli keskikäyrällä mennään.Painoa tullu taas liikaa,ja sain ohjeeksi vältellä liikoja herkkuja.Mä en vaan pysty millään olemaan ilman pullaa yms.leivonnaisia.Yleensä en niitä syö,mutta nyt aivan kauhea himo...en oo koskaan elämässäni painanu näin paljoa=(

Masentavaa.

Vauva oli edelleen pää alaspäin,ja tuskin se sieltä enää ylös tuleekaan,kun kuukauden jo niin ollut.On kyllä vilkas tapaus ja liikkuu koko ajan,yöt ja päivät.Nyt alkas sitten neuvolakäynnit 2viikon välein,mutta sain puhutuksi,että meen vasta 3viikon päästä.Veren paineet alhaiset yms.kaikki hyvin,niin ei huvita siellä juosta.Ja jos jotain tulee,niin voihan sinne sitten mennä.

Eilen olin töissä,ja sen jälkeen kävin uimassa.Oon nyt yrittäny vähän lisätä liikuntaa.Käveltiin äsken pojan kanssa kauheessa lumimyräkässä neuvolasta kotia.

Täytyy lähteä taas laittamaan pyykkejä yms.vaaville pesen taas jotain.Niitäkin saa pyörittää monta koneellista,kun eri lämmöissä pestäviä vaatteita yms.textiilejä isot kasat.

Huiskutin 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA:lle onnittelut typsykästä! Ja tervetuloa uusille.

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki oli ok ja vauva pää alaspäin. Tosin sen jo tiesinkin, kun tulee niin mojovia potkuja ylös kylkiin. Painoa ei ole tullut vielä kuin 8 kg yhteensä ja th oli jopa sitä mieltä, että enemmänkin saisi tulla. Kyllä minä olen koko ajan syönyt kuin hevonen, mutta eipä ole noussut enempää. Onhan tässä vielä viikkoja aikaa. ;0) Nyt alkaa vaan riesana olla liitoskivut ja seisominen on ajoittain aika inhottavan tuntuista kun tuntuu suunnilleen siltä, että jotain voisi hetkenä minä hyvänsä tipahtaa alapäästä.

Hankinnoista sen verran, että otin äitiyspakkauksen tällä kertaa, vaikka kakkoselle en ottanutkaan. Tuli vaan rastittua se kohta siitä ja ajattelin, että onhan se ihan kiva kuitenkin. Ne värit oli kyllä minustakin vähän poikamaiset, mutta tulee varmaan tytölläkin käytettyä. Minähän en vieläkään tiedä kumpi täältä tulee kun vauva ei ole suostunut jalkoväliään näyttämään, vaikka töissäkin olen välillä käynyt ultrailemassa. Nyt olen päättänyt, että pitäkööt sitten salaisuutensa kun ei kerran halua paljastaa. Tosin kolmatta tyttöä ennustelen ja vähän toivonkin. :0) Kaikki tavarat ja romppeet ovat tallessa, joten oikeastaan mitään ei tarvitse ostaa.

Lasten hoidosta. Meillä on sovittu homma samoin kun silloin kun kakkosta lähdin synnyttämään eli äitini tulee hoitamaan tyttöjä tänne meille. Äitini on kyllä työelämässä, mutta hänellä on joustava työaika ja hän on jo nyt ilmoittanut pomolleen pitävänsä talvilomaa lyhyellä varoitusajalla maaliskuun loppupuolella tai huhtikuun alussa. Äitini asuu 50 km päässä, joten hän pääsee tulemaan aika nopsaan, mutta hätätapauksissa voimme kääntyä naapurin eläkeläispariskunnan puoleen.

Meillä muuten kuopus, joka täyttää tämän kuun lopussa 2v, on tosissaan alkanut treemaanaan pottailua ja kotioloissa pysyy päivisin pääsääntöisesti kuivana. Esikoinen alkoi kuivaksi jo vähän aikaisemmin 1,5 -vuotiaana hän oli tysin päiväkuiva ja yövaippakin jätettiin pois aika pian. Eli toivoa on, että kun tämä kolmas syntyy niin minullakaan ei enää ole kahta vaippapeppua. :0)

adalat, rv 32+1 (jostain syystä neuvolan tietokone laskee 32+2)

Vierailija
44/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tässä aamusella istuttiin esikoisen kanssa ja kateltiin vauvan vaatteita. Pojan vaatteet laitoin pois ja eipä niitä montaa ollut. Joskus joltakulta saanut sinisiä, selkeitä pojan vaatteita ja ne laitoin sivuun. Kyl sininen väri tytöllekin käy ja olenkin meidän tytsyillä pitänyt. Kyllä noita tytön vaatteita sattuneesta syystä on paljon paljon enemmän kuin pojan ja olen oikeastaan tyytyväinen ettei tarvitse vaatteita ostella koko vaatekaapillista uusia. Ainahan sitä jotain uutta tulokkaalle hankkii.

Toisaalta on kamalan helpottunut olo, kun tietää kumpi on tulossa. Etunimikin on valmiina ollut jo kauan, toinen nimi vielä hakusessa. Vauva on jotenkin enemmän persoona kun tietää kumpaa odottaa. Jeps.

Miehelläni kun on vaan veljiä ja nämä veljet kun tekee sitten vain tyttöjä :) Kerroin mieheni veljen vaimolle että meillekin tulossa kolmas tyttö (heillä kans 3 tyttöä ja kovasti odottivat kuopuksesta poikaa) niin tuumasi, että jos haluaa pojan tämän suvun miehiltä niin pitää joko a) vaihtaa ukkoo tai B) hankkia poikakoira. Niinpä hän sitten hankki sen koiran. Että näin.

Kyllä se eilinen pieni pettymyksen tunne on jo hävinnyt. Nyt vaan nauttimaan täysillä tästä odotuksesta!

AIHA ja " Nea" Rv 23+2

Vierailija
45/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullehan kävi siinä suhteessa hyvä säkä, että sain vakinaisen työpaikan, vaikka raskaus oli yleisessä tiedossa. Aloitin työt sijaisena elokuussa ja piruuttani laitoin hakemuksen menemään kun toimi aukeni. Ajattelin ihan vaan kokeilla ja osoittaa olevani kiinnostunut, kun kuvittelin, ettei minun mitättömällä työkokemuksellani (4 kk ehdin olla töissä ennen esikoista) ole paljon jakoja, mutta kuinkas kävikään. Sain sen paikan. Enkä edes ollut ainut hakija ;0) Eli aina kannattaa kokeilla. Onpahan minullakin nyt sitten varma paikka minne palata kun joskus hoitovapaalta päätän taas töihin lähteä. Se on kuitenkin ihan varma, että heti vanhempainloman jälkeen en töihin palaa.

Vierailija
46/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa nyt käyty ja vältin vielä insuliinin, jes! Sitä kyllä tarjottiin, mutta kun annettiin vielä vaihtoehtona kokeilla ruokavalion viilausta, niin valitsin sen :) Siellä nimittäin neuvottiin taas ihan erilailla syömään, kuin mitä neuvolasta sain ohjeita. Nyt pitää panostaa kunnon aterioihin, eli aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ja korkeintaan yksi leipävälipala jossain välissä, jos on pakko. Neuvolan ohjeilla kun piti syödä vähän kerralla ja usein, niin nyt taas käskettiin syödä mieluummin kunnolla ja harvemmin... Että tällästä pompottelua! Kolmen viikon päästä uusi käynti jossa taas arvioidaan joko tarvii siirtyä insuliiniin vai alkaako arvot näyttää paremmalta. Nää viikot (28-32) kun kuulemma on vielä ne kaikkein pahimmat ton oman insuliinitoiminnan suhteen, että tästä eteenpäin sen pitäis alkaa taas helpottaa. Toivotaan.

Gyne antoi kokoarvioksi 2100g, mikä oli minusta yllättävän paljon! Ja vähän tavallista isompi se olikin. Mutta sitten tuli vielä yllätyskäänne, kirjaimellisesti, nimittäin poika oli kääntynyt perätilaan! Vielä ma nlassa se oli raivotarjonnassa, tai niin täti sen ainakin tulkitsi, ellei sit erehtynyt pyllystä ja päästä...No, sitäkin nyt sitten seurataan. Miten se nyt vielä kääntyi, kun jo ainakin 1,5 kk se on ollut nätisti pää alaspäin... Parasta olis ymmärtää kääntyä ajoissa takaisin, mä en kyllä mitään perätilavauvaa ala alakautta synnyttämään, eikä sektiokaan houkuttele. No, ehtiihän se vielä kääntyä.

Niin, ja yliaikaiseksi ei päästetä, että se niistä ennustajien syntymäajoista, jotka oli molemmat rv 42. Mistä tulikin mieleeni, että te jotka jo tiedätte vauvan sukupuolen, niin onko teillä pitänyt paikkansa ennustukset tai kiinalainen taulukko? Ihan vaan mielenkiinnolla, kun meillä ne ainakin " tiesi" oikein.

Lasten hoidosta tais olla galluppia. No me ei olla sitä oikein vielä mietitty, mutta tod. näk. ainakin mun pappani saadaan hätiin jos on tarvis. Molempien äidit on töissä, eikä pääse sieltä kesken päivän lähtemään. Ellei anoppi sitten satu olemaan silloin saikulla, sillä kun selkä reistaa ja se on saikulla aika useesti. Enkä mä muuten edes tiedä vielä, että onko mies tulossa synnytykseen mukaan... Alkuun se ainakin puhui, ettei halua tulla, mutta en sitä silloin ihan todesta kuitenkaan ottanut.. Nyt en oo enää uskaltanut edes kysyä :) Mutta jos mä johonkin TAYSiin joudun lähtemään, niin saa kyllä piru vie tulla mukaan! Mä en mihinkään vieraaseen paikkaan mee yksinäni synnyttään.

Luna ja " Aarre" rv 31+6

Vierailija
47/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nettipimento päättyi vihdoin ja viimein!!

Mitäs tänne.. en jaksa lähtee lukemaan kuukauden verran takautuvasti pinoja.. laiska kun oon...

Meillä oli tasan rv 20 rakenneultra ja kaikki oli hyvinn. Pikkunen kasvaa hitaanlaisesti eli painoarvio oli vaan 302g tolla viikolla.. muuten kaikki hyvin ja ekaks näytti siltä että pjat sais siskon, mutta perui puheensa kun hieman ultraa siirsi toiseen kohtaan ja ei enään sen jälkeen halunnu kommentoida asiaa, mutta ite näin selvät pojan pallit...

Ei nää miehet tosiaan mitään sekatyömiehiä oo... =(

Huomenna neuvola ja saan kelan paprut. sit kirjottelen enemmän tästä mun olotilasta =)

mani ja pähkinä alias väpä rv 22

Vierailija
48/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: hienoa, että saitte tietää sukupuolen, onnittelut!!! Vautsi vau =) Just se kolmen tytön sarja, mihin myö tähdättiin ;o) Se on muuten jännä, että monilla se sukupuoli voi alkuun olla pettymys, ihan kuinpäin vain, mutta ei se sitten enää merkkaa kun lapsi on syntynyt... Ja tosiaan, kuten on ollut puhetta, jos tuntuu, että sukupuolella on väliä, niin minusta se olisi parempi selvittää etukäteen ettei sitten ihan myrtyneeltä näytä siellä synnärillä!

Luna: Diabeteshoito muuten kaikenkaikkiaan on tosi vaihtelevaa, tai siis, että millaisia ohjeita saa sen hoitoon. Koskee varmasti tosi monia raskausdiabetes-potilaita myös. Mun isällä on 2.tyypin diabetes, ja mua käy isäukkoa sääliksi, kun diabeteshoitaja on välillä vaihtunut. Toinen kun yrittää kaikkien ohjeiden mukaan syödä, ja kun hoitaja vaihtuu, on myös dieetti-ohjeet vaihtuu! Koitan aina sanoa, että kun kerta edellisellä dieetillä ja liikunnalla on saatu hyviä tuloksia, niin ei ne nyt niin vääriä ole voineet olla... Mutta TAYSin ohjeisiin luottaisin kyllä paaaljon enempi kuin johonkin neuvolantädin neuvoihin. Toi ruokavalio voi auttaa niihin arvoihin, pidetään peukkuja!

Vai oli vauva perätilassa, varmasti aika yllätys tosiaan! Onneksi vauvalla aikaa kääntyä vielä hyvän tovin, ja seuraavat nyt sitten sitäkin. Ainakin tiedät pääseväsi ultraan, mistä varmuudella näkee miten päin poika on, ei tarvitse th:n arvioon luottaa...

Ja sitten omaan napaan, pitkästä aikaa. Ei jaksa koko aikaa miehelle valittaa eikä toisaalta kavereita rasittaa, mutta nyt ajattelin vähän teille kertoa mennäviikosta... On nimittäin raskaus alkanut nyt sitten jo vähän niinkuin tympimään. Mulla on selkeitä pahoinvointikohtauksia, plääh. Ajattelin, että miten voi olla, mutta niin vain on. Aamusin on huono olo ja jonkin verran iltaisinkin. Ei mitään niin hirveää kuin alussa, mutta olo ON huono =( Ja kaikki hajut ovat alkaneet uudelleen etomaan, se alkoi niistä kuopuksen pissavaippojen hajusta -hyi olkoon!!! Mut osittain sen innoittamana otin ne vaipat pois, ja se jo sujuukin kuopukselta, enää on ulkoiluvaippa ja autovaippa, jotka kuivia -sekä kuivana pysyvä päikkärivaippa. Yövaippa vielä kastuu... Mut parempi märkä pissainen kangas kuin vaihtaa vaippaa, ja sen takia vaatteet enemmin koneeseen kuin vaippojen vaihto. Ja kaupan päälle kuiva tyttö =)

Ja vauva tuntuu viikkoihin nähden isolta, potkii kylkiluihin ja käsillään kutittelee nivusia. Olen pitkä naisihminen, ja ei nuo edelliset näillä viikoilla noin tavallaan " pitkälle" ole yltäneet. Vasen puoli kyljestä, tuosta rinnan alta on ihan hellänä jo nyt potkuista -voi kääk. Ja epäilen, että lapsivettä on taas runsaasti kuten kuopuksesta... Ja istuminen tukalaa just kun muksu potkii, mut anna olla jos makaan: potkun eivät osu kylkiin, mutta makoilusta alkaa pikimmiten närästää! Ja kivuliaita (tosiaan kipeitä) supistuksia oli tuossa alkuviikosta kunnon hempeilyn jälkeen. Tosi kurjaa, että rakastelu aiheuttaa supistuksia :o( Sekin vielä. Tuntuu, ettei uskalla kohta seksiä harrastaa, ainakaan niin että nautinto olis molemminpuolista...

Ja tästä kaikesta haaveilin kun olin NIIN älyttömässä vauvakuumeessa. Voi mua, aika kultaa muistot. Onneksi maanantaina on neuvola, pääsen sinne rutisemaan, ja saa sitten tunnustella sitä lapsiveden määrää... En ole uskalatanut vaa' alla enää kotona käydä, stressaan muuten siitä painonnoususta tosi paljon! Koitan syödä terveellisesti ja silti paino nousee ja nousee. Kävi kateeksi kun joku kertoi, että voi syödä kuin hevonen ja paino saisi silti nousta enemmän. Kateeksi käy -näin on!

Lauantaina onkin sitten pyöreät viikot ja juhlan kunniaksi ostin lakritsijäätelöä =) Tiedossa siis saunomista, limua ja jädeä, muksut tykkää... Ostin jo nyt jäden pakkaseen, tekee hirmuisesti mieli, mutta helppoa jättää rauhaan kun tietää, että " juhlaa" varten se siellä on ;o)

T:Anttuli kera " Pepin" rv29+5

Vierailija
49/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTTUSANTTU: Mulla kans ekasta raskaudesta lapsivettä oli liialti, toisessa ei mitään. Ite osasin aavistaa etukäteen nuo seikat, kuten vauvojen koonkin oikein. Tässä kolmannessa on tullu tuntemus taas, että lapsivettä olis aika ajoin liian vähän, mut hirveen vaikea nyt mennä vannomaan mitään kun istukka on edessä. Mut jos sulla on paljon lapsivettä, niin se varmaan aiheuttaa sitä huonoa oloakin. :/

VANILJA07: Tervetuloa kotiloihin! Meillä on lähes saman ikäiset lapset. Mun esikoinen on 5v2kk ja toinen 3v3kk. Kolmas on 21+1.

HOITOJÄRJESTELYISTÄ on ollu jotain puhetta. Mä luulen, että meillä on ihan hyvät mahikset saada lapset nopeastikin hoitoon synnytyksen ajaksi. Mun vanhemmat on relun tunnin ajomatkan päässä. Sieltä sujahtaa nopsaan tarvittaessa. Appivanhemmat on 15min matkan päässä ja tässä on kolmekin naapuria jonne voin lapset lykätä, jos ovat kotona. (Yks on kotiäiti, joten todnäk jopa arkena kotona.) Lisäks sit tällä alueella löytyy vielä yks perhe jonne voidaan väliaikaisesti viedä lapset oottelemaan isovanhempien tuloa. Ja päiväkotikin tarvittaessa käytössä.

ON: Tuntuu, että uus tauti pukkaa päälle. Eilen alkoi kurkkua särkeä. Ei jaksais enää yhtään. Maanantaina ois se risteilykin. Mut muuten olo on vielä mitä mainioin. Ei rasita toi mahan kantaminen oikeestaan sen enempää kun nää mun vatsamakkarat muulloinkaan. Nälkä on kyllä melkoinen ja se alkaa näkyä kauppalaskuissa. (Vaaka on rikki joten siinä ei näy mikään...)

Hulda 21+1

Vierailija
50/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille uusille ja tervetuloa joukkoon =)

Keskiviikkona oli neuvola, eipä siellä mitään ihmeellistä. Sain Kelan paperit ja laitoin heti sen eteenpäin, kaikki paperit kun pitää työnantajan kautta kierrättää niin voi hieman kestää. Otin muuten sitten sen pakkauksen =)

Painoa oli tullut lähtöpainoon 400g lisää, massu on muutenkin paljon pienempi kuin aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla. Mutta toisaalta en oikein pidä tuota sf mittaa mitenkään ihmeellisenä, eri mittajat kun saavat eri tuloksen. Hb 118 eli selvästi nousussa siitä olin tyytyväinen, ja paineet oli tosi hurjat 105/65...kiertääköhän se veri ollenkaan? Lääkäri neuvolaan en mene, kun on se uusi ultra 19.2, pyydän että siellä katsovat sitten kohdunsuun tilanteen. Mitä vähemmän ronkitaan sen parempi. Ajattelin että samalla voisivat ultrata sektio haavan kohdan, siinä kun on ollut hieman kipuja ja kiristystä, luultavasti siellä on kiinnikkeitä mutta katsotaan.

Meillä lapset saa hoitoon kyllä synnytyksen ajaksi, on mummit ja anopit sekä muuta sukua ja kavereita niin ettei sitä asiaa tarvitse murehtia.

Onneksi on viikon loppu edessä...

JB72& Alma rv 22+4