Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOTILOT viikkoon 5**

29.01.2007 |

Huomenta!

Pistänpä uuden pinon, kun ei kukaan muu ole vielä ehtinyt.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ois taas uusi viikko!

Käytiin reissussa tuossa viikonloppuna. Siis lähdettiin su aamuna ja kotiin tultiin eilen kasin maissa illalla. Sellaset 1000km tuli ajettua. Tai siis minä ajoin ja mies viihdytti kuopusta takapenkillä. Esikoinen jäi mun äidin hoiviin. Mies kävi työhaastattelussa ja nyt sitä sitten jännätään, että saiko paikan ja päästään muuttamaan takasin maalle! Pitäkääs peukkuja!

Mitäs tänne. Vein viime viikolla pissanäytteet kontrollin vuoksi itseltäni ja tytöiltä ja nyt sitten minä ja kuopus syödään Kefexin-kuurit pissatulehdukseen! Mulla kun se on kroonisena, mutta tällä kertaa ei oireita ollut! Mutta nytpä olikin joko erikoinen pöpö. Liekö se ärsyttänyt viime aikoina suppareita?!

Torstaina olis joo se 4D-ultra. Illalla vasta, joten jännätä saa koko pirun päivän. Ja kyllä haluan varmistuksen sukupuoleen. Bruno saa sitten ultrata niin pitkään että näkyy :)

Ens viikolla on sitten neuvolalääkäri ja saas nähdä mikä on alakerran tilanne ja jatkuuko saikku.

Nyt mimmit kutsuu. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja uudet tervetuloa mukaan!!

AIHA Rv 23 tasan

Vierailija
22/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä ihan kohta, mutta pikasesti vähän juttua. Taas onkin uus neuvolatäti vastassa, vähän jänskättää.

Rsna:lle tervetuloa porukkaan!

Lunan sisustusjutut kuulostaa kivoilta, itekin tykkään laitella aina kaikenlaista. Enempikin laittas, jos olis tota rahaa enempi.

Viime yö oli suorastaan hel....nen, en juurikaan nukkunut. Selkä ja lonkat huusivat hoosiannaa koko ajan ja viideltä sitten nousin ylös. Siinä katselin vähän aikaa ja ajattelin vielä yrittää nukkumista. Nukahdinkin ja näin ihan kamalia painajaisia kellon soittoon asti, olin kuin puulla päähän lyöty herättyäni. Oujee! Olenkin tässä muutamia öitä nukkunut kohtuullisesti, eihän sitä nyt makeaa mahan täydeltä;)

Galluppiin: me otettiin pakkaus, kun on vaan esikoisesta otettu -97. Vielä vaan oli yksi kietaisupaita pakkauksessa, minusta ne on ihan turhia. Jää ainakin meillä käyttämättä. Tälle vauvalle olen ostanut pinnikseen patjan ja laitapehmikkeen, käytetyt vaunut (vaikka ei olis tarvittu), vaatteita ja tietysti vauvanhoitoon liittyvää pientä sälää. Taljan ostoa vielä harkitsen, aiemmin ei ole ollut, mutta nyt tekis mieli. Vaikka nykyinen kuopus jo 6v, niin ihan kivasti ollaan säilytetty vauvajuttuja, kun se kolmas on kuitenkin ajatuksissa ollut.

(.) Huonon nukkumisen lisäksi vaivaa liitoskivut. Vauva ilmeisesti laskeutunut jo vähän alemmaksi, kun ei ihan kokoajan henkeä ahista tai närästä. Mutta alapää on kyllä aina kipeänä, uh. Välillä tuskastuttaa tosi paljon tämä olotila, haluis jo vauvan syliinsä. Synnytystä ajattelen paljon, kun ens viikon tiistaina saan tietää onko se alatie vai sectio. Vointi kait ihan normaali viikkoihin nähden.

Mutta nyt lähden tästä bussipysäkille ja neuvolaan. Sieltä sitten kaupungille, ajattelin pitkästä aikaa kirpparit kiertää (jos jaksan) ja imetysliivejäkin meinasin käydä katselemassa. Kertokaahan minkämerkkiset/malliset imetysliivit on teistä ollut hyviä. Eli uutta galluppia pukkaa tähän loppuun;)

Rouvar Rv 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli gallubbeja taas tullut.

Äitiyspakkaus: Ei otettu, otettu vain ekalle ja ei koettu niin tarpeelliseksi. Mä en henk.koht tykkää pukea vauvaa potkuhousuihin ja niitä siinä on suuri osa. Ja ne tavarat, kynsisakset, hiusharja ym. on tallella siitä ekasta pakkauksesta. Sitten siinä olis niitä kestovaippoja ja ne ei oo mun juttu niin jäis nekin sitten käyttämättä.

Imetysliiveistä oli ollut myös kysymystä. Mulla on ihan jotain perus Prismasta ostettuja ja hyvin niillä pärjännyt. En muista edes niiden merkkiä. Aion pärjätä niillä nytkin ja tämän jälkeen sitten heivata roskiin.

Sitten tervetuloatoivotus uudelle odottajalle ja onnea plussasta!

Ultriakin on tällä viikolla luvassa ainakin kahdella, joten niiden tuloksia odotellaan sitten malttamattomana. Toivottavasti vilauttelevat jalkoväliä:-)

Omaan oloon ei kai kauheesti mitään uutta. Mun mielestä maha ollut jo pitkän aikaa samankokoinen. Jos olen paljon pystyasennossa niin aika nopeesti alkaa rasittumaan ja maha sattumaan. Ei varsinaisesti supista, mutta mahan yläosaan sattuu ikävästi. Heti illalla kun menee nukkumaan ja makuasentoon niin helpottuu huomattavasti. Perjantaina olis se hemmetin sokerirasitus, ei millään viitteis mennä... mut kaipa se on sitten mentävä. Sf-mitta oli viimeksi neuvolassa 28 cm ja viikkoja silloin tasan 30. Oli vain 1 cm:n kasvanut 3 viikossa.

Tosiaan mitään ei ole oikein valmiina vielä vauvalle, paitsi muutamia vaatteita, jotka sopivat molemmille. Täytyis alkaa laittamaan kodinhoitohuoneeseen sitä hoitonurkkausta valmiiksi hänelle, kun vaan viitteis, miten olenkaan näin laiska. Varmaan kuukauden päästäkin valitan täällä samaa et en oo saanut mitään aikaiseksi... No toivottavasti sentään jo sitten oon saanut jotain aikaiseksi.

Täällä olis viikonloppuna rakentaminen ja asuminen messut, joten jos menis sinne vähän hakemaan jotain ideoita!

LapaLepa rv 31+5

Vierailija
24/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! Mukavalta porukalta kuulostatte : ) Aika paljon oli melkein loppusuoralaisia, tsemppiä ja onnea viimeisille viikoille.

Mekään emme ota äitiyspakkausta, kun en niistä vaatteista oikein pidä. Onhan siinä hyvääkin tavaraa, mutta aika paljon jäi esikoisen kohdalla käyttämättä. Makuupussia on kovasti käytetty. Mutta jos masussa asusteleekin kaksi vauvaa, niin sitten ajattelin ottaa yhen pakkauksen, jotta saan toisenkin makuupussin. Kolmen viikon päästä ultrassa varmistuu, että montako vauvaa on jaksanut kyydissä.

Mä kyselisin teiltä, että miten järjestätte synnytyksen ajaksi hoidon muille lapsillenne? Meillä ei ole isovanhempia tähän tehtävään, joten stressaan siitä jo nyt... Kai sitä joku hoitaja vain sitten on jostain järjestettävä.

Me lähdemme huomenna risteilemään : ) Mukavaa loppu viikkoa kaikille!

-Rsna 4+4 suunnilleen-

Vierailija
25/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vähän ongelmana tuo lasten hoito,mutta menen yksin sairaalaan jos ei satu syntymään niin että saadaan muksut hoitoon.

Mulla ei täällä paikkakunnalla ketään hoitajia,sukulaiset yms kaukana.Eikä mua hirvitä yksin lähteä sairaalaan.Surullinen oon vaan miehen puolesta,kun tämä pikkuinen miehen eka oma lapsi,niin ois kiva että pääsisi mukaan.Vanhemmat lapset menossa juuri ennen laskettua aikaa isälleen viikoksi,jospa syntyisi silloin.Tosin vauvoillahan tapana syntyä aina mahdollisemman huonolla hetkellä=)Sanoin miehelle,että jos vaavi ei ota ennakkoa,ja lapset saatu isukille,meillä alkaa seximaratooni synnytyksen käynnistämiseksi=)Nuo kaksi ekaa on saanu alkunsa,kun harrastettu petipuuhia miehen kanssa,ja nyt oon niitä joutunut välltelemään,kun tulee hirveet supistukset heti,jos vähänkään kokeilee=)Mutta onhan noita muitakin tapoja pitää mies tyytyväisenä..menipä tuhmaksi.anteeksi=)

Huiskutin 30viikkoa

Vierailija
26/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa taas tänään on käyty.. Viikottain siellä pitää nykyään rampata, vaikkei huvittais enää yhtään!

Aika jännä juttu tuokin, kun alkuun neuvoloita ja ultria odotti kun kuuta nousevaa ja näin loppuajasta niitä tuntuu olevan vähän liian tiuhaan!

LUNA:

Minä tosiaan oon molemmat pojat synnyttäny Tayssissa.

Muistikuva synnäristä on aika heikko kun aikaa on niin paljon, mutta ei ne salit ihan niin karuja oo, kun kuvailit! Muistaakseni ei ollut kaakeliseiniä ja ihan rauhallinen väritys on varmaan kaikissa huoneissa!

Harmi, kun noissa meidän valokuvissa ei näy juuri ympäristöä, ainoastaan vauva ja minä ja mies ym. Olisin niistä voinut sulle kertoo, mitä sieltä löytyy! No, piakkoin oon sinne kyllä menossa.. Päivitän sitten tiedot! Jos en muista ite kertoo, niin kysy uudestaan!! ..niin ja muistaakseni on ikkunoitakin, tosin kaihtimet on kiinni!

IMETYSLIIVIT:

Kertokaahan juu minullekin hyviä liivimerkkejä!! Yhdet halvat oon jostain prismasta napannu mukaan, mutta muuten on se(kin) asia vähän niinkun päässyt unohtuun!

LASTENHOITO:

Meillä on tämä(KIN) asia vielä hieman puolitiessään, mutta naapureiden (kavereita) kanssa ollaan sovittu, että jos yöllä tulee nopea lähtö, niin voidaan pyytää heitä meille siksi aikaa, että saadaan joku sukulaisista heräteltyä.

Meillä pojat kyllä päivä aikaan pärjää hetken keskenäänkin, kun ovat niin isoja, mutta yöllä ei viitsitä jättää yksin kotiin edes hetkeksi. Varsinkaan jos sattuvat heräämään lähtötohinaan, niin saattais jäädä aika turvaton olo..

Meillä on siitä hyvä tilanne, että molempien suku asuu samassa kaupungissa, joten saadaan nopeasti melkein kenet vaan meille.

Tänään tuli pitkästä aikaa sohvalla maatessa kunnon supistus, mutta se oli vaan yks ainut.. Muutama laimeempi tuli perään, mutta nekin loppui.

Ehdin jo ajatella, että jos ne vaikka tästä lähtis, mutta turha toivo..!

eipä taas muuta

mammutti ja vilppu rv 37+4 {Lunalle taas verenpaineet korkeelle = ) }

Ai niin, se neuvola..

Eipä siellä mitään erikoista, kaikki oli ok!

Vierailija
27/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva-arki on sujunut ihan hyvin,Jenna ja Janette ovat vauvan ottaneet tosi hyvin vastaan..ois kyllä kiva päästä kunnolla ulos,ei olla muuten ulos päästy paitsi vaan kaupassa käymään..tytön nimex tulee Jasmin Eerika..tyttö on jo huomenna 3 viikkoa vanha,ei kyllä uskois..aika menee nii nopeeta,mut nyt hällä on ruoka-aika..

Vierailija
28/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansemamma: Kiva kuulla kuulumisia! Ja kaunis nimi vauvalle tulee! Kyl se aika sitten menee nopeesti. Hyviä vointeja!

Mammutti: Ei oo sulla enää pitkä aika, huh. Tsemppiä loppukoitokseen!

G: Me ei oteta äitiyspakkausta. Laitoin Kelaan paperit viime viikolla ja rahana mieluummin. Tavaraa ja vaatteita on, jotain pientä vaan puuttuu. Ja sitteri täytyy ostaa, kun hajosi.

AIHA Rv 23+1

Vierailija
29/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivulla ilmoittelemassa ilouutiset.Siellä on kovasti kyselty mitä verikokeissa sanottiin. teethän vielä sinne pikavisiitin.

Vierailija
30/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Tänään tuli hailakka plussa viiva testiin kp 33. =)

Ihan sekaisin taidan vielä olla, mutta tänne joukkoonne haluisin pikku hiljaa tutustua.

Elikkä kolmatta odotellaan ja esikoinen täyttää kolme ja kuopus täytti juuri 2vuotta.

Tuttuja täällä taisi olla Pikkupilu, Lumituuli, Rsna ja tietenkin Aiha joka jaksaa kuumeilijoiden puolella käydä hoitamassa listoja yms. =)

Tsirppana rv?

Vierailija
31/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupilulla tais olla ultra tänään, ellen väärin muista?

Tsirppana, onnea!

AIHA: Peukut pystyyn miehes työn puolesta! Koskas se saa kuulla siitä jotain?

Alan toipua kuumetaudista. Migreeniä silti pukkaa koko ajan. :( Ja hirvee väsymys. Tytöt on ihanan innoissaan vauvasta. Esikoinen huolehtii koko ajan syönkö mä tarpeeks ja kyselee riittääkö tosta nyt vauvallekin. :D

Oltiin eilen luistelemaan opettamassa kuopusta. Mä siis kannattelin sitä (kengät jalassa) ja tajusin, että aika työlästä oli vatsalle... Mietin että tokko sit uskallan luistimilla ite ees yrittää.

Hulda 20+6

Vierailija
32/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uutta miehen työpaikan suhteen. Eikä tietoa, milloin ilmoittavat. Ärsyttävä odottelua.

En sitten huomenna pääsekään sinne 4D-ultraan, mutta menen tänä iltana yksityiselle gynelle. Saapi kattoa että vaavilla kaikki hyvin. Supparit ollut taas tänään riesana ihan kunnolla. Kiitos eilisen (sääli)pupuilun. Et jos vaikka se sukupuoli sitten selviäisi jo tänä iltana. Pitäkää peukkuja!

AIHA

Vierailija
33/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ruveta tekemäään laskiaispullia, kun kaikki niistä niin puhuu..jos se meikäläisen dieetti nyt yhen pullan päästäis läpi, vaikka on tainnut päästää jo vaikka mitä *öhöm*, mutta kun tekee mieli makeaa..niin sit sitä on pakko saada... paha minä! lapsille ja ukollehan minä ne teen=)

Supistelee..pitkin päivää itseasiassa, yritin tuossa nukkua ja levätäkkin, mutta ei sitä vaan osaa olla tekemättä mitään... kuhan ei hirveen kivuliaiks nuo supparit mene niin en ole huolissani, mut on se silti hassua, kun kahesta aikasemmasta ei supistellut vasta kuin vesien menon jälkeen niin tää kolmonen supistelee sit niittenkin edestä.

Tänään on kaverilla laskettu, jännittää ihan sen puolesta, menee huomenna äippäpolille ja luultavasti käynnistäävät...pikkunen ei tykkää kasvaa masussa, jo muutaman vkon ollu vaan 2300g ja siis ei oo kasvanut vaikka on jo vko 40...mut tasan ei käy onnenlahjat, ite taas toivoo ettei se mikään jättiläinen noitten sokereitten takia olisi ..

Mut nyt takaisin pullien pariin!

Pamppari 31+6

Vierailija
34/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea rsna ja Tsirppana plussasta ja tervetuloa tälle puolelle! :)

Elikäs rakenne ultra sitten takana! Saatiinkin kauan katsella vauvaa, kun ensin täti ultrasi puoli tuntia, eikä saanut näkymään sydämessä valtimon ja laskimon risteymäkohtaa, koska vauva oli niin huonossa asennossa. Sanoi kyllä jo siihen, ettei edes epäile olevan häikkää, mutta hän haluaa sen kunnolla nähdä :) Käytiin sitten miehen kanssa kahvilla, ja sitten mentiin uudestaan ultraamaan paremmalla laitteella, ja siinä meni puoli tuntia. Pyysi vielä lääkärinkin tarkistamaan. Kaikki oli kunnossa, ja vastasi täysin viikkoja :) Sukupuolta yrittivät katsoa moneen kertaan, mutta vauva päätti olla jalat tiukasti ristissä ja polvet yhdessä :b Joten arvoitukseksi jäi tällä kertaa. Painoarvio oli 363g :)

Täytyy harkita sitä 4D ultraa myöhemmin, jos rahallinen tilanne vain sallii :)

Eipä kummempia tällä kertaa :)

PP 20+3

Vierailija
35/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis nyt vaan yksityisellä gynellä. Vaavilla kaikki hyvin ja siellä tuo TYTTÖ kasvaa. Eli meidän pesueen akkavalta senkun lisääntyy :)

Hieno tunne, että vauvalla oli kaikki hyvin, joskin odotin sitä pippeliä näkyväksi.. Eli pieni pettymys kuitenkin. Lääkäri sanoi, että selkeitä pojan merkkejä ei ole, että jos hän veikkaamaan joutuu niin tyttö, mutta hattuaan ei lupaa syödä.

Mulla oli sydämellä muutama muukin juttu ja oli oikein mukava lääkäri ja sai rauhassa jutella huolistaan. Hieno käynti. Ostin kaupasta tullessa kakkua ja täytynee tätä ihan juhlistaa.

PikkuPilu: Hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin ja jänskää kyllä että monella se sukupuoli on jäänyt nyt arvoitukseksi.

Nyt kakkukahville!

AIHA taas

Vierailija
36/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille onnittelut plussasta ja tervetuloa porukkaan!

PikkuPilu: tosi hienoa, että vauvalla oli kaikki kunnossa, hyvin tuntuivat ainakin tutkivan! Harmillista vaan ettei vaavi tahtonut vilautella...

Jospa AIHAlla olis parempi tuuri tässä illalla...täällä odotellaan!

Mulla oli ihan ihme yö. Olin iiihan rättipoikki jo illalla ysiltä ja nukahdin heti puol kymmenen kun sain pään tyynyyn. No sit heräsinkin jo 10 yli yhden yöllä ja luulin että on jo aamu, eikä pätkääkään väsyttänyt. Lisäksi mulla oli ihan järkky sikahiki, lakanat aivan märät ja hetken jo luulin, kun heräsin, et lapsivedet on mennyt, kun jalkopää oli niin märkä! Huh, miten mä säikähdin... Valvoin puol viiteen ja kävin välillä yöpalallakin... Esikko herätti taas seitsemän jälkeen kuskaamaan kouluun. Olin hieman silmät ristissä :/

Tänään tein mahtavan löydön kirppikseltä! Kävin katsomassa josko löytyis makuupussia vauvalle, mut löysinkin sellasen ihanan rottinkisen vauvan korisängyn ja vieläpä vaivaisella kuudella eurolla! Sellaisen mä oon aina halunnutkin :) Kuopuksella oli samanlainen lainassa joltain äitin tutulta, tosin siinä oli jalatkin ja verhotanko ja tää on siis vaan se pelkkä kori. Mut ei mua haittaa, laitan sen pinniksen pohjalle ja pinnikseen verhokatoksen, voila! Verhoilen sen kopan vielä sisältä ja päältä runsaasti poimutetulla voileella, siitä tulee ihana =)

Raahasin tänään hoitopöydän osat yläkerrasta alas ja kyllä sen heti selässään huomaa. Ja supistelee. Vaikkei ne ees kauheen painavia ollut ja esikoinen jopa toi sen kaikkein painavimman rungon... Kyllä tää raskaus tekee naisen niin heikoksi :)

Luna ja " Aarre" rv 31+5

Huomenna on sitten se TAYSin keikka, saapa ainakin nähdä vaavin ultrassa ja kuulee kokoarvion. Terkka sanoi, ettei ne välttämättä määrää heti sitä insuliinia, et ne voi haluta kokeilla jotain muuta vielä ensin tai sit vaan tarkkailla vielä. No sit sen näkee. Ei mulla kyllä oliskaan mikään hinku sille insuliinille :)

Vierailija
37/50 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se odotettu viesti jo olikin saapunut :) Eipä näytä meidän miehet olevan sekatyömiehiä...niin se vaan on :)

Luna edelleen

Vierailija
38/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA on saanut tiedon tulokkaan sukupuolesta..Onnea rinsessasta jo etukäteen!

On se jännä, kuinka jotkut miehet erikoistuu vaan yhteen sukupuoleen!

Meilläkään ei sekatyömies tuo ukkokulta ole..

Mulla ei tässä tämän erikoisempaa asiaa nyt irtoo, palailen myöhemmin.

mammutti ja Vilppu rv 37+6 huomenna jo 38 täynnä!

Vierailija
39/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan turisemaan.

AIHALLE onnittelut kolmannesta prinsessasta ja PikkuPilulle onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista, vaikka ei vaavi ollutkaan vilautustuulella, harmi:-(

Mä aloin eilen sitten ihan tosissani suunnitelemaan sitä vauvan hoitonurkkausta sinne kodinhoitohuoneeseen, en vielä saanut oikein mitään konkreettista aikaiseksi, mutta suunnittelin kuitenkin.

Tuupa Luna sitten kertomaan kuulumisia TAYS-reissun jälkeen. Mielenkiintoista et mitä ne siellä oikein sitten sanoo.

Oma olo ei kummempi, hiukan kypsä vaan jo et mun puolesta vois jo syntyä, mut jos nyt kumminkin olis hyvä vielä muutamia viikkoja kasvaa masussa.

Huomenna sokerirasitus ja ens to sitten neuvola ja kuulemaan kokeen tuomion.

LapaLepa rv 32+0

Vierailija
40/50 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHAlle onnittelut tytöstä! Käteväähän se on kuitenkin, kun ekalta voi kierrättää vikalle lapselle samat tavarat. ;) Ja kuulemma vaan suuret rakastajat tekee tyttöjä... x)

Mulle on tullu tässä vaiheessa raskautta hirvee hinku hankkia vakituinen työ. Saa nähdä miten käy... Voihan olla, etten mä sit töitä kuiteskaan hae, mut ainaskin ahkeraan lueskelen ilmoituksia.

ON: Tänään 21+0! Olo ihan jees yhä edelleen. Maha alkaa pömpöttää silleen, että täytyy jo vähän harkita liikkeitä. Ja lantio on alkanu vaakkua silleen kuin raskaana olevilla vaakkuu... Joten kaipa se loppuvaihekin joskus on tuloillaan. on tuntunu jo niin epätoivoiselta, kun ei oo päässy tarpeeks pitkälle, että vois jo kärsimättömästi alkaa ootella synnytystä. Olo kun on ollu mitä mainioin. Toka raskaus oli ihn kauhee alusta loppuun.