Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOTILOT viikkoon 5**

29.01.2007 |

Huomenta!

Pistänpä uuden pinon, kun ei kukaan muu ole vielä ehtinyt.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sitten aamulla siinä sokerirasituksessa. Kyllä oli tuskaa istuskella yli 2 tuntia mummojen kanssa odottelemassa siellä. No seuraavaksi jännätään sitten tuloksia ja katsotaan kuin muijan käy. Torstaina mulla on neuvola et sitten kuulen niistä.

Luna: Onneksi vältit vielä ne insuliinit, ei ois ollut kivaa sellainen pistäminen. Toivottavasti et joudukaan enää. No näet ainakin poitsua ultralla vielä monta kertaa ja toivottavasti hän ymmärtää nyt sitten vielä kääntyä oikeaan asentoon.

Manikin on päässyt pois pimennosta, joten tervetuloa takaisin.

Omassa olossa ei pahemmin muutoksia tällä haavaa, joten siltä rintamalta ei paljon kerrottavaa.

LapaLepa rv 32+1

Vierailija
2/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttusanttu kirjoitti kyllä aika osuvasti, että jos se sukupuoli mietityttää enemmän niin kannattaa käydä ultrassa varmistamassa :) Olen ainakin itse siihen tulokseen nyt tullut! Vauvan sukupuoli on mietityttänyt vain entistä enemmän kun ei mitään pienintäkään vihjettä antaneet :b Ja miehelle se on aluksi varmasti pieni pettymys, jos meille kolmas tyttö tulee (on sen myöntänyt) joten on silläkin sitten aikaa sopeutua ajatukseen ennen vauvan syntymää, jos niin käy. Jotenka oon ajatellut varata ajan Brunolle 4D:hen maaliskuun alkuun (viiden viikon päähän) raskausviikolle 26 :)) Ja miehenkään mielestä se ei oo enää yhtään turhaa ;)

Meilläkin lastenhoito onnistuu helposti lyhyelläkin varoitusajalla. Mun äiti asuu ihan lähellä(15min kävellen) , ja sinne tytöt menevät jos yötä tarvitsee olla. Ei kyllä olla puhuttu, on niin itsestäänselvyys :) Mun mummo on päivät kotona, joten sinne voi viedä tai voi tulla meille jos äkkilähtö tulee. Muitakin sukulaisia asuu paljon lähellä.

Gallupin tynkää: Millä viikoilla teillä edelliset/nykyinen kääntyneet rt:hen tai merkattu neuvolakorttiin?

Mulla ekassa merkattu rt ekan kerran rv26+4 ja tokassa rv27+4. Rupesi mietittymään tuo kääntyminen, kun Luna kirjoitti vauvan kääntyneen perätilaan. Edellisissä raskauksissa oli se hyvä, että neuvolassa oli ultra ja sillä sai varman tiedon asiasta. Tässä ei oo enää ultraa, paitsi sitten se yksityisellä käynti. Vauvalla oli kyllä nyt jo pää tosi alhaalla, joten toivottavasti se tietää olla niin päin lopussakin ;) Vielähän sillä on tilaa mennä siellä miten päin vaan jos haluaa.

Eipä kummempia itselle! :)

PP 20+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun minäkin, vaikka ei juuri uutta asiaa olekaan..

Yhdessä kasassa siis vielä vyörytään!

Tänään viikkoja kasassa 38 ja pikkuhiljaa alkaa toivo elään, että pian päästään tositoimiin! On nuo supistukset alkanu jo kunnolla tuntuun, vaikkakaan niitä ei montaa kerrallaan tulekaan..

Mulle nevolakortteihin on merkattu tarjonnat viikolla 16+1 ja taitaa olla esikon ajalta.

Kakkosen kortissa tarjonta on viikolla 17+4 eka kerran.

Tällä kertaa tarjonta on merkattu vasta 26+5.

Joka raskaudessa neuvolantäti on loppuajasta epävarma tarjonnasta;

Kahessa ekassa mut lähetettiin utraan varmistamaan tarjonta.

Nyt tiistaina terkka (eri ihminen kun aikasemmin) oli taas epävarma tarjonnasta kun [color=red]♥[/color]-äänet kuulu niin ylhäältä.

Puhui jo ultraan menosta, mutta ei lähettäny mua ainakaan vielä sinne.

Omasta mielestä vauva ei ole kääntynyt. Viimeiset 9 viikkoa tämä on kuitenkin ollut rt:ssä!

Nyt ei muuta

mammutti ja Vilppu rv 38

Vierailija
4/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksesta: Ekalle otin, tokalle en. Nyt ajattelin odottaa, millanen se uus pakkaus on ja päättää sitten. Luulen silti että otan rahana ja menen koko rahalla shoppailemaan Ruskovillaan. Sais esim. niitä ihania uusia bambuvillasia vaatteita. Silkkivillaseen olis niin ihana pukee heti kun tullaan laitokselta kotiin.

Oma olo: KAAMEA! Eniten kyllästyttää kyllästyttää kyllästyttää siis tämä pahoinvointi. Olen jo ihan valmis kypysmään mahaan ja tukalaan oloon. Ihan mikä vaiva vaan tän huonon olon tilalle. Mutta mikäli samaa rataa mennään kuin edellisissä raskauksissa, puoleen väliin mennään taas. Plääh!

Sitten uutta kysymystä: millasia kulkupelejä ootte suunnitellu ulkoilureissuille? Kysymys koskee erityisesti niitä, joilla tulee olemaan kolme pientä. Mein vanhin täyttää neljä just laskettuna aikana ja kakkonen on sillon 1v8kk. Vanhin typy on vähän laiskanlainen eikä kyllä kävele pitkiä matkoja. Onko tuplat varustettuna seisomalaudalla ihan pöhkö ajatus vai toteutuskelpoinen?

Nyt karkkipussin kera tv:n ääreen...

Täplä ja tytöt ja Emppu11+2

Vierailija
5/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täplä: Meillä esikoinen 3v3kk ja kakkonen 1v8kk, kun tämä kolmonen syntyy. Hankin meille juuri tuplarattaat+seisomalaudan, ja vaikuttaa tosi kätevältä menopeliltä. Meillä Ora Landit -06 ja Oran seisomalauta. Ostin käytettynä, ja kävivät huollossa (takuu voimassa), ja tänään saatiin takaisin. Ajattelin huomenna kokeilla miten toimii ulkona. :) Noi on kaikkein kapeimmat markkinoilla, kokonaisleveys vain 74cm. Kuitenkin tilavat, ja mitä lukenut niin niihin mahtuu hyvin pidempikin lapsi istumaan. Ja toi uus seisomalauta on tosi kätevä meidän vanhaan verrattuna, sen saa narulla helposti nostettua ylös, jos ei kyydissä seistä. Helpottaa rapuissa menemistä ym. Eli ei siis mahdotonta ;)

Oraa myy ainakin:

www.vauvatar.fi

Vierailija
6/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä! Ollaan vielä miehen kanssa Porista kotoisin ja käydään siellä sukuloimassa usein. Ja Oran tehtaanmyymälä on Noormarkussa eli vain 15 km:n päässä Porista. Täytyypä siis käydä siellä tutustumassa tarjontaan.

Täplä

Vierailija
7/50 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!

" Peppi" onkin möyrinyt tänään ihan hirmuisesti, on se kyllä ihanaa kuitenkin, vaikka kaikkea vaivaa tässä raskaudessa nyt sitten onkin...

Hulda80: Kiitos vinkistä, kävin nimittäin netissä nyt surffailemassa tämän vointini takia. Ja tosiaan, runsas lapsivesi voi aiheuttaa huonovointisuutta, närästystä ja selittää runsasta painonnousua. Nyt voin neuvolassa hieman varmempaan äänensävyyn jutella tästä =) Jos vaikka laittaisi sinne ä-polille ultraan -hope so... Mullakin on istukka edessä, mutta liikkeet tunnen aika hyvin. Meikäläiselläkin muuten tutkittiin esikoisen raskaudessa sitä, että lapsivettä oli liian vähän... Eli kokemuksia molemmista -kuten sinulla!

Lastenhoidosta kyseltiin: Meillä lapsia hoitaa synnytyksen aikana jommankumman isovanhemmat, erittäin todennäköisesti eläkkeellä olevat vanhempani. Yöllä taas mieheni isä tulee autolla kunnes äitini pääsee tänne pyörällä tai taksilla. Kaiken varalle pyydän, että voisin vaikka naapuria pyytää päivystämään jos yöllä lähtö tulee siihen asti kun tänne joku sukulainen kerkiää. (Naapureilla laskettu aika kesällä, ja ajateltiin miehen kanssa, että tehdään sama lupaus, mennään päivystämään heille nukkuvaa lasta jos yöllä lähtö tulee ja omat sukulaiset eivät ehdi nopeasti. Heillä esikoinen syntynyt 3h...) Meidän sovanhemmat asuvat siis 10km säteellä. Ja kun lähtö tulee, se voi olla nopea ja siihen varaudutaan... Esikoinen syntyi 4h ja kuopus 2h, et siinä ei montaa kivuliasta supistusta kyllä katsella vaan lähdetään ;o) Ja mies haluaa aivan ehdottomasti synnytykseen, ja musta olisi hirveää lähteä yksin! Toivottavasti kaikki menee hyvin...

T:Anttuli kera " Pepin" rv 29+6

Vierailija
8/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tällä kertaa taas ottaa. Esikoiselle otin äitiyspakkauksen,

mutta toiselle lapselle en.

Esikoinen on vauvan syntyessä jo kohta 6 v. ja toinen lapsikin on

jo 4 v., joten vaikka heidän kaikki vaatteensa yms. ovat enimmäkseen

tallessa, niin ne ovat kuitenkin sen verran jo vanhoja, että uusille

vaatteille, makuupussille ja esim. kynsisaksille on käyttöä!

Tietääkö muuten kukaan milloin uusi äitiyspakkaus julkistetaan?

Kakkosgallup: mitä tavaroita tms. pikkokolmoselle pitää hankkia

tai on jo hankittu?

Meillä pitää hankkia lähinnä vain turvakaukalo autoon. Sen myin

kakkosen jälkeen pois, kun ajattelin, että ikäeroa olisi tullut

vieläkin enemmän kakkosen ja kolmosen välille! Sitterinkin myin

pois, mutta sitä me emme ehkä tarvitse lainkaan. Kakkonen ei

ainakaan viihtynyt sitterissä, joten se oli hänen kanssaan täysin

turha kapistus.

Muuten kaikki tavarat ovat tallessa. Vaunutkin ovat hyvät ja siistit,

joten ne saavat kelvata myös pikkukolmoselle. Esikoinen sai

aikoinaan v. 2001 Brio Duo -vaunut/rattaat uutena.

Ehkäpä näistä gallupeista on jo ollut keskustelua enemmän tai

vähemmän, mutta itseäni silti kiinnostaa, joten laittakaa teidän

kokemuksia... :)

Vierailija
9/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinilinnun galluppiin: Meidän kolmoselle ei oteta äitiyspakkausta, en ole ottanut edellisillekkään. Vaatetta on niin paljon, että hyvä että kerkeää käyttämään. Enkä pidä kovin paljon kokopotkuhousuista ja koko potkupuvuista, niitä äitiyspakkauksen vaatemäärästä aika paljon. Oon ostanut niitä äp makuupusseja kirppiksiltä 2e kappale ihan uudenveroisia, meillä vuosilta -02,-03,-04 ja-05 :) Eiköhän noita uudempiakin löydy joskus :)

Hankitojakaan tälle kolmoselle ei ole kamalasti, kun kaikki on tallessa. Tuplavaunutkin sain jo ostettua, niin enää sitteri on sellainen tavara mitä täytyy hommata. Meillä se on molemmilla ollut ehdoton! :) Ja tietysti vaipat, rasvat ym. tarvitaan :)

Meillä tytöt on nyt sitten räkätaudissa :( Ei oo kuumetta ollu, mutta kuopuksella pari päivää ollut vähän veto pois. Esikoiselle se tulee sitten nyt. Aamulla oli vielä -23 astetta pakkasta, hyrr! Viime yökin valvottiin, kun ensin vanhempi kitisi nenän tukkoisuutta just kun oltiin miehen kanssa menossa nukkumaan. Sitten kuopus yski ja tuhisi koko yön, ja oksensi ennen neljää yskimisen seurauksena :( Siinä sit lakanat vaihtoon, ja vellit sille naamariin. Ihme kyllä nukahti sitten joskus viiden aikoihin kuitenkin. Ja kasilta nouskin jo ylös :b

Kaksi päivää ultraan! :) Sitä odotellessa :)

PP 20+1 yli puolen välin! :))

Vierailija
10/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkasta oli aamulla -20 ja nyt joku -15 astetta! ..hrrr..Kylmä!

Josko näillä pakkasilla kuolis vihdoin suurin osa niistä pöpöistä, mitkä on kiertäny ihmisestä toiseen aiheuttaen jos jonkun näköistä flunssaa ja mahatautia!

Galluppeihin:

Pakkaus:

Äitiyspakkausta en tällä kertaa ottanut, vaikka meillä ei mitään tavaroita enää tallessa edellisiltä ollutkaan. Hyvin oon kuitenkin saanut hankittua kaiken tarpeellisen vauvalle, mitä pakkauksessakin olis tullu!

Kahelle ekalle otin pakkauksen.

Tavarat/Varusteet:

Kuten jo edellä mainitsin, kaikki tavarat ehdittiin tokan jälkeen hävittää, kun enempää lapsia ei pitänyt tulla, joten ollaan jouduttu/saatu kaikki tarvikkeet hommata uusiks.

Tässä vähän listaa mitä ollaan hankittu:

-turvakaukalo (ostin huuto.netistä)

-vaunut (vauvan osta&myy-palstalta löysin ilmoituksen)

-hoitopöytä (kavereilta lainassa)

-Paljon (vähän liikaakin jo) vaatteita pikkuhiljaa osteltuna. Osa kirpparilta, osa kaupasta ja osa huuto.netistä.

-rottinkinen ensisänky (jemmassa äidillä edellisiltä, eikä vielä raaskittu myydä pois)

-sideharsoja (sain kaverilta)

-makuupussi (sain kaverilta)

muuta ei tuu nyt mieleen, mutta onhan tota roinaa kerääntyny jo aikalailla!

mammutti ja vilppu rv 37+3

Vierailija
11/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain verikokeen tulokset ja hcg-arvo oli 865, joten tukevasti ollaan raskaana : ) Ainakin siis tässä vaiheessa, viikkoja taitaa olla vasta 4+3 suunnilleen, joten mitä tahansahan voi vielä tapahtua. Mutta kyllä mä nyt aion uskaltautua jo odotuspuolelle, kun kovasti nämä jutut kiinnostavat : )

Meillä on siis tulossa pikkukolmonen, muut lapset ovat vuosimallia -02 ja -06. Ehkä hiljalleen opin teitäkin tuntemaan. Nyt tämä viesti oli vain tällaista omaa napaa, mutta enköhän kohta pääse jo jyvälle : ) Niin että huolittekos minut tänne puolelle?!

Vierailija
12/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsna (?meniköhän nikki oikein):

Tervetuloa vaan porukkaan ja Onnittelut plussasta!

Äitiyspakkaus julkistetaan kuulemani mukaan joskus maaliskuussa ja vanhat jaetaan ensin pois, ennen kun aletaan uusia pakkauksia jakaa!

*korjatkoon joku viisaampi, jos olen ihan väärässä!*

mammutti ja vilppu rv 37+3 taas

Vierailija
13/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkausta en aio ottaa, mut ostan sit käytettynä kans sen makuupussin jossain vaiheessa. Ostin tokallekin, kun sille ei tullu pakkausta myöskään.

Hankinnoista: Me ollaan ostettu kuomurattaat kopalla ja ostetaan vielä gragon autobaby-kaukalo. Eilen sit todettiin että ulkovarastossa ei voi säilyttää syöttötuolia joten se pitää joskus kans hankkia. Nyt oon ostellu käytettynä vaatteita melko paljon. En tiiä tarvisko enempää hankkia kesän varalle ees...

Mä oon kipeenä kolmatta päivää. Silti tänään panadolit naamaan ja kiskoin rattaissa kilsan verran kuopusta päiväkotiin ja menin bussilla puheterapiaan esikoisen kanssa. Sieltä sit päiväkodin kautta takas. Oon NIIN poikki ja kipee ja kylmissäni, että tekis mieli vaan parkua. Panadolit kun ei mihkään tehoa...

Vierailija
14/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Rsna joukkoon. Kiva saada alkuraskaudessa olevia lisää kun kateellisena lueskelen noita rv30+ juttuja.

Gallupeihin:

Ei oteta äitiyspakkausta. Ekan kohdalla otettiin ja vatteet jäi käyttämättä.

En ole vielä miettinyt mitä pitää kolmannelle hankkia. Varmaan sitten äitiyslomalla alkaa hirveä hössötys ja kauppojen tyhjennys. Edellisestä on jo 3,5 vuotta aikaa ja en enää muista mitä ne vastasyntyneet tarvii.

ON: Mulla taitaa jatkua omituisista omituisin raskaus todella omituisesti. Keskiraskaus alkamaisillaan ja nyt sitten alkoi se pahoinvointi ja törkeä väsymys! Tähän asti ei sitten oireen oiretta. Nyt on 24h etomista ja herrantuiteli tätä väsymystä. Päätä särkee ja huippaa. Pistä kyllä näin aluksi kaiken stressin piikkiin kun penskat kipeänä ja ei saa nukkua öisin, mies reissaa kaiket viikot, töissä on kamala kiire ja sitten vielä läheisillä ongelmia, joita yritetään käydä läpi.

Joku muuten puhui tällä palstalla, että jos sikiön pulssi on yli 160 niin sitä kandee seurata. Tietääkö kukaan asiasta enempää? Meiän ötökällä pulssi on ollut 165-170. Muistat et tytöillä oli n. 140 joka mittauksella.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Lumituuli rv13+1

Vierailija
15/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oltiin nuorimmaisen kanssa siellä kitarisojen poistossa, korvat olivat ok ja niihin tehtiin vain pienet reiät tärykalvoihin. Koko päivä siihen vain tuhraantui, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin ja poika on toipunut toimenpiteestä todella hienosti. Nähtäväksi jää oliko tästä sitten mitään hyötyä.

Esikoisen kouluvalmiustestit olivat menneet kanssa hyvin, ja erityislastentarhan opettaja toivotti tervemenneeksi kouluun. Lukihäiriö asiaa tutkitaan vielä (pyynnöstäni) tarkemmin koska minulla ja miehelläni sellainen on. Näissä testeissä ei sitä ilmennyt, mutta on kuulemma lisä testejä joista sen voi havainnoida ja kyseinen opettaja lupasi niitä mennä tytön kanssa tekemään.

Gallup; otan äitiyspakkauksen, jo ihan lasten takia...sitä on niin mukava odottaa.

Vaatteita meillä on ihan mukavasti, mutta kaikki muut tavarat sitten ovatkin maailmalla. Vaunut ostan uudet, maksoivat mitä maksoivat ostan sellaiset mistä tykkään =) Turvakaukalo tarvitaan, mutta se on sitten miehen asia hommata. Pinnasänky on mutta lainassa, olen haaveillut sellaisesta " saksalaisesta" jalallisesta kehdosta aluksi...ja taidan sen hankkiakkin. Kestovaippa ja sideharso tarvikkeet hankin kangas tukusta. Sitteri meillä oli lainassa, eiköhän sellaisen jostain saa taas. Itkuhälyttimet, kävelytuoli, syöttötuoli ym. ovat lainassa kavereilla ja saa nähdä ymmärtävätkö palauttaa vai täytyykö sitten vihjaista, onneksi ne eivät aluksi kovin ajankohtaisia tarvikkeista olekkaan. Hoitopöytää en tarvitse, asiat suoritetaan alustalla kodinhoitohuoneessa. Vauvan ammeita on kaksin kappalein joten voi mielialan mukaan vaihdella väriä ;)

Joka tapauksessa hankintoja tulee tehtyä, ovatpa ne sitten tarpeellisia tai eivät.

JB72 & Alma rv21+6

Vierailija
16/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset päiväunet takana..sain nuorimmaisen nukkumaan ja sit " nukutin" vanhemman, ja ehkä ite nukuin sitten 15 min, kuuluu kauhee huuto nuorimmaisen sängystä(1,8kk). En tiiä mikä siinä on, mutta auta armas jos ei saa nukuttua tarpeeks niin se kyl herää niin pahalla päällä..huutaa ja huutaa ja syliin ei saa ottaa, sitä kestää ehkä noin 15 min, ja sitten on kuin eri tyttö, nytten syö muroja ja kattoo teletappeja:)ja niin iloinen...

vesirokot näyttää jo paremmalta vanhemmalla. oottelen nyt kauhulla millon se alkaa tuolla toisella..mut oispahan sitten sairastettu pois...Mä edelleen odottelen niitä omia verinäytteen vastauksia niin ois sekin huoli pois... onko kellään ollu raskaana vesirokko? jos on niin onko ollut " ongelmia" ?

Galluppeihin: Me ei otettu pakkausta, kun vaatteita on niin paljon jäljellä, sen pakkauksen toppapuku on niin iso, että meillä on aina jäänyt se käyttämättä ja jäis varmaan nyttenkin..maaliskuussa jos syntyy niin en viitti sitten 1-2kk pitää jättipukua päällä, rahoilla ostetaan nuo perustarvikkeet ja pehmyt kantokoppa kaksostenrattaisiin. Ja tietysti jotain kivaa ja omaa..ettei kaikki tuu jäminä siskoilta ja serkuilta, ellei nyt niin hyvin kävisi että sillä oliskin pelit ja vehkeet niin sitten pitäis uudistaaa aika paljon vaatevarastoa, en viitttis heti traumoja toiselle aiheuttaa vaaleanpunaisilla potkareilla, mutta edelleen kyl uskon että tyttö se on!

Hassua miten malttaa toi pikkunen jaksaa kattella noita teletappeja, on ne niin jänniä!!!! en muistanutkaan koko teletappi aikaa=)

Mut nyt viel pötköttelee, et jaksaa illan riekkua ...

Pamppari ja Nirppu 31+4

Vierailija
17/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsna, tervetuloa joukkoon! Kiva saada lisää porukkaan. Onnea plussasta!

Mulla taitaa olla jo nyt liitoskipuja. Nivusissa tuntuu semmosia pieniä tuntemuksia ja alamasua tänään nipisteli. Ihan kun joku lihas tms venyis. Vaikea sanoin kuvailla näitä tuntemuksia. Ikään kuin nippailee.

Pahoinvointi alkaa helpottamaan. Keitot menee parhaiten alas eli niitä on syöty tässä kuukauden päivät. Onneksi lapsetkin tykkäävät keitoista. :-)

Odottelen jo liikkeiden tuntemista, vaikka siihen saatta vielä jokunen viikko mennä. On se sitten ihanaa, kun voi tuntea vauvan potkut. Tietää ainakin, että pikkuinen voi hyvin. :-)

T: Ona rv 12+3

Vierailija
18/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa talvista alkanutta viikkoa kaikille!

Ja rsna:lle tervetuloa Kotiloihin ja ONNEA plussasta :o)

Gallup: Me otimme pikkukolmosellekin äitiyspakkauksen, ja painotus sanalla ME, eli itse olisin ottanut rahana, mutta mies halusi pakkauksen, ja esikoisen takiakin oli kiva ottaa pakkaus, tajuaa jo niin sen päälle... Mies on tosi tyytyväinen siihen talvipukuun, kun on kaksi vetoketjua edessä, on helppo pukea isoilla " nakkisormilla" kuten itsekin ilmaisi. Vaaleanpunainen myssy täytyy kuulemma ostaa, ettei ihan liian poikamaiseksi mene meidän " Peppi" sitten ;o) Mun mielestä on aivan liian poikamainen pakkaus, mut tietty olisin tyytyväinen jos odottaisin poikaa!

Meillä on muuten käynyt niin, että esikoiselle (pojalle siis) tuli kaikista neutraalein ä-pakkaus, paljon vihreää väriä, kummallekin sukupuolelle sopivia vaatteita. Nämä kaksi viimeisintä pakkausta olleet tosi sinisävyisiä, ja tietty ne sitten tulleet näille typyille. Hassua sattumaa... Mun tulee pakkauksen vaatteista käytettyä bodyja, 60cm potkareita sekä puolipotkareita eniten, muttei enää 70cm jostain syystä. Gollege-puku on jäänyt käyttämättä, se on jotenkin väärän mallinen ollut meidän muksuille. Tietty tulee käyttöön lakanat ja sideharsot, peitto, makuupussi. Harja on hyvä saada uusi, kun edelliset hiusharjat ovat jo kuopuksen nukkeleikeissä olleet, niin ihan iskemätön saatiin tälle vauvalle. Ja jos sisaruksiinsa tulee niin harja on kovassa käytössä kun tuota kuontaloa on ollut molemmilla ihan kunnolla :o)

Ei meidän vauva kyllä uutta rompetta kaipaa, koska ollaan säästetty kaikki mahdollinen, kun tota vinttitilaa riittää ja kolmannesta haaveiltu kuitenkin... Mutta olen jo ostanut alesta vauvalle jotain ihan omaa, pienen 56cm ulkopuvunkin, vaikka sellainenkin jo löytyy. Mut kun oli niin söpö! Sain miehen innostumaan vihdoinkin kestovaipoista, ja niihin sijoitetaan tällä kertaa. Aluksi ajattelin ommella itse, mutta ei mulla aika yksinkertaisesti riitä!

Oli kyllä tosi kylmä aamu, tosi lähellä oli, etten jäänyt vaan kotiin ja kerho väliin -mutta sitten ryhdistäydyin ja lähdettiin kuitenkin. Illalla oli muka vähemmän pakkasta, -5astetta, että laittauduttiin ulos, mutta tuuli teki tepposet. Oltiin vain 20 min, kun jo sain lapset sisälle, sen verran kylmä oli kuitenkin!

Ja kaksi vaipatonta lasta meillä sitten huhtikuussa on =) Kuopus on niin innoissaan pikkuhousuista ja antamassa vaippoja vauvalle, että nyt laskennallisesti pissavahinkoja on sattunut 3-4 pvän välein... Ja tässä on sentään aikaa harjoitella! Hirmu helpotus varsinkin meille vanhemmille! Jos yövaippa huhtikuussa vielä on, niin ei haittaa yhtään!

Tällä viikolla saadaan taas ultrakuulumisia, ainakin AIHAn 4d-ultra on torstaina, sitä odotellaan :o)

Itse odotan jo kovin ens maanantain neuvolaa, kun tuntuu ikuisuudelta kun on olen viimeksi ollut " syynissä" , vaikka eihän siinä ole kuin se 4vkoa väliä nvolakäynneissä...

T:Anttuli kera " Pepin" rv29+2

Vierailija
19/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup:En ottanut pakkausta,kun en tykännyt toppapuvusta yms.kevytpuvusta.Sisävaatteet kyllä ihan hyviä perusvaatteita siinä.

Oon ostanut aleista jo pitkän aikaa vaaville kivoja vaatteita,ja sisarusten vanhojakin isot pinot=)Nyt tullu kauppoihin kivoja kesäasusteita,täytyy joku ihana puku hakea.Ultrassa sanottiin,että vaavi tod.näköisesti poika.

Nyt kun pesin noita vaatteita vauvalle,tuli tosi vahva tyttöolo..siis sellainen tunne,että kun vaatteet suurimmalta osin vaaleansinistä,valkoista,ruskeaa yms.neutraaleja värejä,niin nyt varmasti saan sit tytön,kun yhtään vaaleanpunaista vaatekappaletta ei ole=)Saa mies lähteä laitokselta hakemaan mekon,jos yllätykseksi onkin tyttö.Anoppi toivoo selvästi tyttöä,ja sanoin sille,että kyllä ultrassa näytti vahvasti pojalta,niin tokaisi vaan,että eihän niihin nyt voi luottaa=)MIehen sukuun syntyny tyttö edellisen kerran 32-vuotta sitten,joten tuskin nytkään syntyy=)

Olo on aika tukala,lähinnä sen takia,että vauva niin vilkas..sattuu mahaan kun potkii niin kauheesti ja usein.TOsi liikkuvainen tapaus.Nyt vissiin pää alaspäin,mutta en varmakun myllertää yöt ja päivät.Eilen sanottiin taas töissä,että mahani tosi pieni,mutta yläkäyrällä tässä mennään neuvolan mukaan=)Mulla tänään tasan 30viikkoa täynnä,aletaan olla voiton puolella,kun kauhee huoli ollu,että syntyy liian aikaisin.Nyt voi alkaa huokaisemaan=)

huiskutin tasan 30

Vierailija
20/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti tulossa ultrakuulumisia tällä viikolla, eikös PikkuPilulla ole huomenna ja AIHAlla näköjään 4D torstaina! Peukut pystyyn, että vaavit on vilauttelevalla tuulella :)

Jostain syystä mun pulssi nousee aina kun näen mammutin rv:t, ei voi olla jo noin paljon! Huh,huh kun sulla on jo lähellä, tässä alkaa jo muakin hermostuttaa sun puolesta! Etkös sä muuten TAYSissa ole synnyttänyt edelliset(kin) lapset? Sillä vaan, kun mä sinne vissiin joudun tulemaan tän kolmannen pakertamaan ja vähän jännittää kun on ihan outo paikka... et millaset synnytyssalit siellä sit on? Mulla on sellanen kauhukuvitelma ikkunattomista synkistä ja kalseista huoneista, missä on vihreät kaakelit seinillä... Korjaa jos on aihetta :)

Galluppiin: en siis ottanut pakkausta. Kahdelle ekalle otin, eikä silloin tullut oikeestaan edes mieleen olla ottamatta, mutta nyt vanhemmiten oon kai tullut vähän ronkeliksi ja halusin ostaa vauvalle ihan oman maun mukaiset vaatteet.

Olin eilen neuvolassa, taas, ja kaikki ok. Sf-mitta 30,5 cm ja sitä täti vähän kauhisteli :) Totes siitä vaan, että taitaa olla ihan hyvä, et oon menossa sinne TAYSiin, kun siellä ultrataan se vauvan koko... Yläkäyrällä tuo huitelee edelleen, vaikka maha tuntuu minusta yhä aika pieneltä? Johtuneeko sitten siitä, että aiemmissa raskauksissa on ollut tässä vaiheessa jo enemmän painoa ja olo on ollut kaikin puolin isompi ja hankalampi. Niin, paino oli noussut 1,5 viikossa 200 g, että ei huolta sen puolesta :) Seuraavan ajan sain kolmen viikon päähän, mutta mulle tuleekin kuulemma siinä välissä vielä toinenkin TAYSin käynti, että kyllä tässä jo näemmä saa ihan rampata noissa tarkastuksissa. Ja tuolla TAYSissa käynkin sitten parin viikon välein loppuun asti, sekin selvisi nyt vasta. Onneks ei oo enää paljoo jäljellä :)

Välillä sitä on ihan tyytyväinen, että synnytykseen on vielä kuitenkin jonkun verran aikaa, kun ei oo vielä laitettu oikein mitään valmiiksi vauvalle ja suurin osa on hankkimattakin. Sitten taas välillä iskee oikein epätoivo, että ei jaksa odottaa enää NIIN KAUAA, tahtoo vauvan jo heti pian syliin... Sain jo sentään päätettyä miten ja millä väreillä sisustan sen vauvan nurkkauksen. Siitä tulee beige/kermanvaalea/tummanruskea sävyinen :) Idea lähti Lastenhuone.fi-nettikaupan ihanasta nalle ja pupu-boordista jonka sit pistinkin tilaukseen. Harmi vaan, että nyt en pysty aloittaan mitään maalaamista ennenkun se boordi tulee, kun ne värit pitää ottaa siitä boordista, plääh. Ja se tilaus tulee 2-3 viikossa, hirviän pitkä odotus taas...

Sitten pitäis vielä ostaa lipasto vauvan vaatteille ja ajattelin hankkia sellaisen apteekkarin lipaston, varmaan tummaksi petsattuna. Oon aina halunnut sellasen ja nyt on hyvä syy ostaa :D Pari pientä mattoakin tarvitaan, hoitopöydän eteen ja pinnasängyn viereen, niihin ajattelin tummanruskeita pyöreitä villamattoja... Tai sitten sen näkee mitä kivaa löytyy. Ihanaa kyllä tää vauvalle sisustaminen =)

Luna ja " Aarre" rv 31+4