Lokakuiset uuteen viikkoon
Huomenta!
En huomannut, että kukaan olisi vielä aloittanut meille uutta pinoa, joten tässäpä sellainen. Edelliset jutut löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9391208&p=1&tmode=1&smode…
Mitä lokakuisille kuuluu? Uusia plussaajia? Raskausoireita?
Ja tuosta meidän nimestä. Lokalutusista on nyt ollut jonkun verran juttua, sitäkö alkaisimme käyttää? Itselle tuo sopii, mutta sopii toki muutkin nimet.
Oma tilanne jatkuu tasaisena. Toivoen, että kaikki on kunnossa, ja lähes oireettomana.
Mukavasti alkavaa viikkoa! :)
Kommentit (102)
Heippa!
Flunssa pääsi iskemään tännekin ja nyt on sitten aika tukkoinen olo. Nuhaa ja kurkku kipeä. Ja väsymys on oikeastaan tuplaantunut. Panadolia ja nenäsuihketta olen käyttänyt, mutta muuten olen yrittänyt vaan levätä, kun ei tässä nyt mitään vahvempaa troppia halua ottaa.
heliliiina, mä en löytänyt sitä esittelylistaa täältä, missäköhän se on?
Minäkin varasin yksityiselle alkuraskauden ultran, haluan myös tietää onko kaveri olemassa, paikoillaan.. ja niin, montako heitä on? Tehdäänkö se ultra muuten miten, öö, siis alakautta vai vatsan läpi? Unohdin sen kysyä, ja en enää kehtaa soittaa vaan sitä varten, kun tämä on varmaan asia jonka kaikki tietää. Aikamoinen hintahaitari niissä muuten on, soitin ensin yhteen paikkaan jossa se olisi maksanut 140e ja sitten tämä toinen paikka, josta ajan varasin, veloittaa samasta toimenpiteestä 65e.
Mitä siellä neuvolassa muuten ekalla kerralla tehdään? Pitää olla 3 tuntia pissaamatta, sen ne sanoivat.
Jaaha, sit taas lepäilemään. Hauskaa viikonloppua kaikille!
Flunssaa kuuluu meillekin. Eilen tyttömme oli kuumeessa, mutta onneksi se meni ohi vuorokaudessa. Tänään aamulla jo ulkoilimme. Itselläni on nenä tukossa, mutta en tiedä, onko syynä flunssa vai raskaus. Ainakin esikoista odottaessa minulla oli koko ajan nuha.
Hipheihui: Minne olet menossa ultraan? Kyselen, koska mainitsemasi hintahaitari on melkoinen. Aion itsekin alkuraskauden ultraan, mutta täytyy miettiä, minne menisin. Alkuraskauden ultra tehdään aina alakautta, koska sikiö (vai onko se näillä alkuviikoilla vielä alkio?) on niin pieni, ettei sitä välttämättä löydy mahan päältä ultratessa. Käsittääkseni myös viikolla 12 tehtävä niskapoimu-ultra tehdään pääsääntöisesti alakautta. Näin ainakin kävi omalla kohdallani.
On muuten aika jännää, miten moni raskausasia on jo unohtunut. Tai unohtuminen on väärä ilmaisu: Muistoja täytyy hieman kaivella tuolta aivojen sopukoista :)
Tervetuloa uusille ja paranemista kaikille flunssaisille!
Ghigi (rv 5+2)
kaikille!!!
Uutena ilmottaudun ja aluksi laitan nuo tiedot, vaikka laitoin ne sinne toiseen pinoon jo..
Nimimerkki: Nyyti07
LA: 3.10.2007
Monesko lapsi: 1
Oma/miehen ikä: 23/29
Asuinpaikka: Keski-Suomi
Eli tein eilen testin ja plussahan sieltä tuli:) En oikein vielä usko koko hommaa todeksi, mahdottoman iloinen tietenkin olen!
Ihanaa, että täällä voi jo asiasta puhua! En vielä viitsi kenellekään raskaudesta kertoa, vaikka mieli kovasti tekisi. Ja mies, niin kuten joku tuolla alkupuolella sanoi " ei ymmärrä miksi asiasta pitää koko ajan puhua.." :)
Mua niin jännitää tää raskaus ettei oikeen mikään olotila ole hyvä. Jos mahaan ei satu, niin se on huono koska sikiö on irronnut. Jos taas sattuu, niin se tarkoittaa sitä että menkat on alkamassa.
Kokeilen tissejä (pimeetä?) jatkuvasti että vieläkö ne on kipeet. Sit hetkittäin ne ei ole niin kipeet ja mä panikoin.
Mähän olin alkuviikon ihan sairaan väsynyt, niin kuin muutama muukin tässä ketjussa. No eikä mitä, eilen olin pirteä kuin peipponen ja sama juttu tänäänkin. No ei ne menkat kuitenkaan ole alkaneet että ehkä tää olotila nyt vaan vaihtelee. Niin ja musta tuntuu ettei mua kuvotakaan niin kuin alkuviikosta...
Mutta teidän muiden juttuja kun olen lueskellut niin kai tämä pelkääminen kuuluu tavallaan asiaan, hermoilee ja tarkkailee itseään ja tuntemuksiaan ihan liikaa.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
riza 4+ 4
Onpas täällä ollut aktiivista parin viime tunnin aikana. Hauskaa niin. :)
Katariina 1978 ja Nyyti07: Tervetuloa mukaan!
hipheihui: Esittelylista on varmaan tippunut tuonne kakkossivulle. Otsikkona ketjulla on suunnilleen " lokalutusten esittelyt" . Pikaista parantumista! Odotuksen mukanaan tuomat vaivat varmasti yksinäänkin ovat riittävät, ei me enempää tauteja tarvita. Lepäilyintoa! Milloin muuten olet tuonne ultraan menossa?
riza74: mietteesi kuulostavat kovin tutuilta...
Itsellä väsy vaivaa edelleen, ajoittain vähemmän, ajoittain enemmän, mutta koko ajan. Tänään tuli uutena oireena ruuanhimo. Siis oikean ruuan. Normaalisti en yleensä syö lämmintä ruokaa kuin vasta iltaisin, mutta tänään kun hetki sitten pääsin kotiin, oli pakko laittaa kattila liedelle ja tehdä oikeaa ruokaa. Yleensä tekee nälkäisenä mieli leipää tai jotain muuta nopeaa, mutta nyt on kunnon ateria tässä nenän edessä. Ja hyvin maistuu. Muutenkaan mulla ei tosin ole ollut mitään ongelmia syödä tai juoda. Jos etoo, niin ruokailujen välissä, mutta ruoka maittaa aina.
Lainasin tänään kirjastosta paksun odotusopuksen. Vaikka toki paljon jo kaikkea tietääkin (netistä etsittynä ja aikaisemmin elämässä opittuna) niin aina on kiva selailla ja tutkia lisää. Edelleenkin kyllä jarruttelen itseäni, ajatuksia ja toiveita, ettei mahdollisen keskenmenon yhteydessä tulisi ihan niin kamala pettymys ja suru kuin voisi tulla, jos antaisi itsensä täysin innostua. Siksipä tuota kirjaakin aion lueskella ajatuksella " jos ei tätä kertaa, niin jotain kertaa varten" . Missä määrin tämä mun " neutraalisuus" on itsepetosta, on sitten aivan toinen asia. Aivan varmasti on surullista jos jotain tapahtuu, yritän asennoitua ihan miten hyvänsä.
Oikein hyvää viikonlopun alkua kaikille ja hyvinvointia!
Tervetuloa Katarina ja Nyyti!
Varasin neuvola-ajan, sain sen maaliskuun alkuun. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sitä seurataan sitten nla-lääkärin hellässä huomassa tästä eteenpäin. Aika kiva, viime raskaudessa olin seurannassa työterveyslääkärillä äippälomaan asti. Hyvä kuitenkin että kaikki raskauteen liittyvä on yhden lääkärin hoidossa :-)
Hirveä väsy, illalla olisi työkaverin läksiäiset vielä. Ehkä käväisen yhdellä alkoholittomalla, mutta sen jälkeen heti kotiin lepäileen! Kerroin esimiehelle raskaudesta, syksyksi oli tulossa kaikenlaista, joten ajattelin että parempi että ainakin hän tietää.
Onko olemassa alkuraskauden masennusta? Minusta tuntuu tällä hetkellä siltä että olen masentunut kaikesta. Ennen raskautta ei semmoista olotilaa ollut...
Ykä 4+6
On tää vaan niin jännää/ihanaa aikaa..välillä on semmonen olo et apua, mitä on tullut tehtyä ja toisena hetkenä olo on mitä onnellisin..MINÄKÖ sekaisin..hih!!
Juu vatsaa täällä nippailee välillä ja aamuisin/päivisin on vähän huono olo.
Väsyttääkin aika tavalla, mutta toinen vaiva on taas se, etten saa millään iltaisin unta.Pyörin eilenkin varmaan yhteen sängyssä..
Hei mitä yksityisellä noi alkuraskauden ultrat maksaa?
Meinasin pulssista kysellä, josko sitten menisi.Saisi ainakin mielen rauhan, mulle kun on tullut valtava paniikki että jos niitä onkin taas kaksi???!
Siis, meillä olis syksyllä sitten 4 alle 3vuotiasta..
Tervetuloa uusille täältäkin=)
Täälläkin ollaan pienessä flunssassa=( Pahaolo ei ole niin kamala enää,närästää,pissillä saa juosta yöllä 1-2 kertaa,nälkä koko aika,rinnat arat...väsymys on kaikkein pahin.En meinaa millää jaksaa aamulla nousta ylös..Päiväunet tulee nukuttua pienimmän kanssa.Kun isoimmat ovat koulussa ja tarhassa.Silti illalla uni maittaa helposti jo 21 aikoihin:D:D Tässä jotaki turinaa multa:)
mewe ja toukka rv 5+3
Mäkin tänään jo tiedustelin neuvolasta koskas pitää tulla mutta sain ajan vasta vko 9. Mulla on neuvola mukaan RV 3+3 mutta vauva-lehden laskurin mukaan vko 4? En käynyt väittelemään. Meinataan varata kyllä yksityiselle ultraaika jo RV 10, kun kunnalliseen tulee kutsu vasta 12. Ehkä ollaan vähän hysterisiä mutta haluan ottaa varman päälle.
Oireita ei oikeastaan oo muuta kun tolkuton jano ja nälkä. Vissyä menee pullo kaupalla. Kyllä mua väsyttääkin aika paljon ja vähän jomottelee alavatsaa... :)
Mukavaa viikoloppua lutusille!
katarina+ " riitta" 4+3?
Poikaa odottaessa kävin harvakseltaan vauva-lehdellä ja silloin kuuluin maaliskuisten pinoon -04, mutta poika syntyi 6 viikkoa etuajassa helmikuun alussa.
Tyttöä odottaessa kuuluin tammituhisioihin -05.
Ja silloin liikuin nimimerkillä Pittore.
Olen siis vaihtanut nimimerkin tuossa jossain vaiheessa. =)
Täällä on ollut väsymystä liikkeellä ja kaikki haisee.
Pahoinvointia toivottavasti ei tule kun ei tullut aiemmissakaan raskauksissa.
Tsirppana rv 4+4 (kai)
Hei taas,
viikkoja tulis 6+1, mutta saatan silti kuulua lokalutuisiin...
Onkos muita vaivannut lämmönnousu? En oikein tiedä onko ihan oikea flunssa tulossa, mutta lämpöä on 37,8, joka on minulle aika paljon kun normaali lämpö on noin 36,5. Väsyttää, mutta muuten ei hirmuisesti muita oireita, tietysti rinnat on vielä kipeät ja turvottaa. (tässä vaiheessa jo, ihan kamalaa). Alku-raskauden ultra on varattu jesh, pitää malttaa vielä reilu viikko...
Da_Capo
No nyt selvisi nuo rv:tkin eli 4+4 täällä.
Riza: ymmärrän sua 100% Paskat housussa tääläkin ollaan kun eka tulossa. Se kuulemma kuuluu asiaan ja helpottaa jossain vaiheessa :)
Mäkin varasin neuvolan mutta se vasta tosiaan maaliskuun alussa rv 9. Sitten meinataan mennä yksityiselle ultraan jo rv 10 ihan vaan omasta tahdosta. Mä uskoisin, että siitä jää omavastuuta noin 150e. Toki sielä on käytössä myös 4D RV 20-24, joka sitten on kalliinpi.
Miettittiin ensin myös yksityistä äitysneuvolaa kun joku on kehunut, että sielä olisi enemmän aikaa mutta kuulin, että se maksaa noin 45e per kerta niin ennemmin sitten makselee niitä ylimääräisiä ultria kun meillähän ei ole kun se yksi niskapoimu koko aikana.....
Muuten olo on kohtuullisen ok. Kamala jano piinaa edeleen ja vissyä menee noin 2 litraa päivässä!Alavatsaa jomottelee ja välillä vihlookin ikävästi mutta muuten ihan ok.
Vaikeinta tällä hetkellä lienee suun kiinni pitäminen!!! Ollaan sovittu, että vasta ultran jälkeen kerrotaa mutta mä en koskaan ole ollut hyvä pitämään itseeni liittyviä sailaisuuksia...heh...
Mukavaa viikonloppua sisarille ja hyviä oloja!
Katarina rv 4+4+ " riitta" (hih, plussa tuli Riitan päivänä siitä nimi :) )
Moikka!
Oon seurannut kuumeilijoiden keskusteluja, mutta en ehtinyt edes ilmoittautua sinne palstalle, kun huomasinkin että olenkin lokakuinen odottaja! Vahva plussa tuli eilen...olin ajatellut odottaa pari päivää ennen testausta, mutta en malttanut. Tulimme nyt raskaaksi toisesta kierrosta. Asun pysyvästi USAssa ja yritin etsiä paikalllisia palstoja, mutta tunnen kuitenkin enempi yhteenkuuluvuutta suomiäitien kanssa, joten mielellään tällä palstalla olisin mukana.Täällä on paremmat jutut, ehdottomasti.
Älkää vaan hermostuko, jos joskus tekstistäni puuttuu ääkköset, yritän olla huolellinen : )
Onnea kaikille plussanneille! Kirjoitellaan.
Nimimerkki: 07mamma
LA: 9.10.2007
Monesko lapsi: 2 (esikoinen poika 2,5 v)
Oma/miehen ikä: 32/32
Asuinpaikka: Denver, CO
Tänä aamuna tein hätähousuna testin kp 29/28, vaikka piti odottaa pari päivää. On vain ollut niin kuvottava olo eilisestä asti, että olin lähes varma raskautumisesta. Hassua, sillä edellisillä kerroilla en ole kokenut ollenkaan pahoinvointia! Muutenkin on todella epäuskoinen olo, sillä nyt vaikuttaa tärpänneen ensimmäisestä kierrosta, esikoisesta meni 4 ja kuopuksesta 5 kiertoa ennen plussaa. Toivottavasti tämä nyt sitten on totta, vaikka raskaus yllättikin (erittäin positiivisessa mielessä) pikaisuudessaan.
Neuvolaan en taida soitella ennen kuin olen käynyt alkuraskauden ultrassa muutaman viikon päästä, täällä saa ihan mukavasti aikojakin terveydenhoitajalle. Lääkärikäynnit aion suorittaa kokonaan yksityisellä, sillä kunnassamme muuttuivat ultrat maksullisiksi (lähes 30 euroa). ja ne tehdään iänkaikkisen vanhalla koneella eikä lääkärikään ole gynekologi. Mieluummin maksan yksityiselle.
Hiukan jännittää kertoa esikoiselle vauvasta sitten kun raskaus on hiukan pidemmällä, nyt hän on jo sen ikäinen että ymmärtää asiasta vähän enemmän ja kertoo uutisen takuulla kaikille heti kun saa tietää :o) Ei siis ihan vielä parane ottaa puheeksi, pidämme asian mielellämme salaisuutena vielä pari kuukautta.
Tässä vielä esittelyä:
Nimimerkki: Herkkupupu
LA 13.10.2007
Monesko lapsi: 3. (tytöt 9/03 ja 7/05)
Oma/miehen ikä: 27/28
Asuinpaikka: Pirkanmaa
Mulla on kp 32/30 ja kohtatan se kääntyy 33/30...olo on että odottaisin. Turvotusta, ilmavaivoja, väsymystä, rintojen arkuutta, herkyyyttä, hajuaistin herkistymistä muttakun mulla on jo 2 raskauskertaa aijemmin näkynyt raksautuminen vassta 5+3 ja kp 6+1 (tosin toisella kerralla meni hermot 5+0 jälkeen kun testi oli nega edelleen ja tein uuden testin 8pv kuluttua siitä. =)
nyt pitäsis malttaa odottaa että kuluisviikko niin vois taas uudella kokeilla.Silloin niitä viikkoja olisi jo mahd yli 5. Mutta jään odottelemaan mitä tapahtuu, saapuuko se täti sittenkin (aika epätodnäk).
Onnea kaikille odottajille! Ja ensikertalaisille oikein erityistoivottelut , se on hienoa aikaa...uutta ja ihmeellistä! NAUTTIKAA!!!
/Catry
Tervetuloa taas uusille! Ja vanhat: mukavaa, että kaikki ovat pysyneet mukana. Toivottavasti näin jatkuukin!
07mamma: Onpa hauskaa saada mukaan odottaja Suomen ulkopuoleltakin. Tulee olemaan mielenkiintoista kuulla, miten odotus ja kaikki siihen liittyvät käytännön seikat eroavat eri maissa.
Catry: Olisi kivaa, jos pääsisit liittymään joukkoomme. Pikaista plussaonnea!
Oma olo. Hieman etoo ja maha jumittaa, muutoin menee hyvin. Jotenkin turvotus niin mahassa kuin rinnoissa on vähentynyt eikä ole mitään kolotuksiakaan. Vähän mietityttää ja pelottaa vähäistenkin oireiden katoaminen, mutta ennemmin liian vähän oireita kuin liikaa. Voimia teille, jotka oireilette enemmän!
Joka aamu tuntuu hyvältä, kun saa lisätä viikkoihinsa yhden päivän. Ihan tarkkaan en noita viikkoja tiedä. Yli 6 laskennallisesti jo olisi ja syyskuisiin siis kuuluisin. Mutta koska on mahdotonta, että hedelmöittyminen ja ovulaatio olisivat tapahtunet " ajallaan" , olen täällä lokakuisissa tuolla LA:lla 1.10. Epäilen, että enemmin on ollut myöhässä kuin etuajassa. Ultrassa sitten tarkentuu. Ja jos LA pysyy samana (eli tuolla syyskuun puolella), niin ihmetyttää niin itseä kuin omaa miestä, kuka onkaan lapsen isä... Tai sitten on ollut ihmeellisiä superkestosiittiöitä tai jotain. Mutta ajattelin kyllä tällä puolen pysyä, käy miten käy. Tänne kun olen jo kotiutunut. Kiitos teidän kaikkien. :)
Ja tähän loppuun vielä tuonne päivitettyyn esittelylistaankin laittamani pyyntö: Olisitteko ystävällisiä ja tarkistaisitte esittelypinosta omien tietojenne paikkansapitävyyden sekä sen, että löydytte sekä LA-listalta että esittelyistä? Yritän olla huolellinen, mutta vahinkoja sattuu. Tarkoituksella en ketään unohda.
Erityispyyntö Katarinalle: Pitäisikö sun LA:si olla 6.10 vai 16.10? Olit tuonne esittelylistaan laittanut 16. mutta kun sun rv:t vastaa Tsirppanan viikkoja ja hänellä on LA 6. päivä, niin aloin miettimään.
Uudet ilmoittautumiset, korjaukset sekä muutokset löydän varmemmin, jos laitatte ne vastauksina esittelyistaan, mutta ainakin esittelyitä nappaan kyllä mukaan ihan täältä viikkopinostakin.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :)
Moikka moi
No kyllä mä sain ton laskurinkin mukaan, että mulla olis laskettu aika 16.10? Se ehkä tietysti varmentuu ultran mukaan mutta niin ne kyl sano neuvolassakin? Viimiset menkat on ollu siis 9.1.? Korjatkaa ihmeessä on on menny jotenskin väärin. Mä olen vielä hieman hakusessa näiden kanssa :))))
Catzalille peukutukset ja tervetulotoivotukset tänne!
Mulla tällä sama meno, jumalaton jano. Vissyä menee sellaset 2 litraa päivässä. Vatsaa on toisinaan aika ikävästikin jomotellu mutta kyllä se tästä :) Muuta sitten eii oo. Rinnat hitusen kipeät.
Vaikeinta tosiaan lienee tällä hetkellä suun pitäminen kiinni asiasta :)))
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikillle!
Katarina rv 4+5?
Huomasin nimittäin, että meidän ensimmäinen odotuspuolen pinommekin oli pulpahtanut tuonne ensimmäiselle sivulle. Kivaa, että uusia lokakuisia odottajia on mukana koko ajan :)
Heliliina: Pysy vaan lokakuisissa. Usein käy niin, että lapsi saattaa syntyä hieman lasketun ajan jälkeen. Kuulin, että niin käy usein juuri esikoisen kohdalla. Se ei tietenkään välttämättä pidä paikkaansa, vaan raskausviikoilla 37-42 vauva on valmis syntymään. Oma esikoiseni vaan meni 11 päivää yli lasketusta ajasta, joten...
Catry: Kivaa, meillä on nyt Yhdysvaltain kirjeenvaihtaja! Saanko kysellä, että oletko naimisissa amerikkalaisen kanssa vai oletteko muuten vaan siellä? Meidän perhettämme ulkomailla asuminen ja työskentely kiinnostaa kovasti. Muutama vuosi sitten mieheni työskenteli kaksi vuotta ulkomailla (tosin EU-maassa), ja olemme puoliksi vakavissamme pohtineet, millaista olisi asua ulkomailla koko perheen voimin.
Tänne ei ihmeitä kuulu. Perjantaina alamahaan ja selkään koski niin, että olin hieman huolissani. Onneksi vuotoja ei tullut ja nyt vointi on muutenkin tosi hyvä.
Sunnuntaiterveisin,
Ghigi (rv 5+4)
Iltaa,
Hei kaikille. Viikonloppu alkaa olla ohitse ja onneksi myös flunssa. Oma olo ihan ennallaan, välillä ajatukset karkaa taas miettimään ihan ihme asioita (kuten että miten minun aamu-unisuuteni mahtaa käydä, mitä remonttia kotona pitäisi tehdä), ja välillä taas järki vetää maan pinnalle. Äidilläni on ollut neljä keskenmenoa (viimeisin 13. raskausviikolla) joten se on sellainen tieto mikä kummasti aina hillitsee kun se tulee mieleen.
Katsoin eilen Koirankynnen leikkaaja elokuvan, ja se oli vikatikki. Itketti ihan ylitsevuotavasti, eikä sille voinut mitään. Ja mies ihmetteli. Tänään kävin myös ratsastamassa, kaikki meni muuten hienosti, mutta rintojen heiluminen sattui niin, että piti vähän toppuutella hepan menohaluja. Siellä oli upea talvikeli ja heppa olisi halunnut kunnon vauhtilenkin, mutta onneksi suostui sitten kävelemäänkin. Nyt täytyy löytää jotku kunnon sporttiliivit, ettei mikään heilahda, auts, muuten tästä ei tule mitään.
Ghigi ja heliliina:
Mä varasin ultran 2,5 viikon päähän, eli silloin mun pitäisi olla yli 6:lla viikolla, varasin ajan Turkkusesta, puutorin laidalta.
Kiitos vastauksista ultrakysymykseen, okei, se siis tehdään varmaan alakautta, empäs tiennytkään. Mä en tykkää siitä toimenpiteestä, äh. Mut kai se on mentävä, mä haluan tietää, monta asiaa.
Noista viikosta mä en ole kyllä ihan vielä kartalla. Tämän vauva-lehden laskurin mukaan la ois syyskuun puolivälin jälkeen, kun mun viimeiset menkat alkoi 21.12. Mutta mun mies oli matkalla, joten mä melko varmasti tiedän, että raskautuminen tapahtui 8.1. eli huomenna olisi 4 viikkoa kasassa oikeasti. Siihen kun laskee sen 266 päivää (minkä raskaus kirjan mukaan oikeasti kestää) niin laskettu aika ois sitten 1.10. ellen kovin väärin laskenut. Mutta se varmaan heittelee monista muistakin syistä vielä koko ajan, saati sitten mikä on se lopullinen aika, jos sinne asti selvitään.
Meilläkin on töissä sellainen tilanne, että mun pitää asiasta siellä mahdollisimman pian kertoa. Ajattelin että sen ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, voisin asian ottaa puheeksi ainakin pomon kanssa, silloin on sitten mun oman arvauksen mukaan 7 raskausviikkoa takana, laskennallisen laskurin mukaan olisi 9 viikkoa. Sijaisen hankinta ei ole yksinkertaista, joten siksi ajattelin että häntä pitää varoittaa asiasta ajoissa. Mites muilla, joudutteko tämmöisiä pohtimaan?
Hauskaa su-iltaa, ja uutta viikkoa!
Hipheihui rv 4 tai 6
En ole kirjoittanut muutamaan päivään. Tänään varasin ajan neuvolaan. Aika on helmikuun lopulla. En jaksaisi odottaa. Lievää pahoinvointia on alkanut ilmaantua. Aamuisin ei meinaa ruoka oikein maistua. Luulin, etten voisi olla ilman kahvia, mutta kahvia ei tee yhtään mieli. Hajuaisti on myös herkistynyt. Esim. jotkut nestemäiset käsisaippuat haisee tosi voimakkaalta. Saa nähdä miten kauan onnistun salaamaan raskauteni, kun välillä lounastaessakin joutuu syömään väkisin ja olen vaihtanut kahvin teehen ja veteen. Vain parhaat ystäväni tietävä raskaudesta. Vanhemmat, sukulaiset ja muut ystävät saavat kuulla vasta 12 vkon:n jälkeen.
Mukavaa viikonloppua!