Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuisten alkuviikko ma-ti **

29.01.2007 |

Huomenta!!

Uusi ja viileä viikko alkoikin. Usein alkuviikkoon tulee pidempi pino, katsotaan miten käy kahden päivän pinolle.

Västis ja Taimi 11+3

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla iso osa meistä elokuisista jo jossain ultrassa käynyt? Vai onko montakin ketkä joutuu jännittämään hetken vielä palleron näkemistä? :)

Mulle tulee ainakin yksi ylimääräinen käynti äitipolille sen leikkausjutun takia, mistä aloitinkin uuden pinon viikonloppuna. Nyt on ensin aika neuvolalääkärille joka laittaa pikana lähetteen sinne polille ja sieltä sitten päätetään joudunko leikkaukseen 20.pvä. Mulla on siis tyrä tossa " keskilinjalla" vatsanpeitteiden läpi ja mahan kasvaminen ei ehkä olisi nyt paras mahdollinen juttu :D

Toisin kuin monet, mulle on tullut painoa jo " ihan kivasti" näiden 12 viikon aikana, plääääh! Mulle on joka raskaudessa tullut noin 20 kiloa ja niin tulee varmasti nytkin, tahti on ainakin hyvä jo alusta asti. Aina olen saanut kyllä itseni normimittoihin alle vuodessa että en ota hirveitä paineita, ja vauvatkin on pysyneet normaalipainoisina mun kiloista huolimatta.

Oletteko tehneet jo tavarahankintoja vauvalle? Mä ostin jo Brion vaunut sekä turvakaukalon sukulaiselta, vähän aikaista ehkä mutta sain niin halvalla uudenveroiset että kannatti ostaa.

Tarvis alkaa aamusiivouksiin, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Titti 12+6

Vierailija
2/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole vielä käyty ultrassa, eikä edes saatu aikaa sinne. Kovasti ihmetyttää, kun viikkoja kuitenkin on jo 13...

Onko muilla ollut vielä " vatsan kovettumisia" eli harjoitussupistuksia? Mulla on, välillä tuntuvat hieman ilkeiltäkin mutta eivät varsinaisesti kipeitä ole. Kahdessa edellisessäkin raskaudessa oli ennenaikaisia supisteluja, muttei muistaakseni näin aikaisin. Rasituksessa näitä tulee ja levolla loppuvat. Lonkka- ja liitos- ja selkäkivut ovat myös palanneet riesaksi, nämäkin ovat aiemmin vaivanneet vasta loppuraskaudessa. Välillä tuntuu että lantioluut hankaisivat yhteen, ja kävely on tosi hidasta vaappumista. Alaselän kipu taas on issiastyyppistä. Mies tekee pitkää päivää töissä, eikä tunnu ymmärtävän että oikeasti käy kipeää :( siispä kaikki kotihommat ja isompien lasten kanssa touhuaminen kaatuvat mun niskaani.

Melko vaivaisissa tunnelmissa siis täällä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän terveydenhoitaja sanoi, että Helsingissää tulee nykyisin eka ultra vasta viikolla 14!Ihmettelenpä, mitä sitten sen niskapoimun suhteen, kun se häviää aika aikaisin. No, minulle terkkari kirjoitti raskausviikot väärin -1 viikko ja ikänikin -2v. En ole viitsinytsoittaa ja oikaista, kun ajattelen että kyllä ne siellä ultrassa sitten korjaavatne vauvan viikot.

Minulla on toinen raskaus, ja eilen oli koko päivän harjoitussupistuksia. Eivät onneksi olleet mitenkään kipeitä, mutta itse ihmettelin että nyt jo. EN näköjään ole ainut;) Odotan innolla liitoskipuja jotka olivatviime raskaudessa kamalat. Nyt on alkanut selässä tuntumaan.. Väsymys jatkuu, pahoinvointi on toisina päivinä vähäisempää. Iltaisin maha on kamalan iso, aamuisin aika pieni. painoa on tullut jo n 1,5kg.

gekko, muru ja masukki 11+3

Vierailija
4/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kirjoittelenkin epääsäännöllisesti, niin lukemassa olen koittanut käydä päivittäin...poikkeuksen on tehnyt tämä viikko. Joten en voi liiemmin kommentoida :-(

Hankinnoista oli aamulla joku meistä kirjoittanut (anteeksi, en enää muista nickkiä). Meillä ei tarvitse tehdä suurempia hankintoja, saavat isoveljen yhdistelmät kelvata. Uusi itkuhälytin on ainoa, joka mielessäni on. Äitiyspakkaustakaan en taida ottaa, sillä minulla on kaksi niitä. Toinen käyttämätön kokonaan (enkeli-vauvamme) ja toinen on ollut vähässä käytössä ts. haalari ja makuupussi on ollut käytössä. Niin ja varmaan tarvii ostaa lämpöpussi vaunuihin...meillä on Oran yhdistelmät sekä -05 ostetut Emmaljungan Ceroxit, jotka ovat pääasiassa olleet rataskäytössä.

Minäkään en ole vielä ollut ultrassa eikä ajastakaan ole tietoa, koska sinne pääsen. Luulen, että ensiviikolla (meille tulee postitse aika). Täällä satakunnassa ultrataan n-ultra vkolla 11+1->, mutta ilmeisesti ennen viikkoja 12+5. Niin taisi oma neuvolalääkäri sanoa, joka siis kirjoitti lähetteen äippäpolille.

Kiloistakin joku oli puhunut...pahasta olosta huolimatta kiloja on kertynyt reippaasti...lähemmäs kolme. Ruokahalu on mitätön, mutta karkkia tekee kaiken aikaa mieli ja aktiivisena liikkujana lenkkeilyt sun muut kuntoilut on aivan nollassa. Yksinkertaisesti ei jaksa.

Supistuksista: Täällä ei olla onneksi vielä kärsitty. Tsemppiä niistä kärsiville ja muistakaa hiljentää tahtianne!

Minä ainakin täältä länsi-rannalta voin toivottaa teille kaikille oikein aurinkoista päivää, toivottavasti muutkin voitte nauttia paisteesta!

Möykky ja " Himpula" 10+

Vierailija
5/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksena tietenkin tuo viime viikko. Tätä viikkoahan on vasta kulunut muutama tunti ;-)

Möykky

Vierailija
6/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on np-ultrassa käyty ja kaikki oli niinkuin pitääkin, YES! Olin etukäteen ihan paniikissa, mieskin on mulle naureskellu tässä ;)

Ultraajaksi osui tuttu muista yhteyksistä, vähän vaivas alkaa pöksyjä riisuun ;) Muuten aivan ihana ihminen, ja huippu kätilö! Niskapoimua ei ollu ollenkaan, ei edes mitattu. Selkäranka näkyi, jalat ja kädet, jopa sormet! Siellä huiskutteli isälle ja äidille, ja piti välillä käsiä poskilla. Jännä miten heittää nuo ultraus tulokset, kun rv8 lekuri aikaisti la:ta ja nyt siirtyi myöhäisemmäksi. Mutta heitto oli tällä kertaa vain 4 päivää, jolloin laskettua aikaahan ei lähdetä muuttamaan, eli se pysyi tuossa 10.8.

Meillä ei olla hankintoja lähetty tekemään, eikä varmaan tehäkään vielä ennen rakenneultraa. Oikeastaan ainoa asia, joka voitais tarvita on lämpöpussi vaunuihin, mutta voi olla etten sitäkään ala ostamaan, hyvin pärjää lampaantaljalla, ja villapeitoillakin ;) Tai tarkemmin ajateltuna eihän se olekaan ainoa, tarvitaan varmaan pinnis ja hoitopöytä. Esikoselle en ostanu hoitopöytää, ja nyt sen haluan ehdottomasti! Ja pinnis jossa laskettava/nostettava pohja! On vaatimukset kasvanu ;) Ja äityispakkausta en varmaan ota, katotaan nyt.

Mutta nyt töihin! Voikaa hyvin!

Emma rv 12+3

Vierailija
7/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis esikoisen kanssa hoitopöytää ei tarvittu, niin miksi

tällä kertaa?

Meillä on esikoisen ja toisen lapsen hoitopöytä (kuten lähes

kaikki muutkin vauvatarvikkeet) tallella, mutta itse ajattelin,

ettemme virittelisi hoitopöytää lainkaan käyttöön. Kakkonen

tipahti hoitopöydältä noin 5 kk:n iässä, enkä nyt uskaltaisi

käyttää hoitopöytää kuin korkeintaan 3 kk:n ikäisen vauvan

kanssa!

Ja vain parin kuukauden takia hoitopöydän paikalleen asettelu

olisi ihan turhaa vaivaa. Sen sijaan vauvan vaatteita ja

kestovaippoja varten täytyy raivata meidän vanhempien

makuuhuoneesta tilaa. Siihen käyttötarkoitukseen soveltuu

joku laatikosto tai sitten kaappi, jossa on säilytyskoreja.

Vauvan vaipat aion vaihtaa esim. kylppärin lattialla

(jossa on lattialämmitys) pehmustetun alustan päällä.

Toinen mahdollisesti aivan turha kapistus on sitteri. Esikoinen

viihtyi sitterissä, mutta toinen lapsi inhosi sitä, joten hänen

vauva-aikanaan sitä ei käytetty ja myinkin sen sitten pois.

Nyt aion katsoa, että millainen vauva on tämä kolmas lapsemme.

Jos hän muistuttaa toista lastamme, niin en aio ostaa sitteriä

lainkaan varastoon pölyttymään.

Vierailija
8/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kommentoimaan, kun luin että muillakin on ollut jo harjoitussuppareita. Täällä myös nyt parina pvänä ollut. Eilen oltiin tytön kans pulkkalenkillä ja jyrkässä ylämäessä kun pulkkaa kiskoin, niin rupesi maha kovettumaan ja tuli outo paineen tunne alavatsalle. Meni kuitenkin ohi, kun pysähdyin ja levähdin hetken. Esikoisesta näitä harjoitussuppareita ei ollut kuin vasta tosi myöhäsessä vaiheessa. Pikkasenhan tuo säikäytti, mutta onneksi huomenna on np-ultra missä pääsee katsomaan onko kaikki hyvin.

Emma0403: Onnea hienoista ultra kuulumisista:)

Sinilintu: Meillä hoitopöytä on ollut ihan ehdoton juttu! Se oli todella tarpeellinen ihan vauva-aikana ja on käytössä välillä vieläkin, kun tytölle on mahdotonta saada teippivaippaa päälle hänen seisoessaan, kun neiti ei pysy sekunttiakaan paikallaan. Ja tyttö nyt siis jo yli vuoden vanha. Itse vielä kun olen sen verran pitkä, niin on hyvä kun ei tarvitse kyyristellä sängyn päällä selkä kyyryssä. Ja kertaakaan ei ole tyttö tullut alas hoitopöydältä, kun on itse kokoajan vieressä. Kalliitahan nämä hoitopöydät ovat, mutta me ostettiin käytettynä eikä maksanut montaa kymppiä, ja oli kyllä todella hyvä sijoitus:)

Me ei olla vielä ostettu mitään masuasukille, ja tuskin hirveästi tarvitsee ostellakkaan kun on esikoiselta vielä kaikki tallessa. Uusia vaatteita tietysti jossain vaiheessa, mutta varmaan vasta rakenne ultran jälkeen, tai 4d ultran, jos nyt sellaiseen menemme. Mies ainakin haluaisi kovasti selvittää vauvan sukupuolen ennen synnytystä, esikoisesta kun oli yllätys synnytykseen asti:) Mites muut, meinaatteko kysyä sukupuolta? En muista yhtään onko tätä edes kysyttykkään vielä täällä.

Mutta mä palailen huomenissa ultra kuulumisien kanssa! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Toiv. Falz & Veijari 13+3

Vierailija
9/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaslomapäivällä flunssan vuoksi ja pian menen sitten lääkärille kuulemaan, joko pitää palata töihin vai vieläkö pitäää potea. ITse olen niin huono arvioimaan omaa kuntoani flunssassa. Onneksi varajohtaja sanoi, että älä pidä kiirettä töihin palaamisessa flunssaisena, kun olet siunatussa tilanssa. :)

Aamupäiväunet tekivät kyllä hyvää, niihin ei usein olekaan mahdollisuus. Terve lapsi lähti hoitoon ja toivon kovasti ettei hän sairastu.

Täälläkin lievää issiastyylistä vaivaa alaselässä tai pepun puolella. Onneksi liitoskivut eivät vielä ole alkaneet.

Hankinnoista. Meillä meni esikon sitteri rikki (oli käytetty), nyt ajattelin ostaa sitterin, vaikka eihän tosiaan vielä tiedä, viihtyykö lapsi siinä. Ä-pakkauksen otan luultavasti, koska osa esikon vaatteista on tullut annettua pois tai myytyä. Hankintalistalla on seisontateline vaunuihin/rattaisiin sekä kestovaippoja. Esikon kohdalla kokeilin kestoja, mutta ostin meille sopimattomia, enkä jaksanut sitten etsiä toisenlaisia. Nyt ystävän opastuksella kokeilen muutamia merkkejä ja katson sopisiko joku tulevalle lapselle. Mitään en ole vielä hankkinut, mutta olen nyt jo tutustunut kestovaippoihin uudella innolla. ;) Huonejärjestys tulee remontin myötä kesällä muuttumaan, vihdoin on pakko tehdä asialle jotain, kun perhe suurenee. Siinä sitä isoa hankintaa sitten riittääkin.

Ultra on minulla viikon kuluttua, silloin virallisesti on 12+3 epävirallisesti, mutta oikeammin 12+5. Sitä odotellessa.. Sen jälkeen saa lapsi ja loput sukulaiset ja kaverit tietää. Jännittää varmasti sitten tosi paljon, että onko kaikki ok.

Kuvotus on loppunut, mutta flunssa on tilalla. Kuvotusta toruin syömällä jatkuvasti ja nyt on koko ajan nälkä.. Ekan 1,5kk sisään painoa oli tullut jo +4. Nyt täytyisi hieman alkaa jarruttaa. Esikoisen kohdalla kiloja tuli kähes 20, joista osa oli kyllä ihan nestettä loppuvaiheessa.

Mukavaa viikon alkua!

Västis ja Taimi 11+3

Vierailija
10/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalle onnea ultrakuulumisista!!

Vierailija
11/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalle onnea ultrakuulumisista :o)

Hankinnoista : eipä taideta paljoa hankkia, mutta sehän tietty riippuu onko tulokas poika vai tyttö. Nimittäin meillä on tyttösten vaatetta yli äyräiden noiden viiden jäljiltä, mutta pojille ei löydy sitten juuri mitään... Pakkausta vois harkita.

Vaunut ehkä vaihdan toisiin, hoitopöytää en ole ikinä käyttänyt vaan vaihdan sylissä. Mut meillä on sellanen Elfan hoitotaso missä on alapuolella laatikot, joten se on silti esillä.

Kaukalo on reilun vuoden vanha, sitterissä en ole lapsia istuttanut. Pomppukeinu löytyy jne.

Ai joo niin, pikkuruisia kestovaippoja on hommattava. Nuo nykyiset ovat kokoa L ja mitään pikkuista kun en säästänyt. Kestot ovatkin ainoita mitä laitoin heti myyntiin. Kai luulin että emme saa lisää lapsia tms.

).( Kävin hätäseen kuunteluttamassa sydänääniä kun en niitä vielä ollut kuullut. Ultrassa vaan nähty että siellä sykkii. Lukemat olivat hurjat 170... Sitä se täti sitten ihmetteli, mutta kai vauva vaan on tosiaan liikkuvaista sorttia kuten viime ultrassa nähtiin :oD

Ensi viikolla keskiviikkona ois toka virallinen neuvola. Samoihin aikoihin pitäs käydä kilpirauhaskokeissakin. Menoa olisi ja toivottavasti vähän lauhtuisi että olisi lasten kanssa kivempi liikkua.

Nyt paistamaan kääretorttua : yhdellä hoitolapsella on synttärit (nyt päivälevolla) ja iltapäivällä herkutellaan leivosten ja jäätelön sekä keksien kera ;o)

Rapuäiti ja Lahja 12+6 (13+2)

Vierailija
12/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopun aikana tuli uutena vaivana nuo repäisykivut, vai miksikäs niitä sanottiin. kun yskäisen, aivastan, tai nousen nopeasti tuolilta vihloo tuolta alhaalta sivulta.

istuin pitkästä aikaa autossa vähän pidemmän matkan lauantaina, niin oikealta puolelta nivusista särki koko päivän.

väsymyksen luulin olevan jo vähän poissa,tai ehkä se onkin parempaan päin, mutta riesaksi on tullut joka aamuinen pissalla käynti 06 jonka jälkeen en saa enää unta,esikoinen herää 08 maissa.

kokopäiväinen pahaolo on poissa,enää iskee klo 22 aikaan illalla ällötysolo. ihmeellistä nämä vakio kellonajat sekä pissalla käydessä, että tuon iltapahanaolon kanssan =)

mulla ei oo ollu harjotussuppareita (koputa nopeasti puuta) teen aika fyysistä hoitoalan työtä, sekä liikun todella paljon (jumppaa, pyöräilyä, ulkoilua) saas nähdä miten kauan jaksan. tosin kehoni on tottunut tällaiseen rääkkiin, olen aina ollut vähän " yliaktiivinen" liikkuja =)

nyt hankin sykemittarin, katson että nuo lukemat korkeimmillaan menevät sinne 150 eikä sinnekään pitkäksi aikaa.

paino on pysynyt +-0kg, vaikka voisin syödä mielinmäärin...yritän säännöstellä.

töissä en ole vielä raskaudesta kertonut, minulla on yksikön vastaavan kanssa viikon kuluttua kehityskeskustelu, aion silloin kertoa, nyt jo jännittää suunnattomasti. tämä henkilö on itse kovin omistautunut työlleen, ei ole miestä eikä lapsia. en tiedä miten ymmärtäväinen hän OIKEASTI on meitä raskaana olevia kohtaa, tai aidosti hyvillään, tuskin. emme ole muutenkaan kovin hyvää pataa keskenään.

muutenkaan ainoastaan hyvät likkakaverini tietää tästä raskaudesta, nyt on vasta 14+0 tuo np-ultra,voi olla että on " pakko" kertoa jo ennemmin muillekin, niille ketä tulee nähtyä useasti.

tosin olen rauhallisin mielin,olen nähnyt masuasukin kertaalleen jo =)

hankintoja emme aio pahemmin tehdä,ainut mikä puuttuu on auton turvakaukalo,ja sen ostamme sitten uutena. tietty jos tulee tyttö, pitää sitä tyttömäisiä vaatteita ostaa. poika olo on kuitenkina jälleen,ja esikoinen on poika.olen ajatellut olla ottamatta äitiyspakkausta.

neitiniiskunen rv 10+4

Vierailija
13/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko hieman tarkemmin, mitä lääkärit sanoivat ja miten tyrä havaittiin?

Itse kyselin samasta vaivasta täällä noin kuukausi sitten, mutta kellään ei tuntunut olevan kokemusta vastaavasta. Meitsi siis synnytti vuosi sitten toisen lapsensa ja maha oli VALTAVA, lapsi iso ja lapsivettä hillittömästi. Ponnistusvaihetta kesti tippa täysillä turhaan tunnin, kunnes imukupilla vihdoin saatiin nainen ulos. Siitä asti mahani on ollut kuin hajalla, en ole aikaisemmin osannut kuvata tätä muutoin. Lääkäreilläkin meni keskittyminen synnytyksen jälkiviikoilla jalkaani, joka halvaantui pariksi kuukaudeksi polvesta alaspäin, kun issiashermo äityi kaameaksi juuri ponnistusvaiheessa. Vasta nyt raskauduttuani rupesin oikeasti funtsimaan, miksi pallean kohtaan sattuu vieläkin ja navan ylle tulee lihaksia jännittäessä ei tiukkaa lihasta vaan mukava pehmeä möntti, mielestäni ilmiselvä tyrä. Mulla on lääkäri huomenna, ja pelottaa koko juttu. Nettikeskusteluista ja kirurgien sivustoilta olen ollut ymmärtävinäni, että leikkaus tehtäisiin, mikäli tarpeen, vasta raskauden jälkeen (vaan miten sittenkään en kantele kuukauteen yli kilon painoisia puntteja, kun kolmen pienen lapsen kanssa olen yksin kotona!!?). Mutta faktahan on, että raskaus lystiä pahentaa. Enkä tosiaan tiedä, miten moinen revennyt lihaksisto kestää taas uuden ponnistusvaiheen!

Eli mielenkiinnolla sinulta enemmän asiasta kuulisin - ja odotan tietty kuumeisesti huomisaamua, jolloin lääkäri saa arvioida oman mahaparkani.

Muuten kaikki ok, pitsi että äsken meni vähän liian rajusti hermot esikoisen kanssa: Yllätin sen penteleen hyppimästä omassa huoneessaan päiväunien sijaan. Kun paljastui, kävi kimppuuni ja rupesi ulvomaan, jotta herättäisi myös juuri nukahtaneen pikkusiskonsa (joka nukahtaa VAIKEASTI). Niinpä äitimuori hivenen kimpaantui... Huoh, tätähän tämä! Onneksi pian pääsee muutamaksi tunniksi töihin, ja anoppi tulee nauttimaan tämän kaksikon seurasta. Ü

Mukavaa viikonalkua kaikille eloisille!

Vitanova rv 13+2 (ohhops, jo noin!)

Vierailija
14/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsen kaikkien mukavista ultrakuulumisista! Meillä Vaasassa ultria tehdään rutiinitapauksissa vain yksi ainoa, rv 18 kieppeillä se rakenneultra. Eli viitisen viikkoa olisi vielä odoteltava.

Hankinnoista: Jaa' a, periaatteessa meillä on vaikka mitä, mutta koska kaksi edellistä ovat talvivauvoja ja tämä viimoisemme hehkeän kesän hetelmä, taitavat vaatteiden koot olla häntä ajatellen päin prinkkalaa. Eli hyvässä tapauksessa joudumme uusimaan leijonanosan vaatevarastostamme! Vaunut saavat kelvata, ja tupliin on koetettava saada asennettua jokin seisontalauta esikoiselle. Niin, meidän perheessä ehdoton juttu on ollut virkeiden, vain pystyssä viihtyvien vauvojen kanssa rintareppu, ja nyt taisi vanhasta repusta irrota yksi nappi, eli josko sellaisen tai liinan tälle elokuiselle ostaisi. Lähinnä hankintoja tuleekin tälle nyt vuoden ikäiselle, kun pitää luovuttaa pinnis (joka sekin on hajoamispisteessä!) pikkuiselle ja hälle hankittava isojen tyttöjen sänky jne. Alkaakin tuntua, että mitä enemmän lapsia siunaantuu, sitä kipeämmin sitä tarvitsisi lahjuksia isommille, kun näitä pienten tarvikkeita ja leluja on jo pilvin pimein.

HOitopöydästä: Talossamme on kaksi kerrosta plus keltsu, joten vaihtelen vaipat siellä, missä satumme olemaan. Pienellä vauvalla kun on tuota putsauspuolta jotenkin enemmän (navat yms.) ja pysyy vielä kiltisti paikallaan, olen suosinut ylhäällä hoitopöydän virkaa toimittavaa entistä vanhanpiian aikaisen elämäni pientä ruokapöytääni. Tosin kyllä nytkin ilta- ja aamutoinet hoidetaan aina hoitopöydällä, vaikka tyttö onkin kammeta itsensä jatkuvasti sieltä alas. Kuitenkin selälle ystävällisempää kuin alati kumarassa köyristely. Pukeminen sujuu parhaiten tässä vaiheessa ihan sylissä istuen. ELi kolmannen kanssa taitaa sama malli toistua.

Joko tässä olisi riittämiin... Ü

yhä Vitanova

Vierailija
15/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepskukkuu!

Onko teillä muilla jo liitoskipuja?

Mulla tuntuu jossain nivusten lähellä semmosta pientä vihlomista ja alamasulla pientä nipistelyä (ikään kuin venymistä). Vaikea näitä tuntemuksia on sanoiksi pukea, mutta siis mielestäni eivät tunnu kuitenkaan supistuksilta. Tässä kolmatta odotellaan ja tuntuu, että näitä liitoskipuja on paljon enemmän kun aikaisemmissa raskauksissa.

Oltiin ulkosella joku tovi ja saatiin posket ihanan punaisiksi. Keitto porisee hellalla, hyvää pakkaspäiväruokaa.

Odotan jo kovasti, että niitä liikkeitä alkaisin tuntemaan. Tosin tässä taitaa vielä joku viikko vierähtää ennen kuin mitään tuntuu.

Mukavaa viikkoa teille kaikille! :-)

T: Ona rv 12+3

Vierailija
16/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinilintu: Siksi hoitopöytä, kun esikoisen kanssa mulla oli vaikka mitä viritelmiä, esim semmoinen puinen alusta pinniksen päällä, ei enää kiitos. Toisekseen ollaan muutettu, ja kylppäriin saan hoitopöydän näppärästi syvennykseen, eli lipastotyylinen ja sitten mies suunnitteli hyllyjä siihen yläpuolelle. Sais kaikki vauvan tavarat siihen, ja yöllä en huonounista miestä viitti häiritä, jos vaippaa pitää yöllä vaihtaa ;) Toki meilläkin asunto kahdessa tasossa, siellä vaihdellaan vaippaa missä ollaan. Voi olla toki virhehankintakin, mutta aika näyttää ;)

Kantoliina tosiaan, sellaisen minäkin haluan! Ja kestiksiin jos tutustuisi nyt kunnolla ENNEN vauvan syntymää, esikoiselta kun homma hyytyi siihen, etten jaksanut asiaan vihkiytyä enää synnytyksen jälkeen. Kamalaa, luulin ettei mitään hankintoja juuri tartte tehdä, mutta nainen on kekseliäs, kaikkea pitää olla! Esikoiselta jäi vaunut, sitteri, kaukalo, hyppykiikku, rintareppu, ja vaatteita ym. mutta kummasti kaikkea pitäisi taas saada ;)

Kiitos kaikille onnitteluista, olen liidellyt paikasta toiseen tämän päivän ;) Että sitä on hassu. Eihän tuo vielä takaa, että kaikki hyvin menee, mutta yksi etappi lähempänä unelmaa!

Ihanaa päivää kaikille! Emma 12+3

Vierailija
17/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi loppui jo noin puolitoista viikkoa sitten, mutta samoin kuten edellisessä raskaudessa, nytkin alkoi jokapäiväinen päänsärky. Inhottavaa kun heti aamusta särkee päätä ja olen vielä asiakaspalvelutehtävissä:(

Mulla ei ole paino noussut kuin 500g, josta olen iloinen. Ei se kyllä noussut edellisissä raskauksissaan vasta kuin loppusuoralla. Viikkoja kasassa 13+4 ja nyt alan tuntemaan, että vatsanpohjalla tosiaan on jotakin. Vielä ei ole kerrottu muille kuin molempien vanhemmille, eikä kerrotakaan ennen rakenneultraa, mikäli vatsan kasvu ei paljasta. Hankintojakaan en ala tekemään ennenkuin lähempänä 30 viikkoa.

Aurinkoisia pakkaspäiviä !

Vierailija
18/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön vauva-aikana käytin yhtä trikoista pitkää liinaa ja se oli kyllä mainio. Rintarepussa tuli heti hartiat kipeäksi, kantoliina sopi minulle paremmin. Toisen (kankaisen) liinan ostin, kun lapsi ei enää viihtynyt niin tukevassa kyydissä. Nyt vielä tässä vaiheessa mietin, että olisko vielä kudottu liina hyvä, mutta taidan eniten käyttää aika kestiksien vertailuun.. ;) Onneksi on kaikki vaunut/rattaat ja kaukalot.

Vierailija
19/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas hetkeen täällä pyörinyt, kun oltiin viime viikolla pikku reissulla naapurimaassa:) Sieltä tuli tehtyä ekat hankinnat: nallekarhu, jossa paidassa teksti My First Teddy. Se oli aivan pakko saada:) Lisäksi ostin alesta kolme bodya. Seuraavat ostan, kun tiedän kumpi siellä massussa köllöttelee. Saadaan varmaan tietää se lapsivesitutkimuksen yhteydessä. Vaunuja ollaan paljon katsottu ja ihanan sitterinkin jo löysin. Mieskin on niin ihana, kun se on niin yli-innokas vaunuja hankkimaan ja tutkii jatkuvasti netistä. Höpsö:)

Paha ällötys etova olo on taas palannut. Tänään teki työpäivä todella tiukkaa ja meinasin lähteä kesken pois. Lisäksi iltapäivällä alkaa niin väsyttämään, että meinaa pää kopsahtaa pöytää. Harmittaa kun työpäivän jälkeen ei jaksa mitään tehdä. Ja nyt pitäisi urheillakkin ettei pääse toi paino nousemaan kovin paljoa. Saa nähdä, mitä neuvolalääkäri huomenna sanoo, kun välillä on sellanen olo ettei mitään jaksais. Nukkuis vaan koko ajan ja makoilisi sohvalla.

esmaralda rv 12+4

Vierailija
20/32 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITANOVA! Mun piti silloin kommentoida tosta tyräasiasta, näin kyllä kysymyksesi mutta unohdin vastata...

Mullakin on mahaa venytetty kolmeen kertaan ja joka kerta vyötärönympärys on ollut valtava, olen niin lyhyt ettei " sisätiloihin" mahdu niin kaikki pullahtaa tohon eteen. Huomasin tyrän aika pian kolmannen raskauden jälkeen ja kävin sitä silloin näyttämässä. Lääkäri tuumasi että niin kauan kuin ei haittaa niin sille ei tehdä mitään, tästä aikaa noin 2v. Nyt kävin uudestaan näytillä marraskuussa kun tyrä alkoi kipuilemaan ja lääkäri passitti leikkausjonoon, olin silloin jo tietämättäni raskaana. Nyt sitä ei saa painettua enään sisään eli jotain varmasti sille tehdään, kait?

Kerrothan mitä lääkäri sulle huomenna sanoo, jooko??

Titti