Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuisten alkuviikko ma-ti **

29.01.2007 |

Huomenta!!

Uusi ja viileä viikko alkoikin. Usein alkuviikkoon tulee pidempi pino, katsotaan miten käy kahden päivän pinolle.

Västis ja Taimi 11+3

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sinnitellään myös väsymyksen kourissa. Iltaisin kun yhdeksän jälkeen pääsee sohvalle pötköttämään telkkaria katsomaan niin samantein on kanttuvei. Normaalisti sitä jaksaa katsoa vaikka kuinka mutta nyt on viimeistään kymmeneltä kömmittävä sänkyyn ja mies raukkakin joutuu elämään pienessä puutteessa ;)

Hankintoja on vielä hyvin vähän mietittynä. Alennusmyynnistä teki mieli ostella pikkubodyja mutta en kuitenkaan ostanut. Kärryinä menee varmaan entiset, koska ovat todella hyvät hiekkateillä menoon ja kahvatkin saa käännettyä molemminpäin. Ei ehkä viimeisintä muotia enää mutta käytössä hyvät ;) Sitteri täytyy kyllä hommata vaikkei isompikaan siinä kauaa viihtynyt ja samaten sitten autokaukalo. Kaikki on tullut annettua kiertoon...

Sukupuolen haluaisin kysyä mutta mies on edelleen sillä kannalla että ei kysytä. Sama juttu oli edellisen kanssa mutta nyt haluaisin tosissaan tietää kumpi on tuloillaan. No, katsotaan miten tehdään.

Np-ultran kanssa vielä jahkailen. Meillä ei kunnan puolesta kustanneta kuin sitten rakenneultra joten yksityiselle olisi mentävä. Yksityisellä käytiin myös varhaisultrassa ja silloinhan oli kaikki ok ja sydänkin näkyi kovasti lyömässä joten sinänsä nyt ei ole mitään hirveätä paniikkia.

Ystävä sai viikko sitten pienen tytön ja nyt synnytysjuttuja kun käytiin läpi niin tuli pieni tuskanhiki jotta mihinkä sitä on taas ryhtymässä (siis ei ollut ollut kovin helppo synnytys...) Esikoinen tuli maailmaan sektiolla perätilan takia joten varsinainen synnytyskokemus on vielä läpikäymättä. Mies oli sitä mieltä että jos saa valita niin sektiolla tämäkin ;) Mutta kun ei saa valita ja toisaalta ei se leikkauksesta toipuminenkaan mitään herkkua ollut.

Mutta sellaista. Pitäisi kait lähteä aamukaffelle (tai siis teelle kun ei mene kahvi alas)

Jav@ 10+1

22/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia jälleen oliko se nyt ainaki Emmalta eli onnea kauhiasti!

Eli taas meni viikko sen verran joutuisasti etten ehtinyt tänne kirjoittelemaan..no eipä tässä ole olo mitenkään oikein muuttunutkaan..ällötys tosiaan alkaa helpottamaan(jeeeee), ainoastaan jos vaan masun päästää liian tyhjäksi niin huono olo tulee mutta muuten ei..väsymys sen sijaan on aivan kamalaa..yhdyn siis Jav@n sanoihin myös täällä taitaa mies tuntea itsensä ihan ulkopuoliseksi tällä hetkellä :( täytys yrittää nukkua nuo päikkärit niin ois itellä sitä virtaa illalla :) ku tosiaan enää ällötys " sitä" oloa enää vie...hih

Oli muuten hassu juttu ku olen tosiaan ollu hiukan alavireinen ja poissaoleva tän jatkuvan pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa...ku muuten niin yhteyttäpitävä minä en ole soittanut esim äidilleni (jolle pirauttelen tuon tuostakin) moneen viikkoon...en ollut itse sitä huomannut mutta äiti soitti viime viikolla että mitä nyt on tapahtunut..mistä olen heille suuttunut ku en ole soittanut..öhöm siinä sitten selittelet ku et ole kellekkään raskaudesta ilmoittanut etten todellakaan ole vihainen kenellekkään..meillä kaikki sukulaiset asuvat noin neljän sadan kilometrin päässä vähintään ja olenki voinut toistaiseksi asiaa salata mutta ehkä käry käy viikonloppuna ku he tulevat meille viettämään esikoisemme 12v synttäreitä..ja ku tää maha ei enää ole mitenkään pieni... :)

HankintaG: Me joudutaan hommaamaan ihan kaikki tälle pienokaiselle..tehtiin viime kesänä semmonen siivousurakka, ku yli 3v tuli täyteen lapsitoiveissa tuloksetta, että laitettiin kaikki kiertoon paitsi 50cm " puhtaat" vauvan vaatteet. Puhtaat tarkoittaa sitä että ne vaatteet missä ei ole ruosteläikkiä, ku tää meidän ekaluokkalainenhan oli keskonen niin hälle annettiin rautalisää eka elinvuosi ja se sotki kaikki vaatteet... Eli kaikki sai lähteä, siis olihan ne niin kuluneita ja " vanhanaikaisia" ...lainaksi ei hirveästi voida saada ku se rinki missä vaatteita kierrätetään on aika vauva-aikanen..eli taitaa olla kaikki käytössä..

kärryt meni hajalle edellisen kans ja ne ois joka tapauksessa uusittava ja sitten turvakaukalo on jo niin vanha etten tiedä sen turvallisuudesta...pinnistäkään meillä ei ole ku suvun sänky on menossa..hoitopöytää meillä saa hoitaa virkanaan meidän kammarin uusi lipasto johon aattelin virittää sellasen pehmustesuoja jutun..ja tän vauvan kans haluan ehdottomasti kantoliinan!! Kestovaippoja kokeilin esikoisellamme ja sillä ne ei pitäny yhtään vaikka kokeiltiin ihan tuplakerrosta, joka pissan jälkeen joutu koko vaateparren vaihtamaan..

Eli tämän vuoksi haluan tietää pienokaisemme sukupuolen tällä kertaa etukäteen (olen aina ollut sitä tietoa vastaan, eli nielen sitte sanani ylpeänä :) että tosiaan sais hommata jotain esim. väriskaalaa vaatetukseen, kärryt ja muut kyllä hankitaan ihan neutraaleja versiota

Eli te kanssasisaret olisiko teillä antaa pieniä mutta hyviä neuvoja tällaselle uudelleen vauvaelämää aloittavalle että mitkä kantoliinat on hyviä ja mitkä vaunut tai ne kestovaipat???

Västis: Ootko menossa ens maanantaina päksiin ultraan? Näin olin ainaki laskevinani..ei muuten mutta meillä on kans np-ultra-aika ens maanantaina... :)

neitiniiskunen kertoili repäisy tai liitoskivuistaan..niitä on myös täälläkin ja välillä ne on ihan kauheita..yölläkin ku vaihdat kyljetä toiselle tuntuu että paikat repeää..moni myös puhui selkäkivuista..no niitä on kans täälläkin..no onpahan tasaisesti molemmin puolin kipuja :) no " kivempia" nämä on mitä se jatkuva pahoinvointi..

Hei oottako muuten jo tunteneet kohtuanne? Mulla se on nyt reilun viikon verran tuntunu ihan selvästi, on pikkusen ihana tunne jo!!

Voi kauhia tulipa taas tekstiä! Anteeksi kauhiasti...täytyy varmaan pikkusen useammin tulla kirjoittelemaan ku sitte harvon ku käy niin täytyy ihan romaania kirjoittaa :)

Nani76 ja pikkuruinen 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkanen, ei tarvii ulos haaveilla, meillä poika kylläkin flunssassa ja kuumeessa. Viime yönä tein pedin pojan huoneen lattialle ja tuhistiin siellä nenätysten, että isi sais paremmin nukuttua, kun aikainen herätys töihin.

Iivo kylläkin nukkuu omassa sängyssä, mutta kun kipeenä yöt niin levottomia, ni parempi nenäkkäin nukkua, saa itsekkin vähän unta.

Minä olen pähkäillyt mitä tekisin vaunujen suhteen kun vauva syntyy, meillä Iivo sillon 1v3kk, ni pitäsköhän ostaa tuplavaunut. Sais vauva nukkuu ja Iivo istuu, liikkuukin pitäis täältä mökistä. Ois jotenkin kätevämpää tuo liikkuminen. Onko kokemuksia?

Muuten ei tarvitsekkaan muuta hommailla, paitsi jos on tyttö, ni jotain punaista:)

Oma olo onkin ihan hyvä, vois vaikka siivota tänään ja ajattelin tekaista jotain kiisseliä.

Mutta aurinkoista tiistaita kaikille!

Iivokki ja mössykkä 13+4

Vierailija
24/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo alkaa olla ihan ok, kun kokopäiväpahoinvointi on vaihtunut iltaällötykseen. Minua tosin vaivaa närästys kaikesta ja välillä syönnin jälkeen maha on järkyn kipeä, mutta ehkäpä sekin helpottaa joskus. Olen vain niin kyllästynyt järsimään porkkanaa, joka on helppo ja harmiton syötävä... Ylihuomenna on np-ultra ja jostain syystä tämä kolmas kerta jännittää enemmän kuin edellidet lapset, tuntuu vain ettei meillä voi enää olla täydellinen kolmannenkin kerran :/ Mutta sittenpä selviää. Onneksi tuo ultra on jo nyt, sen jälkeen voikin sitten kertoa töissä ja muualla, alkavat varmaan jo ihmetellä, kun kuljen aina samoissa vaatteissa, kun suurin osa ei enää mahdu päälle, vaikka painoa ei ole tullutkaan kuin kilon verran.

Repäisykivut on tuttuja täälläkin, varsinkin sängyssä jos erehtyy yskimään tai kääntämään kylkeä huolimattomasti, näkyy tähtiä muuaallakin kuin taivaalla. Ei varmaan olisi haitaksi, jos olisi tuo keskivartalon lihaskunto parempi, ehkä sitten eläkkeellä... Minulla alkoi supistelut ekalta viikolla 17 ja toiselta viikolla 15, olivat ihan selviä, välillä kipeähköjäkin, ja ilmaatuivat vähintään kymmenisen kertaa päivässä. Lääkärissä juoksin molemmilta ensin kontrolleissa, mutta kun kohdunsulla ei tapahtunut mitään, niin normaalieloa jatkoin maaliin asti. Lapset syntyivät utran laskettujen aikojen mukaan 42+0 ja 39+5. Ei haittaisi yhtään, jos supistelut jäsisivät nyt enempi tuonne loppuraskauteen, mutta toisaalta syyksi sanottiin, että toisten kohtu on niin herkkä kaikelle ja kun sattuu vielä olemaan hoikkaa mallia, niin maha ei ole kovin suojassa ärsykkeiltä ja siksi supistaa, joten voipi olla, että tilanne on taas kutakuinkin sama, kun ei ole vaatekokokaan muuttunut viime kerrasta.

Mitään pakollisia hankintoja meillä ei varmaan kauheammin ole, pinnis saadaan lainasta takaisin, kaukalo&vaunut löytyy ja hoitopöytäkin on, minäkään en selviäisi ilman sitä. Vaatteitakin löytyy sekä tytölle että pojalle, kun molemmat on ennestään. Varmaankin sitä tulee kuitenkin hankittua jotain ;) ja haaveilen minä uusista rattaistakin, mutta on tässä aikaa vielä tuumailla. Pakkauksen ottaminen riippuu aika paljon siitä, miellyttävätkö kuosit silmää, kun mitään pakollista tarvetta sen ottamiselle ei ole.

Kestovaippailun aloittamista olen miettinyt, aikaisemmilla on käytetty ihan kertiksiä, mutta vihreää luonnetta miellyttäsi olla vähän ympäristöystävällisempi. Tosin olen kestovaippojenkin suhteen niin vihreä, etten tiedä mitä kannattaisi hommata, joten olisin kovasti kiitollinen, jos joku viisaampi kertoisi ihan rautalangan avulla helpoimmat ja parhaimmat aloitusvehkeet. Västis, kun pääset vaippatutkimuksissasi johonkin tulokseen kerrotko minullekin mihin päädyit ja miksi, kiitos! Ja paranemisia flunssaan :)

Onnea Emmalle ienoista ultranäkymistä ja paranemisia potilaille!

T. Miksuliinu 11+4

Vierailija
25/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein taida mennä flunssa ohi. Sairaslomasta on sentään se hyöty, että saan nukuttua rauhassa päiväunet, mihin ei muuten ole mahdollisuuksia. Kun nukkuu aamupäivän päikkäreitä, ei tule myöskään syötyä koko ajan. Olen vähän jo kauhistunut leuan alle hiipivästä kaksoisleuasta. NYTKÖ JO?

Nani: Maanantaina olisi aika PHKS:n. Sinulla siis samana päivänä. Alkaa varmaan jännittää sunnuntaina. Mietin viime kerralla siellä tuoleilla istuessani, että mitenköhän sitä pystyisi ottamaan mahdollisia huonoja uutisia vastaan. Itse ainakin tuijotin välillä liian tiivisti tutkimushuoneesta tulevien pariskuntien kasvoja, kun monet olivat niiiin onnellisen näköisiä. Onneksi viime kerralla sitä itsekin lähti sieltä onnellisena.

Kohdun tunnen jotenkin makuulla, mutta seisaalleen selvästi huomaa, missä alkaa kova kohta ja alkaa löllö.. Vatsalihakset eivät siis ole järin timakassa kunnossa. Kovasti odotan parantumista, että voisin aloittaa taas kävelylenkit. Niihin ainakin pitäisi ajan riittää.

Kantoliinoista: pitkä trikoinen on minulla BabyBundler. Sitä ostaessa jälleenmyyjä asui lähes naapurissa, joten sain sidonnoissa henkilökohtaista opastusta. Pitkä liina jakoi mukavasti painoa myös lantiolle ja selälle (ei vain olkapäille). (ainoa miinus liinassa on, että se on amerikkalainen.) Toisen liinani nimen olen unohtanut, mutta sitä käytin sitten, kun lapsi jo halusi koko ajan treenata kävelyä.

Kestovaipoista en nyt tiedä mitään omasta kokemuksesta, joten olisi ihan kiva kuulla, mitä viime aikoina muut ovat käyttäneet. Rapuäidillä on ainakin tuoretta kokemusta?

Vaunuista, meillä on Emmaljungan 4,5v. sitten ostetut yhdistelmävaunut. Joissa vaunukoppa vaihdetaan ratasosaan. Ne ovat vieläkin kuin lähes uudet (vaikka uudet voivat silti olla paremmat), joten niillä mennään. Appivanhemmat sponsoroivat silloin kalliita vaunuja, kun toivoivat, että niille tulee useampi käyttäjä. :)

Nyt lounaalle.

Västis ja Taimi 11+4

Vierailija
26/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahden ekan ikäeroa on 1v 5kk ja tuplat olivat ihan ehdottomat. Niiden avulla pääsi kävellen kylään vähän pihaa kauemmaksikin, ostokset sai kärrättyä kotiin ilman, että oli kassien lisäksi kävelevä tosi luotettava 1,5v ja molemmat lapset saivat levätä ja jopa nukkua kun siltä tuntui. Meillä oli silloin koirakin, minkä vuoksi ulos oli pakko päästä aina.

Minä kuljin ennen ostamista kaikki tarpeelliset paikat kotona ja kaupoissa mittanauhan kanssa ja onneksi kuljin, sillä emme olisi mahtuneet lähikauppaan muilla kuin Oran tuplilla, jotka sitten ostettiin käytettyinä. Junamallia en halunnut vaan ihan kunnon tukevat rattaat, joilla pääsi hiekkateitä kunnolla eteenpäin. Tässäpä meidän kokemukset ;)

Vierailija
27/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla toistenkin kokemuksia, pitänee ne varmaan hankkia, on kuitenkin neuvolassa käyntiä ja kaupoissa jne. ja ne on kävelymatkan päässä eli tuplia tarvitaan. Onneks on aika uudet brion yhdistelmävaunut, niin ne saadaan pistää vaihtoon tai myydä eteenpäin.

Iivokki ja mössykkä 13+4

Vierailija
28/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis tervehdys kaikille!

Toivottavasti mukaan mahtuu tällainen myöhäisempi kirjoittelija. Olen lueskellut näitä pinoja jo tovin, mutta ajattelin kirjoittaa vasta kun jotain " varmaa" on tiedossa.

Olen reilu kolmekymppinen yhden lapsen (09/05) äiti pk-seudulta ja nyt uudestaan raskaana. Meillä oli eilen np-ultra, josta selvisi, että tyyppi olikin kaksi viikkoa oletettua nuorempi (tämän jo aika hyvin aavistelinkin) ja näin ollen lasketuksi ajaksi saatiin 18.8.

Pahoinvointia on ollut paljon enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa, toivon mukaan alkaisi pian hellittää. Alussa oli jatkuva nälkä ja neuvolan puntariin pasahtikin 3kg normaalia enemmän, tosin oli laskusuunnassa kun kävin ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa.

Aurinkoisia talvipäiviä kaikille ja kivoja ultrakokemuksia kaikille sitä odottaville. Itseä jännitti hirveästi, itketti odotushuoneessa, mutta hyvältä näytti ainakin tällä erää.

Savon taivas + Töpö rv 11+3

Vierailija
29/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvolalääkäri ja ultrattiin vauva. Syke löytyi, vauva oli 44 mm pitkä ja vastasi viikkoja 11+0 menkoista laskemalla siis 11+ 2. Olin varma että olisi enemmän heittoa kun tuo kuukautiskierto heitteli tosiaa ennen raskautta (19-32). Laskettuaika pysyi siis siinä 19.8. Niskaturvotus oli 1.1. Lienee hyvä. Ainakin lääkärin mielestä oli. Nenäluuta ei tutkittu. Kysyin siitä ja lääkäri totesi vain ettei sitä tutkita tässä. Tutkittiinko muilta se?

Torstaina on vielä ultra keskussairaalassa jonka yhteydessä on veriseula. Mainitsin tuosta lääkärille mutta hän halusi silti ultrata itse. huojensipa mieltä kun kaikki olikin hyvin! Oikean puolen kivuille ei löytynyt syytä, lääkäri epäili että johtuu kohdun kasvusta ja niistä kiinnikkeistä tms. asiaan kuuluvaa.

VOINTEJA KAIKILLE ELOKUISILLE =)

S.M.L. rv 11+2

Vierailija
30/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hienoista ultra kuulumisista, ainakin Season_taivaalle ja S.M.L:lle, anteeksi jos joku unohtui, taitaa RaDe iskeä päälle, kun taas muisti temppuilee :p

S.M.L: Meilä tutkittiin esikoisesta ainakin nenäluu, mutta tästä en ole niin varma, kun ainakaan asiasta ei mitään erikseen mainittu. Eipä lekuri muutenkaan juuri mittauksistaan puhunut, itse sitten kyselin lähinnä vaan niskapoimun paksuutta, kun en muista tiennyt kyselläkään.

Vauveli03: Toivottavasti päänsärky menee sinulla pian ohitse. Muistan esikon odotuksesta tuon samaisen vaivan, joka kestikin monta viikkoa ja se oli 24h päällä, ja ei tosiaan tuntunut kivalta:/ Nytkin kauhulla " odotan" saanko pääsäryn taas riesakseni.

(.): Tänään oli siis np-ultra ja kaikki oli hyvin. Kauan meni aikaa ennenkuin mitat saatiin otettua, koska tää kaveri halusi vaan nukkua, eikä sitä meinattu millään saada hereille. Pissalle juoksutettiin jotta pikkuinen kääntyisi, että saataisiin loputkin mitat otettua. Oli niin noloa juosta aamutakki päällä odotustilan vessaan missä oli 3 pariskuntaa odottamassa vuoroaan. Vasta tämän jälkeen huomasin että siinä ultraus huoneen vastapäätäkin olisi ollut vessa (olisi voinut se kätilö harjoittelija kyllä kertoa, kun vielä siihen ovellekkin saatteli ja näki etten sitä vessaa huomannut, vaan tsompasin käytävää etiäpäin. No mutta asiaan taas :D Ei kääntynyt kaveri tästäkään yrityksestä, joten lekuri passitti mut kahville pyysi tulemaan 30min päästä uudestaan. No tämä sitten lopulta auttoi ja pikkanen kääntyi haluttuun asentoon jotta mitat saatiin:) Niskapoimu mitta oli 1.8 eli hyvä, ja kaikki näytti olevan muutenkin ihan kunnossa, eli nyt on todella helpottunut ja ihana olo:) Tosi mukava oli lääkäri kyllä, ja jaksoi kovasti vastailla mieheni aika huvittaviinkin kysymyksiin. Itsellä teki tosin välillä tiukkaa pitää pokkaa ja pysyä paikallaan nauramatta kun toinen vitsiä vääntää minkä kerkeää :p

Tuplarattaita mekin aluksi mietittiin, mutta ikäeroa tulee kuitenkin jo 2vuotta, joten ajateltiin ostaa isoilla pyörillä varustettu seisomalauta ja kokeilla josko sillä pärjättäisiin, meillä kun on kaupat ja neuvolakin tuossa kiven heiton päässä, ja auto iltasella aina käytössä. Jos sitten näyttää siltä ettei toimeen tulla seisomalaudalla, niin sitten ostetaan tuplat.

Ainiin, ulrassa meni kolmella päivällä eteenpäin la, muttei sitä kuitenkaan muutanut, eli la jäi tuohon 3.8.2007, mutta viikot se sitten kuitenkin muutti 14+0 :0 Pitääkö mun siis nyt mennä ton 14+0 mukaan, mihin toi la ei päde, vai rv 13+4 mukaan mihin la:n on laskettu? Tajusikohan kukaan? :D Pitää varmaan neuvolasta kysellä tarkemmin.

Falz & veijari 13+4 (14+0)?

Vierailija
31/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei, ja tervetuloa Savon taivaalle joukkoomme! Ja kiitokset Titille. TÄssäpä lyhykäisesti tän hurjan päivän raportti:

Aamusta oli nla-lääkäri. Kaikki meni ensin hyvin, ja lääkärin kanssa vitsailtiin yhdestä sun toisesta. Hänkin lähinnä vähätteli tyräongelmaa, sanoi,e ttei sille yleensä tehdä mitään eikä ainakaan raskaana ollessa. Noh... Sitten ryhtyi mittaamaan dopplerilla sykettä - vaan mitään ei istukan kohinan lisäksi kuulunut, ei vaikka mistä kulmasta otti ja puristeli. Puettuani sain mennä varaamaan tarkistusaikaa terkkarilta, joka käski mut heti pitkäkseen omalle lavitsalleen ja kaivoi oman dopplerinsa esiin. Ei mitään. Ei niin mitään!!! Ja kolmisen viikkoa sitten pienen sydän sykki laitteeseen varsin pontevasti. Terkkari huolestui tosissaan juuri tämän vuoksi, kun silloin äänet kuuluivat ja nyt ei mitään, ja sanoi koettavansa saada mut ultraan saman päivän aikana. Itkien palasin autoon, soitin miehelle, joka lupais tulla heti kotiin, ja anopin autolla törttöilleen ajoin silmät kyynelissä kotio, jossa vain istua nökötin lamaantuneena paikoillani ja anoppi oli vaikeana, kun ei teinnyt, mitä sanoisi. Juuri tässä yhden ystäväni samoilla viikoilla ollut raskaus keskeytyi viime viikolla ja vielä eräs vauvansa menettänyt sekosi ja soitteli meille karmeita puheluitaan uhkaillen lapsemme varmalla ja pian tapahtuvalla kuolemalla, kun " meillä menee liian hyvin" (joo, on psykiatrisessa seurannassa!). Eli nämä ynnättynä tilanteeseen olin melko maassa ja vain tuijotin ikkunasta apaattisena.

Vaan kuinkas sitten kävikään! Päästiin kaupungin ykkösgynekologin vastaanotolle, ja heti, kun ultrapötikän mahalleni laittoi, totesi,e ttei tässä ole keskenmenosta kysymys: Istukka on kasvanut jämeräksi etuseinään, ja lapsi on vielä niin pieni, että sydänkin jää istukan pauhun alle. Doppler on kuulemma kuin digitelkku: toimii oikein hyvin, kun ei häiriöitä, vaan annas olla, kun yksikin häiriö tulee, niin prakaa koko laite! Vauva oli varsin eläväinen, heilutteli kätösiään ja jalkojaan uskomattoman vilkkaasti, kieppui ja pyöri ja oli itselleni yllättävän vauvamainen jo nyt (olin kuvitellut mielessäni melko jähmeän möykyn, vaan sehän olikin aivan oikea vilkas ihmislapsi!). Vastasi viikkoja tismalleen, eli isänpäivälahja tämä meille oli, silloin siis alkunsa saanut! Voitte kuvitella helpotukseni! Tämäkin lääkäri selitti lisäksi tyrästä: Kuulemma paljon lapsia synnyttävillä ongelmia saattaa ilmetä, ja usein aukkoa kurotaankin umpeen jo esim. keisarinleikkauksen yhteydessä. Ei kuitenkaan nähnyt syytä tehdä asialle vielä yhtikäs mitään.

Eli näin. Nyt on kuvat plakkarissa hippusestamme, ja ultrassa tuli siis käytyä yllättävn pian: rakenneultra kun on vasta maaliskuun puolella.

Ü Onnesta soikea Vitanova rv 13+3

Vierailija
32/32 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

i : oma esikoinen täytti juuri 12 v ja hänen aikanaan ne tosiaan oli useimmiten harsoviritelmiä ja kastuivat heti :o) Nyt on valinnan varaa ja imumateriaalit toisenlaisia : bambua ja hamppua, jotka imevät kuin sieni ! Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Meillä käytetään vain ja ainoastaan kestoja, sellaisia mitkä ovat aivan kertiksien näköisiä, mutta paaaaaljon värikkäämpiä muista hyvistä puolista puhumattakaan. Kosteussulkuna meillä on suosikkina ehdottomasti villahousut !!! Käykää kurkkaamassa sivuille ja hullaantukaa :oD

Vitanova : onnittelut ihnista ultrakuulumisista. Kylläpä vauveli säikähdytti...

Savon taivas : tervetuloa joukkoomme :o)