Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teiniltä pitää takavarikoida, että tekee vaaditut hommat?

Vierailija
07.06.2024 |

Jätin eilen listan kotitöistä, jotka olisivat vieneet noin 4h aikaa ihan maksimissaan. Oli peruskeittiötöitä ja sitten pari isompaa pihahommaa, joista toinen oli pikkunurmikon ajaminen. Laitoin netin pois ja sanoin, että netti tulee kun hommat on tehty. Koko alkukesä on väännetty hommista, joiden välttelyssä teini on ihan maailmanmestari. Hän lupasi esim. ottaa nurmikonleikkuun vastuutehtäväkseen, mutta minä sen viime viikolla kuitenkin ajelin.

No, eilen ei netti vaikuttanut mihinkään. Kun menin töistä kotiin, oli pleikka auki ja hommat tekemättä. Taas nalkutuksen jälkeen teini teki jonkun homman, mutta sitten väsähti ja kiroillen ja huutaen koki koko maailman epäreiluksi. 

Tänään jätin taas uudet, noin kolmen tunnin hommat, ja otin pleikan mukaani. Eli nyt on takavarikossa netti ja pleikka. Lisäksi sanoin, että kavereita ei meille tule eikä kavereille ole asiaa, ennen kuin nyt kaikki kerääntyneet hommat on tehty.

Tiedän jo, mitä sit vien seuraavaksi. Ja huom. teini ei ole kesätöissä. 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei itsellä tietääkseni ole, mutta eukko sanoi, että jos en leikkaa nurmikkoa ja siivoa autotallia, niin sitten ei heru pimppiäkään. 

Tuo ei ole avioliitto, se on diili, mutta mikäs siinä jos ootte onnellisia.

Vierailija
22/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nurkkaan seisomaan naama nurkassa kiinni. Vartin välein käyt aina kysymässä, että alatko hommiin vai seisotko vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lomailla. Käyttörahaa ei tarvi antaa, mutta miksi on väärin viettää lomaa? 

Kotityöt kuuluvat kaikille, jotka kodissa asuu. Ei ole pelkästään isän ja äidin homma. Ja jos teini ei opi mitään siivoamisesta, miten tulee kämppä pysymään siistinä kun muuttaa pois?

Vierailija
24/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolppi niskaperseotteella pihalle ja ruohonleikkuri perään. Sisälle ei ole tulemista jos ei nurmi ole ajettu. Muutenkin nuo nykyteinit ovat someniskaisia vetelyksiä.

Vierailija
25/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvatkaa palkkioksi mopo!

Vierailija
26/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olet lapsesi kasvattanut. Mulla on monta teiniä ja nolla ongelmaa.

Vierailija
27/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinillä liikaa tavaraa?

Pieneksi jääneitä vaatteita, vanhoja leluja joita ei enää käytössä, tunnearvoa sisältävää sälää?

Karsikaa huone kunnolla läpi rankalla kädellä ja puhelimelle ja pleikkarille käyttöajat. Pleikkarin voi viedä kaappiin, kun sitä ei käytä. 

Terv. Tyytyväisen lapsen natsimutsi.

Vierailija
28/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt kuuluvat kaikille, jotka kodissa asuu. Ei ole pelkästään isän ja äidin homma. Ja jos teini ei opi mitään siivoamisesta, miten tulee kämppä pysymään siistinä kun muuttaa pois?

Teini voi palkata isona siivoojan. 

Vierailija
29/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ettei tee mieli aloittaakaan, jos tietää, että hommia olisi 3-4 tuntia!   Ei kyllä motivoi yhtään.  

Nyt nollaatte tilanteen. Joskus kun olette molemmat hyvällä mielellä, keskustelette tilanteesta ja mitä voisi sopia. 

Nollattu on monta kertaa ja sovittu hyvässä hengessä. Ehkä minun olisi pitänyt olla tarkempi, teini itse halusi kesätöihin, muttei saanut paikkaa. Tarjosin sitten kotona kesätöitä ja olen luvannut vaikka mitä palkaksi. Olen luottanut (taas!!!) häneen, että hän hoitaa työnsä. Jäin nyt kyllä miettimään, että eikö tosiaan muiden isot lapset tee mitään muuta kuin rötvää, jos eivät ole saaneet kesätöitä...? Ap

Rötvää? Tuskin on ainoa teini, joka ottaa kesällä rennosti.

Vierailija
30/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin netin pleikan ja teinin puhelimen pois jos ei kotitöitä tee. Eikä niitä saa takas 2 päivään. Kyllä on oppinut teini tekemää heti kotityöt koska ei se kestä olla 2 päivää ilman puhelinta.

Vierailija
31/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ettei tee mieli aloittaakaan, jos tietää, että hommia olisi 3-4 tuntia!   Ei kyllä motivoi yhtään.  

Nyt nollaatte tilanteen. Joskus kun olette molemmat hyvällä mielellä, keskustelette tilanteesta ja mitä voisi sopia. 

Nollattu on monta kertaa ja sovittu hyvässä hengessä. Ehkä minun olisi pitänyt olla tarkempi, teini itse halusi kesätöihin, muttei saanut paikkaa. Tarjosin sitten kotona kesätöitä ja olen luvannut vaikka mitä palkaksi. Olen luottanut (taas!!!) häneen, että hän hoitaa työnsä. Jäin nyt kyllä miettimään, että eikö tosiaan muiden isot lapset tee mitään muuta kuin rötvää, jos eivät ole saaneet kesätöitä...? Ap

Meidän teini rötvää ja pyydettäessä tekee. Itsekseen tai tulee yhdessä tekemään. Kyllähän sitä jo aikanaan äiti jätti lomalla jotain tehtävää, olihan siinä kuitenkin myös sitä rötväysaikaa paljon. 

Vierailija
32/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonakysymys ilmeisesti. Tekeekö koulutehtävät ja kokeet kunnialla? Toivottavasti iän myötä löytää itsejotamisen ja -motivoinnin taidon. Siihen asti ehkä ne työt pitää tehdä äidin kanssa yhdessä. 

Muille. Teinit käyvät jo töissäkin kesällä. Miksei siis useampi tunti töitä kotona palkkaa vastaan? Ei tietenkään joka ikistä lomaviikkona, muttei koneella lorvailuunkaan tarvisi käyttää yhtäkään päivää. 

Vierailija
33/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalle palkattiin pari tällaista nuorta. Vinkuvat jokaisesta työstä, että p*sk*nakki. Ihan sama, mitä hommaa antaa, niin hirveä valitus ja vaatimus saada "oikeita" töitä. Sori vaan, mutta ne annetut nyt on sellaisia, mitä voi kokemattomalle antaa. Oikeasti sääli, ettei nuorilta vaadita nykyään tarpeeksi. Siis kotona tai koulussa. Se alkaa nyt näkyä työpaikoilla. Odotetaan ylennyksien ja vakinaistamisten tapahtuvan itsestään ja että arvostus on automaatio. Ei, niiden eteen pitää tehdä niitä p*sk*nakkeja! Itseriittoisuus ja liian suuri itsevarmuus kokemukseen nähden on ainakin meidän työpaikalla nyt ongelma ja näitä on enenemässä määrin, onneksi löytyy myös reippaita ja innokkaita nuoria, he sentään antavat uskoa tulevaan. En tiedä, minkäasteista asennevammaisuutta ap:n teinillä on, mutta tässä yksi esimerkki, mitä voi olla vielä tulossa. Ja tämäkin olisi hyvä ottaa puheeksi, että tietävät mitä työpaikkojen vakinaiset tämmöisestä ajattelee.

Vierailija
34/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta. Oppii kotityöt siinä samalla ja ettei aina voi olla kivaa. Jotkut hommat nyt vaan pitää tehdä ja sitä sujuvammin kotoa muutettua ne sujuu mitä enemmän on rutiinia niihin. Sepä hyvä, että saa rahaa niistä. Sitten muuta rahaa ei tarvi antaakaan. Varsinkaan laiskurille.

Vierailija
35/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii takavarikoida mitään. Vitsalla tai vyöllä vaan persuksille niin oppii tavoille. 

Vierailija
36/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rötväsi teinipojat kaikki kesät 18-v asti. Nukkuivat puoleen päivään, pelasivat ja röhnöttivät. Vähän urheilivat. Hoitivat pyydettäessä asioita mutta eivät muuten. Koulunsa hoitivat aina priimasti ja siksi katsoin, että parin kk lomailu sallittakoon. 

Nyt ovat n. 25-vuotiaita DI-tutkinnon suorittaneita ja töissä. 

Vierailija
37/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu vähän onko teini 13 vai 19. En pakottaisi tekemään monta tuntia töitä päivässä. Jos koulu on just loppunut, teini tarvitsee lomaa. Opettajana vain lepään ja samoin tekevät teinitkin. Joku pikku homma päivässä voi olla, tiskit koneeseen tai imurointi. Ihan pakolliset, mutta ei montaa tuntia.

Vierailija
38/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kotityöt yhdessä. Meillä kotona tehtiin yhdessä ja sitten oli vapaata kaikilla.

Vierailija
39/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini rötvää ja pyydettäessä tekee. Itsekseen tai tulee yhdessä tekemään. Kyllähän sitä jo

Mitä ihmettä tarkoittaa rötvää?

Vierailija
40/74 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä tykkäät valtataisteluista niin tossahan teillä kahdella keskenkasvuisella on hieno pelipaikka mittelöidä. Oletko autisti ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme