Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona yhtään mitään

Vierailija
07.06.2024 |

Huom tämä ei ole kotityöavautuminen. Asumme kerrostalossa eikä varsinaisia kotitöitä ole paljon, tiskikoneen tyhjentää parissa minuutissa nimittäin. Kyse on siitä, että mies ei tee kotona ollessaan yhtään mitään muuta kuin makaa sohvalla ja katsoo läppäriltä leffoja tai sarjoja. Jos hänellä on vapaapäivä tekee tätä aamusta iltaan koko päivän. Makaa ja makaa tekemättä mitään muuta. Pari kertaa päivässä raahautuu vessaan. Syö joko minun laittaman ruoan tai jos en sinä päivänä laita ruokaa, niin mikrottaa itselleen jonkun saarioisten pitsan. 

Itse teen kotona koko ajan jotain, laittelen huvikseni monimutkaisia aterioita, leikin ja pelaan lasten kanssa, käyn ulkoilemassa lasten kanssa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, ompelen jne jne. Mies ei tee koskaan mitään tuollaista eikä vastaavaa, ei edes käy muualla kuin töissä. Ei kuulemma keksi mitään tekemistä. Jotenkin vain tunnelmaa kotona latistaa aika paljon yksi, joka vain aamusta iltaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään. Onko tämä aina miesten kanssa tällaista?

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiliin katsomisen paikka. Miksi valitsit tuollaisen miehen??

Kannattaisi harkita eroa.

Vierailija
62/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen. Toki hänellä oli tosi vaativa työ mutta se, että itse makaa vapaat sohvalla ja valittaa kun juuri puunatussa kämpässä ei oltu tehty jotain HÄNEN mielestään tärkeää juttua, alkoi kyllä vuosien mittaan risomaan. Tai sitten katosi golfkentälle vapaalla kavereiden kanssa. No, on ex.

Nykyään avoliitossa miehen kanssa, joka juuri äsken vapaapäivänään pesaisi talon ikkunat. Minä teen töitä etänä ja ihanaa kun perjantaisiivous on jo tehty kun lopettelen hommat ja päästään yhdessä ulos syömään. Arvostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on henkisesti eronnut. Torjuu perhe-elämän ja pakenee viihteeseen, mutta ottaa kuitenkin edut eli syö sun ruokaa ja nauttii itsestään hoituvasta kodinhoidosta. 

Aika epeli. 

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin kertoisin, että jos ei käytös muutu tietyssä ajassa, niin ero tulee. Ja sitten eroaisin kans. Torjuva, välinpitämätön isä ei ole hyvä lapsillekaan. 

Mutta entä eron jälkeen? Millä tavalla lasten kannalta on hyvä joutua isän luo osaksi aikaa kun isä on tuollainen? Nyt lapset saavat sentään ihan päivittäin minun järjestämänä tavallista arkea, jossa joku huolehtii heistä hyvin ja tekee joka päivä heidän kanssaan asioita. Olisiko lapsille hyväksi menettää se? Ap

Vierailija
64/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset: teillä on oikeus ottaa ero ilman palstalla itkemistä.

Käyttäkää oikeuttanne.

https://www.suomi.fi/palvelut/lomake/avioerohakemus-karaja-ja-hovioikeu…

Vierailija
65/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika toksisen perhe-elämän ja yleisestikin elämän mallin mies antaa lapsilleen. Luultavasti masentunut, mikä todennäköisesti heijastuu lasten mielenterveyteen.

Sun tyytymättömyys ja kaikki torjutut tunteet vaikuttavat myös lapsiin.

Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen heikentää heidän kykyään tunnistaa omia tunteitaan, olla itse aktiivisia, antaa ja vastaanottaa rakkautta, luoda tyydyttäviä ihmissuhteita jne. 

Varmaan näinkin. Mutta entäs ero sitten? Olisivatko lapset joka toisen viikon isänsä luona kun isä vain makaa kotona tekemättä mitään? Olisiko se lapsille parempi kuin nykyinen tilanne? Ap

Jos ottaisit eron niin miehesi olisi pakko tehdä jotain jos lapset olisivat joka toinen viikko isänsä luona. Et ehkä itse näe tilannetta mutta kai sinä ymmärrät että sinä mahdollistat miehellesi tuollaisen käytöksen. Hoidat lapset ja kotityöt jotta miehesi voi vain maata sohvalla. Ja ei, kaikkien miesten kanssa ei todellakaan ole samanlaista. Minun mieheni on puuhailija eikä hän makaa sohvalla kuin korkeintaan hetken. Meillä sitä puuhailtavaa kyllä riittää kun asutaan omakotitalossa mutta silti hän harrastaakin.

Vierailija
66/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapset samaa sukupuolta? Itselle tuli mieleen, että voisiko olla että miehellä on ollut jokin haave esim. yhdessä tekemisestä pojan kanssa, ja molemmat onkin tyttöjä, tai on haaveillut pikkuprinsessasta ja molemmat onkin poikia tms.?

Vierailija
67/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika toksisen perhe-elämän ja yleisestikin elämän mallin mies antaa lapsilleen. Luultavasti masentunut, mikä todennäköisesti heijastuu lasten mielenterveyteen.

Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen heikentää heidän kykyään tunnistaa omia tunteitaan, olla itse aktiivisia, antaa ja vastaanottaa rakkautta, luoda tyydyttäviä ihmissuhteita jne. 

Varmaan näinkin. Mutta entäs ero sitten? Olisivatko lapset joka toisen viikon isänsä luona kun isä vain makaa kotona tekemättä mitään? Olisiko se lapsille parempi kuin nykyinen tilanne? Ap

No et tietenkään anna lapsia miehelle, joka ei kykene huolehtimaan edes omista tarpeistan. Sitäpaitsi ei se mies niitä lapsia halua kuin joka toinen viikonloppu. Sen lapset pärjää huonommallakin ruualla. 

Lasten iät? Heilläkin jotain kantaa asiaan.

Vierailija
68/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaisit eron niin miehesi olisi pakko tehdä jotain jos lapset olisivat joka toinen viikko isänsä luona. Et ehkä itse näe tilannetta mutta kai sinä ymmärrät että sinä mahdo

Millä tavalla miehen olisi pakko tehdä jotain eron jälkeen, jos lapset olisi hänen luona? Olen tästä eri mieltä muutamaa eroperhettä sivusta seuranneena. Isän ei ole pakko viettää aikaa lasten kanssa, kunhan on kotona eli lapset ei ole jätetty yksin heitteille. Ei ole pakko tehdä ruokaa kun voi lapsille laittaa mikroon jonkun einesannoksen. Ei ole pakko ulkoilla lasten kanssa, lapset voi pelata pleikkaa koko päivän. Ei ole pakko pestä lasten pyykkejä, likaiset vaatteet voi vain pakata lasten kassiin ja palauttaa exälle (pestäväksi). 

Vierailija
69/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on henkisesti eronnut. Torjuu perhe-elämän ja pakenee viihteeseen, mutta ottaa kuitenkin edut eli syö sun ruokaa ja nauttii itsestään hoituvasta kodinhoidosta. 

Aika epeli. 

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin kertoisin, että jos ei käytös muutu tietyssä ajassa, niin ero tulee. Ja sitten eroaisin kans. Torjuva, välinpitämätön isä ei ole hyvä lapsillekaan. 

Mutta entä eron jälkeen? Millä tavalla lasten kannalta on hyvä joutua isän luo osaksi aikaa kun isä on tuollainen? Nyt lapset saavat sentään ihan päivittäin minun järjestämänä tavallista arkea, jossa joku huolehtii heistä hyvin ja tekee joka päivä heidän kanssaan asioita. Olisiko lapsille hyväksi menettää se? Ap

Pidät muksut itselläsi tietysti, eihän mies kykene niistä huolehtimaan. Hän on jo luopunut lapsistaan. Jos haluaa heidän kanssaan olla, niin saa sitten osoittaa, että oikeasti myös on. 

Leijonaemoa peliin nyt. Olet lastesi äiti, et miehesi. 

Vierailija
70/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et tietenkään anna lapsia miehelle, joka ei kykene huolehtimaan edes omista tarpeistan. Sitäpaitsi ei se mies niitä lapsia halua kuin joka toinen viikonloppu. Sen lapset pärjää

Toinen täyttää pian viisi, toinen on kahdeksan. Ap

Vierailija
71/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä joku masennus? Mä laittaisin lääkäriin tuollaisen vetelehtijän. Ei ole normaalia aikuisen käytöstä todellakaan. Mä ymmärtäisin ehkä jos teini olisi väliaikaisesti tuollainen. Mut aikuisen ihmisen kuuluu olla aktiivinen ja tehdä edes jotain.....käykö miehesi edes lenkillä, salilla yms harrastuksissa? Miksei ole lastensa kanssa?

Mä en kattelisi tuollaista sohvaperunaa kuin miehesi.

On vakavan keskustelun paikka.

Ei ole masentunut. Niin ainakin aina sanoo kun kysyn. Sanoo ettei vain keksi mitään tekemistä. Keskusteltu tästä on, mutta eihän tämä keskustelemalla muutu. Lupaa kyllä aina muutosta mutta ei mikään muutu. Sanoo toisaalta että nauttii eniten siitä että voi vain olla. Hän ei siis käy salilla tms harrastuksissa. Ap

Serkultakin kysyttiin onko masentunut, vastasi ettei ole.

Tappoi itsensä seuraavana päivänä eli mahtoiko puhua totta.

Vierailija
72/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltä, että haluaako hän jäädä lapsille etäiseksi, ja että lapsuusmuistot hänestä on vain sohvalla makaava möhkäle?

Vierailija
73/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ansassa elämässä johon ei halunnut ja/tai joka ei häntä kiinnosta.

Tämä. Mies ehkä halusi lapsia, mutta ei kiinnostakaan se niiden tarpeisiin vastaaminen. Pakenee. 

Oikeille raiteille tuon saa, kun vapauttaa miehen perheen taakasta. Vähemmän taakkaa naisellekin. Sitten jos mies huomaakin, että haluaa tehdä jotain, se on naiselle vaan iloinen plussa ja tarjoaa sitä omaa aikaa. 

Vierailija
74/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä joku masennus? Mä laittaisin lääkäriin tuollaisen vetelehtijän. Ei ole normaalia aikuisen käytöstä todellakaan. Mä ymmärtäisin ehkä jos teini olisi väliaikaisesti tuollainen. Mut aikuisen ihmisen kuuluu olla aktiivinen ja tehdä edes jotain.....käykö miehesi edes lenkillä, salilla yms harrastuksissa? Miksei ole lastensa kanssa?

Mä en kattelisi tuollaista sohvaperunaa kuin miehesi.

On vakavan keskustelun paikka.

Ei ole masentunut. Niin ainakin aina sanoo kun kysyn. Sanoo ettei vain keksi mitään tekemistä. Keskusteltu tästä on, mutta eihän tämä keskustelemalla muutu. Lupaa kyllä aina muutosta mutta ei mikään muutu. Sanoo toisaalta että nauttii eniten siitä että voi vain olla. Hän ei siis käy salilla tms harrastuksissa. Ap

Serkultakin kysyttiin onko masentunut, vastasi e

Mitä minä asialle voin? Olen kysynyt monta kertaa onko masentunut, pyytänyt että menisi vaikka muuten vain lääkäriin että ottaisivat jotain labroja tms mutta sanoo ettei ole mitään tarvetta. Enhän minä häntä sinne oikein väkisin voi viedä. Ap

Vierailija
75/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän maatessaan tekee? Nukkuu? Selaa puhelinta?

Vierailija
76/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä surkea mies np-otteella ulos.

Miksi ihmeessä sinun pitäisi passata laiskiaista?

Vierailija
77/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän maatessaan tekee? Nukkuu? Selaa puhelinta?

Katsoo leffoja ja sarjoja, joskus selaa nettiä, välillä ihan nukkuu. Ap

Vierailija
78/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli samanlainen. Toki hänellä oli tosi vaativa työ mutta se, että itse makaa vapaat sohvalla ja valittaa kun juuri puunatussa kämpässä ei oltu tehty jotain HÄNEN mielestään tärkeää juttua, alkoi kyllä vuosien mittaan risomaan. Tai sitten katosi golfkentälle vapaalla kavereiden kanssa. No, on ex.

Nykyään avoliitossa miehen kanssa, joka juuri äsken vapaapäivänään pesaisi talon ikkunat. Minä teen töitä etänä ja ihanaa kun perjantaisiivous on jo tehty kun lopettelen hommat ja päästään yhdessä ulos syömään. Arvostan

Voi kunpa joku pesisi mun ikkunat kans.

Vierailija
79/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat naiset varmasti yrittivät varoittaa sua. Silti päädyit ottamaan miehen..

Vierailija
80/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei se ole aina miesten kanssa tuollaista. Itse olet miehesi valinnut. Toisenlaisiakin olisi ollut. 

Tämä se jaksaa ihmetyttää, varmaan sama tyyppi täällä pyörittää tätä samaa levyä. Eli huono mies onkin naisen vika. Kun itse on sen valinnut. Eihän se nainen sitä kotisohvalta hakenut makaamaan vaan mies ESITTI parempaa sen aikaa että sai naisen sitoutumaan. Kysymyksessähän on petos jossa nainen on uhri. Syyllistät uhrin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän