Mies ei tee kotona yhtään mitään
Huom tämä ei ole kotityöavautuminen. Asumme kerrostalossa eikä varsinaisia kotitöitä ole paljon, tiskikoneen tyhjentää parissa minuutissa nimittäin. Kyse on siitä, että mies ei tee kotona ollessaan yhtään mitään muuta kuin makaa sohvalla ja katsoo läppäriltä leffoja tai sarjoja. Jos hänellä on vapaapäivä tekee tätä aamusta iltaan koko päivän. Makaa ja makaa tekemättä mitään muuta. Pari kertaa päivässä raahautuu vessaan. Syö joko minun laittaman ruoan tai jos en sinä päivänä laita ruokaa, niin mikrottaa itselleen jonkun saarioisten pitsan.
Itse teen kotona koko ajan jotain, laittelen huvikseni monimutkaisia aterioita, leikin ja pelaan lasten kanssa, käyn ulkoilemassa lasten kanssa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, ompelen jne jne. Mies ei tee koskaan mitään tuollaista eikä vastaavaa, ei edes käy muualla kuin töissä. Ei kuulemma keksi mitään tekemistä. Jotenkin vain tunnelmaa kotona latistaa aika paljon yksi, joka vain aamusta iltaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään. Onko tämä aina miesten kanssa tällaista?
Kommentit (206)
Sika porsii, ihminen synnyttää. Sian poikanen on porsas, ihminen synnyttää lapsen.
onko ne lapset teidän yhteisiä, ap?
Laitapa miehesi kilpirauhaskokeisiin. Kahdella läheiselläni kilpirauhasen vajaatoiminta, vasta sen selvittyä oivalsin että oireita oli ollut mutten niitä ymmärtänyt. Lukaise Kilpirauhasliiton sivuilta pitkä oirelista.
Oli mullakin tuollainen vaihe, kun kotona lähinnä makasin sohvalla ja selasin puhelinta. Tosin tein kahta työtä, yhteensä n. 55h/vko eli voimavaroja ei kotihommiin niin paljoa jäänyt, kuin vaimoväki yleensä odottaa.
Onneksi oma puolisoni ymmärsi kokonaisuuden, ja viime aikoina olen aktivoitunut myös kotona. Lapset jo teini-ikäisiä.
M40+
Provohan tämä on! Ei voi olla noin tyhmää, ap:n kaltaista naista olemassa, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on! Ei voi olla noin tyhmää, ap:n kaltaista naista olemassa, eihän?
Ei aloituksen tilanne nyt niin harvinainen ole. Ja mikä aapeesta tyhmän tekee? Sekö, että hänen mies on muuttunut sohvaperunaksi? Millä tavalla se aapeen vika nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Oli mullakin tuollainen vaihe, kun kotona lähinnä makasin sohvalla ja selasin puhelinta. Tosin tein kahta työtä, yhteensä n. 55h/vko eli voimavaroja ei kotihommiin niin paljoa jäänyt, kuin vaimoväki yleensä odottaa.
Onneksi oma puolisoni ymmärsi kokonaisuuden, ja viime aikoina olen aktivoitunut myös kotona. Lapset jo teini-ikäisiä.
M40+
Miksi teit noin paljon töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei se ole aina miesten kanssa tuollaista. Itse olet miehesi valinnut. Toisenlaisiakin olisi ollut.
Tämä se jaksaa ihmetyttää, varmaan sama tyyppi täällä pyörittää tätä samaa levyä. Eli huono mies onkin naisen vika. Kun itse on sen valinnut. Eihän se nainen sitä kotisohvalta hakenut makaamaan vaan mies ESITTI parempaa sen aikaa että sai naisen sitoutumaan. Kysymyksessähän on petos jossa nainen on uhri. Syyllistät uhrin.
Ja kun nainen valehtelee ehkäisystä ja menee porsimaan ilman miehen lupaa, mies saa syyttää itseään...
Luuletko sä että ne naiset rakastaa sitä "porsimista". Raskaus, synnytys ja 18 vuoden pallo jalassa ei ole naiselle mikään nautinto. Kyllä nuo on hyvin marginaalisia tapauksia että nainen alkaa "porsimaan" ilman miehen suostumusta.
Ja edelleen mies on hyvä ja pistää piuhat poikki tai pitää housut jalassa jos ehdottomasti vastustaa naisen "porsimista". Katsos kun siinä panemisessa on aina riskinsä. Tai pitäisikö sanoa astumisessa, kosk jos lopputulema on porsiminen.
Odotinkin tuota uhrin syyllistämistä. Kiitos, et pettänyt luottamustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksin eilen kertoi asiantuntija lehdessä, että miehille avioliitto tekee niin hyvää ja ovat onnellisimmillaan silloin.
Toisin kuin naisille. Ja aiempi tutkimus kertoo, että eron jälkeen nainen on onnellisempi.
Tulee vaan teidän tilanteesta mieleen. Voi olla että teillä ero herättää miehen ja hän alkaa vihdoin elää ja jos lapsia näkee harvemmin, hän jaksaa heille olla läsnä.
Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi myös olla että joksikin aikaa masennus pahenee.
Laita linkki
Hyvinvointi | Mies hyötyy parisuhteesta naista enemmän, tuore tutkimus kertoo: https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010471945.html
Tilaajille, luonnollisesti
Väikkäri eli tuolla voi kertoa mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset: teillä on oikeus ottaa ero ilman palstalla itkemistä.
Käyttäkää oikeuttanne.
https://www.suomi.fi/palvelut/lomake/avioerohakemus-karaja-ja-hovioikeu…
Hän kertoi elämästään.
Kummallista, että kiirehdit leimaamaan naisen, joka huolehtii yksin kodista ja lapsista.
No olisiko pitänyt sanoa JÄTÄ SE SIKA.
Se on jo sanottu tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksin eilen kertoi asiantuntija lehdessä, että miehille avioliitto tekee niin hyvää ja ovat onnellisimmillaan silloin.
Toisin kuin naisille. Ja aiempi tutkimus kertoo, että eron jälkeen nainen on onnellisempi.
Tulee vaan teidän tilanteesta mieleen. Voi olla että teillä ero herättää miehen ja hän alkaa vihdoin elää ja jos lapsia näkee harvemmin, hän jaksaa heille olla läsnä.
Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi myös olla että joksikin aikaa masennus pahenee.
Laita linkki
Hyvinvointi | Mies hyötyy parisuhteesta naista enemmän, tuore tutkimus kertoo: https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010471945.html
Tilaajille, luonnollisesti
Väikkäri el
Tarkistahan tietosi. Kyseessä on nippuväikkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloituksen tilanne nyt niin harvinainen ole. Ja mikä aapeesta tyhmän tekee? Sekö, että hänen mies on muuttunut sohvaperunaksi? Millä tavalla se aapeen vika nyt on.
Tarkoitin provona sitä, että ap ei itse osaa ottaa vastuuta omasta elämästään, vaan kyselee vauvapalstalla neuvoja muilta. Terve nainen jolla on aivot, ottaa eron tuossa tilanteessa, eikä jää tuollaiseen suhteeseen missä naisella on piian rooli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika toksisen perhe-elämän ja yleisestikin elämän mallin mies antaa lapsilleen. Luultavasti masentunut, mikä todennäköisesti heijastuu lasten mielenterveyteen.
Sun tyytymättömyys ja kaikki torjutut tunteet vaikuttavat myös lapsiin.
Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen heikentää heidän kykyään tunnistaa omia tunteitaan, olla itse aktiivisia, antaa ja vastaanottaa rakkautta, luoda tyydyttäviä ihmissuhteita jne.
Varmaan näinkin. Mutta entäs ero sitten? Olisivatko lapset joka toisen viikon isänsä luona kun isä vain makaa kotona tekemättä mitään? Olisiko se lapsille parempi kuin nykyinen tilanne? Ap
Ei se eron jälkeen ole samanlaista kuin nyt. Jos miehesi kerran on aluksi ollut ihan erilainen(et kai muuten olisi lisääntynyt hänen kanssaan?) niin tuo johtuu luultavasti teidän keskinäisestä dynamiikastanne, joka poistuu eron myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40+
Ja nyt ei puhuttu pelkästään kotitöistä vaan etenkin lasten kanssa yhdessä olemisesta. Onhan se nyt lapsista niin ihanaa tuntea, että iskä ei jaksa niitä...
Millä tavalla miehen olisi pakko tehdä jotain eron jälkeen, jos lapset olisi hänen luona? Olen tästä eri mieltä muutamaa eroperhettä sivusta seuranneena. Isän ei ole pakko viettää aikaa lasten kanssa, kunhan on kotona eli lapset ei ole jätetty yksin heitteille. Ei ole pakko tehdä ruokaa kun voi lapsille laittaa mikroon jonkun einesannoksen. Ei ole pakko ulkoilla lasten kanssa, lapset voi pelata pleikkaa koko päivän. Ei ole pakko pestä lasten pyykkejä, likaiset vaatteet voi vain pakata lasten kassiin ja palauttaa exälle (pestäväksi
Kuulostaa ihan mieheni exältä joka yritti määrätä mitä meillä lapset syö. Yritti myös määräillä kuinka paljon on oltava ulkona, ja että pelata ei saa kuin puoli tuntia päivässä. No eihän me välitetty tuon taivaallista noista kontrollointipyrkimyksistä, vaan tehtiin juuri niin kuin mieheni katsoi sopivaksi. Joskus pelataan 4h/päivä, joskus ulkoillaan 10h, joskus ollaan suurimmaksi osaksi vain sisällä, ja ruoka on sitä mitä eteen laitetaan. Voi olla ranskalaiset makkaralla tai valmislaatikkoa. Lapset on aina tulleet ja lähteneet tyytyväisinä äitinsä luo, jossa äiti sitten on itkettänyt lapsia kuulustelemalla, ja soittamalla miehelleni raivopuheluita kun taaskaan ei tehty niin kuin käskettiin. Suosittelen eroamista, ja sitä että eron jälkeen jätät miehen rauhaan, ja elät omaa elämääsi varsinkin silloin kun lapset ovat isällään. Kyllä ne siellä pärjää ja voi oikein hyvin ilman kontrollointiasi, joka kostautuu lapsillesi, niille, joiden takia mukamas tuota kontrollointia harrastat! Irvokasta, eikö vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on henkisesti eronnut. Torjuu perhe-elämän ja pakenee viihteeseen, mutta ottaa kuitenkin edut eli syö sun ruokaa ja nauttii itsestään hoituvasta kodinhoidosta.
Aika epeli.
Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin kertoisin, että jos ei käytös muutu tietyssä ajassa, niin ero tulee. Ja sitten eroaisin kans. Torjuva, välinpitämätön isä ei ole hyvä lapsillekaan.
Mutta entä eron jälkeen? Millä tavalla lasten kannalta on hyvä joutua isän luo osaksi aikaa kun isä on tuollainen? Nyt lapset saavat sentään ihan päivittäin minun järjestämänä tavallista arkea, jossa joku huolehtii heistä hyvin ja tekee joka päivä heidän kanssaan asioita. Olisiko lapsille hyväksi menettää se? Ap
Pidät muksut itselläsi tietysti, eihän mies kykene niistä huolehtimaan. Hän on jo luopunut lapsistaan. Jos haluaa heidän kanssaan olla, niin saa sitten osoittaa, että oikeasti myös on.
Ööö, ja mites se lastenvalvoja saadaan mukaan siunaamaan tämmöinen leikki? Eihän toinen vanhempi ole mikään tuomari joka voi vaatia toista tasaveroista vanhempaa osoittamaan hänelle yhtään mitään - hän kun ei asiaa päätä.
Ap on tuleva yh! Tervetuloa muiden likaisten ja saastaisten YH-äippien joukkoon ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40+
En ole edellinen, mutta saman kuvio eläneenä vastaus on: koska vaimoni ei hoitanut omaa puolikastaan taloutemme taloudellisista vastuista niin jouduin paikkaamaan vuodesta toiseen.
Nuo eroa äläkä anna miehelle lapsia on ihan typeriä neuvoja. Ei äiti voi asiasta yksin päättää. Suomessa on tapauksia missä lapsi on ollut eron jälkeen välillä isän luona ihan karmivissa oloissa, hengenvaarassa. Vaikka äiti on yrittänyt sitä estää ja lastensuojelukin on ollut mukana kuvioissa.
Kuulostaa pahalta ja varmaan masennuksesta. Ymmärrän jos päädyt eroon. Voi olla että loppujen lopuksi se on hänellekin hyväksi.
Meillä minä olen sohvahakuisempi. Onneksi mies on kova urheilemaan ja ottaa lapsiakin mukaan. Käy kaupassa ja tekee hyvää ruokaa, itse olen enemmän einesmutsi.
En minäkään sohvalla asu. Touhuilen kotona, kuskaan lapsia ja teen perheen ja ystävieni kanssa asioita, ja tietysti molemmat käymme töissä.
Mutta esim. tänään minulla on harvinainen vapaapäivä yksin, lapset tulee klo 15 leiriltä. Nukuin kahteentoista, nyt katson elokuvaa, laitoin myös tiskejä ja pyykkiä. Oli kyllä väsymystäkin kertynyt.