Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona yhtään mitään

Vierailija
07.06.2024 |

Huom tämä ei ole kotityöavautuminen. Asumme kerrostalossa eikä varsinaisia kotitöitä ole paljon, tiskikoneen tyhjentää parissa minuutissa nimittäin. Kyse on siitä, että mies ei tee kotona ollessaan yhtään mitään muuta kuin makaa sohvalla ja katsoo läppäriltä leffoja tai sarjoja. Jos hänellä on vapaapäivä tekee tätä aamusta iltaan koko päivän. Makaa ja makaa tekemättä mitään muuta. Pari kertaa päivässä raahautuu vessaan. Syö joko minun laittaman ruoan tai jos en sinä päivänä laita ruokaa, niin mikrottaa itselleen jonkun saarioisten pitsan. 

Itse teen kotona koko ajan jotain, laittelen huvikseni monimutkaisia aterioita, leikin ja pelaan lasten kanssa, käyn ulkoilemassa lasten kanssa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, ompelen jne jne. Mies ei tee koskaan mitään tuollaista eikä vastaavaa, ei edes käy muualla kuin töissä. Ei kuulemma keksi mitään tekemistä. Jotenkin vain tunnelmaa kotona latistaa aika paljon yksi, joka vain aamusta iltaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään. Onko tämä aina miesten kanssa tällaista?

Kommentit (206)

Vierailija
81/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kukaan ei pakota olemaan yhdessä jos on paha olla. Ei ole pakko asua yhdessä, tehdä mitään yhdessä tai edes sanoa toiselle yhtään mitään ja silti ollaan yhdessä vaikka on paha olla. Ai niin ne lapset että niiden takia yritetään ja yritetään ja yritetään. Niin samaa vanhaa tarinaa...

Ei pakotakaan mutta kun on lapsi niin ero on todella iso asia, joka vaikuttaa paljon lasten elämään. Koska mitään isoa ongelmaa ei ole (vieraat naiset, kännäys tms) niin en ole tullut ottaneeksi eroa vain siksi että toinen haluaa työssäkäynnin lisäksi vain maata. Ap

Miksi otit tuollaisen miehen lastesi isäksi?

Ei hän ollut tuollainen silloin kun otin. Tätä on jatkunut vähän yli k

Ja aloite lasten hankintaan tuli keneltä?

Mitä tällä muuten on merkitystä?

Vierailija
82/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi, v*ttu voi ap! Itsepähän olet miehesi valinnut ja mennyt lisääntymään hänen kanssaan! Lopeta valittaminen ja ota ero, jos perhe-elämä on liian raskasta sinulle.

Itse olen valinnut, mutta ei hän kyllä yhtään tällainen ollut kun hänet valitsin. Silloin hän oli ihan aktiivinen ihminen. Eikä perhe-elämä ole minulle liian raskasta, minähän lähes yksin hoidan sen enkä nyt niin rasittunut siitä ole. Tunnelmaa vain latistaa se, että yksi vain makaa. Tätä ei ehkä voi käsittää ne, jotka ei ole sitä vain makaavaa puolisoa kokenut, että miten paljon tunnelmaan vaikuttaa tuon pelkkä makaaminen. Ap

No, eikö sinua itseäsi ihmetytä, että miehen käytös on muuttunut? Siis onko se tullut nyt lasten myötä vai miten? Tietenkin asiaan on vaikea puuttua, jos mies ei itse näe tilanteessa mitään ongelmaa, mutta muuten yrittäisin puhua miehen kanssa asiasta. Ja onko tosiaan niin, että lapset ovat jo "isoja" (lautapelejäkin pelaavat) eikä mies ole koskaan (tai ainakaan juurikaan) ollut lasten kanssa yksin? Vienyt uimarannalle, viettänyt ihan koti-iltaa tms. Miten se on mahdollista? Onko mies vain tottunut siihen rooliinsa sohvalla, kun olet aina tehnyt ja suunnitellut kaiken? Tämä ei ollut syytös, mutta yksi selitys sille, mitä miehesi ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi Petteri 😂

Vierailija
84/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei se ole aina miesten kanssa tuollaista. Itse olet miehesi valinnut. Toisenlaisiakin olisi ollut. 

Tämä se jaksaa ihmetyttää, varmaan sama tyyppi täällä pyörittää tätä samaa levyä. Eli huono mies onkin naisen vika. Kun itse on sen valinnut. Eihän se nainen sitä kotisohvalta hakenut makaamaan vaan mies ESITTI parempaa sen aikaa että sai naisen sitoutumaan. Kysymyksessähän on petos jossa nainen on uhri. Syyllistät uhrin. 

Ja kun nainen valehtelee ehkäisystä ja menee porsimaan ilman miehen lupaa, mies saa syyttää itseään...

Vierailija
85/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän lapset samaa sukupuolta? Itselle tuli mieleen, että voisiko olla että miehellä on ollut jokin haave esim. yhdessä tekemisestä pojan kanssa, ja molemmat onkin tyttöjä, tai on haaveillut pikkuprinsessasta ja molemmat onkin poikia tms.?

Tarkennan vielä, että tämä tuli siis siksi mieleen, kun ap kertoi että mies itse halusi lapset, ja hänen makoilunsa alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen.

Ja tiedän itse yhden tapauksen, jossa mies oli katkera siitä että molemmat lapset olivat tyttöjä. Toisessa tapauksessa, jonka tiedän, isovanhemmilla oli kolme lapsenlasta, ja viettivät aikaa ainoastaan pojan kanssa. Lisäksi vielä pahempi tapaus, jossa perheessä oli neljä lasta. Isä lelli tyttöjä ja pahoinpiteli poikia.

Eli valitettavasti joillekin lasten sukupuolella on isokin merkitys suhtautumiseen.

Vierailija
86/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on henkisesti eronnut. Torjuu perhe-elämän ja pakenee viihteeseen, mutta ottaa kuitenkin edut eli syö sun ruokaa ja nauttii itsestään hoituvasta kodinhoidosta. 

Aika epeli. 

Jos olisin vastaavassa tilanteessa, niin kertoisin, että jos ei käytös muutu tietyssä ajassa, niin ero tulee. Ja sitten eroaisin kans. Torjuva, välinpitämätön isä ei ole hyvä lapsillekaan. 

Mutta entä eron jälkeen? Millä tavalla lasten kannalta on hyvä joutua isän luo osaksi aikaa kun isä on tuollainen? Nyt lapset saavat sentään ihan päivittäin minun järjestämänä tavallista arkea, jossa joku huolehtii heistä hyvin ja tekee joka päivä heidän kanssaan asioita. Olisiko lapsille hyväksi menettää se? Ap

No, se on sinun näkemyksesi, mitä tulisi tapahtumaan. Voihan se olla, että että se yksin asuminen olisi yksi syy miehelle ryhdistäytyä ja hän rupeaisi tekemään asioita lasten kanssa ja ehkä yksinkin. Valitat kuitenkin, että mies pitää tunnelman kotona. Tässä suhteessa se tietysti paranisi erolla tai asumuserolla. Ja voisit ihan vakavasti kysyä mieheltä, mitä hän on ajatellut teidän yhteisen elämän suhteen. Ja lasten suhteen.

Vierailija
87/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksin eilen kertoi asiantuntija lehdessä, että miehille avioliitto tekee niin hyvää ja ovat onnellisimmillaan silloin.

Toisin kuin naisille. Ja aiempi tutkimus kertoo, että eron jälkeen nainen on onnellisempi. 

Tulee vaan teidän tilanteesta mieleen. Voi olla että teillä ero herättää miehen ja hän alkaa vihdoin elää ja jos lapsia näkee harvemmin, hän jaksaa heille olla läsnä.

Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi myös olla että joksikin aikaa masennus pahenee. 

Vierailija
88/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksin eilen kertoi asiantuntija lehdessä, että miehille avioliitto tekee niin hyvää ja ovat onnellisimmillaan silloin.

Toisin kuin naisille. Ja aiempi tutkimus kertoo, että eron jälkeen nainen on onnellisempi. 

Tulee vaan teidän tilanteesta mieleen. Voi olla että teillä ero herättää miehen ja hän alkaa vihdoin elää ja jos lapsia näkee harvemmin, hän jaksaa heille olla läsnä.

Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi myös olla että joksikin aikaa masennus pahenee. 

Laita linkki

Vierailija
89/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kukaan ei pakota olemaan yhdessä jos on paha olla. Ei ole pakko asua yhdessä, tehdä mitään yhdessä tai edes sanoa toiselle yhtään mitään ja silti ollaan yhdessä vaikka on paha olla. Ai niin ne lapset että niiden takia yritetään ja yritetään ja yritetään. Niin samaa vanhaa tarinaa...

Ei pakotakaan mutta kun on lapsi niin ero on todella iso asia, joka vaikuttaa paljon lasten elämään. Koska mitään isoa ongelmaa ei ole (vieraat naiset, kännäys tms) niin en ole tullut ottaneeksi eroa vain siksi että toinen haluaa työssäkäynnin lisäksi vain maata. Ap

Miksi otit tuollaisen miehen lastesi isäksi?

Ei hän ollut tuollaine

Ja aloite lasten hankintaan tuli keneltä?

Mitä tällä muuten on merkitystä?

Kyllä sillä siinä mielessä on, että kun oma avopuolisoni ilmoitti muuttaneensa mielensä, eli haluavansa sittenkin lapsia, niin vastasin että ok, kunhan hän hoitaa lapset 100% yksin, yöheräilyt, syötöt, nukuttamiset jne. Ei se vauvakuume sitten ollutkaan niin ylitsepääsemätön.

Vierailija
90/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei se ole aina miesten kanssa tuollaista. Itse olet miehesi valinnut. Toisenlaisiakin olisi ollut. 

Tämä se jaksaa ihmetyttää, varmaan sama tyyppi täällä pyörittää tätä samaa levyä. Eli huono mies onkin naisen vika. Kun itse on sen valinnut. Eihän se nainen sitä kotisohvalta hakenut makaamaan vaan mies ESITTI parempaa sen aikaa että sai naisen sitoutumaan. Kysymyksessähän on petos jossa nainen on uhri. Syyllistät uhrin. 

Ja kun nainen valehtelee ehkäisystä ja menee porsimaan ilman miehen lupaa, mies saa syyttää itseään...

Luuletko sä että ne naiset rakastaa sitä "porsimista". Raskaus, synnytys ja 18 vuoden pallo jalassa ei ole naiselle mikään nautinto. Kyllä nuo on hyvin marginaalisia tapauksia että nainen alkaa "porsimaan" ilman miehen suostumusta.

Ja edelleen mies on hyvä ja pistää piuhat poikki tai pitää housut jalassa jos ehdottomasti vastustaa naisen "porsimista". Katsos kun siinä panemisessa on aina riskinsä. Tai pitäisikö sanoa astumisessa, kosk jos lopputulema on porsiminen. 

Vierailija
91/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita linkki

Hyvinvointi | Mies hyötyy parisuhteesta naista enemmän, tuore tutkimus kertoo: https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010471945.html

Tilaajille, luonnollisesti 

Vierailija
92/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko naiset sittenkin niin hyvä uskoisia, jos "ESITTI parempaa" menee läpi? Niin kuin joku jo täällä sanoi, naiset ovat omasta mielestään selvänäkijöitä! Hehän tunnistavat tuollaiset miehet kilometrien etäisyydeltä. Naiset myös haukkuvat miehiä palstalla "inceliksi". Ihme ja kumma, että incelit osaavat sittenkin näytellä niin taitavasti, että saavat lapsiakin palstamammojen kanssa.

Vierailija
93/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat naiset varmasti yrittivät varoittaa sua. Silti päädyit ottamaan miehen..

Voi miten on lukemisen ymmärtäminen nykyisin vaikeaa. Ap on monesti jo kertonut, että mies oli ihan normaali ensimmäiset viisi vuotta ja vasta sitten muuttui vammaiseksi.

Vierailija
94/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö miehesi enemmän asioita ennen lapsia vai onko alusta asti ollut tuollainen? Jos mikään ei ole muuttunut, miksi otit vässykän?

Vierailija
95/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko ap, Porvoossa kenties? Koska sieltä nämä tarinat yleensä lähtevät liikkeelle.

Vierailija
96/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kun miehellä on vaikeaa ymmärtää, että mikään ehkäisy ei ole 100%, ainoastaan selibaatti on, niin hän syyttää naista valehtelusta. 

Vierailija
97/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tee kotona mitään. Mutta asunkin yksin. Ap ja miehensä kuulostavat molemmat idiooteilta.

Vierailija
98/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: teillä on oikeus ottaa ero ilman palstalla itkemistä.

Käyttäkää oikeuttanne.

https://www.suomi.fi/palvelut/lomake/avioerohakemus-karaja-ja-hovioikeu…

Hän kertoi elämästään.

Kummallista, että kiirehdit leimaamaan naisen, joka huolehtii yksin kodista ja lapsista.

Vierailija
99/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo joka alunperin kommentoi. Siinä vaiheessa aloittaja vasta kysyi onko miesten kanssa aina tällaista. Ei hän kertonut aloituksessaan että mies on muuttunut tällaiseksi. 

Ja satun tietämään omakohtaisesti että ei, ei se ole tuollaista kaikkien miesten kanssa. Siksi myös vastasin niin. Se EI ole kaikkien miesten kanssa tuollaista. 

Vierailija
100/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkuningas ei tee kotitöitä. Kondinkuningas on kyllä muuten aktiivinen, käy salilla, keilaamassa ja ajelee moottoripyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi