Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona yhtään mitään

Vierailija
07.06.2024 |

Huom tämä ei ole kotityöavautuminen. Asumme kerrostalossa eikä varsinaisia kotitöitä ole paljon, tiskikoneen tyhjentää parissa minuutissa nimittäin. Kyse on siitä, että mies ei tee kotona ollessaan yhtään mitään muuta kuin makaa sohvalla ja katsoo läppäriltä leffoja tai sarjoja. Jos hänellä on vapaapäivä tekee tätä aamusta iltaan koko päivän. Makaa ja makaa tekemättä mitään muuta. Pari kertaa päivässä raahautuu vessaan. Syö joko minun laittaman ruoan tai jos en sinä päivänä laita ruokaa, niin mikrottaa itselleen jonkun saarioisten pitsan. 

Itse teen kotona koko ajan jotain, laittelen huvikseni monimutkaisia aterioita, leikin ja pelaan lasten kanssa, käyn ulkoilemassa lasten kanssa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, ompelen jne jne. Mies ei tee koskaan mitään tuollaista eikä vastaavaa, ei edes käy muualla kuin töissä. Ei kuulemma keksi mitään tekemistä. Jotenkin vain tunnelmaa kotona latistaa aika paljon yksi, joka vain aamusta iltaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään. Onko tämä aina miesten kanssa tällaista?

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä käy ruokakaupassa, laittaa ruoan lapsille, kuka siivoaa, pesee perheen pyykit ja vaihtaa lakanat? Kuka hankkii lapsille vaatteet, vie heidät kouluun ja osallistuu vanhempainiltoihin?

Onko mies yksi ylimääräinen lapsi? Ap kirjoitti että mies lämmittää itselleen pizzaa. Eikö mies edes aterioi yhdessä perheensä kanssa?

Mitä lapset tekevät tuollaisella isällä?

Ei jatkoon.

Vierailija
22/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen kuunnella sitten musiikkia? Sitten valittaisit, että mies kuuntelee vain musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt lasten kannalta tosi tylsää, että vaikka isä on paikalla, niin hän ei tee lasten kanssa mitään.

Vierailija
24/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt on naisen heiniä. Ja kun niitä kotitöitä on niin vähän, niin miksi valitat?

Pyydä äidiltä karkkirahaa. Viikonloppu tulossa. 

Vierailija
25/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, v*ttu voi ap! Itsepähän olet miehesi valinnut ja mennyt lisääntymään hänen kanssaan! Lopeta valittaminen ja ota ero, jos perhe-elämä on liian raskasta sinulle.

Vierailija
26/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt on naisen heiniä. Ja kun niitä kotitöitä on niin vähän, niin miksi valitat?

Ja lapset ovat naisen lapsia. Niinkö?

Uusperhe?

Vierailija
27/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miesten kuulu kotona mitään tehdäkään.

Vierailija
28/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä joku masennus? Mä laittaisin lääkäriin tuollaisen vetelehtijän. Ei ole normaalia aikuisen käytöstä todellakaan. Mä ymmärtäisin ehkä jos teini olisi väliaikaisesti tuollainen. Mut aikuisen ihmisen kuuluu olla aktiivinen ja tehdä edes jotain.....käykö miehesi edes lenkillä, salilla yms harrastuksissa? Miksei ole lastensa kanssa?

Mä en kattelisi tuollaista sohvaperunaa kuin miehesi.

On vakavan keskustelun paikka.

Vierailija
29/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tai mistä, te naiset onnistutte valitsee itsellenne näitä vätyksiä? Joka päivä täällä saa lukea näitä tarinoita "miten mies ei tee yhtään mitään perheessä, vaan nainen hoitaa kaiken". Miksi olette sitten näissä suhteissa? Ottakaa ero tai jääkää sekä jatkakaa itsensä kiduttamista.

Vierailija
30/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kanssa se on tuollaista. Kokemusta on 1. avioliitossa. Sama meininki oli. Sain tarpeekseni, ja erosin. Etsin puolisolle uutta asuntoa, kun se tuntui olevan hänelle liian vaikeaa oma-aloitteisesti.

Kun hänelle tuli ensimmäinen vuokranmaksuaika uudessa asunnossaan, niin hän joutui pyytämään apuani siihen, miten vuokra maksetaan. Menin näyttämään kädestä pitäen, miten se tapahtuu.

Että noin pitkälle se vapaamatkustelu meni sitten meidän taloudessa hänellä. Ei maksa laskuja, ei käy kaupassa, ei tee ruokaa, ei siivoa, ei mene lasten kanssa minnekään, ei tullut mukaan päiväreissuihin jne.

Vierailija
31/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä käy ruokakaupassa, laittaa ruoan lapsille, kuka siivoaa, pesee perheen pyykit ja vaihtaa lakanat? Kuka hankkii lapsille vaatteet, vie heidät kouluun ja osallistuu vanhempainiltoihin?

Onko mies yksi ylimääräinen lapsi? Ap kirjoitti että mies lämmittää itselleen pizzaa. Eikö mies edes aterioi yhdessä perheensä kanssa?

Mitä lapset tekevät tuollaisella isällä?

Ei jatkoon.

Ruokakaupassa ei varsinaisesti käy kukaan, koska tilataan ruoat verkkokaupasta kotiin (minä teen kerran viikossa tilauksen). Minä laitan ruoat lapsille. Välillä laitan koko perheelle ruoan ja silloin mieskin syö sitä, välillä laitan vain lapsille (olen itse pieniruokainen ja syön eniten työpäivän aikana lounaalla). Pesen noin 80 pros pyykeistä ja olen myös se joka vaihtaa lakanat. Sekä mies että minä siivotaan, välillä toinen, välillä toinen, mutta ei siivottavaa ole paljoa. Minä hankin lasten vaatteet, vien nuoremman päiväkotiin, esikoinen kävelee itse kouluun, minä haen oman työpäiväni jälkeen nuoremman päiväkodista (teen lyhennettyä työpäivää), minä olen se joka käy vanhempainilloissa ja vasukeskusteluissa ja vastaavissa, minä käytän lapset lääkärissä jne. Mutta en minä sinänsä ole noista rasittunut, ihan tavallista mukavaa elämää ne on. Ap

Vierailija
32/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies aina ollut tuollainen? Jos on, niin miksi ihmeessä menit lisääntymään hänen kanssaan? Kai ymmärrät sen, että nuo laiskan miehen geenit jatkavat sukuaan nyt. Kiitos siitä kuuluu sinulle ap!

Vierailija
33/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi, v*ttu voi ap! Itsepähän olet miehesi valinnut ja mennyt lisääntymään hänen kanssaan! Lopeta valittaminen ja ota ero, jos perhe-elämä on liian raskasta sinulle.

Tässä tapauksessa se perhe-elämä vaikuttaa olevan liian raskasta sille miehelle. Mies kiertooooon.

Vierailija
34/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luit ketjun, siinä selvisi miehen nykyinen ero entiseen. 

Hän on sitäpaitsi vastuussa itsestään, vaimo ei ole. 

Vierailija
35/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun kukaan ei pakota olemaan yhdessä jos on paha olla. Ei ole pakko asua yhdessä, tehdä mitään yhdessä tai edes sanoa toiselle yhtään mitään ja silti ollaan yhdessä vaikka on paha olla. Ai niin ne lapset että niiden takia yritetään ja yritetään ja yritetään. Niin samaa vanhaa tarinaa...

Vierailija
36/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä joskus ns. rakentavassa hengessä, että onko hän omasta mielestään hyvä isä.  Riippuen siitä, mitä vastaa, voit jatkaa keskustelua. Herättää hänet ymmärtämään, että lapset ovat vain lainassa ja kun muuttavat aikanaan pois, muistavat kyllä, kuka heidän kanssaan oli. Suhde ei muutu aikuisena yks kaks lämpimäksi, jos mies on makoillut heidän lapsuutensa sohvalla olematta heistä mitenkään kiinnostunut. Olisiko mies halunnut itsensä kaltaisen isän itselleen, jos olisi saanut valita?

Vierailija
37/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valinnut, mutta ei hän kyllä yhtään tällainen ollut kun hänet valitsin. Silloin hän oli ihan aktiivinen ihminen. Eikä perhe-elämä ole minulle liian raskasta, minähän lähes yksin hoidan sen enkä nyt niin rasittunut siitä ole. Tunnelmaa vain latistaa se, että yksi vain makaa. Tätä ei ehkä voi käsittää ne, jotka ei ole sitä vain makaavaa puolisoa kokenut, että miten paljon tunnelmaan vaikuttaa tuon pelkkä makaaminen. Ap

Vierailija
38/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on suht tuore muutos elämään, eli mies alkanut hiljentyä, haiskahtaisi masennukselta.

Mutta jos mies on ollut vuosikausia tuollainen, silloin ap on hyväksynyt miehen osallistumattomuuden omalla käytöksellään.

Vierailija
39/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
40/206 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä joku masennus? Mä laittaisin lääkäriin tuollaisen vetelehtijän. Ei ole normaalia aikuisen käytöstä todellakaan. Mä ymmärtäisin ehkä jos teini olisi väliaikaisesti tuollainen. Mut aikuisen ihmisen kuuluu olla aktiivinen ja tehdä edes jotain.....käykö miehesi edes lenkillä, salilla yms harrastuksissa? Miksei ole lastensa kanssa?

Mä en kattelisi tuollaista sohvaperunaa kuin miehesi.

On vakavan keskustelun paikka.

Ei ole masentunut. Niin ainakin aina sanoo kun kysyn. Sanoo ettei vain keksi mitään tekemistä. Keskusteltu tästä on, mutta eihän tämä keskustelemalla muutu. Lupaa kyllä aina muutosta mutta ei mikään muutu. Sanoo toisaalta että nauttii eniten siitä että voi vain olla. Hän ei siis käy salilla tms harrastuksissa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi