Työkyvyttömiä pakotetaan hakemaan töitä
Mitä töitä tämäkään oikein pystyisi tekemään?
Aivoinfarkti, sydänsairaus, kaksisuuntainen mielialahäiriö jne.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa nazihallitusta
Ei hallitus sitä päätä. Työkkärissä ja vakuutusyhtiössä ne päätökset tehdään.
Tutustu asiaan paremmin. Hallitus/valtio tekee nämä päätökset. Työkkärin tai kelan ihmiset eivät! He noudattavat annettuja ohjeita, sääntöjä ja lakeja.
Minä olen työssä mutta joudun silti hakemaan työtä joka kuukausi. Viimeksi työkkärin virkailija kertoi minulle itse olevansa samassa tilanteessa, koska ei ole vakituinen työ!
Nämä päätökset on tehty aikoja sitten ja nyt me äänestäjät kärsimme niistä. Äänestäkää siis viisaammin.
Hyvä on Kiurua jotain tekemään
hankkikoon ammatin joka sopii
Ihmisillä on kumma olettamus, että jos on pikajuoksija ja jalka amputoidaan, niin ei pystymihinkään muuhun työhön.
Vierailija kirjoitti:
Nopeesti loppuis sairaudet kun tuet lähtis helvettiin ja pitäs hommia saada :)
Varmaan olisit samaa mieltä itsestäsi "en minä tukia tarvitse ja töihin minä menen" jos esim vammautuisit niin pahasti että et pystyisi enää edes liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin työtön työnhakija samaan aikaan kun kävin sädehoidoissa. Oli sekin aika surkuhupaisaa. No sitten kun olin hoidon lopulla tarpeeksi huonossa kunnossa, sain pari viikkoa sairauslomaa.
No jopas. Minä sain sädehoitojenkin ajalle sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on kumma olettamus, että jos on pikajuoksija ja jalka amputoidaan, niin ei pystymihinkään muuhun työhön.
Aika kehno vertaus. Pelkkä jalan menetys ei vie niin huonoon kuntoon kuin tämä henkilö on.
Hakiko hän työkyvyttömyyseläkettä kun sairaspäiväraha tuli täyteen? Sanoi "tippuneensa" työttömäksi, mutta ei työnhakijaksi tiputa vaan pitää ilmoittautua. jos työkyvyttömyyseläke hylätään niin silloin on tässä oudossa systeemissä haettava työttömyysturvaa, mutta ei sinne tiputa vaan haetaan. Siinä kohti voi kertoa tilanteensa ja sairautensa ja toimittaa B-lausunnot työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain työtä pystyy tekemään!
Joo, varmasti jotain joitakin minuutteja jonkinlaiseen tahtiin, mutta tuskin kukaan sille palkkaa suostuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nopeesti loppuis sairaudet kun tuet lähtis helvettiin ja pitäs hommia saada :)
Ei sen vamman tarvitse kovin iso olla jos se on päässä. Olemme varmaan samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus päätti että kun työtöntä kuritetaan (=leikkaukset), hän menee töihin.
Mutta kun meillä on tällaisia työttömiä.
Vaikka olen työtön minulta ei ole leikattu senttiäkään, toki en mitään muuta saa kuin työmarkkinatukea
No moneen duuniin sopii silti jos kouluttautuu
Vierailija kirjoitti:
Hakiko hän työkyvyttömyyseläkettä kun sairaspäiväraha tuli täyteen? Sanoi "tippuneensa" työttömäksi, mutta ei työnhakijaksi tiputa vaan pitää ilmoittautua. jos työkyvyttömyyseläke hylätään niin silloin on tässä oudossa systeemissä haettava työttömyysturvaa, mutta ei sinne tiputa vaan haetaan. Siinä kohti voi kertoa tilanteensa ja sairautensa ja toimittaa B-lausunnot työkkäriin.
Se on vaan sanonta. Eli sairausloma loppui ja töitäkään ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kehno vertaus. Pelkkä jalan menetys ei vie niin huonoon kuntoon kuin tämä henkilö on.
Eikä pikajuoksija juokse joka arkipäivä 7-16 rataa edestakasin! On varmaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain työtä pystyy tekemään!
Seksityötä?
Vierailija kirjoitti:
Purra voisi kertoa mitä tuon naisen pitäisi tehdä. Ei pääse ammatilliseen kuntoutukseen edes. Aika toivoton tilanne.
Purra on manifestoinut ettei empatia kuulu politiikkaan! Tosin empatiakyvyttömälle se on helppoa.
24v on kyllä todella nuori eläkkeelle. Aivoinfarktin takia pelkästään ei eläkettä ole mitään syytä myöntää. Juttu ei kerro toimintakyvystä juuri mitään. Tunnen vastaavia tapauksia ja osa palaa töihin useammankin infarktin jälkeen, joku ei ensimmäisen jälkeen. Mutta joka tapauksessa jos ikää on 24v niin kuntoutumiseen on hyvät mahdollisuudet.
Ongelma tässä tapauksessa on se, että ilmeisesti seurantaa neuron polilla tai edes tk:ssa ei ole jatkettu asianmukaisesti eikä nuori nainen ole saanut asianmukaista kuntoutussuunnitelmaa. Pitäisi ehdottomasti mennä vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen jälkeen työkokeiluun hallitusti ja arvioida sen pohjalta, onko työkykyä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus päätti että kun työtöntä kuritetaan (=leikkaukset), hän menee töihin.
Mutta kun meillä on tällaisia työttömiä.
Vaikka olen työtön minulta ei ole leikattu senttiäkään, toki en mitään muuta saa kuin työmarkkinatukea
No sulla ei ole lapsia?
Myös työmarkkinatuella, leikkaukset pienensi tukea huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on paljon muitakin. Huomenna kuulemaan paikan päälle, mihin työkokeiluun laittavat. Sosiaalitätikin kutsuttuna kuulemma, vaikka en saa mitään sosiaalitukia, enkä ole asiakkaansa. Melko nöyryyttävää. Olen 50+ ja tehtyjä työvuosia takana yli 30v. Minäkin sain hylätyn eläkehakemuksen. Vielä vähän vakavammat terveydelliset asiat kuin uutisen henkilöllä, mutta ei mielenterveydellisiä diagnooseja tai haittoja.
Kun ei voi tehdä palkkatöitä sairauksien takia, niin ilmaistöitä voi. Järjestelmä on läpimätä.
"Käytän oikeuttani olla kommentoimatta".
Näin tulee vastata sossutädin uteluihin.
Olin työtön työnhakija samaan aikaan kun kävin sädehoidoissa. Oli sekin aika surkuhupaisaa. No sitten kun olin hoidon lopulla tarpeeksi huonossa kunnossa, sain pari viikkoa sairauslomaa.