Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että viikko ennen naimisiinmenoa tulee riita?

Vierailija
06.06.2024 |

Ja riidan yhteydessä toinen osapuoli sanoo, että haluaa vielä miettiä suhdetta ja naimisiinmenoa. Olen murskana.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään tai nukkumaan. Ahdistaa niin paljon. Jotkut ystävät sanoivat, että vetäisivät tästä omat johtopäätöksensä ja peruisivat häät.

Ap

Vierailija
62/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin suhteen. Ellei ole varma haluaako todella mitään yhteistä elämää, ei halua. Ero on vaan ajan kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette vielä eroa, niin on se varmaan hienoa miettiä hääpäivänä, että odottaakohan se sulhanen alttarilla tai lähteekö kesken vihkimisen karkuun.

Joo. Ja jos tulee paikalle, luimistelee ja näyttää siltä, että tahtoisi olla missä tahansa muualla. Tosi ihanat häät, kun vieraatkin säälii.

Vierailija
64/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisin suhteen. Ellei ole varma haluaako todella mitään yhteistä elämää, ei halua. Ero on vaan ajan kysymys.

Hääpäivän hän ainakin pilasi, mikäli menemme naimisiin. Olen siitä hänelle aina katkera. Ja hän saa perua kirkon, hotellin ja muut järjestelyt, kerran haluaa eron.

Ap

Vierailija
65/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelimme 6 vuotta, sitten avioliittoon kunnes kuolema erotti liki 40 vuoden jälkeen. Koskaan emme riidelleet, eri mieltä kyllä olimme, Onko nykyään minä-minä kulttuuri ?

Vierailija
66/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut pakotettiin naimisiin. Että tulee ero, jos en mene. Sekin on normaalia. Onko se hyvä? En tiedä, naimisissa ollaan edelleen enkä halua erota.

Ei se ole pakottamista jos annetaan vaihtoehdot. Se olisi pakottamista jos sulle olisi annettu yksi vaihtoehto.

Vierailija
67/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS, perinteisesti.

Vierailija
68/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään tai nukkumaan. Ahdistaa niin paljon. Jotkut ystävät sanoivat, että vetäisivät tästä omat johtopäätöksensä ja peruisivat häät.

Ap

Vaikea antaa neuvoa jos ei tiedä riidan aiheuttajaa. Jos se on esim. erimielisyydet tulevaisuudesta tai eri asiat mitä haluaa suhteessa niin se on ymmärrettävää jos pitää miettiä haluaako sittenkään. Jos kysymys on vain arkisen asian riidasta mikä pitäisi pystyä sopimaan niin ehkä toinen osapuoli tulikin katuma päälle naimisiin menosta ja riita om vain tekosyy sen peruuttamiselle.

Vierailija
69/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen pahoillani ap, mutta kumppanisi ei näytä olevan halukas tähän avioliittoon. Ehkä hän on alkanut ajatella, ettei halua riidellä niin usein.

Vierailija
70/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lievä ongelma. Nainen, jonka kanssa aion mennä naimisiin ei suostu edes suhteeseen kanssani.

Vierailija
71/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne?

Vierailija
72/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpäivän hän ainakin pilasi, mikäli menemme naimisiin. Olen siitä hänelle aina katkera. Ja hän saa perua kirkon, hotellin ja muut järjestelyt, kerran haluaa eron.

Ap

Itse en menisi naimisiin, jos tietäisin jo ennen häitä, että hääpäivä on pilalla, ja tulisin olemaan puolisolleni ikuisesti katkera. Sinä teet toki niin kuin itse haluat.

Vierailija
73/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä tilanne?

Kun tulin töistä kotiin, mies yritti jutella niitä näitä ihan normaalisti. Olin etäinen ja lähdin kaupungille. Minulla ei ole oikeastaan mitään sanottavaa hänelle. 

Ap

Vierailija
74/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jättää mut, paljastan teille riidan syyn. Sitten millään ei ole enää mitään merkitystä. 

Ap

Hyvä alku ja yritys, 1/5

Vierailija
75/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle ystävälleni kävi niin, että viiden vuoden seurustelun jälkeen olivat menossa naimisiin. Alle viikko ennen häitä sulhanen sanoikin että hänellä on toinen nainen ja haluaa perua häät. Oli aika shokki ystävälleni. Joitakin vuosia myöhemmin hän tapasi uuden miehen, joka on osoittautunut hyväksi mieheksi eli lopulta voitti enemmän kuin hävisi.

Vierailija
76/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei riidellä puolisoni kaunssa koskaan, mutta ei meillä silti ole mitään hinkua avioliittoon.  Tiedän, että hän pysyy rinnallani ilman mitään sormuskahleita.  Sellaista on kestävä ystävyys, ilman riitoja.

Vierailija
77/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei olla riidellessä uhkailtu erolla! Riidellään ja sovitaan, naimisiin mentiin ja riidellään edelleen joskus (ei mitään vakavaa). Yhdessä ollaan oltu 28v. 

No ilmankos ette ole uhkailleet kun ei ole ollut tarvetta - olette yhdessä ilmeisen tyytyväisinä noin pitkän ajan jälkeen. Jos ero alkaa tulla mieleen, pitäisikö siitä olla sanomatta ja pamauttaa toiselle vain valmis päätös yllättäen pöytään? En ymmärrä erosta puhumisen demonisointia. 

Ap:lle sanon, että puhukaa asia selväksi. Puhukaa rauhassa ja perusteellisesti. Paljon mahdollista, että toinen on sanonut tuon stressin ja häiden akuutin läheisyyden paineessa. Se on  tavallista, että naimisiinmeno lisää molempien paineita ja pistää miettimään asioita ja riitely voi tuntua paljon dramaattisemmalta kuin muulloin. Mutta toisaalta muista: ero on helpompi ennen häitä kuin sen jälkeen, ja häiden peruuntumisestakin selviää. Joten miettikää ja puhukaa kunnolla, kun riitatilanne on rauhoittunut. 

Vierailija
78/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulhosi vain uhkaili erolla, niin mieti tarkkaan haluatko naida erolla uhkailijan, sellaisen joka yrittää erokortilla sinua manipuloida tai pelotella.

Vierailija
79/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
80/87 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelimme 6 vuotta, sitten avioliittoon kunnes kuolema erotti liki 40 vuoden jälkeen. Koskaan emme riidelleet, eri mieltä kyllä olimme, Onko nykyään minä-minä kulttuuri ?

Ja moni muu riiteli. Kymmeniä vuosia. Ja kärsi monenlaista väkivaltaa: henkistä ja fyysistä. Ja moni myös erosi. Oliko ennen minä-minä kulttuuri? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi