Ratkaiseeko äänestyspäätöksesi
ensisijaisesti puolue vai ehdokas? Itse etsin tietystä puolueesta sopivan ehdokkaan, vaikka en olekaan minkään puolueen jäsen. Myös presidentin vaalien kohdalla on puolue siinämäärin vaikuttava, ettei missään tapauksessa kaikista puolueista löytyisi minulle sopivaa ehdokasta.
Kommentit (7)
Puolue ratkaisee, en halua edes tutustua itselleni väärien puolueiden ehdokkaisiin. Mielestäni puolue kertoo sen tärkeimmän, mutta toki sen ehdokkaan pitää muutenkin olla just sopiva tai ainakin riittävän sopiva. Sukupuoli ei ole mulle ratkaiseva asia.
Ensin puolue, sitten sukupuoli, sitten kyvykkyys, koulutus ja käytös. Ei ole oleellista, onko hän täsmälleen samaa mieltä kanssani.
On muuten todella tyhmää äänestää ensisijaisesti ehdokasta. Puolueet ja niiden koalitiot päättävät asioista niin kunnissa, eduskunnassa kuin Brysselissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ensin puolue, sitten sukupuoli, sitten kyvykkyys, koulutus ja käytös. Ei ole oleellista, onko hän täsmälleen samaa mieltä kanssani.
On muuten todella tyhmää äänestää ensisijaisesti ehdokasta. Puolueet ja niiden koalitiot päättävät asioista niin kunnissa, eduskunnassa kuin Brysselissäkin.
Siis sukupuoli on tärkeämpi sulle kuin kyvykkyys, koulutus ja käytös? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sukupuoli on tärkeämpi sulle kuin kyvykkyys, koulutus ja käytös? Outoa.
Monille feministeille sukupuoli on ykköskriteeri.
Puolue, koska yksittäisen ehdokkaat menevät puolueelle, vaikkei äänestämäni ehdokas menisikään läpi. Presidentinvaalien toinen kierros on ainoa poikkus, jos kannattamani puolueen ehdokas ei olisi ehdolla.
En ole koskaan äänestänyt