Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa mitä sanotte, minusta polyamoriassa on ongelmia eikä sitä tule normalisoida.

Vierailija
06.06.2024 |

Harva oikeasti haluaa jakaa rakkaintaan muiden kanssa ja tämä on hyvä tiedostaa eikä tyrkyttää epäterveellisiä valintoja muille.

Kommentit (350)

Vierailija
201/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos autismi ei ole kehitysvamma niin sitten se paranee lääkkeillä."

Et sä niitä määrittelyjä päätä. Autismi ei lääketieteellisen luokittelun mukaan ole kehitysvamma. Noin 30 % autisteista on myös kehitysvamma, se on eri asia. 

Vierailija
202/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän polyamoriasta, ja olen nainen. Lapseni ovat aikuisia, mieheni minua hieman vanhempi ja vähän väsähtänyt, joten olemme sopineet, jotta liittoomme jatkuu, saan elää polyamorikkona.

Tällä hetkellä minulla on suhde ikäiseeni puuseppään ja kymmenen vuotta nuorempaan työttömään mieheen. Tapaan heitä molempia kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyvien koulutettujen ihmisten parissa kaikki tietävät että polyamoriset ovat samoja ressukoita kuin vaikka keppihevos-, anime- ja larppausharrastajat ja yksisarvis- ja enkelihoidoissa käyvät. 

On aika kapeakatseista ajatella, etteikö joidenkin alojen koulutetuista työssäkäyvistä löydy runsain mitoin anime- ja larppaajanörttejä. IT-ala on etenkin sellaisia täynnä.

Autistisit ovat vammaisia ja kykenemättömiä ymmärtämään ihmisten kommunikaatiota ja tunteita. 

Eikä olla. 

Seuraavat käyttäytymispiirte

Toivottavasti sun autismivihaan on lääkkeet. Ei ole tervettä vihata noin ja levittää vielä ketjuissa joihin se ei kuulu.

Vierailija
204/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten yleensä, nämä sateenkaaritrollit eivät pysty kommentoimaan mitään älykästä vaan alapeukuttavat järkeviä viestejä. Huomaa kyllä tämän porukan kehitysasteen. Alapeukku pitäisi poistaa tältäkin palstalta kun vajaat eivät osaa käyttää sitä oikein. 

Alapeukutan tämän kaltaisia viestejä joissa haukutaan toisia jälkeenjääneiksi.

Vierailija
205/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olisi ihan kiva, että olisi oma porukka ja voitaisiin asua yhdessä vähän leveämmin, mutta en oikein halua lempiä kuin yhtä. :/

Vierailija
206/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnättekkö, että vastustaessanne polyamorian näkymistä mediassa tai julkisessa keskustelussa, vastustatte lehdistönvapautta ja sananvapautta?

Ajatuksena olen toki samaa mieltä, mutta onhan se hieman huvittavaa, kun pääsääntöisesti tuota hokevat ovat ensimmäisenä "canceloimassa" ihmisiä eriävistä mielipiteistä. 

Minä en ole "canceloimassa" ketään. 

"Cancelointi" on myös kiinnostava termi. Sitä on niin monta lajia.

Vierailija
207/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen musl i mi ja voisin kuvitella itse alkavani polygaamiseen avioliittoon (olen nainen), koska haluaisin mielelläni ns. part time -avioliiton, eli että mies olisi muualla muutaman päivän viikossa, eikä mulle tulisi painetta olla hänelle kaikki, se ainoa ja korvaamaton, pitäisi olla maailman kaunein ja ihanin aina vain minä, en handlaa hyvin sitä painetta.

mutta ymmärrän, että polygaamisuus ei ole muiden uskontojen ihmisille okei, eivätkä myöskään kaikki muslimit pidä siitä. Se on tärkeää, ettei sitä tuputettaisi kenellekään heille, joiden normaaleihin käsityksiin se ei kuulu.

Vierailija
208/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä jaksaisi useampaa ukkoa kun yhdessäkin on tekemistä....kamala ajatuskin! Ja ne naiset, joilla on useampi mies, ovat näköjään aika...ettenkö sanoin petolinnun sekin yks paikka. Ja sen miehet on vässyköitä, jotka ei muuten saa naista; siksi hyväksyvät toiset miehet parisuhteeseensa...

Vierailija
209/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän polyamoriasta, ja olen nainen. Lapseni ovat aikuisia, mieheni minua hieman vanhempi ja vähän väsähtänyt, joten olemme sopineet, jotta liittoomme jatkuu, saan elää polyamorikkona.

Tällä hetkellä minulla on suhde ikäiseeni puuseppään ja kymmenen vuotta nuorempaan työttömään mieheen. Tapaan heitä molempia kerran kuussa.

Miksi joku heti alapeukuttaa? Olen itse valinnut oman elämäni ja todella tykkään puusepästä ja työttömästä, suhteeni heihin on jatkunut kohta vuoden. Tällä hetkellä olen ollut yhteydessä myös kolmanteen mieheen, 12 vuotta nuorempaan mieheen, jolla on itseään kymmenen vuotta nuorempi vaimo, joka itse asiassa on tuttavani tytär. Saa nähdä miten tämä kolmas rakkaussuhde edistyy, alku vaikuttaa lupaavalta, seksi sujuu ja sopimiset sujuvat ja mies tuntuu ymmärtävän monisuhteisuuteni.

Lapseni eivät tiedä suhteistani mitään, he elävät hyvin perinteistä perhe-elämää ja keskittyvät masentuneen ja voimattoman isänsä tukemiseen. Kuulostaa julmalta, mutta mielestäni olen tukenut miestäni vuosikymmenten aikana jo riittävästi.

Vierailija
210/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnättekkö, että vastustaessanne polyamorian näkymistä mediassa tai julkisessa keskustelussa, vastustatte lehdistönvapautta ja sananvapautta?

Myönnätkö että vastustaessasi polyamorian kritisisointia vastustat lehdistön ja sananvapautta?

En vastusta polyamorian kritisointia.

Vastustan sitä, että polyamoriasta kirjoittavia pyritään hiljentämään.

Miten tuo pyrkimys hiljentämiseen ilmentyy? Annatko konkreettisia esimerkkejä lähteineen? Ei tarinoininta jota ei pysty todentamaan.

Vierailija
211/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku heti alapeukuttaa? Olen itse valinnut oman elämäni ja todella tykkään puusepästä ja työttömästä, suhteeni heihin on jatkunut kohta vuoden. Tällä hetkellä olen ollut yhteydessä myös kolmanteen mieheen, 12 vuotta nuorempaan mieheen, jolla on itseään kymmenen vuotta nuorempi vaimo, joka itse asiassa on tuttavani tytär. Saa nähdä miten tämä kolmas rakkaussuhde edistyy, alku vaikuttaa lupaavalta, seksi sujuu ja sopimiset sujuvat ja mies tuntuu ymmärtävän monisuhteisuuteni.

Lapseni eivät tiedä suhteistani mitään

Ah, kuinka stereotyyppinen sepitelmä.

Vierailija
212/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ylipäätään, miten pitkälle A:n ja B:n parisuhteen suojelu ja vaaliminen on muiden vastuulla? Mistä kaikesta muita voidaan vaatia luopumaan sen eteen? Mistä kaikesta mediaa voidaan vaatia olemaan kirjoittamatta, ettei se vaan voi vahingoittaa A:n ja B:n suhdetta?

Homoudesta ei saa kirjoittaa ettei B vain ala homostelemaan. Tietenkään sama rajoitus ei koske heteroutta!

Mitä muuta kuin homoja ja muuta sateenkaari-hömpää on tavisten silmille ja mieliin tungettu vuosikausia, teillä on omat vidun marssit ja liputuksetkin ffs! Missä helevetan kellarissa jotkut oikein elävät?? Parasta on kun pennut jotka eivät olleet vielä syntyneetkään ysärillä paasaavat somessa kuinka juuri Suomessa syrjittiin homoja 90-luvulla. Itse olin

"Annat ymmärtää että on "tavikset" joihin sekusaalivähemmistöt eivät kuulu. Tämä jo itsessään on syy sille, miksi edelleen on pride-marsseja. Puhumattakaan vakavammista syrjinnän muodoista ja jopa väkivallasta. " 

ÄLÄ VIITSI. Tässä maassa ovat homot saaneet tepastella aivan vapaasti ja käydä homobaareissa jne vuosikymmeniä. Mitä helkkaria te kakarat yritätte sönköttää aikuisten faktojen päälle. Tavikset ovat tavallisia heteroita joita TE syrjitte koko ajan, olen kyllästänyt homojen ja muiden setalaisten jatkuvaan pilkkaan. Ja voi veljet, te homot varsinkin vihaatte naisia. Te teette kaikkenne että miehet mekoissa menevät naisten oikeuksien yli. Mitä jos jättäisitte meidät jo rauhaan ja hyväksyisitte faktan että enemmistö ei tule koskaan olemaan homoa, se olisi epänormaalia. Ketään ei kiinnosta teidän seksuaalisuus joten miksi ihmeessä jauhatte sitä muiden naamalle lippujen ja nyrkkien avulla. 

Pitääkö muistuttaa että homot ovat miehiä? Miehiä. Miehiä ei ole KOSKAAN syrjitty tässä maailmassa että pidetään vähän pienempää suuta siitä syrjinnästä. Ja meinaat ettei homo eli mies voi muka tehdä väkivaltaa..just joo..Ovathan ne kaikki karpaasi transnaisetkin niiiiiin uhreja mitä nyt vain hakkaavat ja rasickaavat naisia. 

N53

Vierailija
213/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä olen musl i mi ja voisin kuvitella itse alkavani polygaamiseen avioliittoon (olen nainen), koska haluaisin mielelläni ns. part time -avioliiton, eli että mies olisi muualla muutaman päivän viikossa, eikä mulle tulisi painetta olla hänelle kaikki, se ainoa ja korvaamaton, pitäisi olla maailman kaunein ja ihanin aina vain minä, en handlaa hyvin sitä painetta.

mutta ymmärrän, että polygaamisuus ei ole muiden uskontojen ihmisille okei, eivätkä myöskään kaikki muslimit pidä siitä. Se on tärkeää, ettei sitä tuputettaisi kenellekään heille, joiden normaaleihin käsityksiin se ei kuulu.

Eihän nyt tavallisessa suhteessa tarvitse olla koko ajan parhaimmillaan. Kuka hoitaa sua oksennustaudissa?

Vierailija
214/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt tavallisessa suhteessa tarvitse olla koko ajan parhaimmillaan. Kuka hoitaa sua oksennustaudissa?

mä olen keski-aasialaisesta kulttuurista, ja kyllä, pitää olla aina parhaimmillaan, ainakin jos on ainoa vaimo.

Vierailija
215/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paraneekos silmälasien tarve lääkkeellä? Vai onko kehitysvamma?

Lyötkö hoitajiasi jos ne ottavat animehahmot pois illalla?

Vierailija
216/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen keski-aasialaisesta kulttuurista, ja kyllä, pitää olla aina parhaimmillaan, ainakin jos on ainoa v

Ota suomalainen mies? Paitsi jos tietty haluat elää juuri noin.

Vierailija
217/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa aina vaan vatvoa muiden makuuhuone-elämää. Itse en jaksa kuin yhtä ihmistä kerrallaan, mutta ei ole minulta pois, jos joku jaksaa ja haluaa. Keskittykää omaan elämäänne. 

Vierailija
218/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa aina vaan vatvoa muiden makuuhuone-elämää. Itse en jaksa kuin yhtä ihmistä kerrallaan, mutta ei ole minulta pois, jos joku jaksaa ja haluaa. Keskittykää omaan elämäänne. 

Niinpä. Miten jotkut jaksavat sitä lehdissä ja somessa oma-aloitteisesti vatvoa? Joku pakkomielle?

Vierailija
219/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyvien koulutettujen ihmisten parissa kaikki tietävät että polyamoriset ovat samoja ressukoita kuin vaikka keppihevos-, anime- ja larppausharrastajat ja yksisarvis- ja enkelihoidoissa käyvät. 

On aika kapeakatseista ajatella, etteikö joidenkin alojen koulutetuista työssäkäyvistä löydy runsain mitoin anime- ja larppaajanörttejä. IT-ala on etenkin sellaisia täynnä.

Autistisit ovat vammaisia ja kykenemättömiä ymmärtämään ihmisten kommunikaatiota ja tunteita. 

Eikä olla. 

&nb

Autismi kyllä kuuluu tähän ketjuun sillä monet noista polyamorisista ovat juuri autistin tyyppisiä lapsellisia pyörän uudelleen keksijöitä. 

Vierailija
220/350 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat "normalisoinnilla"? Eikö jokaiselle kuulu vapaus olla ja elää kuten tahtoo?

Erityisesti, kun kyse on nimenomaan vapaaehtoisista ja täysi-ikäisistä ihmisistä.

Haitta varmasti tulee tilanteessa, johon toinen osapuoli joutuu miellyttämisen ja/tai läheisriippuvuuden vuoksi, eli ei kuuntele omia tarpeitaan. Uskoisin, että kun suhteeseen tulee vapaasta omasta valinnastaan olevia ihmisiä, joille kaikille suodaan sama mahdollisuus useisiin suhteisiin ilman mustasukkaisuutta.

Parisuhteessakin on paljon pettämistä ja noin puolet avioliitoista päättyy eroon niin en näe parisuhdettakaan ainoana oikeana tapana elää, enkä usko siihen, että ketään voisi oikeasti omistaa.

Ristiriidan kuitenkin ajatuksiini tekee se, että itselleni olisi vaikeaa jakaa oma puoliso toisen kanssa, joten siksi arvostaen omia (ja myös toisen mielipidettä) niin yhteistoimin olemme luvanneet olla suhteessa siten, että molemmilla on yksi ihminen kerrallaan. Eli tiedustettu rajamme pettämiseen on myös tässä.

Isoja kysymyksiä ja ei niin mustavalkeita. Toivottavasti jokainen tietää omat rajansa ja arvostaa niitä sekä kumppanin rajoja.