Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä joillain on varaa jäädä hoitovapaalle?

Vierailija
28.01.2007 |

Laskiskelin, että jos jäisin hoitovapaalle, niin saisin ehkä just meidän perheen ruuat. Kaikki velanlyhennykset, vaatteet, laskut ja muut kulut jäisi miehelle. Ei senkään tili ihan kaikkeen riitä. Millaiset tulot miehillänne on, jotka ootte hoitovapaalle jääneet?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio elättää. Todella tiukkaa on, mutta uskon tämän olevan sen arvoista.

Vierailija
2/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa menee 700 euroa lainanlyhennyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ollaan säästetty silloin, kun minä olin töissä ja ollaan säästetty myös minun saamastani vanhempainrahasta, joka on kohtuullisen iso. Nyt olen äitiyslomalla toisesta lapsesta, välillä olin esikoisen kanssa hoitovapaalla. Hoitovapaata aion jatkaa tokankin kanssa kunnes täyttää 2v. Eli nyt kun olen vanhempainlomalla, niin laitetaan joka kuussa rahaa säästöön. Säästöjä ei tosin ole tarkoitus käyttää elämiseen, vaan mahdollisia pakollisia, isompia tms. hankintoja varten. Miehen palkka, hoitoraha+kuntalisä ja lapsilisät riittävät kyllä elämiseen, eikä toistaiseksi ole tarvinnut kaupassa miettiä loppulaskua. Mutta on kyllä oikeasti epäkohta, että hoitovapaalla jääminen ei ole kaikille mahdollista :(

Vierailija
4/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla niin huono palkka, että taloudellisesti melkein sama oonko töissä vai kotona. Kotona ollessa kun ei tarvii maksaa työmatkoja, lasten hoitomaksuja, työpaikkaruokaa, työvaatteita jne. Ja saa vielä kotihoidontukea.

Mutta tosiaan miehen palkka on ihan ok. Jos silläkin ois alle 2000 niin tilanne ois ihan toinen.

Oon muuten töissä, mutta en siis rahan takia, vaan työn.

Vierailija
5/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin ollut tuossa suhteessa hankalampaa...

Vierailija
6/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus hoitovastike, sähkölasku, netti, lehdet, yms. ja yms. Laskuja riittää! Miehen palkka 2100¿ brutto. Ei meillä ole mistään pulaa.

Vierailija
7/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hömppämenoista pystyy moni tinkimään.

Vierailija
8/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot 2600-3400¿/kk, ei velkaa.

Vierailija
9/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin olen ilman uusia vaatteita ja muuta hömpötystä, lasten kanssa olemista kun ei rahassa mitata!!! Meillä on eka perhe, sitten tulee muut...

Vierailija
10/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oikeudenmukaisesti systeemi menis niin, että jokaisen lapsen hoitoa tuettaisiin saman verran, hoitipa lasta äiti tai päiväkoti. Ja olipa lapsi ainut tai kolmas alle 3v perheessä

Vierailija
11/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500¿ käteen ja jotenkuten pärjättiin kun olin hoitovapaalla 2 vuotta. Ennen äitiyslomaa ( ja itseasiassa myös äitispvärahasta) laitoimme rahaa säästöön kun tiesimme tulojen romahtavan kun hoitovapaa alkaa. Vauva kun ei ole koskaan yllätys siihen on aikaa valmistautua monta kuukautta, myös taloudellisesti.

Vierailija
12/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh ja yhteiskunnan elätti joka tapauksessa... Inhottavaa, mutta näin se vain joskus menee.

Vierailija
13/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pääsin eroon äitiyspäivärahasta... ;) Minimi siis oli sillon...

Vierailija
14/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on ollut suht hyvät tulot, niin vanhempainrahaa saa ihan mukavasti. Varsinkin, kun veroprossa vähän pienenee samalla. Minä saan käteen noin 1700 e kuussa vanhempainrahakaudella ja siitä jää hyvin säästöön hoitovapaata varten.

Vierailija
15/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mullakaan mahdollisuutta jäädä kotiin koska miehen palkka on niin paska. Ja kyllä ottaa päähän, kun mies tekee tosi hyvää työtä meidän kaikkien eteen ja millään ravalla sitä ei valtio korvaa. Paska maa tää Suomi. Töihin se on mentävä ja vietävä pieni lapsi hoitoon :(

Vierailija
16/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaa loppuu kesällä kun kaksoset täyttää 3v.

Vierailija
17/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti olen hoitovapaalla ainakin siihen asti kun kuntalisää maksetaan (eli kunnes lapsi täyttää 2v.)

Vierailija
18/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, yhteiskunnan pitäisi maksaa sama raha lapsen hoidosta, hoidettiin lapsi kotona tai päiväkodissa... Tai jos ei sama, niin edes vähän samaa suuruusluokkaa. Ymmärrän tietysti, että yhteiskunnan etu on myös saada äidit työelämään ja siksi tuetaan päivähoitoa enemmän...

Mutta, mutta: Nythän on vaalit tulossa. Älkää unohtako äänestää! Etsikää ehdokas, joka ajaa näitä asioita. Jos sellaista ei löydy, niin äänestäkää edes sellaista politiikkaa vastaan, joka ei huomioi lapsiperheitä lainkaan.

Vierailija
19/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu myykää ne lukaalinne jollei ole varaa jäädä hoitovapaalle. Turha vinkua. Ärsyttää!

Vierailija
20/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mepä pistetään myyntiin tää kaksio joka on vuokralla jotta voin jäädä hoitovapaalle. Hyvä, asia ratkesi sillä. Kuules nyt...kaikki ihmiset ei vaan osaa juosta sossunluukulla kerjäämässä rahaa. Kai se on pakko työhön mennä kun ei raha normaalia reittiä kotiäidille tule.