Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi pe..., meidän 3-v ei nuku vieläkään..

Vierailija
28.01.2007 |

ja huomenna tarhapäivä! Ysistä asti " yritetty" nukkua. Kohtalotovereita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa sängyssään unikavereidensa kanssa eikä vaadi nukuttamista. Toki luemme iltasadun ja cd:llä soi unimusiikkia, mutta uni ei vaan tule, kumma juttu.

Vierailija
2/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä jättää nukkumatta päivällä ja silloin saa vain ajoissa nukkumaan. 4 vuotias ei nuku enää päivisin ja nukahtaa kiltisti 21 mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tarkkoja rytmejä ei ole, ei ainakaan viikonloppuna. Lapsi valvonut pe ja la myöhään, nukkunut pitkään tai normaalia pitempään ainakin aamulla? Ehkäpä vielä päikkäritkin tirpaissut?

Näitä ongelmia ei tule, jos lapsi herää SÄÄNNÖLLISESTI joka aamu samaan aikaan, esim. klo 6:30. Tämä vaan vaatii vanhemmilta tiukkaa itsekuria viikonloppuisin ja harva siinä onnistuu. Näin siinä sitten käy.

T: Kohtalotoveri

Vierailija
4/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin sänkyyn seitsemältä...

Miks tää touhu on aina tällästä? Ei nuku kunnolla, kun nukahtaa, niin herää ja huutaa. Tunteja putkeen... Aina ollut tällaista. Rasittavaa...

Vierailija
5/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette lapsen sänkyyn, peittelette, paijaatte, luetteilta sadun (mikä teillä nyt onkaan rutiini) ja toivotatte hyvää yötä.

Jos lapsi tulee pois sängystä, viette lapsen mitään sanomatta takaisin sänkyyn.

Jos lapsi tulee pois sängystä, viette taas kylmän rauhallisesti mitään sanomatta lapsen sänkyyn.

Teette tämän vaikka 100 kertaa. Tärkeintä on, ettei lapselle puhu mitään, ja on itse rauhallinen.

Meillä tämä toimii. Joinain iltoina saa viedä lapsen sänkyyn uudelleen 10 kertaa, mutta usein se yksi kerta riittää.

Vierailija
6/6 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

... tarkkoja rytmejä ei ole, ei ainakaan viikonloppuna. Lapsi valvonut pe ja la myöhään, nukkunut pitkään tai normaalia pitempään ainakin aamulla? Ehkäpä vielä päikkäritkin tirpaissut?

Näitä ongelmia ei tule, jos lapsi herää SÄÄNNÖLLISESTI joka aamu samaan aikaan, esim. klo 6:30. Tämä vaan vaatii vanhemmilta tiukkaa itsekuria viikonloppuisin ja harva siinä onnistuu. Näin siinä sitten käy.

T: Kohtalotoveri

Paitsi että ongelma on jokailtainen ei vain viikonloppuna. Lapsi nukahtaa säännöllisesti vasta klo 22 tai ylitse. Kyse 3-vuotiaasta. Herää aamulla klo 7 hoitoonlähtöä varten. Nukkuu hoidossa n. 1,5 tunnin päikkärit. Kotona vkl olen kokeillut ilman päikkäreitä - ei vaikutusta. Olen vienyt sänkyyn jo seitsemältä - ei vaikutusta. Olen päätellyt että lapseni tarvitsee vain vähemmän unta, koska on kuitenkin pirteä ja levänneen oloinen aamulla... Oma aika jää vaan kortille tällä tavalla ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme