Haluaisiko joku selittää, miten suojaosan poisto vähentää valtion velkaa?
Hallitus selittää, miten nämä muutokset ovat PAKKO tehdä ja et taloustilanne on niin huono, että täytyy tehdä vaikeita päätöksiä. Omista eduista ja monesta muusta kohteesta (kuten isojen yritysten yritystuista) ei tietenkään leikata, mutta ei nyt takerruta siihen. Mutta kun tuo 300 euroa on työnantajan maksamaa palkkaa eikä se ole valtiolta mitenkään pois, päinvastoin. Siitä maksetaan verot ja raha menee suurimmalla osalla peruskulutukseen. Se on iso summa osa-aikaisille, keikkalaisille, osatyökykyisille, omaishoitajille (niille siis, jotka pystyy) yms. Kokoaikatyötä ei riitä kaikille eikä kaikki yritykset tai paikat edes voi palkata kokoaikaista. Huhtikuussa yli 10 prosenttia työvoimasta oli työttömiä työnhakijoita ja avoimet työpaikat sen kuin vähenee.
Itellä on semmoisia haasteita, että tehnyt mm. keikkatyötä aktiivisesti, mutta en ole täysin kykenevä kokoaikatyöhön. Olen kuitenkin halunnut ylläpitää omaa työkykyä ja aktiivisuutta ja saanut vielä elämiseen vähän lisärahaa päälle. Nyt on parempi olla kotona ja hakea tt-tukea. Eikö oikeisto aina hoe, miten työnteon pitää olla kannattavampaa? Nyt ovat tehneet ihan päinvastoin. Samoin yrittämisestä tehdään vaikeaa alv-uudistusten myötä.
Ja tiedän, suojaosa on ollut vasta reilu kymmenen vuotta, mutta miksi palata vanhaan, kun suojaosa on ollut ihan toimiva juttu? Silloin myös eläminen oli halvempaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Miltä tuntuu olla paha ihminen?
Miksi työssä käyvälle pitää maksaa työttömyyskorvausta?
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Purrako se siellä?
Miksi hoet suojaosia joita osa ei ole koskaan saanut tai ole edes mahdollisia. Muilla ei ole ollut mitään lisäosia. Jättäisitkö muut ilman sitten. Sehän ei korjaa tasa-arvoa, ellei kaikkien tuki nouse.
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Niin. Saa nähdä miten moni jättää menemättä niihin lyhytkestoisiin osa-aikatöihin, kun suojaosuus poistui. Tästä on ihan mielenkiintoista nähdä tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus valehtelee, mikään pakko näitä toimia ei ole toteuttaa, eikä näiden toteuttamisen tueksi ole edes tehty vaikutusarviointeja, "ei muuta keksitty". Itse olen tilanteessa jossa pitkän mt-kuntoutuksen jälkeen olisin kykenevä osa-aikaiseen työntekoon, mutta se haave kaatui tämän leikkauksen myötä. Ilmeisesti on parempi, että nostan jatkossa asumistukea & työmarkkinatukea, jotka itsessään eivät riitä pakollisiin menoihin ja elämiseen, joten tilannetta tilkitään perustoimeentulotuella. Perustoimeentulotuella, jota olen nostanut 18-vuotiaasta asti, päässyt siitä loukosta ylös, vain tullakseni tiputetuksi takaisin sinne. ja mä tiedän, että en ole tilanteeni kanssa yksin, meitä on kymmeniä tuhansia vastaavassa tilanteessa olevia koko maassa. Petteri Orpo, miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
Nämä on tehty vain ihmisten kiusaamiseksi ideologisista syistä. On kiva kiusata ihmisiä varsinkin länsimaisesti ajattelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Hyvältä.
Eihän se mitään säästäkään. Hallitus vihaa työttömiä ja köyhiä. Ideologia edellä mennään. Hallitus on valmis vaikka viemään maamme konkurssiin, kunhan työttömät ja köyhät kärsivät. Ek johtaa maatamme, P. Urpo on vain hyödyllinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Purrako se siellä?
Eiku Parru!
Persut ja kokkarit vihaa köyhiä ja pienituloisia - se näkyy kaikissa päätöksissä. Tätä menoa Suomi avautuu kaaokseen ja perikatoon ennen hallituskauden loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Niin. Saa nähdä miten moni jättää menemättä niihin lyhytkestoisiin osa-aikatöihin, kun suojaosuus poistui. Tästä on ihan mielenkiintoista nähdä tulokset.
Haluat siis savustaa ihmisiä työpaikoilta ulos. Eli sama ongelma kuin ennenkin. Koet, että voit omistaa ihmisen ja päättää hänen puolestaan kaiken, ammatin, työpaikan, kampauksen, puolison jne.
Petteri Urpo vastaa kysyjälle: 'En mä keksinyt muutakaan.' Olin ennen leikkauksia tilanteessa,jossa viimeinkin vuosien jälkeen olisin voinut hakea osa-aika töitä suojaosan turvin,mutta ei. Ei se nyt käy. Koska meidän on saatava työllisyys nousuun,vaikka se tarkoittaakin työttömyyden lisääntymistä ja köyhimpien elämän pas..mista entisestään pahempaan jamaan. Kyllä, Urpo-kulta,menen töihin ja kouluttaudun heti,kun sinulla on tarjota se kokoaikatyö tai opiskelupaikka ilman korkeakorkoista pakkolainaa. Ainiin ja tietysti sinulla on ratkaisu myös siihen,miten elätän lapseni siinä sivussa. Jos et tiedä,kysy maho-riikalta-se on tosi taitava saksien kanssa,koska leikkaukset vähäosaislta ei hälle käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Hyvältä.
Waiting for karma......
Ei ois vakituista duunipaikkaa tarjota, sellaisella palkalla jolla pärjää? Koitin mennä paikalliseen S-marketiin töihin, vartijat saattoivat ulos. Ehkä kokeilen terveyskeskusta josko he ottaisivat, tai vaikka vaka-puolelle ilman koulutusta ja osaamista. Miten sinä menit töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Mee töihin.
Haluat siis savustaa ihmisiä työpaikoilta ulos. Eli sama ongelma kuin ennenkin. Koet, että voit omistaa ihmisen ja päättää hänen puolestaan kaiken, ammatin, työpaikan, kampauksen, puolison jne.
Kummallinen ajatus sinulta. Mutta olet siihen toki oikeutettu. Haluaisitko vielä perustella miksi ajattelet kommenttini tarkoittavan tuota ?
Agenda 2030 on vauhdissa. Pari vuotta sitten sekin oli vain salaliitto. Jossain mainitsitkaan tulevasta kurjuuttamisesta ja kansan köyhdyttämisestä niin huudeltiin foliohatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitään säästäkään. Hallitus vihaa työttömiä ja köyhiä. Ideologia edellä mennään. Hallitus on valmis vaikka viemään maamme konkurssiin, kunhan työttömät ja köyhät kärsivät. Ek johtaa maatamme, P. Urpo on vain hyödyllinen idiootti.
Eikä pelkästään hallitus, vaan me muutkin, jotka kustannamme etuutenne. Jotain on pielessä jos työtön ei ole köyhä.
Hallitus valehtelee, mikään pakko näitä toimia ei ole toteuttaa, eikä näiden toteuttamisen tueksi ole edes tehty vaikutusarviointeja, "ei muuta keksitty". Itse olen tilanteessa jossa pitkän mt-kuntoutuksen jälkeen olisin kykenevä osa-aikaiseen työntekoon, mutta se haave kaatui tämän leikkauksen myötä. Ilmeisesti on parempi, että nostan jatkossa asumistukea & työmarkkinatukea, jotka itsessään eivät riitä pakollisiin menoihin ja elämiseen, joten tilannetta tilkitään perustoimeentulotuella. Perustoimeentulotuella, jota olen nostanut 18-vuotiaasta asti, päässyt siitä loukosta ylös, vain tullakseni tiputetuksi takaisin sinne. ja mä tiedän, että en ole tilanteeni kanssa yksin, meitä on kymmeniä tuhansia vastaavassa tilanteessa olevia koko maassa. Petteri Orpo, miten meni noin niinkuin omasta mielestä?