Rehellisesti: uskotteko, että olisitte onnellisempia, jos teillä ei olisi taloudellista pakkoa käydä töissä?
Ja saisi vain viettää aikaa läheisten kanssa ja panostaa harrastuksiin.
Kommentit (54)
Omalla kohdallani ei ole kyse uskonasiasta, vaan ihan puhtaasta faktasta.
Jos olisin terve niin varmasti. Tosin sitten hakeutuisin töihin tai ainakin harrastuksiin, koska turhautuisin. Mutta nykyisellään olisin mieluummin köyhä kuin tuskissani joka päivä.
Rehellisesti: olen sata kertaa onnellisempi ollut työttömänä ja jopa nytkin sairauslomalla kuin yhdessäkään työpaikassa koskaan. Rahaa on minimaalisesti mutta saan ruokaa ja lääkkeet kuitenkin. Ei mitään aikomustakaan hakea töitä, eikä kukaan näin kipeää ihmistä palkkaisikaan.
Vielä kysytkin, todellakin olisin onnellisempi
Jos olisi tarpeeksi rahaa niin en edes ajattelisi töitä. Nyt kun duunareilta viedään oikeuksia ja alkaa paikallisesti sanellut palkat niin monilla loppuu se motivaatio käydä töissä. Rahan takia sitä aikaa uhrataan työhön. Nyt myös nähtiin minkä verran kokoomus ja kumppanit arvostaa duunareita. Jos olisin äänestänyt persuja niin suuttuisin niistä lupausten pettämisistä. Muka duunarien puolue. Ps on yhtä paljon duunareiden puolue kuin minä olen kiinan keisari.
Uskon todellakin, että olisin onnellinen, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Työ on minulle vain työtä, en saa siitä mitään muuta kuin rahaa. Sisältöä siihen saa elämään tasan 0.
Ollut unelmani aina, saavuttamaton unelma. Kuulun siihen väkeen, että töihin vaan.
Minulla ei ole taloudellista pakkoa käydä töissä ja kyllä, olen onnellisempi kuin kokonaan kotona tai että kävisin täyspäiväisesti töissä ja se olisi ainoa elinkeinoni.
Kyllä.
Voisin silti tehdä jotain töitä, mutta vain sellaisia mitkä oikeasti ovat itselle kiinnostavia ilman taloudellista painetta.
Omalla kohdallani se on faktaa. Jäin pois töistä, koska se oli taloudellisesti mahdollista. Olen yksineläjä ja viihdyn parhaiten yksin. Kuinka ihanaa onkaan, että saa tehdä ihan mitä haluaa ja milloin haluaa! Tosin itse pysyn n. 100 km säteellä kodistani. En pidä matkustamisesta, kesällä hieman ajelen tässä lähistöllä.
Kyllä olen onnellisempi kun ei ole taloudellisesta pakkoa käydä koko ajan töissä. Jossain vaiheessa pitää kyllä mennä mut just nyt ei.
Ei ole uskon asia tuo. Totta kai olisin.
Kyllä. Kävisin silti töissä, ehdottomasti, mutta työnhausta ja työn tekemisestä katoaisi paljon stressiä. Projektimaisissa töissä ei tarvitsisi koko ajan vaikuttaa täydelliseltä ja painaa täysillä, että palkattaisiin seuraavaan projektiin.
Olen pitkäaikaistyötön ja mulla on rahaa säästössä noin 50k. Ei sillä herroiksi elä näin kalliissa maassa mutta ihan onnellinen olen. Asunto on ihan tilava ja saan sen pidettyä tuilla yllä. Ihan sama onko asunto oma vai vuokralla kun sitä ei saa hautaan mukaan ja jossain on silti pakko asua.
Työelämässä olin pari vuotta nuorempana ja se oli sellaista paskaa että oksat pois. Ehdottomasti olen onnellisempi näin.
Kyllä olisin!
Minulla ei olisi pienintäkään ongelmaa keksiä itselleni mielekästä tekemistä. Saisipa lottovoiton.
Minulla ei ole taloudellista tarvetta käydä töissä, mutta olen silti paljon onnellisempi nyt kun käyn töissä kuin että olisin vain työttömänä kotona. Kuten siis olin useiden vuosien ajan ennen kuin nykyisen työni sain.
Unelmahan tuo olisi, mutta täysin saavuttamaton sellainen. Maailmassa on hyvin vähän sellaisia töitä, jotka ovat tekijälleen aidosti mielekkäitä ja palkitsevia, joten 99% ihmisistä myy elinaikaansa saadakseen rahaa tehdä edes joskus vapaa-ajallaan jotain, joska oikeasti nauttii. Jos minun ei olisi pakko tehdä töitä elääkseni ja selvitäkseni laskuistani, lopettaisin työt välittömästi ja alkaisin tehdä jotain mielekästä ja aidosti hyödyllistä elämälläni.
Olisin. Kyllä minä tekemistä keksisin. Toisaalta tekisin varmaan jonkin verran työtäni mielen virkistyksenä.