Temu kauppa kusetus vai ei??
Minne tuolta tilaamat tuotteet tulee? Ei ollut mitään järkevää vaihtoehtoa kuin oma kotiosoite talonnumeroineensa. Tuleeko kotiin asti vai miten??
Minulta ottivat kun tilasin vaatteita niin ylimääräistä 25 euroa eli kusettivat, toisin sanoen siis tämä firma harrastaa petosta ja kusettaa kansaa..
Kommentit (79)
Itse olen tilannut temusta tavaraa ja tilaan jatkossakin. Samaa rompetta on täälläkin, samassa paketissa, hinta vain kalliimpaa. Hyvää tavaraa sieltä tulee, työkaluja, joitakin vaatteita yms rompetta olen tilannut. Minimitilaus on aina ollut se 25euroa ja tullut kuten luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt hyvät ihmiset joku joka tietää ja kellä on kokemusta!!
Minä olen Klarnalla tilannut, on tullut edellinen paketti Matkahuollon kautta ja nyt on tullut budbeen kautta, noin viikossa kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoit siis kortilla?
Siitä minulla ei ole kokemusta, kun maksan aina Klarnalla laskulla, että ehdin saada tuotteet kotiin ja nähdä onko ne mitä tilasin.
Kortin käyttö on riski noilla seuduilla.
Kortilla joo
Valitettavasti Klarnalla ei onnistunut omalla kohdallani. Tilasin yli satasella
Maksan aina itse Paypalilla, helpointa vaatia rahat takaisin ongelmatilanteissa, joita tosin Temun kanssa ei ole ollut.
Samanlaista kiinakauppojen roskaa Temu myy kuin Aliexpresskin, samoja myyjiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka teillä on ihmisoikeudet, niin voisitteko miettiä muidenkin? Ei tuo riisto koskaan lopu, jos kaikki ajattelevat, että ei minun ostokseni haittaa.
Tämä on muuten hyvä, mutta tosi vaikeaa on olla kokonaan ostamatta kiinassa valmistettua kamaa. Sitä on suomessakin hyllyt täynnä ja mä en näe eroa sillä tuoko sen tänne joku iso maahantuoja, mikä vetää siivun välistä vai tilaanko suoraan sieltä. Tarkkailen kyllä tilannetta ja jos mahdollista, niin en tee kumpaakaan.
On siinä se ero, että kaupan hylly ei ole ostamisen aivopesuun suunniteltu käyttöliittymä, joka tekee kaikkensa sekoittaaksesi aivokemiasi kuluttamaan. Kun mukaan luetaan epärehellinen mainonta ja muut epäeettisyydet, niin kyllä se peruskauppa on eri asia, jos kiinaroinaa on pakko osta
Itse toimin nykyisin niin, että jos tunnen tarvitsevani jotain lähden tekemään taustatyötä netistä, vertailen hieman hintoja (hinta-laatusuhdetta unohtamatta) ja sen jälkeen tilaan sen netistä tai noudan kivijalasta. En koskaan selaile tuotteita vain huvikseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on nyt tullut kaksi pakettia sieltä. Kaikki toiminut loistavasti, olen ollut tyytyväinen tuotteisiin, toimitus on tullut nopeasti, eikä mitään yllätyskuluja ole ollut, postitus on ollut ilmainen. Kotiosoite ollut ja minulla on toimitus ollut lähimpään matkahuollon pisteeseen. Paketin seuranta toiminut hyvin.
Tämä on temun mainos, yläkulmassa pientä info kuvaketta napsauttamalla selvisi.
Nyt olet kyllä nähnyt näkyjä, siellä mitään "infokuvaketta" ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne tuli, mitä tilasin. Ja tosi nopeasti myös. Mutta mä en ole sitä äppiä ladannut vaan tein selaimen kautta tilaukset.
Ja toimitus oli lähimpään Matkahuollon lokerikkoon, sitä varten oli pakko ladata Matkahuollon äppi, mutta sen nyt sit poistin samantien.
Ei minun ole tarvinnut mitään matkahuollon äppia ladata vaikka toimitus ollut matkahuollon kautta. Seuranta on onnistunut ihan siinä Temulta tulleessa sähköpostissa = paketin seurannassa.
No täällä meilläpäin se lokerikko ei aukea ilman sitä äppiä jo bluetooth yhteyttä.
Oletko varma? Ei kaikilla ole älypuhelinta. Kaikissa Matkahuollon lokerikoissa, jotka olen nähnyt, on kosketusnäyttö, jolla syötetään tekstiviestillä/sähköpostilla tullut numerokoodi, joka avaa lokeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on nyt tullut kaksi pakettia sieltä. Kaikki toiminut loistavasti, olen ollut tyytyväinen tuotteisiin, toimitus on tullut nopeasti, eikä mitään yllätyskuluja ole ollut, postitus on ollut ilmainen. Kotiosoite ollut ja minulla on toimitus ollut lähimpään matkahuollon pisteeseen. Paketin seuranta toiminut hyvin.
Tämä on temun mainos, yläkulmassa pientä info kuvaketta napsauttamalla selvisi.
Nyt olet kyllä nähnyt näkyjä, siellä mitään "infokuvaketta" ole.
Joku nyt näköjään sekoittaa postauksen keskellä olevan mainoksen (joka siis on oikea mainos) tähän Temu-keskusteluun. Sillä mainoksella ei ole keskustelun kanssa mitän tekemistä, ja siinä kyllä on pieni infokuvake, joka kertoo, että se on mainos.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tilannut temusta tavaraa ja tilaan jatkossakin. Samaa rompetta on täälläkin, samassa paketissa, hinta vain kalliimpaa. Hyvää tavaraa sieltä tulee, työkaluja, joitakin vaatteita yms rompetta olen tilannut. Minimitilaus on aina ollut se 25euroa ja tullut kuten luvattu.
Vielä reilu kuukausi sitten minimitilaus oli 10 euroa, ainakin minulle. Nyt sitten hiljattain se oli pompannut 20 euroon.
Onkohan meille eri asiakkaille eri minimit? En yllättyisi, vaikka olisi. Temun hinnat muuttuvat joka päivä, sahaavat edestakaisin, ja välillä saman tuotteen voi saada puolella normaalista hinnasta (en tarkoita hinnan vieressä näkyvää "alkuperäistä" hintaa, vaan edellisen päivän hintaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Klarnalla tilannut, on tullut edellinen paketti Matkahuollon kautta ja nyt on tullut budbeen kautta, noin viikossa kumpikin.
Sinulle on tullut paketit tosi nopeasti. Minulle eka paketti saapui tilauksesta 12 vuorokautta ja seuraava 11 vuorokautta. Kuitenkin siis ihan luvatussa aikataulussa. Kolmannen paketin tilasin eilen saa nähdä kauan matkustaa.
Täällä on hirveästi puhuttu rättejen laadusta. Olen nyt pessyt todella monia kertoja ekan paketin vaatteita ja ovat edelleen ihan uudenveroisia.
Esim. olen hankkinut myymälästä Lager157 aika paljon t-paitoja ja neuleita ja ovat hyvinkin nyppääntyneen näköisiä jo muutaman pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TEMU toimii hyvin! Olen tilannut tarvikkeita kahdesti. Paketti tulee lähimpään kuriirifirman noutopisteeseen ( DHL tai yhteistyökumppaninsa Matkahuolto, minun tapauksessani lähikauppaan. Lähettävät sähköpostin tai tekstiviestin, kun on noudettavissa ).
Varaston sijainnista ja tavaran laadusta johtuen voi tulla tullimaksuja, mutta se ei ole TEMUn vika, vaan EU:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoit siis kortilla?
Siitä minulla ei ole kokemusta, kun maksan aina Klarnalla laskulla, että ehdin saada tuotteet kotiin ja nähdä onko ne mitä tilasin.
Kortin käyttö on riski noilla seuduilla.
Kortilla joo
Valitettavasti Klarnalla ei onnistunut omalla kohdallani. Tilasin yli satasella
Maksan aina itse Paypalilla, helpointa vaatia rahat takaisin ongelmatilanteissa, joita tosin Temun kanssa ei ole ollut.
Samanlaista kiinakauppojen roskaa Temu myy kuin Aliexpresskin, samoja myyjiäkin.
Jo se kuuluisa Muinainen Roomalainen lausahti: "Caveat emptor!" ( "Ostaja varokoon" ), tarkoittaen sillä, että harkitse ja vertaa, mitä ostatkin!
Itse olen ollut hankintoihini tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne tuli, mitä tilasin. Ja tosi nopeasti myös. Mutta mä en ole sitä äppiä ladannut vaan tein selaimen kautta tilaukset.
Ja toimitus oli lähimpään Matkahuollon lokerikkoon, sitä varten oli pakko ladata Matkahuollon äppi, mutta sen nyt sit poistin samantien.
Ei minun ole tarvinnut mitään matkahuollon äppia ladata vaikka toimitus ollut matkahuollon kautta. Seuranta on onnistunut ihan siinä Temulta tulleessa sähköpostissa = paketin seurannassa.
No täällä meilläpäin se lokerikko ei aukea ilman sitä äppiä jo bluetooth yhteyttä.
Oletko varma? Ei kaikilla ole älypuhelinta. Kaikissa Matkahuollon lokerikoissa, jotka olen nähnyt, on
Lähettävät koodinumeron tekstiviestillä. Näpyttelet sen sitten pakettia noutaessasi lokerikon päätteeseeen ja luukku aukeaa.
Joo monet tuotteet tehdään nykyään Kiinassa, mutta onko pakko ehdon tahdoin valita sitä kaikkein suurinta riistovaihtoehtoa? Kaikki ne vaatteet jotka ei ole jotain yksinkertaisia toppeja näyttää myös todella halvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Temu on PDD holding yhtiön omistama yhtiö ja Kiinan kommunistisen valtion hallinoima, joka käyttää tuotteissaan myrkkyjä ja kaiken näköistä ihmiskauppaa myös taustalla. Tietojen myyntiä jne! Haluaako varta vasten tietäen nämä kaikki jutut, niin silti tukea temua? Nämähän tuotteet on myös pelkästään tuoteväärennöksiä pitkälti, miten oletat että kyseessä olisi sama tuote, kuin esim tokmannin hyllyllä? Kiinasta tuleva tuote ei tarkoita aina että se olisi huono, tai että taustalla olisi vaikka jotain riistoa. Ei tietenkään. Ihmettelen temu tilaajien yksinkertaisuutta välillä.
Petterin hallituksessa kaikki pakotetaan tukemaan Rydistä, vaikka jätkä on groomannut alaikäisiä tyttöjä ja netissä nasseillut. Eli, "mitä välii?" Ei hallitustakaan kiinnosta. Miksi minä toimisin vastuullisemmin? Minä en ole tyhmä, kun tilaan suoraan Temusta samat roinat, mitä jotkut ostaa suomalaisista halpiskaupoista moninkertaisin hinnoin. Posti tuo paketin ilmaiseksi lähikaupalle, ei tarvitse matkustaa ostoskeskuksen halpiskauppoihin. Sama köyhän kyykytys ja orjuutus on jo jossain muodossa Suomessakin. Vaatteita en ole Temusta ostanut, kun ne hankin kirppareiden ilmaislaareista. Temusta ostin 6 eurolla USB-ladattavan nukkaleikkurin itselleni joululahjaksi. Sillä siistin vanhoja vaatteitani. No, kenkiä ja kumisaappaita olen ostanut Temusta, kun perheessä on isojalkainen poika, jolle koon 50 kenkiä ei marketeista saa. Tilasin juuri mm. kännykän lompakkokuoria alle 4 euroa kpl, kun Powerissa olisivat maksaneet liki 40 euroa. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet toimivia, olkoot sitten vaikka tuoteväärennöksiä. Esim. neljän euron USB-ladattava LED pyörävalo oli hyvin kirkas, 1000 lumenia. Sen tuotemerkki on sivuseikka. Täällä pelottelijat pelkäävät omien halpakauppojensa kärsivän. Tämä hallitus tulee vielä leikkaamaan minulta jatkossa useita satasia kuussa. Olen lopettanut muun kuin ruuan ostamisen kotimaassa. Moni muukin tekee samoin. Kulutus kotimaassa loppuu.
Juuri noin. Samaa "kiinaroinaa" myyvät tokmanni,prisma,cittari,partykingit,jne..
suomi-kok-kauppiaat vain vetävät välistä taskuunsa kun hinnat kymmenkertaset ja nyt alko älämölö kun kansa ostaakin halvalla suoraan. Tässä esimerkkejä..
Matkahuollon appi antaa pisteitä jos hakee paketin nopeasti. Näillä pisteillä saat itse alennusta lähettämästäsi paketista
Ihan kuin Amazon, Aliexpress ym. Onhan noita
About 10 000 tavarantoimittajaa löytyy