Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu kauppa kusetus vai ei??

Vierailija
04.06.2024 |

Minne tuolta tilaamat tuotteet tulee? Ei ollut mitään järkevää vaihtoehtoa kuin oma kotiosoite talonnumeroineensa. Tuleeko kotiin asti vai miten??

Minulta ottivat kun tilasin vaatteita niin ylimääräistä 25 euroa eli kusettivat, toisin sanoen siis tämä firma harrastaa petosta ja kusettaa kansaa..

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teillä on ihmisoikeudet, niin voisitteko miettiä muidenkin? Ei tuo riisto koskaan lopu, jos kaikki ajattelevat, että ei minun ostokseni haittaa.

Vierailija
42/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on nyt tullut kaksi pakettia sieltä. Kaikki toiminut loistavasti, olen ollut tyytyväinen tuotteisiin, toimitus on tullut nopeasti, eikä mitään yllätyskuluja ole ollut, postitus on ollut ilmainen. Kotiosoite ollut ja minulla on toimitus ollut lähimpään matkahuollon pisteeseen. Paketin seuranta toiminut hyvin. 

Jatkan vielä, eli maksanut aina Klarnaa käyttäen, eli ensin vastaanotan paketin ja näen, että kaikki tulleet yms. Sitten vasta maksanut laskun.

Sitten joku veijari menee ja syöttää vain sähköpostiosoitteesi tai kotiosoitteesi kauppasivulla klarnalle ja ostelee kamaa sinun laskuusi, kun tietoturva on heillä aivan huippua.

Ihmettelin jokin aika sitten myös vähän kun olin jossain verkkokaupassa valitsemassa klarnaa mak

Jotkin verkkokaupat tarjoaa automaattisesti maksutavaksi Klarnaa ja siksi tiedot kirjautuu niin. Ja pakko ei ole sitä Klarnaa valita, muitakin maksuvaihtoehtoja on tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuus tilata laskulla todellakaan tai lähteä leikkimään klarnan sekoilun kanssa, jos ollut aiemmin epäselvyyksiä. Miksi korttimaksu olisi epäluotettava? Kun tuolla sanottiin että joku voi viedä kortin numerot. Todellako?

No mikset maksa verkkopankissa tilausta jos et laskua saa etkä uskalla kortilla ostaa. Suosittelen myös avaamaan PayPal tilin niin maksut menee sen kautta ilman että korttitietoja tarvii verkkokaupoille antaa. Ihan toimii maailmanlaajuisesti.

Kiitos. No se onnistuu, jos on maksupainikkeet Temun sivulla eri pankkeihin. Mulla on ollut klarnassa verkkomaksussakin joku ponnahdusikkuna joka kyselee tietoja, ihan Suomen verkkokaupoissa, enkä tiedä onko pankin juttu vai klarnan, vaiko jokin muu syy.

Vierailija
44/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on vaan palvelu jossa monet eri nettikaupat myy tavaroitaan. Ei se ole mikään yksi kauppa. Jotkut on ok jotkut ei. Lue arvostelut aina kun meinaat tilata.

Vierailija
45/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teillä on ihmisoikeudet, niin voisitteko miettiä muidenkin? Ei tuo riisto koskaan lopu, jos kaikki ajattelevat, että ei minun ostokseni haittaa.

Tämä on muuten hyvä, mutta tosi vaikeaa on olla kokonaan ostamatta kiinassa valmistettua kamaa. Sitä on suomessakin hyllyt täynnä ja mä en näe eroa sillä tuoko sen tänne joku iso maahantuoja, mikä vetää siivun välistä vai tilaanko suoraan sieltä. Tarkkailen kyllä tilannetta ja jos mahdollista, niin en tee kumpaakaan. 

Vierailija
46/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen lämpimästi TEMU kauppasovellusta. Sieltä tilaamani tuotteet ovat tulleet aina ajassa ja niissä on ollut vaaditut ominaisuudet. TEMU sovelluksella voin aina shoppailla kuin biljonääri. 

25 sosiaalikrediittiä on lisätty saldoosi!

Vierailija
47/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ihmisoikeudet paranee että ostetaan ne samat tuotteet Tokmannilta, Rustasta jne? 

Vierailija
48/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä, mutta tosi vaikeaa on olla kokonaan ostamatta kiinassa valmistettua kamaa. Sitä on suomessakin hyllyt täynnä ja mä en näe eroa sillä tuoko sen tänne joku iso maahantuoja, mikä vetää siivun välistä vai tilaanko suoraan sieltä. Tarkkailen kyllä tilannetta ja jos mahdollista, niin en tee kumpaakaan. 

On siinä se ero, että kaupan hylly ei ole ostamisen aivopesuun suunniteltu käyttöliittymä, joka tekee kaikkensa sekoittaaksesi aivokemiasi kuluttamaan. Kun mukaan luetaan epärehellinen mainonta ja muut epäeettisyydet, niin kyllä se peruskauppa on eri asia, jos kiinaroinaa on pakko ostamaan päästä.

Vierailija
49/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen lämpimästi TEMU kauppasovellusta. Sieltä tilaamani tuotteet ovat tulleet aina ajassa ja niissä on ollut vaaditut ominaisuudet. TEMU sovelluksella voin aina shoppailla kuin biljonääri. 

temulainen? huonoa suomea

Vierailija
50/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on ja ei ole. Pääosa tuotteista 1-20€ hintaisia joten odotukset ei kovin korkealla ole. Jos joku tilaa 8€ lenkkarit ja niistä on pohja irti jo valmiiksi niin ei kukaan siitä rupea takkuamaan reklamaatiota vaan nielee tappionsa. Noita lenkkareita kun myydään miljoonia niin siitä se tuotto tulee temulle.

Vierailija
51/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuus tilata laskulla todellakaan tai lähteä leikkimään klarnan sekoilun kanssa, jos ollut aiemmin epäselvyyksiä. Miksi korttimaksu olisi epäluotettava? Kun tuolla sanottiin että joku voi viedä kortin numerot. Todellako?

No mikset maksa verkkopankissa tilausta jos et laskua saa etkä uskalla kortilla ostaa. Suosittelen myös avaamaan PayPal tilin niin maksut menee sen kautta ilman että korttitietoja tarvii verkkokaupoille antaa. Ihan toimii maailmanlaajuisesti.

Kiitos. No se onnistuu, jos on maksupainikkeet Temun sivulla eri pankkeihin. Mulla on ollut klarnassa verkkomaksussakin joku ponnahdusikkuna joka kyselee tietoja, ihan Suomen verkkokaupoissa, enkä tiedä onko pankin juttu vai klarnan, vaiko jokin muu syy.

Minä käyttäisin ehdottomasti PayPalia jos vaihtoehtona olisi vain maksaa tilaus heti. Silloin ei tarvitsisi ottaa sitä riskiä että avaat nettipankin tilauksen yhteydessä.

Vierailija
52/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aina parempi kun nekin ovat sitten työtä vailla. Kiinassa on niin hyvä tuo sosiaalihuoltokin. 

Vierailija
53/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä se ero, että kaupan hylly ei ole ostamisen aivopesuun suunniteltu käyttöliittymä, joka tekee kaikkensa sekoittaaksesi aivokemiasi kuluttamaan. Kun mukaan luetaan epärehellinen mainonta ja muut epäeettisyydet, niin kyllä se peruskauppa on eri asia, jos kiinaroinaa on pakko ostamaan päästä.

Kyllä se on kuluttajassa itsessään vika ja vastuu jos ei pysty shoppailua rajoittamaan, ei se ole kaupan syy. Kaupat myy mielikuvia, ihan sama sijaitseeko se netissä Kiinassa vai kivijalkaliikkeenä Helsingin keskustassa. Enemmän minusta kuluttamiseen houkuttaa ostoskeskukset kuin joku verkkokauppa, koska sieltä kivijalkaliikkeestä tuote on saatavilla heti mutta verkosta ostaessa ehdit miettiä että tarvinko mä tätä tuotetta oikeasti ollenkaan ja vielä kun joudun tämän saapumista viikon.

Vierailija
54/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut varmaan 10 kertaa kortilla paljon tavaraa ja vain yhden kerran ollut t-paita eri mitä halusin. Joka kerralla veloitettu oikea summa. Tuli lähimpään Postiin. Osaatko sinä varmasti edes tilata netistä?

Vierailija
55/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ne tuli, mitä tilasin. Ja tosi nopeasti myös. Mutta mä en ole sitä äppiä ladannut vaan tein selaimen kautta tilaukset. 

Ja toimitus oli lähimpään Matkahuollon lokerikkoon, sitä varten oli pakko ladata Matkahuollon äppi, mutta sen nyt sit poistin samantien.

Ei minun ole tarvinnut mitään matkahuollon äppia ladata vaikka toimitus ollut matkahuollon kautta. Seuranta on onnistunut ihan siinä Temulta tulleessa sähköpostissa = paketin seurannassa.

No täällä meilläpäin se lokerikko ei aukea ilman sitä äppiä jo bluetooth yhteyttä.

Vierailija
56/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa kysymään samaa yrityksiltä jotka sieltä ostelevat, myös yksityiset verkkokaupat. Jos havaitsette samanlaisen tuotteen tai vaikka muovia. Ellei ole eri alkuperä. Täällä on kysytty vasta "miten tilataan", ei luvattu tilata, osa tuskin tilaa vaatteita. Ja lisäksi ei ole muita tuotteiden laadukkaita lähteitä yleensä edes olemassa, kaikki raaka-aineet ovat Kiinassa, joka niitä ostaa. Mitään orjapajoja tuskin kukaan haluaa länsimaihin tai itään, mihinkään, vaan hyvät olosuhteet. Jatkakaa keskustelua. Köyhiä myös riistätte itse täällä vaatimalla leikkauksia, koko ajan.

Vierailija
57/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit päätyä huijaussivustolle. Oikean Temun sivustolla lukee, etteivät he koskaan pyydä lisämaksua kuljetuksista. Eivätkä ole minulta tähän saakka pyytäneetkään. Tilaus on tullut Matkahuollon kautta.

Vierailija
58/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on ja ei ole. Pääosa tuotteista 1-20€ hintaisia joten odotukset ei kovin korkealla ole. Jos joku tilaa 8€ lenkkarit ja niistä on pohja irti jo valmiiksi niin ei kukaan siitä rupea takkuamaan reklamaatiota vaan nielee tappionsa. Noita lenkkareita kun myydään miljoonia niin siitä se tuotto tulee temulle.

Ota lenkkareista kuva ja tee reklamaatio. Tähän saakka Temu ei ole vaatinut palauttamaan yksittäistä tuotetta, mutta on antanut siitä rahat takaisin.

Vierailija
59/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on PDD holding yhtiön omistama yhtiö ja Kiinan kommunistisen valtion hallinoima, joka käyttää tuotteissaan myrkkyjä ja kaiken näköistä ihmiskauppaa myös taustalla. Tietojen myyntiä jne! Haluaako varta vasten tietäen nämä kaikki jutut, niin silti tukea temua? Nämähän tuotteet on myös pelkästään tuoteväärennöksiä pitkälti, miten oletat että kyseessä olisi sama tuote, kuin esim tokmannin hyllyllä? Kiinasta tuleva tuote ei tarkoita aina että se olisi huono, tai että taustalla olisi vaikka jotain riistoa. Ei tietenkään. Ihmettelen temu tilaajien yksinkertaisuutta välillä.

Vierailija
60/79 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat olevan niin pihalla että en voi auttaa.

Siinä vastaus 👏