HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Joonasta en olisi välttämättä klikannut, koska hän on vähän pelottava.
Oikein komea, hyvin kouluttautunut, laskettelukuva, treenaa.
Eli saan kuvista sen käsityksen, että tavallinen pitkähiuksinen hoikka ja hauska sairaanhoitaja-blondi ei riitä, vaan hän etsii huippu-urheilijaa tai juristia tai poliitikkoa.
Huippuihmisiä on pieni joukko, eikä ehkä sattunut hänen kohdalleen monta.
Ehkä olisi kannattanut kertoa mitä etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tiedä missä mättää, koska itse olen ollut Tinderissä ja sieltä tavannut useita miehiä. Nykyinen mieheni löytyi siis sieltä.
Ei ollut mitään goldeja käytössä kummallakaan. Ja tykkäyksiä oli siis se 99+ molemmilla.
Oletko siis nainen? Jutun haastateltu on mies. Lisäksi kuulostaa siltä että kokemuksesi on yli viiden vuoden takaa. Valtaosalla ei ole samanlainen Tinder-taival kuin sinulla ja miehelläsi.
Olen nainen, mutta mitä sillä on väliä, kun miehelläni sama kokemus kuin minulla:) Olemme olleet yhdessä 6 vuotta.
🤦 Joonas on ihan pihalla itsensä kanssa vielä tuossa iässä. Jos eroaisin sopisin häneen kriteereihinsä mutta eipä kiinnostaisi tuollaisen käytettäväksi ryhtyä. Ei vaikuta olevan oikein mitään annettavaa henkisesti, keskenkasvuisen oloinen.
T. N36v
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä.
Paska puhetta, monet nuoret naiset haluaa juuri tollasen miehen. Eikä miehet mitään ikäloppuja halua, mitäpä jos Joonas haluaisi vielä lapsia, niitä nämä +40v naiset eivät pysty enää antamaan.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tiedä missä mättää, koska itse olen ollut Tinderissä ja sieltä tavannut useita miehiä. Nykyinen mieheni löytyi siis sieltä.
Ei ollut mitään goldeja käytössä kummallakaan. Ja tykkäyksiä oli siis se 99+ molemmilla.
Mistä niitä tykkäyksiä lasketaan? Olin joskus ko palvelussa, mutta enpä kyllä laskenut tykkäyksiä tai huomannut sellaista mittaria missään.
Sanoisin, että miehiä on liikaa, jotta kukaan oikein erottuisi joukosta. Itse lähdin jutulle vain niiden kanssa jotka etäisesti tiesin jo ennalta, en ehkä edes tykännyt yhdestäkään täysin vieraasta. Ei toiminut siis mulla.
Tulee muuten mieleen yksi lyhyt ja todella söötti mies joka on palvelussa ollut ilmeisesti pitempäänkin. Hän varmaan ajattelee, että hänen pituutensa on se ongelma miksi ei suhdetta löydy. Ei se ole, se on se liian fanaattinen suhtautuminen harrastukseen (eräily), sellainen yhden asian ihmisyys, muiden neuvominen sormi pystyssä siitä miten luonnossa ollaan oikein ja mitkä on oikeat varusteet jne.
Joskus olen sanonut, että mies osaa pilata minkä tahansa mukavan ajanvietteen, tuolla välineiden ym optimoinnilla, se suorittaminen vie ilon pois mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Eli saan kuvista sen käsityksen, että tavallinen pitkähiuksinen hoikka ja hauska sairaanhoitaja-blondi ei riitä, vaan hän etsii huippu-urheilijaa tai juristia tai poliitikkoa.
Niin ja lisään tähän että itse löysin maailman fantastisimman miehen tinderistä ja asutaan onnellisesti yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten suurin osa viesteistä on niin hirvittävän negatiivisia ja lukee tuota Joonaksen ilmoitusta kuin piru raamattua? Ovatko naiset yleisestikin näin katkeria ja kovia, vai onko tänne nyt kerääntynyt joku valikoitunut joukkio elämässään liikaa pettyneitä ihmisiä?
Mielestäni tuossa Joonaksen ilmoituksessa ei ollut mitään epäilyttävää. Oli vain aika realisti eikä halunnut lupailla liikoja. Selvästi halusi päästä tutustumaan johonkin kivaan naiseen, jonka kanssa yhdessä tehdä kaikenlaista ja sitten katsoa voisiko siitä tulla ehkä jotain enemmänkin.
Ja mitä ihmettä, ulkonäössä ei ollut mitään vikaa. Kivat silmät, jäntevä (ei lihava) vartalo ja kantaa itseään rennosti. Se naurava shakki kuva oli mielestäni jopa valloittava!
N48 (edelleen hyvännäköiseksikin kehuttu)
No deittaa sä Joonasta jos haluat. Itse swaippaisin vasemmalle, jos noin vanhat näkyis mun feedissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehenä tinderissä suurin pettymys on siinä että siellä ei olekkaan niitä naisia. Kunnon naisia joita voisi ottaa vakavasti ja niinkuin ne muutkin ihmiset pariutua, perustaa perhe jne. Siellä on vain näitä terassilla lonkeroa lipittäviä zombeiksi itsensä meikanneita jotka eivät kiinnosta. Hyvin yleisesti naiset meikkaavat, laittavat itsensä kuvia varten sellaiseen kuntoon ettei se herätä miehessä enää minkäänlaista kiinnostusta. Lähinnä ällöttää. Mitä luomumpi sen parempi ja kauniimpi. Kuten oma vaimonikin. M39
Jos sulla on jo kaunis luomu vaimo, mitä hemmettiä sä tinderissä teet.
En mä olekkaan. Toki olen joskus käynyt testaamassa markkina-arvoa siltä varalta jos vaimo vaikka kuolee tai jotain. "On yhdessä sovittu ettei jäädä suremaan loppu iäksi" oon sanonutkin että jos tänään kuolet tai lähdet niin "huomenna mulla on uus". Hyvin olis ollut treffejä tarjolla, joku suoraan sanoi että "oot niin komee että vois vaikka pannakkin" muutenkin kyllähän sieltä panoja sais paljon. Mutta vaimo, lapset ja yhteinen koti menee aina edelle. M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä.
Aika outoja johtopäätöksiä. Jutussa ei millään lailla anneta ymmärtää että Joonas hakisi paljon nuorempaa naista. Päinvastoin hän haluaisi että naisellakin olisi lapsia.
"Halttusella on kaksi lasta, joten hän tahtoisi tavata naisen, jolla olisi myös lapsia. Toisen vanhemman olisi helpompi ymmärtää vuoroviikkovan
Jos Joonas tykkäisi sadoista 45-50-vuotiaista lapsellisista, niin mätsejä voisi tulla enemmän. Tinderissä on kuitenkin enemmän nuorempia ja arvelen Joonaksen tykkäilevän kaikenlaisista naisista, kun vain naama miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten suurin osa viesteistä on niin hirvittävän negatiivisia ja lukee tuota Joonaksen ilmoitusta kuin piru raamattua? Ovatko naiset yleisestikin näin katkeria ja kovia, vai onko tänne nyt kerääntynyt joku valikoitunut joukkio elämässään liikaa pettyneitä ihmisiä?
Mielestäni tuossa Joonaksen ilmoituksessa ei ollut mitään epäilyttävää. Oli vain aika realisti eikä halunnut lupailla liikoja. Selvästi halusi päästä tutustumaan johonkin kivaan naiseen, jonka kanssa yhdessä tehdä kaikenlaista ja sitten katsoa voisiko siitä tulla ehkä jotain enemmänkin.
Ja mitä ihmettä, ulkonäössä ei ollut mitään vikaa. Kivat silmät, jäntevä (ei lihava) vartalo ja kantaa itseään rennosti. Se naurava shakki kuva oli mielestäni jopa valloittava!
N48 (edelleen hyvännäköiseksikin kehuttu)
No mä tuossa aiemmin vinkkasinkin, että kohderyhmää vois olla hieman vanhemmat naiset. Sinä esimerkiksi. Omaan silmään kroppa oli perusiskävatsainen joskin sentään normaalipainoinen! N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis nainen? Jutun haastateltu on mies. Lisäksi kuulostaa siltä että kokemuksesi on yli viiden vuoden takaa. Valtaosalla ei ole samanlainen Tinder-taival kuin sinulla ja miehelläsi.
Olen nainen, mutta mitä sillä on väliä, kun miehelläni sama kokemus kuin minulla:) Olemme olleet yhdessä 6 vuotta.
Sinun miehelläsi on ollut kysyntää, se ei todennäköisesti vastaa keskivertomiehen tämän päivän kokemusta Tinderissä. Sitä väliä sillä on.
Hakee urheilullista=laihaa naista, jota käyttää hyväksi omissa erosuruissa ja yksinäisyyden kartoittamiseen. Ei etsi parisuhdetta.
Miksi tuollainen pitäisi houkuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni sai seksisuhteen 42-vuotiaana 36-vuotiaan hoikan ja kauniin naisen kanssa, joka tienaa itse omat kulutusvaransa. Mutta hän onkin aina ollut ystävällinen, seurallinen ja aito ihminen, joka pesee hampaat ja vaihtaa kalsarit käskemättä.
36-vuotias nainen on melkein
ei mun tänä päivänä yli 5ov mies ole mikään poikkeus. Vaan nimenomaan sääntö: ole ystävällinen, hymyilevä, vastuuntuntoinen, siisti ja mukava mies niin löydät seuraa, poikkeus olisi että et löytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska puhetta, monet nuoret naiset haluaa juuri tollasen miehen. Eikä miehet mitään ikäloppuja halua, mitäpä jos Joonas haluaisi vielä lapsia, niitä nämä +40v naiset eivät pysty enää antamaan.
Ahahahaaa! Kaikki alle kolmivitoset välttelee tollasia, ellevät halua jotenkin hyötyä rahallisesti. Ja jos nainen haluaa lapsia, siihen ei kohta viiskybänen Joonas vanhentuneine spermoineen ja aiempine lapsineen ole mikään ykkös- eikä edes kakkosvalinta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän epämääräiseltä kuulostaa, jos haluaa lapsia muttei halua seurustella. Tinderissä on ylipäätään vähän naisia. Ne nuoremmat naiset, jotka haluavat vakituisen parisuhteen ja perheen, todennäköisesti skippaavat Joonaksen. Moni nuori nainen, joka on kiinnostunut vanhemmista miehistä, on kiinnostunut nimenomaan siitä että vanhempi mies sanoo suoraan mitä tahtoo ja on vakaa.
Toivottavasti Joonas on eksynyt vauvalle lukemaan näitä, niin ymmärtäisi, missä oikeasti mättää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo laskettelu ja baareilu oli itselle turn off. Ihme kun ei jotain golfia vielä päälle. Toisaalta sopisi mun siskon kohderyhmään noiden muidenkin speksien puolesta. Sisko on 48v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Itse nelikymppisenä miehenä olen ollut monen kolmikymppisen ja alle kanssa seksisuhteessa. Se kuinka lähestyy, kuinka pelaa vaikuttaa yllättävän paljon. Muutenkin miehenä olen kyllä huomannut että naisiin on todella helppo tehdä vaikutus, helppo saada nainen toteamaan että "hei kuulostat kivalta ja sun kanssa on oikeesti kiva jutella kun kiinnostaa muukin kuin seksi", sillä asenteella pääseekin todella pitkälle. Mutta ei toimi jos on törkeä.
Eikö koko Tinder ole muutenkin jo menneen talven lumia? Naiset saa sieltä "tuu meille ;;))) kivat tisut rääh vaimo olis nyt matkoilla"-viestejä niin paljon että normaalit miehet hukkuu sekaan.
Miehet valittaa että naiset ei kiinnostu, koska miehiä on koko sovelluksessa todennäköisesti muutenkin 70% enemmän kuin naisia ja tietty osa pilaa helposti kaikkien mahdollisuudet.
Lisäksi kaikkeen vaikuttaa algoritmit, joiden toimintaa kukaan ei tiedä. Sovelluksen etu on, että ihmiset eivät löydä pitkäaikaista kumppania, vaan rämppäävät tuota äppiä vuodesta toiseen.
Ei Tinder vastaa oikeaa elämää. Sen perusteella ei kannata katkeroitua tai tehdä johtopäätöksiä itsestä tai vastakkaisesta (tai omasta) sukupuolesta. Maailma oli parempi paikka ennen tuota.
Kyllä tuo on aikuiselle naisella vain todella harvan rakenteen paino.
Itse 162 cm ja olin tuon alle 50 kilon painoinen vielä lukioikäisenä. Olin todella hoikka ja todella vähäruokainen. Kuukautiskiertoni oli epäsäännöllinen. Tupakkia kului. Minä en ala minkään miehen ulkonäkömieltymysten vuoksi terveyttäni ja toimintakykyäni heikentämään, eikä ole ollut tosin tarvettakaan. Toisaalta, minä en ole se, joka palstalla harmittelee kumppanin puutetta.