Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit

Kommentit (1250)

Vierailija
101/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eronnut pitkästä suhteesta, joten olisi kiva aloittaa kevyemmin. En sulje pois pidempää juttua, jos kemiat kohtaavat." 

Menisi vasemmalle ja yllä syy. 

Nimenomaan. En mäkään enää keski-iässä mitään leiki."kevyesti" katellaan ja mietitään ja jahkaillaan? Jos haluaa ihmissuhteen niin sanoo niin. Jos ei, niin ei hae ihmistä vaan Kallion kulmilta prostituuttia

En ole sinkku, mutta jos olisin, niin mulle sopisi erinomaisen hyvin kevyt tapailusuhde, jossa voisi käydä välillä treffeillä sun muuta. Jos eroaisin tai jäisin leskeksi, en enää ikinä halua halua miestä nurkkiini pyörimään. 

Vierailija
102/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on tapailulla ja seurustelulla? Jos siis tapailla voi, mutta seurustelu on liian suuri sitoumus. Muutenkin vaikuttaa vähän tuuliviiriltä koko tyyppi, juuri tällaisten takia olen onnellinen ettei ole tarvinnut mennä Tinderiin. N30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehenä tinderissä suurin pettymys on siinä että siellä ei olekkaan niitä naisia. Kunnon naisia joita voisi ottaa vakavasti ja niinkuin ne muutkin ihmiset pariutua, perustaa perhe jne. Siellä on vain näitä terassilla lonkeroa lipittäviä zombeiksi itsensä meikanneita jotka eivät kiinnosta. Hyvin yleisesti naiset meikkaavat, laittavat itsensä kuvia varten sellaiseen kuntoon ettei se herätä miehessä enää minkäänlaista kiinnostusta. Lähinnä ällöttää. Mitä luomumpi sen parempi ja kauniimpi. Kuten oma vaimonikin. M39

Naiset meikkaavat koska se on kokemuksen mukaan menestyksekkäämpi tapa saada lähestymistä. Ehkä meikkaaminen sitten viestii miehille jotain muuta kuin kivaa ulkonäköä, mutta ainakin se toimii. 

Vierailija
104/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Suuri enemmistö Tinderin käyttäjistä on miehiä. Siellä siis suuri joukko miehiä tavoittelee pientä joukkoa naisia, ja ottaen huomioon tämänkin palstan vihamieliset kommentit koskien mm. naisten ulkonäköä, niin pikkuisen veikkaan, että se joukko naisia, jota ne miehet siellä oikeasti tavoittelevat on vielä paljon pienempi kuin naisten kokonaismäärä siellä. Ei siis ole edes teoriassa mahdollista, että suuri osa käyttäjistä löytäisi sieltä jonkun. En ole siellä itse ikinä ollut, joten en tarkkaan tiedä miten se toimii, mutta käsittääkseni se ei edes näytä kaikkia profiileja kaikille, eli se nainenkaan ei voi vain vapaasti selata miesten profiileja läpi.

On siellä naisiakin. Varmasti kymmeniä tuhansia suomalaisiakin. Yllättävän kauan saa huitoa ennenkuin loppuu. Mutta suurin osa naisistakin on sellaisia että ei ikinä mitään vakavaa sellaisten kanssa.

Vierailija
105/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä. 

Mun mieheni sai seksisuhteen 42-vuotiaana 36-vuotiaan hoikan ja kauniin naisen kanssa, joka tienaa itse omat kulutusvaransa. Mutta hän onkin aina ollut ystävällinen, seurallinen ja aito ihminen, joka pesee hampaat ja vaihtaa kalsarit käskemättä.

Vierailija
106/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulee, että Tinderissä esim. tämä Joonas voi yli nelikymppisenä, eli 45 vuotiaana hakea itselleen 30 vuotiaan naisen. Se aika meni jo. 30 vuotias itsellinen itsestään huolta pitävä nainen ei todella ala seurusteleen 45 vuotiaan itsestään ei huolta pitävän, ei menestyneen miehen kanssa. Joonas nostaa nyt sitä naisen ikärajaa ja hakee seuraa +50 vuotiaista naisista, tarjoaa heille illallisen ja pitää muutenkin hyvävä. 45 v Joonas ei todella saa mitään seksisuhdetta nuorempien kanssa. Elämän realiteetit hukassa hänellä. 

Sanoko se tuossa jutussa että se ettii seksiseuraa 30-vuotiaista vai keksitkö ton ite?

Tuo on ihan keksittyä. Jutussa Joonas sanoo, etsivänsä samanhenkistä ja ikäistä seuraa, jolla on myös lapsia.

Hölmöhän hän olisi, jos totuuden kertoisi. Jutussa ei myöskään lukenut, että Joonas on rasisti, naisvihamielinen, transfobi, islamofobi ja alkoholisti. Näin kuitenkin todennäköisesti on, koska suurin osa nelikymppisistä miehistä on.

Vierailija
107/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni sai seksisuhteen 42-vuotiaana 36-vuotiaan hoikan ja kauniin naisen kanssa, joka tienaa itse omat kulutusvaransa. Mutta hän onkin aina ollut ystävällinen, seurallinen ja aito ihminen, joka pesee hampaat ja vaihtaa kalsarit käskemättä.

44 vuotiaana. Typo.

Vierailija
108/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

36-vuotias nainen on melkein nelikymppinen. Sitä paitsi, poikkeus vahvistaa säännön. 

Vierailija
109/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa laittaa liitteeksi 15 vuotta sitten otettuja kuvia itsestäni. Mutta naisilla se tuntuu olevan ihan peruskauraa.

Vierailija
110/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettet oo yhtään mustasukkanen. Onko teillä avoin suhde?

Vierailija
111/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten suurin osa viesteistä on niin hirvittävän negatiivisia ja lukee tuota Joonaksen ilmoitusta kuin piru raamattua? Ovatko naiset yleisestikin näin katkeria ja kovia, vai onko tänne nyt kerääntynyt joku valikoitunut joukkio elämässään liikaa pettyneitä ihmisiä?

Mielestäni tuossa Joonaksen ilmoituksessa ei ollut mitään epäilyttävää. Oli vain aika realisti eikä halunnut lupailla liikoja. Selvästi halusi päästä tutustumaan johonkin kivaan naiseen, jonka kanssa yhdessä tehdä kaikenlaista ja sitten katsoa voisiko siitä tulla ehkä jotain enemmänkin.

Ja mitä ihmettä, ulkonäössä ei ollut mitään vikaa. Kivat silmät, jäntevä (ei lihava) vartalo ja kantaa itseään rennosti. Se naurava shakki kuva oli mielestäni jopa valloittava!

N48 (edelleen hyvännäköiseksikin kehuttu)

Vierailija
112/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehenä tinderissä suurin pettymys on siinä että siellä ei olekkaan niitä naisia. Kunnon naisia joita voisi ottaa vakavasti ja niinkuin ne muutkin ihmiset pariutua, perustaa perhe jne. Siellä on vain näitä terassilla lonkeroa lipittäviä zombeiksi itsensä meikanneita jotka eivät kiinnosta. Hyvin yleisesti naiset meikkaavat, laittavat itsensä kuvia varten sellaiseen kuntoon ettei se herätä miehessä enää minkäänlaista kiinnostusta. Lähinnä ällöttää. Mitä luomumpi sen parempi ja kauniimpi. Kuten oma vaimonikin. M39

No parisuhdetta etsivät naiset ei edes mene Tinderiin, koska kaikki tietää että miehet etsii sieltä vain seksiseuraa/kevyttä tapailua/fwb jne.

En minä ainakaan etsinyt. Ei ollut tinderi, mutta vastaava, löysin oikein mukavan luonnollisen kauniin naisen. Mentiin naimisiin, perustettiin perhe, rakennettiin uusi koti, koirakin hankittiin. Ja vaikka mentiin sänkyyn noin 5 minuuttia sen jälkeen kun katseemme kohtasivat ensimmäinen kerran niin takuulla mulla oli mielessä muukin kuin seksi. Seksi on kivaa ja sitä pitää olla, mutta on sitä silti paljon paljon muutakin tärkeää ja kivaa. Ja yhdessä edelleen. M39

Vierailija
113/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eronnut pitkästä suhteesta, joten olisi kiva aloittaa kevyemmin. En sulje pois pidempää juttua, jos kemiat kohtaavat." 

Menisi vasemmalle ja yllä syy. 

Nimenomaan. En mäkään enää keski-iässä mitään leiki."kevyesti" katellaan ja mietitään ja jahkaillaan? Jos haluaa ihmissuhteen niin sanoo niin. Jos ei, niin ei hae ihmistä vaan Kallion kulmilta prostituuttia

Aika lukemattoman moni keski-ikäinen nainen voimaantuu eron jäkeen lukuisten eri miesten kanssa. Joonaksen ulkonäkö vain ei riitä siihen.

Joonas ei osaa päättää ja Joonaksen ulkonäkö tai "tarjous" ei houkuta yrittämään. Hän on myös hyvin kapeassa segmentissä monelta kannalta. Johtaja ei ole tutkinut markkinoita.

Joonas hake

Kaikki miehet haluaa itselleen lopulta passaajan, ei uranaista vaikka alkuun saattavatkin kuvitella muuta. Minä olen uranainen - olen paljon töissä, koska ei ole virka-aikaa, mutta toki korvauskin on sen mukainen. Olen aina tienannut seurustelukumppaneitani enemmän. Tämä on usein ollut myös ominaisuus jota miehet ovat aluksi pitäneet ihanana ja upeana, kunnes se ei sitä olekaan ja huomaavat, etten ehdikään kaiken aikaa pyöriä keittiössä kokkaamassa, imurin varressa siivoamassa tai ylipäätään heitä huomioimassa. Sitten alkaa se jatkuva valitus ja marina, kunnes lähtevät hakemaan itselleen sitä ns. kaupan kassaa (kaikella kunnioituksella toki kaupan kassoille).  

Vierailija
114/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaisissa jutuissa voisi olla naisraati arvioimassa miesten profiileja. Etenkin jos voitaisiin haastatella juuri sitä kohderyhmää.

Sama toisin perin.

Vierailija
115/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parisuhdetta etsivät naiset ei edes mene Tinderiin, koska kaikki tietää että miehet etsii sieltä vain seksiseuraa/kevyttä tapailua/fwb jne.

En minä ainakaan etsinyt. Ei ollut tinderi, mutta vastaava, löysin oikein mukavan luonnollisen kauniin naisen. Mentiin naimisiin, perustett

Tinder on muuttunut aika paljon lähivuosina. Tai siis se tapa jolla sitä käytetään, ihmiset joita siellä on. 

Vierailija
116/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on jo kaunis luomu vaimo, mitä hemmettiä sä tinderissä teet. 

Vierailija
117/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten suurin osa viesteistä on niin hirvittävän negatiivisia ja lukee tuota Joonaksen ilmoitusta kuin piru raamattua? Ovatko naiset yleisestikin näin katkeria ja kovia, vai onko tänne nyt kerääntynyt joku valikoitunut joukkio elämässään liikaa pettyneitä ihmisiä?

Mielestäni tuossa Joonaksen ilmoituksessa ei ollut mitään epäilyttävää. Oli vain aika realisti eikä halunnut lupailla liikoja. Selvästi halusi päästä tutustumaan johonkin kivaan naiseen, jonka kanssa yhdessä tehdä kaikenlaista ja sitten katsoa voisiko siitä tulla ehkä jotain enemmänkin.

Ja mitä ihmettä, ulkonäössä ei ollut mitään vikaa. Kivat silmät, jäntevä (ei lihava) vartalo ja kantaa itseään rennosti. Se naurava shakki kuva oli mielestäni jopa valloittava!

N48 (edelleen hyvännäköiseksikin kehuttu)

No oletan että tämän jutun yksi pointti on vähän ihmetellä, miksei Joonas ole kokenut onnistumisia Tinderissä. Siihen olisi epärehellistä vastata intoa pohkuen. Minusta Joonas ei tavoitteineen oikein osu kuin pienen ryhmän haaviin, ja siinäkin ryhmässä kilpailu on kovaa.

Vierailija
118/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä missä mättää, koska itse olen ollut Tinderissä ja sieltä tavannut useita miehiä. Nykyinen mieheni löytyi siis sieltä. 

Ei ollut mitään goldeja käytössä kummallakaan. Ja tykkäyksiä oli siis se 99+ molemmilla. 

Vierailija
119/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset meikkaavat koska se on kokemuksen mukaan menestyksekkäämpi tapa saada lähestymistä. Ehkä meikkaaminen sitten viestii miehille jotain muuta kuin kivaa ulkonäköä, mutta ainakin se toimii. 

Miehenä olen kyllä täysin erimieltä. Mitä voimakkaammin meikattu, sitä enemmän etäisyyttä. Kevyt meikkaus on ok, mutta jos iho ei enää näy. On vaalei kuin zompi tai puna poskilla ei ole luonnollista niin ei kyllä iske. Jotenkin sellaista ei pysty samalla tavalla ottamaan tosissaan kuin luonnollista naista.

Vierailija
120/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan tiedä missä mättää, koska itse olen ollut Tinderissä ja sieltä tavannut useita miehiä. Nykyinen mieheni löytyi siis sieltä. 

Ei ollut mitään goldeja käytössä kummallakaan. Ja tykkäyksiä oli siis se 99+ molemmilla. 

Oletko siis nainen? Jutun haastateltu on mies. Lisäksi kuulostaa siltä että kokemuksesi on yli viiden vuoden takaa. Valtaosalla ei ole samanlainen Tinder-taival kuin sinulla ja miehelläsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme