Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä suuttui, kun en halua isäni naisystävää häihin

Vierailija
03.06.2024 |

Meillä on häät tänä kesänä ja kutsut on lähetetty aikapäiviä sitten. Isä lähestyi nyt tällaisella asialla, että ei ole tulossa ellei naisystävä saa tulla.

Ovat olleet yhdessä kaksi vuotta. Suhde lähti siitä, että pettivät yhdessä äitiäni. Naisystävä oli entuudestaan äitini ystävä. En halua olla tekemisissä naisen kanssa, mutta tätäkään ei ole isäni koskaan oikeastaan hyväksynyt.

Äitini miesystävä tulee häihin. He ovat tavanneet vuosi sitten ihan perinteisin menetelmin. Ei mitään draamaa heihin liittyen.

Pelkään, että naisystävä tulee hääpaikalle väkisin. Naisystävää on kielletty tulemasta sukujuhliin aiemminkin, mutta isä on aina tämän ottanut paikalle väkisin.

Mitä sille isälle kannattaisi nyt sitten sanoa? Olen aivan järkyttynyt siitä, että vetää tällaisen kortin hihasta vielä juuri ennen häitä.

Kommentit (269)

Vierailija
241/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet avioliitossa et saa rakastua, tuli mitä tahansa!

Ja moralisti saa tuomita vaikket ole tehnyt mitään väärää.

Oletko sitä mieltä että puoliso on sinulle vaihtoesine kuin vaikka Ikeasta haettava pöytä?

Vierailija
242/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on yksinkertainen. Ihmisellä on 1 äiti ja 1 isä. Jos molempien kanssa haluaa olla väleissä, mutta uudet puolisot tai toinen niistä ei sovi kuvioon, niin sitten ei kutsuta niihin juhliin, joita ei voi järjestää monta kertaa/monessa kattauksessa. Miksi ne uudet edes haluaisivat osallistua - yleensä uusilla puolisoilla on omat lapset ja lastenlapset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on yksinkertainen. Ihmisellä on 1 äiti ja 1 isä. Jos molempien kanssa haluaa olla väleissä, mutta uudet puolisot tai toinen niistä ei sovi kuvioon, niin sitten ei kutsuta niihin juhliin, joita ei voi järjestää monta kertaa/monessa kattauksessa. Miksi ne uudet edes haluaisivat osallistua - yleensä uusilla puolisoilla on omat lapset ja lastenlapset jne.

Täysin samaa mieltä. Elämä. On. Valintoja.

Vierailija
244/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ettet halua kyseistä naisystävää häihin, mutta en kyllä ymmärrä sitä, että miksi haluat tuossa tilanteessa isääkään. Kuuluuhan isä toki sinänsä perheeseen, mutta yhtä lailla hän oli syypää siihen, että äitiäsi petettiin. Näen, että isä jopa enemmän, koska hän oli se, joka oli äitisi kanssa naimissa ja tämä naisystävä oli silloin enemmänkin "sivullinen tekijä" episodissa. Siksi minusta on outoa ikään kuin rangaista naisystävää, mutta antaa isälle synninpäästö.

Tuo oli hyvin sanottu. Mies tiesi olevansa suhteessa, naiselle on voinut vaikka valehdella olevansa eroamassa. Vaikka toki nainen oli äidin ystävä, joten luulisi hänen tarkistaneen asian ensin ystävältään ennenkuin uskoo miestä.

Joka tapauksessa, mies on enemmän syyllinen kuin naisystävänsä.

Nainen

Voi. Esimerkiksi se että pettää vaimoaan ja lapsensa äitiä

Vierailija
245/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi normaalisti itsenäisyneen aikuisen lapsen pitäisi sopeutua tuohon. Onhan niitäkin jotka ovat sanoneet että omiin häihin kutsuttu sellaisia jotka on heittänyt elämästään roskikseen. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
246/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja. Tehdyillä. Valinnoilla. On. Seurauksia.

Vierailija
247/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimesi sitä saa mitä tilaa. Isänä katkaisisin välit tuollaiseen aikuiseen kakaraan. Alaikäiseltä kiukuttelun ymmärtää, mutta ei aikuiselta. Jos ei hyväksy kumppanini niin ei mullakaan ole velvollisuutta hyväksyä, saati juhlia, hänen parisuhdettaan. Voi olla onnellinen omassa tärkeän päivän kuplasaan, mutta en mä alkaisi sen takia teeskentelemään mitään onnellista perhettä. Valehdelkoot ihan itse itselleen vaan.

Vierailija
248/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja. Minä. Rakastuin. Ikean. Kauniiseen. Pöytään.  Hyväksykää. Minä. Hyväksyn. Rakastan. Elän. Olen. Onnellinen.

Kirjoitat kuin se Minkkinen tai mikä lie jokunen vuosi sitten. :D

Vierailija
249/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimesi sitä saa mitä tilaa. Isänä katkaisisin välit tuollaiseen aikuiseen kakaraan. Alaikäiseltä kiukuttelun ymmärtää, mutta ei aikuiselta. Jos ei hyväksy kumppanini niin ei mullakaan ole velvollisuutta hyväksyä, saati juhlia, hänen parisuhdettaan. Voi olla onnellinen omassa tärkeän päivän kuplasaan, mutta en mä alkaisi sen takia teeskentelemään mitään onnellista perhettä. Valehdelkoot ihan itse itselleen vaan.

Jos olisin se uusi puoliso, halveksisin tuollaista isää. Ei se ole mitään onnellisen perheen teeskentelyä, jos on asiallisesti samassa tilassa. Yhtä lailla on teeskentelyä, että leikitään onnellista uusperhettä. Fakta on, ettei ketään kiinnosta toisten kakarat, useita miehiä ei edes omat.

Vierailija
250/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi normaalisti itsenäisyneen aikuisen lapsen pitäisi sopeutua tuohon. Onhan niitäkin jotka ovat sanoneet että omiin häihin kutsuttu sellaisia jotka on heittänyt elämästään roskikseen. Sitä saa mitä tilaa.

Mitä sopeutumista tuossa oli? 

Vierailija
251/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se on. Uusperhearki. Kuulemma helpottaa kun lapset kasvaa. APn viestistä voi lukea paljonko helpotti. 

Hmm..näin se on. Meillä isä asuu uuden naisensa kanssa mutta soittaa äidilleni salaa.

Mun vanhemmilla sama, lisäksi isä ramppaa äidin luona. On varmaan jännää kun salasuhteen osapuolet vaihtuneet.

Vierailija
252/269 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki saa eikä kukaan pysty pettäjää estämään. Pettäjän on vain hyväksyttävä sellainen asia ettei uutta kumppania perheessä hyväksytä, kantakaa vastuunne.

Vierailija
253/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja. Minä. Rakastuin. Ikean. Kauniiseen. Pöytään.  Hyväksykää. Minä. Hyväksyn. Rakastan. Elän. Olen. Onnellinen.

Kirjoitat kuin se Minkkinen tai mikä lie jokunen vuosi sitten. :D

täältähän se Minkkinen kaivaa materiaalia blogiinsa. Äijä tienaa sillä että jakaa muiden kirjoituksia

Vierailija
254/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa rakastua ja erota. Siinä tapauksessa varmasti saa myös uusi puoliso kutsun juhliin.

Vierailija
255/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei jakseta nähdä minkäänlaista vaivaa parisuhteen pysyvyyden eteen vaan luovutetaan heti, kun tulee pieniä vastoinkäymisiä. Iltapäivälehdet tekevät juttuja pettämisistä, kyselevät, missä / miksi / kenen kanssa olet pettänyt,  ikään kuin se olisi itsestäänselvyys. Kun joku julkkis julkaisee elämäkerran (nykyään niitä julkaisevat jo 30vuotiaat), iltapäivälehdet vetävät otsikoihinsa kirjasta pettämiset, kännäilyt, kaikenlaisen sekoilun. Siinä on nuorisolle mallia ja nuoriso saa mallia myös omissa perheissään, kun tarjolle tuodaan jatkuvasti uusia kumppaniehdokkaita. Lapset ja nuoret jäävät siinä kilpailussa toiseksi. Kerran eräs tyttö kertoi minulle, että hänellä särkee jalkoja. Se johtui hänen kertomansa mukaan siitä, että edellisviikonloppuna oli vietetty äidin häitä eikä ollut varaa ostaa tytölle uusia kenkiä vaan hänen piti olla koko päivä liian pienissä kengissä.

Vierailija
256/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja miten lapsellista ja tekopyhää. Isän olisi näköjään pitänyt pysyä huonossa liitossa väkisin tai ainakin olla rakastumatta toiseen. 

Niin sehän on siis ihan mahdoton aikusen ihmisen erota ensin.

Tässä on kyse sivusuhteesta. Ja vieläpä apn äidin ystävättärestä.

Laita itsesi samaan asemaan. Miehesi/vaimosi on sivu suhteessa kaverisi kanssa.

Vierailija
257/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, arvostan entistä enemmän alkoholisti-isäni tekoa. Hän tuli häihini eikä juonut siellä tippaakaan, koska pyysin niin, kun vein hänelle hääkutsun. Totesi, että ilman muuta tulee tyttärensä häihin. Isäni on sittemmin jo kuollut sairauteensa ikävä kyllä.

Vierailija
258/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sellainen joka voisi rakastua vaimosi ystävättäreen? Tai ihan vaan harrastaa seksiä jonku hänen ystävättärensä kanssa  jos tilaisuus tulee?  

Olla sivusuhteessa. Jäädä kiinni. Erota.

Vai eroaisitko ensin jos suhde olisi huono, ei enää pelastettavissa?

Ok, entäpä vaimosi? Onko ok että nusauttaa kaverisi kanssa, on sivusuhteessa kaverisi kanssa. Eroaa susta?

Vierailija
259/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin eroamaan jos on huonossa suhteessa. Ja pelastusyritykset tehty.

Olen täällä kirjottanut aikasempaa työkaveristani jonka mies petti ja oli salasuhteessa hänen parhaan ystävättärensä kanssa.

Julmaa touhua.

Vierailija
260/269 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on menossa naimisiin. Hän on solmimassa avioliiton rakkaansa kanssa. Hän oletettavasti kunnioittaa avioliittoa instituutiona ja aikoo olla tulevan puolisonsa kanssa aviossa hamaan tappiin saakka. Miksi hänen tulisi sietää häissään äitinsä entistä ystävää, joka ei kunnioita toisten ihmisten avioliittoja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi