Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vankilassa olevalla vanhemmalla tapaamisoikeutta?

Vierailija
03.06.2024 |

Lapsen toinen vanhempi on vankilassa sellaisista asioista mistä seuraa pitkä tuomio. Periaatteessa tiedän että tapaamisoikeushanbei varsinaisesti ole vanhemman oikeus tavata lasta vaan lapsen oikeus tavata vanhempaa. Mutta voiko joku taho katsoa että tapaamiset olisi lapsen etu? Lapsi itse ei halua tavata vanhempaa vaikka onkin vielä aika pieni.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja vankilasta päin painostetaan tapaamisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.

Vierailija
4/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun sossu tässä. Ei ole lapsen etu käydä vankilassa. Etenkään pientä lasta en sinne laittaisi.

Vierailija
5/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasun sossu tässä. Ei ole lapsen etu käydä vankilassa. Etenkään pientä lasta en sinne laittaisi.

Eihän lastensuojelu tapaamisista päätäkään.

Vierailija
6/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko järjestää viikko-viikko?

Vierailija
7/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avovankilassa ehkä?

Vierailija
8/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättää, jos lapsi on huostassa. Useimpien linnakundien lapset ovat.

Vierailija
9/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää kyllä lastensuojelu kohtelee linnakundeja silkkihansikoilla. Heillä on vähän helpomiakin uhreja, joita voi vainota ja kyykyttää. Linnakundilta ja kavereiltaa ei kannata lähteä ottamaan takkiin jos pystyy. 

Vierailija
10/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä päätä, vaan oikeus. Miksi lapsi edes olisi huostassa jos vain toinen vanhempi on vankilassa? Jos lapsella on toinen huoltaja jonka kanssa lapsi elää.

Vierailija
11/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä päätä, vaan oikeus. Miksi lapsi edes olisi huostassa jos vain toinen vanhempi on vankilassa? Jos lapsella on toinen huoltaja jonka kanssa lapsi elää.

Meinaat, että ne linnakundien vaimot ovat hyviä ja kunniallisia kansalaisia, joilla hoituu lapsetkin hyvin?

Vierailija
12/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että ne linnakundien vaimot ovat hyviä ja kunniallisia kansalaisia, joilla hoituu lapsetkin hyvin?

Eihän se sen lapsen tai tämän toisen vanhemman syytä ole jos toinen vanhempi on joutunut vankilaan.

Vierailija
13/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣

Vierailija
14/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovankilassa ehkä?

Avolla voi järjestää viikko/kk tai 2 x  vkl /kk

-ex vanki-

Vierailija
15/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei halua tavata? Ymmärtääkö suhteen ja yhteyden pidon merkityksen? Pieni lapsi ei voi itse päättää näitä.

Vierailija
16/69 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voisa pakottaa tapaamaan vanhempaa jos lapsi ei halua.

Vierailija
17/69 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi käydä tapaamassa vankilassa jos tahtoo, tarvii vaan aikuisen saattajan.

Vierailija
18/69 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi lapseni pitävän mitenkään normaalina sitä että vanhempi on vankilassa. Jos pitkä tuomio niin kyseessä lienee henkirikos? Siinä tapauksessa tekisin kaikkeni ettei lapsen tarvitse olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa. Ajattelen ehkä mustavalkoisesti mutta siinä kohtaa kun ihminen tekee jotain sellaista voi mielestäni heittää samalla hyvästit kaikelle mitä elämässä ennen oli. 

Vierailija
19/69 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus siitä että vankilasta päin painostetaan tapaamisiin. Niin kutsuttu biologinen isä tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni kun olin yläasteella. Jonkin ajan kuluttua sosiaalipuolelta alettiin painostaa minua tapaamisiin, koska vankilassa oleva kuulemma niin haluaisi tapaamisia. Heidän mukaansa vanhemman ja lapsen välinen suhde on tärkeä joka tapauksessa. En tavannut.

Ihan kamalaa! Mitä pitää olla päässä vikana että riistää toisen hengen ja vielä kehtaa alkaa jälkeenpäin vinkua että yhyy kun mulla on tää lapsikin niin sitä pitää saada nähdä! Niitä uhreja ei nää kukaan enää ikinä ja se on sen vankilassa istuvan syy joten pää kiinni.

Vierailija
20/69 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasta voisa pakottaa tapaamaan vanhempaa jos lapsi ei halua.

Ihan pieni lapsi ei välttämättä ole kykenevä tekemään tätä päätöstä itse samalla tapaa kuin vähän isompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä