Espanjassa/Italiassa kesällä matkustaneet! Kumpi parempi maa ja entä ruoka?
Kommentit (136)
Mä en voi ku haaveilla, suomen kesäkin on jo tarpeeks :(
Riippuu paljon siitä minne päin maata olet matkustamassa. Italiassa on halvempaa ja parempaa ruokaa jos osaa valita vähän syrjäisemän kohteen, Espanjassa ihmiset on ystävällisempiä. Omaa kokemusta toki ja nehän vaihtelee ihmisen mukaan. Itse lähtisin Sisiliaan jonnekin pienelle paikkakunnalle. Rooman kautta 40min lento.
Olen käynyt mm. Barcelonassa, Madridissa, Roomassa ja Milanossa. Olen pitänyt molemmista maista, enkä osaisi pistää niitä paremmuusjärjestykseen. Sisiliakin oli kiva, mutta niin on ollut Mallorca ja Kanariansaaretkin.
Sisilia on kaunis, varsinkin Taormina samaten Savoca. Palermon voi jättää väliin.
Italia on kaunis kauttaaltaan.
Espanjassa on toinen meininki, mutta Mallorca kiehtoo aina.
Espanja on minusta rauhallisempi maa. Italiassa ehkä ruoka parempaa, tai ainakin helpompaa; on voileipiä ym. mitä helppo ostaa syödä kun liikkuu päivällä. Paljon tietysti kiinni siitä mihin menet.
Espanja ja Italia eivät ole parhaimmillaan kesällä, sillä kumuus siellä on tukahduttavaa, etenkin suomalaiselle, joka ei ole tottunut 30 - 40 asteen lämpöön. Ja kun kasut vielä hohkavat kuumuutta, kaikki sulkeutuvat sisälle puuluukkujen taa.
Molemmissa tullut matkailtua. Molempiin voin palata, mutta Barcelonan seudulle en. Siellä turistit kynitään armotta, tavalla tai toisella.
Italian taide-, arkkitehtuuri- ja muinaisaarteet ovat ylittämättömiä koko maailman mittakaavassa. Napolinlahtea pidän itse maailman kauneimpana paikkana.
Koska Italiassa arvostetaan laatua ka turismia on paljon mm hotellit ovat kalliimpia kuin Espanjassa.
Italialainen ruoka on vuosikymmen toisensa jälkeen äänestetty maailman suosituimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa tullut matkailtua. Molempiin voin palata, mutta Barcelonan seudulle en. Siellä turistit kynitään armotta, tavalla tai toisella.
Kyllä Roomassakin turisti osataan kyniä. Siellä silti kannattaa käydä mutta ei kesällä.
Kiinnostaako teitä oikeasti esim 1400-1600-lukujen taide vai joku jalkapallo?
Vierailija kirjoitti:
Sisilia on kaunis, varsinkin Taormina samaten Savoca. Palermon voi jättää väliin.
Italia on kaunis kauttaaltaan.
Espanjassa on toinen meininki, mutta Mallorca kiehtoo aina.
Palermo tosiaan kannattaa unohtaa jos lomailee. Se ei tarjoa turistille mitään muuta kuin paikan josta jatkaa matkaa muualle. Lähellä olevat pienemmän kohteet onkin sitten oikein mukavia ja historiaa ja kulttuuria löytyy joka kulman takaa.
Vierailija kirjoitti:
Italialainen ruoka on vuosikymmen toisensa jälkeen äänestetty maailman suosituimmaksi.
Mutta siitä pitää sielläkin maksaa. Ei tarkoita että pizzeriat tai turisteja täynnä oleva ravintolat on niitä mihin mennään.
Tärkeä vinkki Italiaan matkustaville: jättäkää pizzeriat väliin paitsi jos olette Napolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä pitää sielläkin maksaa. Ei tarkoita että pizzeriat tai turisteja täynnä oleva ravintolat on niitä mihin mennään.
Siksipä on suositeltu noita vähän etäällä olevia paikkoja eikä niitä turistirysiä. 9€ syöt oikein hyvin ravintolassa
Mun nuoruudessa olisi ollut huomattavasti vähemmän iloa, väriä, rakkauksia, onnea, tanssia ja hulluttelua, jos en olisi lähtenyt Italiaan <3 Paras ruoka, kauniit ihmiset, arkkitehtuuri ja luonto --- ja kun onnistaa, parhaimmat juhlat ikinä! Varmasti sama mahdollista myös Espanjassa, mutta minulle on olemassa vain yksi maa, jonne aina haluan palata!
Näistä kahdesta, Italia..
Portugali on kuitenkin paljon rauhallisenpi kuin kumpikaan noista ja ruokakin parempaa.
Riippuu siitä mistä on kiinnostunut. Hyvää ruokaa on molemmissa. Ja maailman nähtävyyksiä myös.