Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?
Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26
Kommentit (249)
Toisin kuin moni, minä pidän tätä mukavana aloituksena. Ainahan on parempi puhua toisesta jotain kaunista kuin ainaista ilkeilyä. Mutta kuten sanottua, tärkeintä, että kehu tulee aidosti sydämestä ja todellisesta aiheesta, eikä ole vain kehua kehun vuoksi!
Riippuu paljon tilanteesta, missä ja mistä asioista kehuja saa. Olen tullut iloiseksi, kun joku on huomannut kuinka työskentelen ja todennut, että teen selvästi työtä sydämellä, tai että lapset ovat pitäneet minusta niin, että ovat maininneet asiasta vanhemmilleen. Olen saanut kehuja esiintymistaidoista ja ystävällisestä suhtautumisesta ihmisiin työssäni. Tällaiset asiat antavat tunteen, että olen onnistunut siinä, mihin olen pyrkinyt ja ilahduttavat aidosti. Myös satunnaisten ohikulkijoiden kohdalla ystävällisyyteen, iloisuuteen ja kauniiseen käytökseen liittyvät kommentit ovat tuntuneet hyvältä. Kuten moni on jo sanonutkin, on aina mukavampaa kuulla vieraalta ihmiseltä kohteliaisuuksia ominaisuuksistaan kuin ulkonäöstään.
Ulkonäön osalta olen saanut kehuja satunnaisilta ohikulkijoilta sukupuolesta ja iästä riippumatta lähinnä hymystäni, pitkistä, hyvinhoidetuista hiuksistani ja persoonallisista vaatteistani tai kengistäni. Näistä on välillä tullut myös keskustelua pidemminkin, etenkin kenkien ostamisesta ja mistä löytää kivoja vaatteita.
En siis pahastu, jos tulet vastaan ja sanot, että "on muuten kauniit hiukset sinulla" tai "tulipa hyvä mieli nähdä noin hyväntuulinen ohikulkija, piristi päivääni!". On minulla hyvät tissitkin, mutta sitä en tahdo kuulla kenenkään vieraan suusta, tiedän kyllä muutenkin.
Jos joku kehuu sinnikkyydestä, periksiantamattomuudesta tai kyvystä selviytyä pahoissa tilanteissa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoriin kauniisiin naisiin tekee vaikutuksen kun kehuu persoonaa ja älyä.
Kypsemmät naiset tykkää kun kehuu ulkonäköä.
En tykkää. :D
T. Kypsä nainen.
Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida. Kun ollaan keskusteltu vähän aikaa niin huomaa minkälainen mä olen. Silloin voi sanoa jotakin. Mutta puoliso tai joku muu läheinen voi kehua.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida. Kun ollaan keskusteltu vähän aikaa niin huomaa minkälainen mä olen. Silloin voi sanoa jotakin. Mutta puoliso tai joku muu läheinen voi kehua.
Olen 50+
Minua saa kehua ulkonäöstä, luonteesta, taidoistani, älystäni, saavutuksistani, huumorintajustani, äänestäni, pukeutumisesta, ihan mistä vaan. Mutta tilanteen pitää olla sopiva, sanojen sopivat ja kaikki riippuu siitä miten hyvin tunnetaan. Vanhemmat herrasmiehet osaavat joskus niin hienosti kehua, kun siinä ei selvästi ole mitään seksuaalista, ainoastaan kohteliasta. Viehättävä nuori nainen tms. (vaikken edes ole enää nuori).
Että kanssani on kiva keskustella ja olen hauska.
Vierailija kirjoitti:
Aito kehu luonteesta. Joku on joskus sanonut että olen hyvä/ihana ihminen ja tuon parempaa ei voi varmaan kuulla.
Minusta sana ihana on parisuhdepuhetta.
Kiva kysymys.
Kehu säätä. Liian harva kehuu säätä. Muista katsoa silmiin samalla, niin kyllä se viesti menee perille.
Ongelmasi on sisäistetty ja opittu misogynia ja se että kuvittelet ylimpänä ja vaikutusvaltaisimpana olentona eli miehenä voivasi tehdä vaikutuksen haluamiisi naisiin ja naiseen kuin naiseen omilla miehisillä ehdoillasi. Uliuliluulosi on fiktiota.
Minulle ainakin tulee hyvä mieli, kun joku selkeästi aidosti tykkää esimerkiksi asukokonaisuudestani tai itse tehdyistä asusteista.
Eli minulle tie hyvien kirjoihin aukeaa kehumalla luovuuttani. Ja olenkin ulkoisen näkyvästi luova ihminen.
Aitous on aina parasta, mikäli et ole pelkkä persetissi-mies, niin sano jotakin kivaa jostakin, mikä oikeasti kiinnitti huomiosi tai ilahdutti sinua.
Ja tosiaan vaatetuksen ulkopuolelta ei ulkonäkökehuja, kiitos. Liian low-effort.
Toki naiset tykkää, jos sanot että ompas hyvännäköinen tai pantava per ce, mutta he eivät ihastu noin groteskiin tyyppiin.
Eli kehujen on oltava "siistejä". Sulla on kauniinväriset silmät tai hiukset. Hei! makee tatska!
Riippuu ihan siitä, missä tilanteessa ja keneltä kehu tulee. Ulkonäön kehuminen on vaivaannuttavaa kaikilta muilta miehiltä paitsi omalta vakikumppanilta. Jostain luonteeseen liittyvästä kannattaa kehua, jos vasta tekee tuttavuutta tai haluaa muuten vaan ilahduttaa toista. Paras kehu on sellainen, joka tuntuu vilpittömältä eikä tarkoitushakuiselta.
Minua saa kyllä toisaalta kehua vaatteista, jos sanoo että joku vaate näyttää kivalta, on hyvänvärinen tms. eikä että kroppa näyttää kivalta siinä vaatteessa. Se menee jo vaivaannuttavan puolelle.
Kerro minkälaisia tunteita nainen sinussa herättää. Jos nainen saa sinut nauramaan, sano että saat minut nauramaan. Jos nainen saa sinut punastumaan, sano se. Paljon kivampaa kuulla tällaisia, kun pelkästään olet hauska tai olet kaunis.
En halua kehuja vierailta miehiltä. Enkä varsinkaan mistään ulkonäköön liittyvästä asiasta.
Eri asia jos on joku tuttu tai jos mies on ensin alkanut rauhassa tutustua (on jotain välejä jo).
Ylenpalttiset kehumiset tuntuvat feikeiltä.
Lähinnä älyyn tai fiksuuteen liittyvät kehut. Kerran joku kehui lauluani ja se tuntui myös äärettömän hyvältä.
Minusta olisi ihanaa, kun joku kertoisi minulle että olen hyvä ja sydämellinen ihminen, joka on aina valmis auttamaan ja olemaan muiden tukena. Luotettava, rakastettava ja kaikin puolin hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään kiitos ja kehu, jonka on tarkoitus tehdä minuun vaikutus ei toimi. Inhoan manipuloitavana olemista, Nousee niskavillat pystyyn.
Kaikella mitä puhumme yritetään vaikuttaa. Eikä silti ole kyse manipuloimisesta. Sinun asenteellasi voi olla vaikea uskoa kenestäkään mitään hyvää.
Paitsi joskus se puhe voi olla myös manipulointia.
Yleensä sen kyllä erottaa, et milloin kehu on vilpitön ja haluna on aidosti ilahduttaa, ja milloin mukana on joku tausta-ajatus.
Varmempi kun ei puolitutuille sano oikeastaan mitään ilman jotain erityistä tarvetta esim työasia, ei positiivistakaan. Poislukien tervehdys ja kiitos, jos niitä nyt voi positiiviseksi tai sen enempää negatiiviseksikaan laskea.