Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?
Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spontaani, aito kehu. Ulkonäön kehuminen tosin yleensä vaivaannuttaa. Minua on kehuttu muun muassa hyvästä ruoasta, ajotaidosta, hyvästä fyysisestä kunnosta, tietokoneenkäyttötaidosta, rauhallisesta ja asiallisesta käytöksestä, viisaista sanoista. Nämä ovat ilahduttaneet.
Ulkonäössäni on kehuttu hoikkuutta ja pitkiä hiuksia, ja molemmat niistä ovat sinänsä ihan positiivisia kehuja, mutta koska ulkonäkö voi muuttua, ne kehut tuntuivat pinnallisilta. Mitä jos sairastun ja menetän nämä, jääkö jäljelle mitään hyvää, mitä niistä kehunut minussa arvostaisi?
Jatkan tätä vielä: Kehu tuntuu hyvältä, jos se on sanottu ihmisenä ihmiselle. Jos kehusta paistaa läpi, että sen sanoja pitää minua ensisijaisesti naisena ja vasta toiseksi (jos sittenkään!) ihmisenä, niin silloin kehu jopa ällöttää. Ihmiselle sanottu kehu on arvostavaa.
No onhan se ihan kamalaa, että joku voikin olettaa naisen olevan nainen. Hyi!
Itse en tykkäisi kehuista ja tämmöisistä egoboosteista. Nämä on omiaan ruokkimaan narsismia ihmisessä.
Vain putkiaivoinen rivimiesoletettu voi olla noin simppeli, että kuvittelee: kaikille naisille toimii joku hänelle itselleen vaivaton vippaskonsti ja sitten miesselittää mustan valkoiseksi eli kelpuuttaa vain infot/kommentit, jotka tukevat tätä helppoheikkiharhaansa.
Kerran ruokakaupassa random mies kehui ohimennen hymyillen parfyymiani. Kohotti mun mielialaa, koska ei ollut liian tungettelevaa. Ja olihan se ihana hajuvesi...
Riippuuhan se tilanteesta. Jos on tuttu ihminen, voi kehua luonnetta, mutta eipä tuntemattoman.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ruokakaupassa random mies kehui ohimennen hymyillen parfyymiani. Kohotti mun mielialaa, koska ei ollut liian tungettelevaa. Ja olihan se ihana hajuvesi...
Mikä parfyymi???
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkäisi kehuista ja tämmöisistä egoboosteista. Nämä on omiaan ruokkimaan narsismia ihmisessä.
Naulan kantaan. Kehu ylpistää ihmisen tiesi jo vanha kansa kertoa.
Mies on jo ja isketty kehumatta. Kehun vain aiheesta, aidosti, ystävällisyyttäni, vilpittömästi ja pyyteettömästi.
Minulla ei onneksi ole erikseen tarvetta tekemällä tehden manipuloida minkäänlaista vaikutusta keneenkään.
"Mikä on saanut sinut luulemaan, että naiset haluavat saada kivaa palautetta?"
Lähtökohtaisesti jokainen elollinen olio tällä pallolla nauttii kivasta palautteesta, eikä sen tarvi olla sen kummempaa. Tämän ketjun perusteella suomalainen "nainen" näyttää olevan aika junttia ainesta ja harvinaisen matalalla itsetunnolla varustettua.