Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?
Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vain jos oma mies kehuu. Jos random mies sanoo kauniiksi niin en pidä siitä. Vaikka moni sanoo että pitäisi ottaa kehuna. Yhdistän vain tuollaisen parisuhteeseen. En muutenkaan tarvitse ventovieraan arviota ulkonäöstäni.
Entä jos kehuu vaikka hiuksia. Ei siis mitään yleistä olet kaunis tms. vaan yksittäistä asiaa, joka on oikeasti kehujansa mielestä niin kaunis, että haluaa mainita sen? Onko eroa sillä jos kehun sanova mies on 80+ vanhus vai 30+ mies?
Muistan, kun olin parikymppinen yksi mies kehui kuinka hiukseni tuoksui hyvälle. Olin pessyt hiukset kaverilla ja rupesin ostamaan sitä shampoota. Oli se nolo hetki, kun mies kertoi totuuden, että ne oli vain sanoja. En ole sen jälkeen enää oikein luottanut kehuihin. Sanat on vain sanoja, teot ratkaisee.
Monet miehet on hanakoita kehumaan. Ovat oppineet mikä naisiin toimii. Suomessa harvoin naiset saa kehuja, niin geneerisetkin jutut mene helposti läpi. Iän myötä sitten oppii ja kyseenalaistaa.
Hyvä kehu on tosi ja henkilökohtainen. Tilanteeseen ja suhteeseen sopiva. Parisuhteessa voi kehua seksuaalisista jutuista, tuttavia ja ystäviä ei.
No ylipäätään se että sanotaan kauniiksi.
Tosin pidän kyllä siitäkin, kun minulle on parikin miestä sanonut jotenkin tähän tyyliin "sä oot kyllä selvästi fiksu ja nokkelaälyinen". Olen aina pyrkinyt siihen etten antaisi itsestäni minkään tyhjäpää kikattajan kuvaa ja kun olen tehnyt järjelläni ja fiksuudellani vaikutuksen, niin se tuntui hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vain jos oma mies kehuu. Jos random mies sanoo kauniiksi niin en pidä siitä. Vaikka moni sanoo että pitäisi ottaa kehuna. Yhdistän vain tuollaisen parisuhteeseen. En muutenkaan tarvitse ventovieraan arviota ulkonäöstäni.
Entä jos kehuu vaikka hiuksia. Ei siis mitään yleistä olet kaunis tms. vaan yksittäistä asiaa, joka on oikeasti kehujansa mielestä niin kaunis, että haluaa mainita sen? Onko eroa sillä jos kehun sanova mies on 80+ vanhus vai 30+ mies?
Muistan, kun olin parikymppinen yksi mies kehui kuinka hiukseni tuoksui hyvälle. Olin pessyt hiukset kaverilla ja rupesin ostamaan sitä shampoota. Oli se nolo hetki, kun mies kertoi totuuden, että ne oli vain sanoja. En ole sen jälkeen enää oikein luottanut kehuihin. Sanat
Monet miehet on hanakoita kehumaan. Ovat oppineet mikä naisiin toimii. Suomessa harvoin naiset saa kehuja, niin geneerisetkin jutut mene helposti läpi. Iän myötä sitten oppii ja kyseenalaistaa.
Eli kyynistyneet niin etteivät enää osaa ottaa kehuja vastaan... Surullista.
Älyäni saa kehua, koska se on paras ominaisuuteni. Toki jos sinuun tekee vaikutuksen jokin muu just sillä hetkellä, niin saat kehua vaikka vaikka jotain, mitä olen juuri saanut aikaan. Yleensäkin saat kehua retostella tekojani ihan vapaasti. Ulkonäkökehuihin suhtaudun vaivautuneesti, koska se ei ole omaa aikaansaannostani. Ja niitä miehiä eniten kiinnostavia kehon alueita ei sitten tarvi kommentoida ollenkaan, onko selvä?
Tykkään, jos mua kehutaan jostain mitä en ole itse tullut ajatelleeksi, mutta se on toisen mielestä oleellinen juttu.
Kyse ei ole siitä, mitä saa kehua. Kyse on siitä, miksi kehutaan. Aidot kehut ovat tervetulleita. Vaikutuksen tekemisen vuoksi kehuminen ei taasen kiinnosta paskaakaan.
Henkisten ominaisuuksien. Paras koskaan saamani kohteliaisuus oli:"Sulla on kaunis sielu."
Taas tätä samaa tusinaulinaa: yhyy kun enää ei saa edes kehua niin miten ihmeessä kukaan saa naisen(värkkiä) yhyy.
Jos kohtaa ihmisen ohimennen tai muuten ensimmäistä kertaa, niin mitä muuta sitä voi kehua kuin ulkonäköä? Onko se sitten niin paha juttu, että se pitäisi kieltää kokonaan? Että saisi kehua vain luonnetta sitten kun ollaan tunnettu kaksi vuotta tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Jos kohtaa ihmisen ohimennen tai muuten ensimmäistä kertaa, niin mitä muuta sitä voi kehua kuin ulkonäköä? Onko se sitten niin paha juttu, että se pitäisi kieltää kokonaan? Että saisi kehua vain luonnetta sitten kun ollaan tunnettu kaksi vuotta tai jotain?
Minä kehuin kaupassa yhtä miestä siitä, miten ihanasti huomioi lapsiaan ja on aidosti läsnä heille. Itse en koskaan kokenut sellaista omalta isältäni, joten olin tosi liikuttunut. Mutta, jos sinulle ihmisen arvo on pelkkää pintaa, niin mitäs me muut sille voidaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään kiitos ja kehu, jonka on tarkoitus tehdä minuun vaikutus ei toimi. Inhoan manipuloitavana olemista, Nousee niskavillat pystyyn.
Kaikella mitä puhumme yritetään vaikuttaa. Eikä silti ole kyse manipuloimisesta. Sinun asenteellasi voi olla vaikea uskoa kenestäkään mitään hyvää.
Älä viitsi sekoittaa asioita. On ihan eri asia, jos menet kysymään tuntemattomalta, pääseekö bussilla 123 keskustaan tai jos menet hänelle sanomaan pysäkillä, että onpas sinulla kauniit hiukset.
Minun mielestä kannattaa kehua (ihan mistä tahansa asiasta) sitten vasta kun tuntee ihmisen.
Pinnalliset ulkonäkökehut tuntemattomille naisille miehiltä, varsinkin jos ulkonäössä ei ole oikeasti erityistä, antaa sellaisen kuvan, että kolli yrittää päästä maneereilla pöksyihin. Eli nää kauniit silmät, hiukset (jos on hienosti laitettu, niin eri juttu)... ja jos on suhteessa, voi niitäkin kehua.
Tissien ja perseen kehuminen: ukko haluaa osoittaa, että voi sanoa mitä vaan, ei kiinnosta mitä se toinen on mieltä.
on se kumma jos ei saa kauniiksikaan enää sanoa tai kehua esim pukeutumistyyliä .... meetookampanja mennyt ihan aivan pikkasen yli hoh hoijjaa .... ja juu olen itse nainen ja kyllä erotan jos joku sanoo ainoastaan kehuu vai onko "pervo" asialla ... kaikesta ei tarvitse triggöröityä ja mielensäpahaoittaa .... ne on kuitenkin vain sanoja ja ihan eri asia kuin fyysinen päällekäynti ....
Esimerkkejä kivoista palautteista:
-Sinä se osaat mitä vaan
-Hoidit hienosti tuon tilanteen
-Sun kanssa on hauska olla
-Olipa nätisti tehty/sanottu
Esimerkkejä ei-toivotuista "kehuista":
-Hyvät tissit/perse
-yleensä kaikki ulkonäköön liittyvät palautteet, joista huomaa heti taka-ajatukset
Kerronpa vielä miksi!
1. Koska ulkonäköpalautteet kertovat kyseisen miehen pitävän naista tollona
2. Koska ulkonäköpalautteet kertovat kaiken miehen omasta tolloudesta
Fiksuutta ja huumorintajua. Mutta vain jos kehunantajasta siltä tuntuu, tyhjä kehu on tyhjä, vaikka olisikin kiva valhe.
Vierailija kirjoitti:
on se kumma jos ei saa kauniiksikaan enää sanoa tai kehua esim pukeutumistyyliä .... meetookampanja mennyt ihan aivan pikkasen yli hoh hoijjaa .... ja juu olen itse nainen ja kyllä erotan jos joku sanoo ainoastaan kehuu vai onko "pervo" asialla ... kaikesta ei tarvitse triggöröityä ja mielensäpahaoittaa .... ne on kuitenkin vain sanoja ja ihan eri asia kuin fyysinen päällekäynti ....
Mikä arvo sillä sinun verbaalisella arvostelulla on, kun se on niin pakkomielteinen että pitää rutista "ettei sitä saa enää sanoa"? Nykyään ei saa enää ajaa autoa ilman turvavöitä, ja jos siitä joku ahdistuisi samassa mittakaavassa niin pistäisi miettimään mikä pakottava tarve on olla käyttämättä turvavyötä. Tai mikä tourette on, jos on pakko kommentoida ihmisten ulkonäköä? Ymmärrän sen, että joskus voidaan kommentoida, mutta en sitä että loukkaannutaan syvästi siitä että sinä et joskus sanoisikaan kuinka hyvä kroppa random vastaantulijalla on? Jääkö se kommentti sisällesi pyörimään ja sairastuttaa sinut? Vai miksi se on niin kauheaa että et saa julistaa kaikkea mitä päässäsi pyörii?
Mä en halua tuntemattomilta mitään kommentteja mun kehosta. Jos jo tunnetaan niin esim kauniiksi kehuminen on ok. Olen tavallista pidempi ja jos kommentoit sitä asiaa pääset mun vihalistalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, missä tilanteessa ulkonäköä siis saa kehua?
Seksin aikana on kiva kuulla, että näyttää tai tuntuu hyvältä. Juuri muulloin en halua kuulla mitään kommentteja ulkonäöstäni.
Kun kertoo että oletpa hyvässä lihassa ja sinuun olisi kiva tarttua. Sitä ymmärtää olevansa sitten käytössä soiva peli, niin tulee mieli iloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Henkisten ominaisuuksien. Paras koskaan saamani kohteliaisuus oli:"Sulla on kaunis sielu."
Näin minäkin ap-miehenä kehuisin mukamas astetta syvällisemmin ja ovelammin, mutta seksiä tälläkin kehu-ulinalla pitäisi saada.
Mistä te löydätte näitä kehujia? Täällä on moni väsymiseen asti saanut kehuja silmistä ja tisseistä yms. Onko minussa vikaa kun ei tule mieleen, että ulkonäköäni olisi kehuttu missään? Olen sitten varmaan kehunarkomaani tai ruma, mutta en kokisi ahdistavaksi jos kehuttaisiin.