Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?

Vierailija
03.06.2024 |

Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu yksi nainen, jolle kelpaisi kehu kuin kehu. Oma mies ei ole vuosikymmeneen sanonut mitään kaunista minusta. Tässä vaiheessa ilahtuisin vaikka joku random ohikulkija kehuisi persettäni, ihan mikä vaan kehu kelpaisi. Tiedän kyllä, että valtaosa naisista ei ole näin epätoivoisia.

Olet mukavan rehellinen ainakin. Arvostan sitä paljon.

Kiitos, lämmitti mieltä <3

Vierailija
82/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä tilanteessa ulkonäköä siis saa kehua?

Jos on tuttu nainen ja hänellä on uusi kampaus tai kiva vaate, niitä voi kehua. Se tarkoittaa, että olet kiinnittänyt huomiota ihmiseen. Miehet aina kehuvat tylsästi jotain kauniita silmiä tai hymyä. Joopa joo, samat lätinät ladellaan varmaan kaikille naisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erästä sarjamurhaajaa haastateltiin ja kysyttiin miten hän sai kaikki ne naiset tulemaan asuntoonsa. Hän vastasin että jokainen nainen uskoo, kun tälle sanoo että hän on erilainen kuin "kaikki muut naiset".

Tuohan on totta jokaisen kohdalla.

Vierailija
84/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan etoo ja ärsyttää tuo miesselittäjien harhaluulo, että kehumalla voisit "tehdä myönteisimmän vaikutuksen".

Normijärkinen ja tasapainoisen traumaton norminainen ei kaipaa mieslässykehuja, joilla on tarkoitus "tehdä vaikutus".

Siispä ei ole mitään yleispätevää siirappisössötemppua, jolla voi taikasauvan heilautuksesta tehdä positiivivaikutuksen.

Vierailija
85/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kokenut mieluisimmiksi kehut, jotka koskevat jotain mitä olen tehnyt ja onnistunut siinä. Toki jos en itse tunne millään tavalla onnistuneeni, silloin eivät kehutkaan lämmitä. (Paitsi jos joku päättää nostaa mut epäonnistumisen tunteen alhosta toteamalla, että suoritus on ihan riittävä.)

Ulkonäön kehumista en arvosta, jollei tunneta tosi läheisesti.

Vierailija
86/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kun ex-poikaystäväni nuuski minua (hiuksia ja niskaa) jopa julkisilla paikoilla ja sanoi ettei voi olla nuuskimatta, kun tuoksun niin huumaavalta. Ventovieraalta tämä ele olisi melko creepyä. 

Vierailija
87/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, kun olen onnistunut kohtelemaan muita lempeästi ja empaattisesti, ollut hyvä ja läsnäoleva kuuntelija ja tuki, auttanut jotakuta tuntemaan olonsa nähdyksi ja kuulluksi, vähemmän yksinäiseksi.

Vierailija
88/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee hyvä mieli ihan kaikista kehuista, tulevat ne sitten läheisiltä, tutuilta tai tuntemattomilta, ja liittyvät ne sitten ulkonäköön, luonteeseen, toimintaan tai mihin vaan. 

Kehun myös mielelläni muita, sekä naisia että miehiä. 👍 

Vierailija
89/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään vain jos oma mies kehuu. Jos random mies sanoo kauniiksi niin en pidä siitä. Vaikka moni sanoo että pitäisi ottaa kehuna. Yhdistän vain tuollaisen parisuhteeseen. En muutenkaan tarvitse ventovieraan arviota ulkonäöstäni. 

Entä jos kehuu vaikka hiuksia. Ei siis mitään yleistä olet kaunis tms. vaan yksittäistä asiaa, joka on oikeasti kehujansa mielestä niin kaunis, että haluaa mainita sen? Onko eroa sillä jos kehun sanova mies on  80+ vanhus vai 30+ mies?

Sivusta kerron kokemukseni: molemmista ikäryhmistä 1 tuntematon mies on sanonut kaupassa kehun ulkonäkööni liittyen. Heidän välillä eroa ei ollut, he sanoivat sen samaan tapaan kuin sanotaan ompas ihana ilma tai kerrotaan oma lempiväri. He erottuivat miehistä, jotka tulevat kehumaan sanahelinällä vongatakseen. Molemmille sanoin kiitos ja siinäpä se, eivät yrittäneet jatkaa juttua mitenkään, kaikki oli sanottu mitä oli haluttu sanoa.

Ap:tä neuvoisin opettelmaan kuuntelun jalon taidon, vielä jos painat muistiin eri ihmisiä koskevat asiat, sukupuoleen ja ikään katsomatta, pärjäät sosiaalisesti kaikkien kanssa. Varsinkin jos opettelet huomioimaan ihmisten allergiat, olet hyvää seuraa, jonka kanssa voi olla pelkäämättä. Keskimäärin ihminen joka on nähnyt paljon vaivaa jonkin asian eteen, ilahtuu jos tuloksista kehutaan, mutta siihen tarvitaan jo tuntemista hieman pidemmältä ajalta, kuin tuntematon kaupassa tai kadulla.

Vierailija
90/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee hyvä mieli ihan kaikista kehuista, tulevat ne sitten läheisiltä, tutuilta tai tuntemattomilta, ja liittyvät ne sitten ulkonäköön, luonteeseen, toimintaan tai mihin vaan. 

Kehun myös mielelläni muita, sekä naisia että miehiä. 👍 

Hyvä tietysti sinulle ja kehunarkomaaneille, mutta otathan huomioon, että jaloista tarkoitusperistäsi huolimatta kaikki eivät vain halua kehuja yhtään mistään tai keneltäkään eikä silloin ole kaltaisillasikaan oikeutta väkisin kehumiseen ja kehutyrkkyterrorismiin, jotta sinäsinäsinä itseriittoisesti saisit kehukiintiösi täytettyä.

Vierailija
91/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun saattaisit tehdä vaikutuksen jos et tuntisi jatkuvaa tarvetta tehdä vaikutusta (= tehdä itseäsi tykö = uida liiveihin).

Vierailija
92/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saat" vapaasti kehua tai vaikka haukkua ihan mistä tahansa, mutta positiivista/minkäänlaista vaikutusta et sillä tee.

Vierailija
93/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan etoo ja ärsyttää tuo miesselittäjien harhaluulo, että kehumalla voisit "tehdä myönteisimmän vaikutuksen".

Normijärkinen ja tasapainoisen traumaton norminainen ei kaipaa mieslässykehuja, joilla on tarkoitus "tehdä vaikutus".

Siispä ei ole mitään yleispätevää siirappisössötemppua, jolla voi taikasauvan heilautuksesta tehdä positiivivaikutuksen.

Ei keskustelu tietenkään voi eikä saa olla pelkkää kehusiirappia, eikä kukaan sellaista ole väittänytkään. Kyse on varmaankin siitä, että jos tunnin keskustelun aikana lausuu toisesta yhden kehuvan kommentin, niin mitä se kehu mahdollisesti voisi sisältää.

Vonkaajat ovat sitten kokonaan eri asia, mutta heidän lävitsee nyt näkee kuka tahansa.

Vierailija
94/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kehuista ulkonäöstäni, mutta ehkä eniten tulee hyvä olo jos mies kehuu älykkääksi. He niin usein pitävät naisia tyhminä tai ainakin tyhmempänä kuin itse ovat. :D 

Vierailija
95/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kehutaan sellaisia ominaisuuksia, joita minulla ei ole. Joskus jopa sellaisia, joita en haluaisikaan itselläni olevan.

Vierailija
96/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkonäköön liittyvä koska niitä olen saanut niin vähän. Toki en ihmettele koska olen oksettavan ruma.

Vierailija
97/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ulkonäkökompleksi, ollut aina. Olen vaatimaton ulkoisesti, jopa ruma. Jos joku sanoo jotain positiivista, se on kauheaa. Vaikka vanhoja kuvia katsellessa, huomaan olleeni ihan ok, mutta silloin en mielestäni ollut.

Jos saan positiivista palautetta työstäni tai vaikka leivonnaisista, se on ok. 

Vierailija
98/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäiset kehut eivät vaikuta laisinkaan ja loput sitten tilanteen mukaan. En halua että älyäni kehutaan ellei siitä juuri sillä hetkellä ole näyttöä, ulkonäön kehuminen ei koskaan ole tehnyt vaikutusta minuun.

Vierailija
99/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleenpainuvin kehu on ollut "olet herkkä mutta vahva". 

Vierailija
100/249 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä tilanteessa ulkonäköä siis saa kehua?

Minun ulkonäköäni on arvosteltu ja solvattu niin paljon koko elämäni ajan, että jos haluat minun suhtautuvan sinuun myönteisesti, älä arvostele ulkonäköäni koskaan. Se on asia mihin en voi vaikuttaa ja mistä on sen verran isot traumat että en halua kuulla minkäänlaista arvostelua siitä. Ja toivon että niin pakottavaa tarvetta kenelläkään ei olisi että ei pysty pitämään mielipidettä ulkomuodostani omanaan.

Sensijaan otan äärimmäisen ilolla vastaan kohteliaisuudet siitä, jos toimintani on ollut miellyttävää - esimerkiksi juuri saamani työtodistus oli täynnä kiitosta ja tuli ihan euforinen onnentunne että olin onnistunut ja minkälainen hyöty siinä on CV:ni rinnalla tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi