Nainen, minkä ominaisuutesi kehuminen tekee sinuun myönteisimmän vaikutuksen?
Haluaisin oppia antamaan kivaa palautetta, mutta nykyisin ei oikein tiedä, mitä saa kehua ja mitä ei. M26
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vain jos oma mies kehuu. Jos random mies sanoo kauniiksi niin en pidä siitä. Vaikka moni sanoo että pitäisi ottaa kehuna. Yhdistän vain tuollaisen parisuhteeseen. En muutenkaan tarvitse ventovieraan arviota ulkonäöstäni.
Entä jos kehuu vaikka hiuksia. Ei siis mitään yleistä olet kaunis tms. vaan yksittäistä asiaa, joka on oikeasti kehujansa mielestä niin kaunis, että haluaa mainita sen? Onko eroa sillä jos kehun sanova mies on 80+ vanhus vai 30+ mies?
Muistan, kun olin parikymppinen yksi mies kehui kuinka hiukseni tuoksui hyvälle. Olin pessyt hiukset kaverilla ja rupesin ostamaan sitä shampoota. Oli se nolo hetki, kun mies kertoi totuuden, että ne oli vain sanoja. En ole sen jälkeen enää oikein luottanut kehuihin. Sanat
Eli mustasukkainen miehesi sanoi ettei kannata kuunnella kehuja koska ne ovat vain sanoja? Jos joku kehuu sinua kysymättä mielipidettä, niin hän myös 99.9% tarkoittaa sitä.
Ei, mustasukkainen mieheni ei sanonut ettei kannata kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kehuttu vain kerran enkä yhtään tiedä mistä asioista minua voisi kehua. Ehkä olen täysi roska tai sitten olisi paljonkin kehuttavaa...
Mies sanonut että olen NIIN KIRKAS... varmaan tarkoittanut aivotoimintaani.
Eräs toinen sanonut että tanssini näyttää kivalta.
Kaksi miestä sanonut että olen paras nainen mitä he ovat ikinä tavanneet.
Yksi mies sanonut että kaikki sinussa on niin hienoa.
Hammaslääkäri sanonut että sulla kivat hampaat.
Kätilöt sanoneet että sun on helppo synnyttää. Gyne sanonut, että...
Kuoronjohtaja yms sanoneet että sulla erinomainen lauluääni.
Siinä taitaa olla kaikki eli ei mitään erityistä ominaisuutta.
En ymmärtänyt viestiäsi. Ei ole kehuttu kuin kerran ja sitten on pitkä lista mistä on kehuttu.
Ehkä silmät on sellainen turvallinen aihe ellei ne nyt ole kauhean punaiset ja turvonneet. Silmäthän on kauniit kaikilla. Siis kehu silmiä äläkä silmämeikkiä. Hiuksia voi myös kehua. Älä kehu takamusta tai rintoja tai muuten kroppaa, ellet selvästi huomaa että kyseessä on joku kuntosali-fitnesshirmu, niin silloin voit mainita että arvostat ihmisiä jotka kuntoilee ja pitää kropastaan huolta.
Jos menet vaikka treffeille tms., että on tuntematon ihminen, niin voit sanoa iloisesti "näytät hyvältä". Kaikki sellainen yksityiskohtaisempi ulkonäön kehuminen tuntuu usein limaiselta ja teennäiseltä ja itse kuulen niitä mieluummin kumppanilta kuin joltain tuntemattomalta.
Mukavaa kehumista on sitten sellainen, että "ihanaa, kun olet noin positiivinen/huumorintajuinen/fiksu ihminen" jne jne. Joku luonteen tai käyttäytymisen piirre siis.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ap tykkäät, että sua kehuu joku ihminen, mies tai nainen?
Myös naiset ovat ihmisiä, jokainen oma persoonansa, ja heitä voi kehua eri tavoin. Mutta jos ei olla seksuaalisessa kanssakäymisessä, jätä erogeenisest alueet pois kehuista, et varmaan itsekään tykkää että toinen mies vaikka kehuisi sinun penistäsi.
Kyllä minulle kelpaa useimmat kehut naisilta. Vaikka ne vaikuttaisivat vähän keksityiltäkin niin en pahastuisi. :) Jos mies kehuisi ulkonäköäni, tuntisin heterona oloni aika epämukavaksi.
Olen lukenut kaikki vastaukset. Varmaan kysymykseni oli tyhmä, koska selvästi naisetkin ovat saamistaan kehuista niin montaa mieltä. Usein olen vain päätynyt olemaan edes paljon kehumatta, kun en ole ollut varma mitä siitä seuraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vain jos oma mies kehuu. Jos random mies sanoo kauniiksi niin en pidä siitä. Vaikka moni sanoo että pitäisi ottaa kehuna. Yhdistän vain tuollaisen parisuhteeseen. En muutenkaan tarvitse ventovieraan arviota ulkonäöstäni.
Entä jos kehuu vaikka hiuksia. Ei siis mitään yleistä olet kaunis tms. vaan yksittäistä asiaa, joka on oikeasti kehujansa mielestä niin kaunis, että haluaa mainita sen? Onko eroa sillä jos kehun sanova mies on 80+ vanhus vai 30+ mies?
Muistan, kun olin parikymppinen yksi mies kehui kuinka hiukseni tuoksui hyvälle. Olin pessyt hiukset kaverilla ja rupesin ostamaan sitä shampoota. Oli se nolo hetki, kun mies kertoi totuuden, että ne oli vain sanoja. En ole
Ei, mustasukkainen mieheni ei sanonut ettei kannata kuunnella.
Ymmärsin väärin. Mutta jokatapauksessa, kehuminen ei ole vain sanoja 99.9% tapauksissa. Se mistä kehutaan on sinussa se mihin kiinnitetään positiivisella tavalla huomiota. Olkoon motiivit mitkä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Puhut heille koulu- ja työpaikkakiusaamista, #metoota ja sitä toksista jotain muotisanaa, jota en jaksa nyt googlata. Naiset tykkää uhripuheesta.
Tuo nyt on trollaamista, mutta noin vakavissaan ja ilman ironiaa olen kyllä sitä mieltä, että on vain hyvä asia, jos mies pystyy puhumaan myös hankalista kokemuksista. Vaikka juuri koulu- tai työpaikkakiusaamisista tai jopa siitä ahdistelusta (tätähän sattuu myös pojille ja miehille). Jos miesporukat toimivat siten, että mistään mieltä painavasta ei saa puhua ja on jatkuvasti teeskenneltävä, että mikään ei tunnu missään, niin onhan se aika ankeaa. Naisystävä voi olla sitten se ensimmäinen ihminen, joka oikeasti kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmoittautuu yksi nainen, jolle kelpaisi kehu kuin kehu. Oma mies ei ole vuosikymmeneen sanonut mitään kaunista minusta. Tässä vaiheessa ilahtuisin vaikka joku random ohikulkija kehuisi persettäni, ihan mikä vaan kehu kelpaisi. Tiedän kyllä, että valtaosa naisista ei ole näin epätoivoisia.
Olet mukavan rehellinen ainakin. Arvostan sitä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös naiset ovat ihmisiä, jokainen oma persoonansa, ja heitä voi kehua eri tavoin. Mutta jos ei olla seksuaalisessa kanssakäymisessä, jätä erogeenisest alueet pois kehuista, et varmaan itsekään tykkää että toinen mies vaikka kehuisi sinun penistäsi.
Kyllä minulle kelpaa useimmat kehut naisilta. Vaikka ne vaikuttaisivat vähän keksityiltäkin niin en pahastuisi. :) Jos mies kehuisi ulkonäköäni, tuntisin heterona oloni aika epämukavaksi.
Olen lukenut kaikki vastaukset. Varmaan kysymykseni oli tyhmä, koska selvästi naisetkin ovat saamistaan kehuista niin montaa mieltä. Usein olen vain päätynyt olemaan edes paljon kehumatta, kun en ole ollut varma mitä siitä seuraa.
Ap
Tuossa onkin ihan hyvä ohjenuora itsellesi, eli älä kehu sellaista, mistä sinulle tulisi epämukava olo, jos mies kehuisi sinua siitä. Naiset eivät ole miesten tapaan "kiska auki" aina ja kaikkialla, vaan heteronaisetkin pitävät usein lähestyvää miestä seksuaalisesti ei-kiinnostavana. Silloin seksuaaliset lähestymiset aiheuttavat samankaltaista ahdistusta, kuin sinulla aiheuttaisi se, että mies josta et ole seksuaalisesti kiinnostunut tulisi sanomaan sinulle jotain sellaista.
Ihan hyviä ja yhteneviä neuvoja kyllä mielestäni sait - eli kehu asioita, joista olet oikeasti sitä mieltä, ja kehu mieluummin luonnetta tai kaunista paitaa tai kampausta, kuin varsinaisesti pysyviä fyysisiä ominaisuuksia.
Lähdetään siitä, että en halua yhtäkään kommenttia isoista hyvistä tisseistä tai seksikkyydestä. En ole harrastamassa seksiä jonkun randomin kanssa, niin hänen kannattaa jättää ne seksikommentit pois.
Ihana hyvänmielen avaus ap:lta. Kyllä tämä suomalaisten mielenmaisema on välillä synkkä kun tällaiseen iloiseen aiheeseenkin pitää suhtautua kyynisesti tai toisia alentaen. Olisi hienoa jos kehuisimme enemmän toisiamme ja osaisimme ottaa kehuja vastaan. Itsellänikin vielä opittavaa kehujen vastaanottamisessa. Tsemppiä ap, kiva, että haluat kehua ja saada toiselle hyvän mielen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tässä nyrkkisääntö:
- Ei seksuaalissävytteisiä juttuja.
- Kehu aidosti, älä yritä vain imarrella, koska moni nainen kokee feikin läpättämisen ikävänä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana hyvänmielen avaus ap:lta. Kyllä tämä suomalaisten mielenmaisema on välillä synkkä kun tällaiseen iloiseen aiheeseenkin pitää suhtautua kyynisesti tai toisia alentaen. Olisi hienoa jos kehuisimme enemmän toisiamme ja osaisimme ottaa kehuja vastaan. Itsellänikin vielä opittavaa kehujen vastaanottamisessa. Tsemppiä ap, kiva, että haluat kehua ja saada toiselle hyvän mielen!
Tule sitten kommentoimaan, kun et ole koko elämäsi aikana saanut oikeastaan muuta kehua miehiltä kuin "v***u sulla on hyvät tissit, tiesitkö että sulla on ihan v***n isot tissit". Juu, olen ihan loppuelämän tarpeisiin saanut kuulla tätä. Eli mieluummin on kehumatta kuin päästää suustaan ulos jotain tollasta.
Jos jotain ulkonäköön liittyvää pitää kehua, niin itse arvostan kehuja hymystäni ja tyylistäni. Tissejä, persettä ja ylipäätään muotoja koskevia kommentteja en halua kuulla kuin korkeintaan omalta puolisolta. Silmien ja hiusten kehuminen on todella tylsää ja mielikuvituksetonta.
Ulkonäköön liittymättömät kehut ovat kuitenkin yleisesti ottaen parempi vaihtoehto. Ja kaikissa tapauksissa tärkeintä on että kehu on aito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Useimmissa tapauksissa , jos tuntematon mies tulee kehumaan naista, olo on kutakuinkin sama kuin sinulla, jos mies kehuisi ulkonäköösi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! :)
Ehkä minäkin tajusin pari asiaa nyt paremmin. Tuo yksi ohje, että voin miettiä, millaisia kehuja voisin itse antaa miehelle ja sitten noudattaa sitä naisiin oli todella hyvä. Sitten ei ainakaan ammu yli. Ja totta kai positiivisen palautteen pitää olla erilaista esim. työkaverille kuin deitille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuoriin kauniisiin naisiin tekee vaikutuksen kun kehuu persoonaa ja älyä.
Kypsemmät naiset tykkää kun kehuu ulkonäköä.
Hah hah, noinhan se yleisluontoisesti menee, että ihminen haluaa kuulla hyvää siitä, mistä on ehkä vähän epävarma tai mistä harvoin saa kehuja. Ja kaikki tykkää kuulla, kuinka hyvin jonkun asian tekevät. Mutta jos kehu menee ihan yli, niin ei sekään toimi.
Kerrankin täällä on fiksu nuori mies, hieno juttu. Hyvää kesää sinulle!
Vaikea sanoa. Kehut ovat usein hämmentäviä, koska niitä ei välttämättä koe ansaitsevansa. Myönteisempi vaikutus on sillä, että mies vain on ystävällinen ja mukava.
Ison pippelini kehuminen