Miksi ihmiset ei osta sähköautoa sen sijaan että he valittavat kuinka kallista autoilu on?
Sähköauton voi ladata yöllä jolloin lataus on lähes ilmaista ja verot on pienemmät sähköautoissa. Onko ihmiset tyhmiä kun he eivät tajua ostaa sähköautoa?
Kommentit (428)
paristoauto hinteille polttis heteroilla
niin yksinkertaista se on
Vierailija kirjoitti:
"Akkuja on ollut jo yli sata vuotta eikä niiden tekniikka ole juuri kehittynyt sinä aikana."
Ei ol ekehittyneet? Kännykkäsikin siis toimii lyijyakulla?
Ovat edelleenkin helvetin raskaita ja hitaasti ladattavia sekä nopeasti loppuun kuluvia osia. Kuten kännykänkin akut.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en ole raapinut auton ikkunoita 26 vuoteen kertaakaan, vaikka ei ole lämmintä tallipaikkaa kotona ei työpaikalla, ei edes mitään sisätilanlämmittimiä. Tuulilasin ja sivulasit peittävällä peitteellä lasit pysyy auki ja lumisateen jälkeen lumet lähtee, kun ottaa peiton pois."
Hienoa että jaksat säätää jotain rättiä auton päälle talvisin. Minä en jaksa.
Mutta lumet pitää sinunkin luoda pois auton päältä mikäli et omista tallia tai katosta.
"Meillä on myös ihan hyvä taloustilanne, mutta myös ymmärrystä autojen päälle. Siksi ostimme Volvon, ei ikinä oltaisi kelpuutettu ylihintaista, surkealaatuista Teslaa."
Mulla meni taas toisinpäin, Volvo oli yksi vaihtoehto mutta kun se oli yli kymppitonnin kalliimpi pienemmällä rangella ja huonommilla ominaisuuksilla niin päädyin Teslaan. Volvon käyttöjärjestelmä tuntui todella hankalalle ja etäkäyttösovellus jäykälle Teslaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Akkuja on ollut jo yli sata vuotta eikä niiden tekniikka ole juuri kehittynyt sinä aikana."
Ovat edelleenkin helvetin raskaita ja hitaasti ladattavia sekä nopeasti loppuun kuluvia osia. Kuten kännykänkin akut.
Eli sinulla ei ole mitään kokemusta nykyaikaisista sähköautoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en ole raapinut auton ikkunoita 26 vuoteen kertaakaan, vaikka ei ole lämmintä tallipaikkaa kotona ei työpaikalla, ei edes mitään sisätilanlämmittimiä. Tuulilasin ja sivulasit peittävällä peitteellä lasit pysyy auki ja lumisateen jälkeen lumet lähtee, kun ottaa peiton pois."
Mutta lumet pitää sinunkin luoda pois auton päältä mikäli et omista tallia tai katosta.
Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naapuri osti käytetyn sähköauton, hinta noin 20 000e. Vuoden päästä olisi pitänyt vaihtaa akut, akkujen hinta 18 000e. Ihanan halpaa ja vihreää, myös ilmastonmuutos pysähtyy tällä tavoin.
Sellaista autoa ei ole kuin sähköauto. Naapurisi auton merkki, malli ja vuosimalli kiitos niin palataan sitten taas asiaan.
Oletpa urpo. Ihan vaikka googlaamalla voit selvittää, mitä sähköautojen akut maksavat.
Olisin ollut kiinnostunut että mikä auto on ollut jo muutama vuosi sitten ilman akkutakuuta.
Kuka sanoi, että auto on muutaman vuoden vanha?
Ei kukaan mutta kun akkutakuut ovat yleensä luokkaa 8 vuotta ja naapurisi auton akkutakuu oli ilmeisesti mennyt umpeen ennen kuin oli kulunut vuosi ostosta kun akun hinta oli jotenkin oleellinen asia. Joten kiinnosti että mikä auto on oikein ollut kyseessä.
Joten jos kyse on tadellisesta tapauksesta niin voinet varmaan laittaa auton merkin ja mallin tänne.
Vierailija kirjoitti:
paristoauto hinteille polttis heteroilla
niin yksinkertaista se on
Olen aina kuvitellut että heterous määritetään sen parusteella kenen kanssa haluaa harrastaa seksiä mutta näköjään nykyinen määritelmä on se millä autolla ajaa.
"Ymmärrätkö, että joku vain tykkää ajella polttomoottoriautolla? "
Ymmärrän oikein hyvin. Sitä ei vain kannata yrittää perustella itselleen sillä että se olisi ekologisempaa kuin sähköllä ajaminen.
Jos kerran tykkää ajaa bensalla niin eikö se riitä ja sitten sitä voi ihan reilusti myöntää että nyt ei tule tehtyä sitä ihan ekologisinta valintaa.
Meillä on monta autoa ja yksi on Tesla. Vaimo sillä ajelee. Onhan se ihan kiva kun kiihtyy vaikkei sillä käytännössä tuolla liikenteessä juurikaan mitään voita eli ei ole merkitystä. Siinä ei ole sielua. Minä ajelen lähinnä muilla autoilla.Tykkään enemmän esim. V8 autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hullua käyttää kymmeniä tuhansia patterivehkeeseen, jota pitkillä matkoilla saa istua lataamassa tuntikausia. Ajan uudehkolla bensa-autolla, jolla voin heittää reilun tuhannen kilsan keikan tankin täyttämällä, eihän bensa kallista ole, rahalla olen maksanut. Kymppitonnit on sijoitettuna ja korkoa kasvamassa. Ja kun ajan, kesällä toimii ilmastointi, talvella lämmitys, yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua. Lelu on lelu ja auto on auto. PISTE
Höpö höpö! Sähkis just on kiva kun on aina sopiva lämpötila sisällä. Pehmeä ajaa ja muutenkin ylellinen vrt polttikseen. Meillä on kakkosautona diesel vm 2017 mutta pihaan se mielummin jää.
Oletko kuullut automaattisesta ilmastoinnista? Sellainen on vm. 97 autossani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on monta autoa ja yksi on Tesla. Vaimo sillä ajelee. Onhan se ihan kiva kun kiihtyy vaikkei sillä käytännössä tuolla liikenteessä juurikaan mitään voita eli ei ole merkitystä. Siinä ei ole sielua. Minä ajelen lähinnä muilla autoilla.Tykkään enemmän esim. V8 autoista.
Voi vanhanaikaista saastuttavaa pörinää toki sieluksikin kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin. Sitä ei vain kannata yrittää perustella itselleen sillä että se olisi ekologisempaa kuin sähköllä ajaminen.
Jos kerran tykkää ajaa bensalla niin eikö se riitä ja sitten sitä voi ihan reilusti myöntää että nyt ei tule tehtyä sitä ihan ekologisinta valintaa.
Ei haittaa kun ekologisuus ei ole kriiterinä auton hankinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hullua käyttää kymmeniä tuhansia patterivehkeeseen, jota pitkillä matkoilla saa istua lataamassa tuntikausia. Ajan uudehkolla bensa-autolla, jolla voin heittää reilun tuhannen kilsan keikan tankin täyttämällä, eihän bensa kallista ole, rahalla olen maksanut. Kymppitonnit on sijoitettuna ja korkoa kasvamassa. Ja kun ajan, kesällä toimii ilmastointi, talvella lämmitys, yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua. Lelu on lelu ja auto on auto. PISTE
Höpö höpö! Sähkis just on kiva kun on aina sopiva lämpötila sisällä. Pehmeä ajaa ja muutenkin ylellinen vrt polttikseen. Meillä on kakkosautona diesel vm 2017 mutta pihaan se mielummin jää.
Oletko kuullut automaattisesta ilmastoinnista? Sellainen on vm. 97 autossani.
Saatko sen etänä/ajastetusti päälle missä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Sähkökö ne sulattaa?
Vuonna 2018 ostin 1500 euroa maksavan 1999-vuosimallin Opelin. Yritin hiukan arvioida kuinka paljon minulla on kulunut rahaa kaikkineen autoon (ylläpito, vakuutus, katsastus, siis kaikki mitä autoiluun kuuluu). Summaksi sain 15 000 joka on todennäköisesti vieläpä paljon yläkanttiin. 15 000 eurolla saisin nykyään uuden sähköauton, mutta noin "halvan" sähkökotteron toimintamatka on niin pieni, että käytännössä ne ovat käyttökelvottomia minulle.
Olen asentanut autooni etanolimuunnossarjan ja käytänkin nykyään vain e85-polttoainetta. Päästöt ovat lähes olemattomat sen ansiosta.
Tuossa joitain syitä miksi en hanki sähkökotteroa. Viisas pääsee halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla ei ole mitään kokemusta nykyaikaisista sähköautoista.
Ei mutta akuista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa kun ekologisuus ei ole kriiterinä auton hankinnassa.
Saahan sitä olla toki piittaamaton maailmasta ja sen tilasta. Tyhmää se on silti.
No koska alle 50k ei saa kunnollista. Ja kyllä vaan noitakin jatkossa verotetaan kovemmin, vakuutukset tarvitaan edelleen jne..