Miksi ihmiset ei osta sähköautoa sen sijaan että he valittavat kuinka kallista autoilu on?
Sähköauton voi ladata yöllä jolloin lataus on lähes ilmaista ja verot on pienemmät sähköautoissa. Onko ihmiset tyhmiä kun he eivät tajua ostaa sähköautoa?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Olisi hullua käyttää kymmeniä tuhansia patterivehkeeseen, jota pitkillä matkoilla saa istua lataamassa tuntikausia. Ajan uudehkolla bensa-autolla, jolla voin heittää reilun tuhannen kilsan keikan tankin täyttämällä, eihän bensa kallista ole, rahalla olen maksanut. Kymppitonnit on sijoitettuna ja korkoa kasvamassa. Ja kun ajan, kesällä toimii ilmastointi, talvella lämmitys, yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua. Lelu on lelu ja auto on auto. PISTE
Höpö höpö! Sähkis just on kiva kun on aina sopiva lämpötila sisällä. Pehmeä ajaa ja muutenkin ylellinen vrt polttikseen. Meillä on kakkosautona diesel vm 2017 mutta pihaan se mielummin jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua."
Ei sinun kavereillasi ole sähköautoja.
Voi olla, sellaisena ne minulle ne teslansa esittelee, mutta mikäpä minä olen sanomaan. minun ajaminen on niin helppoa, tankki täyteen ja menoksi. Autoni arvo noin kymppitonni, pikkuraha, joka minulla on varaa menettää noin vain. Yhden kaverin tesla lakkasi toimimasta, pelkkä remppa maksoi liki yhdeksän tuhatta, halpaahan se, sähköautoilu. Miksei se sopien kaupunkiajeluun, ne matkat minä ajan pyörällä, taksilla, metrolla, ratikalla tilanteesta riippuen, useinmiten pistän tossua toisen eteen.
Kukaan ei säästele etenkään teslalla mitään akkua lämmityksen takia koska kaikissa tesloissa on erinomainen range.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua."
Voi olla, sellaisena ne minulle ne teslansa esittelee, mutta mikäpä minä olen sanomaan. minun ajaminen on niin helppoa, tankki täyteen ja menoksi. Autoni arvo noin kymppitonni, pikkuraha, joka minulla on varaa menettää noin vain. Yhden kaverin tesla lakkasi toimimasta, pelkkä remppa maksoi liki yhdeksän tuhatta, halpaahan se, sähköautoilu. Miksei se sopien kaupunkiajeluun, ne matkat minä ajan pyörällä, taksilla, metrolla, ratikalla tilanteesta riippuen, useinmiten pistän tossua toisen eteen.
Muitakin sähkiksiä on kuin Tesla. Sellaista ei kannatakaan ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jokainen teslakuski ajaa tyylillään. Omallani jouduin tammikuussa heittämään pari ylimääräistä keikkaa kun kavereilta oli polttomoottoriautot hyytyneet pakkaseen.
Mitä järkeä ostaa auto ja valittaa hinnasta, kun voi ostaa pyörän ja kasvattaa komean ahterin?
Autofirmat ei saa euroopassa valmistettua halpaa yksinkertaista 5 tonnin kansansähköautoa ainoastaan premiumia tarjolla. Toisekseen latauspaikkoja ei juuri ole eikä kaupungissa muutenkaan parkkipaikkoja kun ainakin helsingissä unohtui rakentaa parkkihallit.
Miksi kaikilla pitäisi olla auto, kun 90% matkoista voi tehdä julkisilla. Ja loput sitten erilaisilla kimppakyydeillä, ei kai nelihenkinen perhe yhteisiä matkojaan muutenkaan neljällä autolla tee?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä ostaa auto ja valittaa hinnasta, kun voi ostaa pyörän ja kasvattaa komean ahterin?
Pyöräillessä ahteri katoaa katso kilpapyöräilijöitä. Autoilijoilla on järjestään läskimaha.
Vuosien sähköautoilukokemuksella en voi allekirjoittaa oikein mitään yleisistä väitteistä.
-sähköautot eivät ole kylmiä talvella eikä kuumia kesällä, päinvastoin lämpenevät ja viilenevät paljon polttisautoja nopeammin koska ilp. Eikä ilp vie niin paljon sähköä että se veisi olennaisesti enempää rangea. Joissain vahoissa malleissa missä ei ole ilpiä säästää rangea vähentämällä lämmitystä, mutta ei enää nykyautoissa. Siksihän ihmiset ostaa ilppejä omiin taloihinsakin koska ne vievät niin vähän sähköä versus muu lämmitys.
-lataaminen huoltiksella ei todellakaan kestä kauaa, vartissa saa jo lähes 400km lisää kantamaa eli siinä ajassa kun käyt kusella ja ostamassa take away -kahvin.
-renkaiden kuluminen on täysin omasta kaasujalasta kiinni. Koska sähköautot kiihtyy nopeasti niin niillä kyllä mielellään myös kiihdyttelee ja kuluttaa renkaita. Mutta jos ajaa kiihdyttelemättä niin renkailla ajaa sen pari-kolme vuotta mitä bensa-autoillakin eli sen ajan missä kumi kovettuu vaihtokuntoon
-en edes jaksa alkaa oikomaan niitä väärinkäsityksiä mitä ihmisillä on sähköautojen arvonalenemasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen auto on keskimäärin 12-13 vuotias ja maksaa muutaman tonnin.Autokauppaa siis tehdään eniten tuon hintaisilla kulkuneuvoilla joten tuohon yhtälöön ei sovi mitenkään sähköauton osto.
Toi on se vakioargumentti että autokauppaa käydään muutaman tonnin rotiskoilla eikä suomalaisilla parempaan ole varaa. Hesari kysyi liikenneministeri Lulu Ranteelta ostaisiko tämä sähköauton. Vastaus oli ei koska ideologia. Siis fossiili ideologia. Se lienee se rehellinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Autofirmat ei saa euroopassa valmistettua halpaa yksinkertaista 5 tonnin kansansähköautoa ainoastaan premiumia tarjolla. Toisekseen latauspaikkoja ei juuri ole eikä kaupungissa muutenkaan parkkipaikkoja kun ainakin helsingissä unohtui rakentaa parkkihallit.
Saako euroopassa uuden polttomoottoriauron viidellä tonnilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen auto on keskimäärin 12-13 vuotias ja maksaa muutaman tonnin.Autokauppaa siis tehdään eniten tuon hintaisilla kulkuneuvoilla joten tuohon yhtälöön ei sovi mitenkään sähköauton osto.
Toi on se vakioargumentti että autokauppaa käydään muutaman tonnin rotiskoilla eikä suomalaisilla parempaan ole varaa. Hesari kysyi liikenneministeri Lulu Ranteelta ostaisiko tämä sähköauton. Vastaus oli ei koska ideologia. Siis fossiili ideologia. Se lienee se rehellinen vastaus.
Miten Venäjä sitten rahoittaisi hyökkäyssotiaan jos ei saa öljytuloja? Ei venäläiset osaa mitään muuta kuin öljyn myynnin. Ankaraa trollausta sähkiksiä vastaan on jatkettava uupumatta.
"Voi olla, sellaisena ne minulle ne teslansa esittelee,"
No joko he eivät sitte osaa käyttää niitä Teslojaan tai sitten he kuuluvat kaikki siihen vajaaseen prosenttiin autoilijoista jotka ajavat yli 300 km joka ikinen päivä (=100.000 km/vuosi) alueilla joilla ei ole pikalatureita. Muuten en oikein ymmärrä miksi pitäisi säästää koko ajan sähköä ajamalla ilman ilmastointia tai lämmitystä.
"Autofirmat ei saa euroopassa valmistettua halpaa yksinkertaista 5 tonnin kansansähköautoa ainoastaan premiumia tarjolla."
Ei Euroopassa valmisteta yhtään tuon hintaista uutta polttistakaan. Ei lähellekään.
Oisko sulla vippaa massia, niin ostan sähköauton.
Miks sä muuten sännöllisesti teet tämän saman paskannuksen tänne, että miks ette osta sähköautoja?
Oletko autokauppias ja kauppa ei käy?
Vaikka miten lasken, omilla ajoilla ei sähköauton hankinta kannata. Sellaisella sähköauton joka on niin tilava kuin tilava kuin tarvitsen, ja range myös talvella huom!! niin kattava kuin tarvitsen, halvimmaksi tulee edelleen ajaa omalla dieselillä.
Jos esim uuden sähköauton luvattu range on 400km, mutta todellisuudessa kun akkua ei saisi ikinä ladata kuin 80% ei range olekaan enää niin kattava, ja talvella range putoaa suoraan sen 30%.
Ne sähköautot ovat rikkaiden kokoomukselaisten hankittavissa. Rahvaan on tyytyminen 80-90-luvun Corollaan tai mummoveiviin. Vaikka onkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän ideologia? Ei ainakaan kovin suomalaisuutta suosiva, kun kotimaista raakaöljyä ei hirveästi ole saatavilla.
Tesla on kamala muovilelu, ja Teslan ostaa ne kellä ei ole varaa kunnon laadukkaaseen sähköautoon. Kaikki tutut kellä on tesla, on joka talvi hinattu ne vähintään kerran korjaamolle.🤣🤣🤣🤣
Tuskin on kavereitakaan.