Miksi ihmiset ei osta sähköautoa sen sijaan että he valittavat kuinka kallista autoilu on?
Sähköauton voi ladata yöllä jolloin lataus on lähes ilmaista ja verot on pienemmät sähköautoissa. Onko ihmiset tyhmiä kun he eivät tajua ostaa sähköautoa?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että aamulla juuri satuin huomaamaan kun naapuriin vain pari kuukautta sitten tullutta, uutena ostettua sähköautoa siirrettiin hinurin lavetille korjaamoon viemistä varten, oli hyytynyt totaalisesti autokatokseen. Näin se maailma sitten pelastuu sähköautoilla.
Onneksi mikään uudehko polttomoottoriauto ei ole koskaan hyytynyt missään autokatokseen.
Eli hyvä kun sait elämääsi sisältöä kyttäämällä naapuria.
Varsin vaikea oli olla huomaamatta kun itse tein siihen aikaan lähtöä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että aamulla juuri satuin huomaamaan kun naapuriin vain pari kuukautta sitten tullutta, uutena ostettua sähköautoa siirrettiin hinurin lavetille korjaamoon viemistä varten, oli hyytynyt totaalisesti autokatokseen. Näin se maailma sitten pelastuu sähköautoilla.
Sähköauton hyydyttävä suurin yksittäinen syy on sen tavallisen 12v lyijyakun tyhjentyminen. Siis samanlaisen akun joka on polttiksissakin.
Polttiksen saa tuossa tapauksessa itsekin liikkeelle lataamalla, naapurin sähkäriä näköjään ei.
Ei kukaan ryhdy näpräämään kaksi kuukautta vanhan auton 12v akkuun latausta itse jos se simahtaa. Se laitetaan lavetilla tsekattavaksi että miksi simahti (paska 12v akku?). Oli se sitten polttis tai sähkis.
Sulla vuotaa nyt tonnin rottelon elvytysmetodit sinne missä niitä ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Ja tämmösiä ei itse korjata vaan viedään johonkin hlvetin kalliiseen riistohuoltoon, millä rahalla? Vanhat rotiskot huoltaa itse.
Ovat aikalailla huoltovapaita.
Mitä ihmettä? Kerran vuodessa on uusi auto käytettävä asianmukaisessa huollossa. Meillä on just hybridi Volvo (vuoden vanha) menossa huoltoon, huollon hinta: 350e.
Skoda-sähkistä ei, eka tais olla 3v kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naapuri osti käytetyn sähköauton, hinta noin 20 000e. Vuoden päästä olisi pitänyt vaihtaa akut, akkujen hinta 18 000e. Ihanan halpaa ja vihreää, myös ilmastonmuutos pysähtyy tällä tavoin.
Sellaista autoa ei ole kuin sähköauto. Naapurisi auton merkki, malli ja vuosimalli kiitos niin palataan sitten taas asiaan.
Oletpa urpo. Ihan vaikka googlaamalla voit selvittää, mitä sähköautojen akut maksavat.
Muakin kiinnostaa että kuka ja mikä totesi että vuoden päästä on akut vaihdettava. Ja minkä ikäisen autoon siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hullua käyttää kymmeniä tuhansia patterivehkeeseen, jota pitkillä matkoilla saa istua lataamassa tuntikausia. Ajan uudehkolla bensa-autolla, jolla voin heittää reilun tuhannen kilsan keikan tankin täyttämällä, eihän bensa kallista ole, rahalla olen maksanut. Kymppitonnit on sijoitettuna ja korkoa kasvamassa. Ja kun ajan, kesällä toimii ilmastointi, talvella lämmitys, yhdessäkään kavereiden sähköautoissa niitä ei voi käyttää kun pitää säästää akkua. Lelu on lelu ja auto on auto. PISTE
Höpö höpö! Sähkis just on kiva kun on aina sopiva lämpötila sisällä. Pehmeä ajaa ja muutenkin ylellinen vrt polttikseen. Meillä on kakkosautona diesel vm 2017 mutta pihaan se mielummin jää.
Oletko kuullut automaattisesta ilmastoinnista? Sellainen on vm. 97 autossani.
Juu, toimii sekin.... joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on monta autoa ja yksi on Tesla. Vaimo sillä ajelee. Onhan se ihan kiva kun kiihtyy vaikkei sillä käytännössä tuolla liikenteessä juurikaan mitään voita eli ei ole merkitystä. Siinä ei ole sielua. Minä ajelen lähinnä muilla autoilla.Tykkään enemmän esim. V8 autoista.
Tässä se pointti. Tuskinpa kukaan entisöi parinkymmenen vuoden päästä jotain Teslaa kuten jotain jenkkiautoa tai mobiilia. Kertakäyttötavaraa ovat.
No jobbarien tietämys kasvaa tässäkin asiassa. En tiedä, onko sitten turvallista ajella pikkusen akkuvikaisilla Tesloilla. Mutta varmasti joku niillä ajaa (kun halvalla saa) ja ihmetellään tulipaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on monta autoa ja yksi on Tesla. Vaimo sillä ajelee. Onhan se ihan kiva kun kiihtyy vaikkei sillä käytännössä tuolla liikenteessä juurikaan mitään voita eli ei ole merkitystä. Siinä ei ole sielua. Minä ajelen lähinnä muilla autoilla.Tykkään enemmän esim. V8 autoista.
Voi vanhanaikaista saastuttavaa pörinää toki sieluksikin kutsua.
Bensa tuoksuu hyvältä samoin moottoriöljy. Pakokaasu myös.
Sä taidat olla se naapurin hullu, joka imppaili bensaa mun moposta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan, missä mä lataan sähköautoa puoli-ilmaiseksi yöllä, kun taloyhtiössä ei ole ensimmäistäkään sähköauton latauspaikkaa?
Aivan ja monella taloyhtiöllä ei Helsingissä ole ainuttakaan parkkipaikkaa, kaikki autot ovat kadun laidassa, eikä monella ole latausmahdollisuutta töissäkään, tai sitten töissä on paikka muutamalle mutta se ei paljon auta.
Vierailija kirjoitti:
300€ auton vaihtaminen 40 000€ sähköautoon vie rahaa paljon enemmän kuin tankkaaminen.
Ja esim jostain Peugeotin malleista saa uuden polttomoottoriauton 10 000€ halvemalla kuin sähkäri version. Kympillä saa aika paljon bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tesla lupaa, että sen akuissa on 8 vuoden jälkeen 70% tehoa jäljellä. testien mukaan teslojen akut ovat jo vuoden päästä huonommassa kunnossa kuin tuo lupaus."
Eli ne kaikki mielestäsi vaihdetaan takuuseen? Hassu juttu kun en tunne ketään jolla olisi vaihdettu.
Ja omassani on kolmen vuoden jälkeen käytännön ranga niin sama kuin uutena että itse en havaitse eroa.
eipä se iltajuorun uutinenkaan väittänyt, että tesla olisi suostunut takuuseen vaihtamaan yhtään akkua, joka ei ole niiden omien lupausten mukainen. kunhan totesi, että mittauksissa teslojen akut ovat todellisuudessa paskoja
Missähän on siis mitattu että Teslojen akuissa olisi jo vuoden päästä alle 70% kapasiteetista jäljellä? Luulisi jo käyttäjienkin havaitsevan noin ra
Ilteiksellä on otettu kesätyöntekijä kirjoittamaan autojuttuja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Ja tämmösiä ei itse korjata vaan viedään johonkin hlvetin kalliiseen riistohuoltoon, millä rahalla? Vanhat rotiskot huoltaa itse.
Mitä ihmettä? Kerran vuodessa on uusi auto käytettävä asianmukaisessa huollossa. Meillä on just hybridi Volvo (vuoden vanha) menossa huoltoon, huollon hinta: 350e.
Tesloilla ei ole lainkaan vuosihuoltoja, raitisilmasuodattimen voi vaihtaa itse. Muun merkkisissä sähköautoissa on vuosihuollot jotka maksaa merkkiliikkeessä noin 120-150 euroa.
No sehän selittääkin, miksi Te
Mekin päädyimme perinteiseen autonvalmistajaan. Alustaongelmat ovat piinanneet Tesloja ja Citikoita. Ei vakuuta, vaikka Musk vetäisi kuinka keynotea lavalla.
Musk on luettujen maailmanuutisten perusteella suur-huijari.
Huvittavaa että kun jotkut osti tesla-koslan, seuraavana päivänä hinta tippui 10000€
Turha näistä romuista on kiistellä, jokainen ajelee mistä tykkää.
Eikä tarvita muuten mitään tuplaturboa, vaan olen monet sähkärit jättänyt valoissa yli 60 vuotta vanhalla V8 :la.
M-sarjan bemarit yms. jäävät myös.
Kyllä, kaikki bensa palaa mitä tankkaa. Kiittäkää meitä jotka maksamme polttoaineveroina niin paljon. Kun se lakkaa on sähköautot verotus noussut niin paljon, että ei niillä köyhät ajele.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/a49ced2e-aed1-4091-ab8c-2001049f2…
"Rattijuoppo ajoi päin puuta, ja auto räjähti Tesla sopi oikeusjutun."
"Auton osia levisi liki 150 metrin säteelle ja kun pelastuspalvelut ehtivät paikalle, mitään ei ollut tehtävissä. Akusta ympäristöön lentäneitä akkusoluja poksahteli siellä täällä, palokunnan kenttäjohtaja kuvaili tuolloin näkyä medialle."
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/a49ced2e-aed1-4091-ab8c-2001049f2…
"Rattijuoppo ajoi päin puuta, ja auto räjähti Tesla sopi oikeusjutun."
"Auton osia levisi liki 150 metrin säteelle ja kun pelastuspalvelut ehtivät paikalle, mitään ei ollut tehtävissä. Akusta ympäristöön lentäneitä akkusoluja poksahteli siellä täällä, palokunnan kenttäjohtaja kuvaili tuolloin näkyä medialle."
Adapttiivinen ACC löytyy kaikista uusista autoista nykyään ja tietysti on aina lähtiessä oletuksena päällä. Ei kauhean päheetä, kun auto jarruttelee ja kiihdyttelee itsekseen. Liukkaalla kelillä voi helposti aiheuttaa kokeneellekin kuskille onnettomuuden. Pitäisi tutkia saako tuon koodattua pysyvästi pois päältä omasta autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesloilla ei ole lainkaan vuosihuoltoja, raitisilmasuodattimen voi vaihtaa itse. Muun merkkisissä sähköautoissa on vuosihuollot jotka maksaa merkkiliikkeessä noin 120-150 euroa.
No sehän selittääkin, miksi Te
Lmao, ostitte kiinalaisen auton
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen hypettäjät miettivät pelkästään käyttökuluja kun pitäisi ottaa mukaan myös arvonalenema.
Esim. omat vanhempani ostivat 2019 audi e-tronin ja hinta ollut varmasti yli 80k. Nyt 2024 hinta on pudonnut 30k euroon.
Polttoaineen hinta jää pieneksi lukemaksi 50k menetyksen rinnalla.
Henkilöauto on aina taloudellisesti huono investointi, sillä uuden auton arvo putoaa heti kun sen ajaa kaupasta ulos. Auto tuottaa jatkuvia juoksevia menoja omassa taloudessa kuten polttoaine, pysäköinti- ja vakuutusmaksut ja muut mahdolliset huoltokulut vaikka sitä ei suuremmin kolhisikaan liikenteessä. Kaupunkialueella lyhyt etäisyydet eivät välttämättä edes edellytä auton omistamista, jolloin sitten ole kesämökkiä tai pitkiä työmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se pointti. Tuskinpa kukaan entisöi parinkymmenen vuoden päästä jotain Teslaa kuten jotain jenkkiautoa tai mobiilia. Kertakäyttötavaraa ovat.
No jobbarien tietämys kasvaa tässäkin asiassa. En tiedä, onko sitten turvallista ajella pikkusen akkuvikaisilla Tesloilla. Mutta varmasti joku niillä ajaa (kun halvalla saa) ja ihmetellään tulipaloja.
Vanhimmat Teslat on jo yli 10 vuotta vanhoja. Ajotietokone seuraa myös akuston moduuleita jatkuvasti reaaliajassa, joten epäilen niiden poksahtelevan niin vain itsestään ilman ulkopuolisia tekijöitä. Muuten et uskaltaisi pitää puhelintakaan housujen taskussa.
Mielestäni köyhän, eli sellaisen joka joutuu käymään töissä ei kannata tuhlata rahojaan kulkuneuvoon, koska elämänlaatu paranee enemmän tekemällä vähemmän töitä. Eri asia tietty jos harrastaa autoja.
Ilmastonmuutoksesta ja ympäristön tilasta olen kyllä huolissani, mutta sähköauton hankintaa on vaikea perustella ympäristöseikoillakaan, jos haluaa olls itselleen rehellinen. Eikä suurin osa kai yritäkään, vaan sulattaa lumetkin sähköautonsa katolla sähköllä.
Sähköautoilu on kallista, hankalaa ja korjaus kustannukset kalliita. Kallis hankkia, pääoma per km kallis, ajosäde lyhyt. Korjaukset kalliita. Lataa joka päivä. Pelkkää pelleilyä
Meillä menee bensaan rahaa kuukaudessa noin 150 - 200 euroa, ja autossa on rahaa kiinni noin 6000 euroa. Mikä sähköauto tulisi halvemmaksi?