14v krapulassa kotona enkä jaksa välittää
Pian 15v täyttävä makaa huoneessaan vieläkin krapulassa ja käynyt oksentamassa pari kertaa. Koulun päättäjäiset eilen. En oo tehnyt numeroa asiasta, teen kotihommia ym normaalisti. Pitäskö saada joku huolikohtaus?
Kommentit (41)
Ole lempeä, nuorta varmaan hävettää.
Hae teinille jaffaa ja jotain sipsiä 👍
Et jaksa välittää? Millainen äiti olet?
Oletko varma että on krapulassa? Jos onkin vatsatauti?
Vierailija kirjoitti:
Hae teinille jaffaa ja jotain sipsiä 👍
Ei. Sehän kertoisi, että tuet juopottelua. Mieluummin toruja ja mäkättämistä ja ruoaksi sipulikeittoa.
Niin, sitäpä tässä mietin että olenko normaali äiti vai jotenkin välinpitämätön. Mitä pitäs sitte tehdä?
Jaksat kuitenkin tehdä kotihommia ja valittaa tänne.
Tee lasu. Pitää selvittää mitä kautta hän on saanut alkoholia ja jonkun pitää puhua nuorelle alkoholin vaaroista.
Välittäminen ja paheksuminen/rankaiseminen ovat kaksi eri asiaa. Vaikka perinteisessä suomalaisessa kasvatuksessa näitä ei aina ole osattu erottaa.
Nuoret kokeilee alkoholia mutta siihen on puututtava.
Sitten juttelette, kun nuori voi paremmin. Anna tilaa nuorelle kertoa itse. Vältä "saarnaamista". Hyvä että uskaltaa tulla kotiin humalassa.
Olen sitä mieltä, että jos vanhempi itse käyttää alkoholia, niin on tekopyhää paheksua kun nuori toimii samoin. Se alkoholi on myrkky myös aikuisen kehossa.
Kysele myös mitä he tekivät musliminuorukaisen kanssa?
Arestia loppukesäksi ja kaikki pelit, älylaitteet tms pois koko loppukesäksi. Miksi edes päästit nuoresi pääsemään tuollaiseen tilaan?
Itse sain aikoinaan 1kk kotiarestia.. kesälomalla.,.
Muistan kun vanhempi poika oksensi wc, en sanonut mitään, ajattelin että oppii krapulasta.
Ei. Krapula paranee itsestään, ja jos omin jaloin kävelee vessaan oksentamaan niin kaikki ok.