14v krapulassa kotona enkä jaksa välittää
Pian 15v täyttävä makaa huoneessaan vieläkin krapulassa ja käynyt oksentamassa pari kertaa. Koulun päättäjäiset eilen. En oo tehnyt numeroa asiasta, teen kotihommia ym normaalisti. Pitäskö saada joku huolikohtaus?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että jos vanhempi itse käyttää alkoholia, niin on tekopyhää paheksua kun nuori toimii samoin. Se alkoholi on myrkky myös aikuisen kehossa.
Asia on toisenlainen jos ikä ja rahat riittää alkoholin luvalliseen hankintaan, nyt on alaikäinen.
Oho. Meillä 15-v kävi kavereiden kanssa pitsalla, pelaamassa bilistä ja uimassa. Ei näytä ryyppääminen kiinnostavan ja hyvä niin.
Koitko että tästä oli jotain hyötyä?
Miksi tehdä lapsia jos ei jaksa välittää, ohjata ja kasvattaa. 14v on kyllä todella nuori aloittamaan alkoholi ym. sellaisia kokeiluja. On myös vaarassa humalassa ollesaan. Kun vaikenet niin sehän on sama kuin hyväksyisit. Ja millaine äiti ei tarkista lapsen kuntoa/oloa kun tämä oksentaa?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun vanhempi poika oksensi wc, en sanonut mitään, ajattelin että oppii krapulasta.
No oppiko?
Onkohan 14-vuotias vielä tarpeeksi järkevä ryppäämään?
Pyydä joku pappi rukoilemaan teille tai vie lapsi kirkkoon
Tyttö vai poika? jos tyttö niin saiko tahtomaattaan mustaa miestä? jos poika niin kävikö ahdistelemassa tyttöjä humalapäissään?
Luulin otsikon perusteella että olet itse ollut jo 14 vuotta krapulassa.
Surullista ettei kukaan osaa enää kirjoittaa selkeästi.
Kysy kenen seurassa oli, mistä sai viinaa, neuvo että vain Alkon viina on turvallista, pimeissä pulloissa voi olla mitä tahansa, kysy onko tapahtunut jotain (ikävää) mistä haluis kertoa.
Vie ruokaa sänkyyn, syöminen helpottaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Koitko että tästä oli jotain hyötyä?
Tämä kysymys oli hänelle, joka oli saanut kuukauden arestia.
Toivottavasti hän oppii niin ettei tuo toistu.
Katso sen verran, että hän nyt paranee eikä kyseessä ole mikään myrkytys tai vatsatauti. Jos olisin äiti, kysyisin, mistä hän sai sen juoman ja mitä joi ja paljonko.
Vierailija kirjoitti:
Ole lempeä, nuorta varmaan hävettää.
Ei kun aamulla ylös auttamaan kotihommissa, olisi pitänyt heti aamusta opettaa ettei krapula ole sairaus eikä sitä kannata hankkia
Oma 16-vuotias oli kaverilla. Söivät pitsaa ja dissasivat yhtä porukasta, joka joi päättäreissä.
Kun tuo tilanne tulee eteen, toivon että hän on jo 17 ja silloin hoidetaan kapsi ensin kuntoon ja puhutaan sitten.
Järkevintä on tietenkin puhua ensin. Ennen kuin teini lähtee dokaamaan
Vierailija kirjoitti:
Sitten juttelette, kun nuori voi paremmin. Anna tilaa nuorelle kertoa itse. Vältä "saarnaamista". Hyvä että uskaltaa tulla kotiin humalassa.
Minä pidin saarnan kun omat kokeilivat ensimmäistä kertaa, heti aamusta. Mutta sanoin myös että kotiin saa aina tulla.
Käytökselläsi hyväksyt 14-vuotiaan alkoholin käytön ja jatkossa hän käyttää vaan useammin. Etkö uskalla asettaa rajoja lapsellesi, vaan haluat olla hänen kaveri? Anna hänelle kunnon rangaistus juopottelusta jos häntä rakastat.
Ei maistunut meidän teinille janssonin kiusaus tänään. Lusikallisen sai suuhunsa ja puolikkaan näkkileivän syötyä. Sen jälkeen antoi ylen.
MIKÄ TÄMÄ?